🔹نظارت ضعیف و جولان موریانههای فرهنگ در بازار نشر
🔸یکی از موضوعاتی که با غفلت مسئولان نظارت در عرصه کتاب اتفاق افتاده، انتشار بیسروصدا و البته با تیراژ اندک کتابهای الحادی است.
برخلاف آنچه برخی تصور میکنند که قوانین نشر در ایران بسیار سختگیرانه است، اما واقعیت خلاف آن را نشان میدهد. به طوری که تعداد اندکی از ناشران، کتابهایی را که بهطور آشکار در جهت انکار دین و مذهب است را منتشر میکنند. بهطور مثال، حدود یکماه پیش کتابی به قلم یک نویسنده صهیونیست منتشر شد که هیچ استقبالی را هم در پی نداشت اما با شمارگان ۲۰۰ نسخه و بدون اینکه حداقلی هم از این کتاب به فروش برسد، در طول یکماه سه بار تجدید چاپ شد! این کار ترفندی است برای اینکه اگر کتاب ممنوع شد، نسخههایی از آن در بازار موجود باشد.
این دومین کتابی بود که در طول یک سال اخیر از این نویسنده ملحد صهیونیست در ایران به چاپ میرسید. کتاب اول را سال گذشته دو ناشر به طور همزمان چاپ کردند.
همچنین در یکی دو سال اخیر، دو کتاب از نویسندگان ملحد و ضددین آمریکایی توسط دو ناشر منتشر شده بود. البته جلوی یکی از این کتابها گرفته شد، اما فایل دانلود آن از اینترنت سردرآورد تا اینکه در سال ۱۳۹۶ مجددا مجوز چاپ این کتاب صادر شد. این ماجرا به همین جا ختم نگردید و به فاصله کمی از انتشار کتاب مذکور، ناشر آن اجازه پیدا کرد ترجمه کتاب قبلی نویسنده آن را هم منتشر کند.
انتشار کتابهایی علیه باور به خدای متعال و دین، خلاف قانون نشر کتاب است. در اولین فراز از بند الف ماده چهار مصوبه اصلاحی «اهداف و سیاستها و ضوابط نشر کتاب» مصوب جلسه ۶۶۰ مورخ ۱۳۸۹/۱/۲۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان حدود قانونی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری دستگاههای ذیصلاح مورد توجه قرار دهد، به عنوان اولین مصداق اشاعه «لاابالیگری فکری و اخلال در حقوق عمومی»، جلوگیری و ممانعت از «تبلیغ و ترویج الحاد و اباحهگری» است. آیا کتابهای یاد شده در بالا، مصداقی از این ماده قانونی نیستند؟!
انتشار و توزیع این کتابها که البته شمارگان اندکی دارند و استقبالی در پی نداشتهاند، ناشی از ضعف نظارت و کمتوجهی نهادهای مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
منبع: کیهان
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
درباره ماجرای قم باید سره را از ناسره تمیز داد. اینکه کسانی ولو به نیت مومنانه پلاکارد تهدیدآمیز دست بگیرند خطایی غیرقابل گذشت است و باید تا انتها پیگیری کرد که ماجرا چه بوده اما اینکه درباره معنای پلاکارد، تفسیر امثال بی بی سی ملاک باشد هم باید انذار داد. فرضا طلبه ای خطا هم کرده باشد، این خطایی بزرگ تر است که به استناد اقدامی که معلوم نیست ریشه اش چیست، نتیجه بگیریم ‘اعتراف’ ی در باب فوت مرحوم آقای هاشمی رخ داده! خطای دامن زدن به چنین حرف بی پایه ای کمتر از خطای آن طلبه نیست. از این گذشته، در حالی که فساد و ناکارآمدی آشکار و عریان دولت به خطرناک ترین شکل در حال به باد دادن کشور است، روا نیست که یک تجمع درون مدرسه علمیه از جانب کسانی مسئله اول کشور شود که اکنون قاعدتا باید مشغول حساب کشیدن از دولت بابت بلایی باشند که بر سر ملت آورده. از این جالب تر خوشحالی زایدالوصف ونمایان اصلاح طلبان و ضد انقلاب و برخی دولتی هاست که تجمع چند طلبه را نشانه تایید توهمات خود درباره ‘توطئه’ بودن مشکلات اقتصادی گرفته اند. خانم نماینده که جنم و جرئت دفاع از سفره بی نان مردم را ندارد وزیر کشور را تهدید به استیضاح کرده که چرا در قم روی پلاکارد آنطور نوشته اند! یکی دیگر هم دیدم گفته اینها علامت کودتاست، غافل از اینکه کودتا آن است که دولت با زندگی و آینده و امید مردم کرده است. اگر ضد انقلاب روسری سر چوب کرد، خود را درویش خواند و در خیابان قداره کشید و آدم کشت، اگر دیپلمات جاسوسی کرد، اگر بانکدار چند ده میلیون دلار سرمایه کشور را به باد داد، اگر آقای رییس جمهور ظرف ۳ ماه شخصا دهها تصمیم غلط اقتصادی فاجعه بار گرفت، اینها جای اعتراض ندارد اما اگر طلبه یک لاقبا خطا و کج سلیقگی کرد دستجمعی باید از شش جهت به او حمله برد. مشکل ما این است که سره را با ناسره در آمیخته ایم.
✍مهدی محمدی
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان در تمجید از ساده زیستی امام خمینی
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹
عید سعید قربان بر همه مسلمین مبارک باد
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«ظاهر فديه [در آيه «وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظيمٍ»؛ ذبح عظيم را فدیه او قرار دادیم] همان حيوانی بود که از بهشت آمد و قربانی شد [و حضرت اسماعیل قربانی نشد.]
ولي امام رضا(ع) باطن آيه را معنا کرده و فرمودند: بعد از اينکه خدای متعال به ابراهيم(ع) فرمود تکليفت را به نحو کامل انجام دادی، ابراهيم خليل(ع) به خدا عرضه داشت: کجای کار من خوب انجام نشد که من موفق نشدم فرزندم را در راهت قربانی کنم و به ثواب اعظم مصائب برسم؟
(گويا تلقی حضرت ابراهيم خلیل اين بود که بلا از اين عظيمتر نمیشود که پدری با محبت پدری، فرزندی مثل اسماعيل را فدا کند.)
امام رضا(ع) فرمودند: خداي متعال اول از ابراهيم خلیل اقرار محبت در مورد نبي اکرم(ص) و سيدالشهدا(ع) را گرفت. ابراهيم خلیل فرمود پيامبر آخرالزمان را از خودم بيشتر دوست دارم؛ سيدالشهدا(ع) را هم از اسماعيل خودم بيشتر دوست دارم.
(اگر فناء در محبتی باشد، اينجاست. چون خدای متعال، نبي اکرم(ص) را بيشتر از ابراهيم خلیل و سيد الشهدا(ع) را بيشتر از اسماعيل دوست میدارد، خليل الله هم نبی اکرم(ص) را بيشتر از خودش و سيدالشهدا(ع) را بيشتر از اسماعيلش دوست میدارد.)
بعد از اين اقرار بر محبت، خدای متعال روضه قتلگاه را براي ابراهيم خلیل خواندند. در نقل هست ابراهيم خليل آنقدر غصهدار شد که اگر اسماعيلش را سر میبريد آنقدر غصهدار نمیشد.»
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
❇️ بالاتر از ایثار جان
🔆 رهبر انقلاب: اگر به حکمت عید قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود.
🔆 بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است.
🔆 حضرت ابراهیم علیهالسلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود.
۱۳۸۹/۰۸/۲۶
🌸 #عید_قربان
🌺 @zanan_enghelaby