eitaa logo
بشری
228 دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
10هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
بشری
تحفه شام (۶) تولد یک نیروی بزرگ چند ملیتی پشت مرز‌های اسرائیل(جنگ و امنیت) ‌جنگ به جز در دو استان
تحفه شام (قسمت آخر) ایران در سوریه پیوست فرهنگی ندارد (نقش ایران در سوریه) ایران در راهبرد دفاعی خود خاورمیانه اسلامی را عاری از غرب و دشمنان اسلام تعریف کرده است و برای حذف و اخراج قدرت‌های غربی و خصوصاً امریکا از جغرافیای مسلمانان از هیچ تلاش مؤثری صرف‌نظر نکرده است. بدون تردید سقوط سوریه با طراحی غرب و صهیونیست‌ها و با ایدئولوژی تکفیر ضربات زیادی را به راهبرد‌های جمهوری اسلامی در منطقه وارد می‌کرد و شاید ده‌ها سال موجب زحمت و دردسر می‌شد. امروز و پس از هفت سال جنگ، حضور میدانی ایران در سوریه نسبتاً ملموس نیست و متناسب با شرایط امروز که آتش‌بس نسبی وجود دارد و جغرافیای جنگ نیز کوچک شده است، قبض و بسط حضور نظامی ایران نیز منعطف گردیده است. آنچه ایران در کشاکش جنگ سوریه انجام داد، فراتر از زمان و مکان بود و آن هم تشکیل ارتش مردمی و چندملیتی یا به تعبیر حضرت امام «بسیج جهانی اسلام» بود. در جای‌جای سوریه این بسیج قابل لمس و رؤیت است. در حرم حضرت زینب (س) رزمندگان انبوه فاطمیون که برای زیارت آمده بودند، نظر‌ها را به خود جلب می‌کرد. جوانان مؤمن و با انگیزه‌ای که نگارنده شخصاً در دوران جوانی مشابه آنان را در مجنون، شلمچه و... دیده بودم. از راهبرد‌های بسیار مهم و کمتر گفته شده ایران در سوریه این بود که در میدان‌هایی از جنگ که منازعه سوری- سوری است، حضور نداشته باشد. به تعبیر دیگر دشمن تکفیری که پول و سلاح آن از خارج از مرز‌های سوریه تأمین می‌شد، هدف ایران بوده است و معارضین داخلی سوریه (که عموماً به مذاکره هم علاقه‌مند هستند) جامعه هدف ایران در جنگ نبوده است. برای مثال، ایران نقشی در غوطه شرقی و جنگ آن نداشته است و ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه اقدام کرده‌اند. این راهبرد را با بعضی از فرماندهان ایرانی چک کردم و آنان نیز تأیید می‌کردند. آنچه از ایرانی‌ها برای سوری‌ها اهمیت داشت، تجربه ذی‌قیمت ایران از جنگ هشت‌ساله با صدام و انتقال آن تجربه را نجات‌بخش کشورشان می‌دانستند. در شهر حلب امام جماعتی را دیدم که پسرش در جنگ داخلی سوریه مفقود بود و خودش در سال ۱۳۶۶ در جنگ با صدام در عملیات والفجر ۱۰ جانباز شده بود و این نشان از پیوند تاریخی و عاطفی ایرانیان و سوری‌ها داشت. نقش نظامی- مستشاری ایران در سوریه ملموس‌تر و شناخته شده‌تر از ابعاد دیگر است و می‌توان گفت: در ابعاد دیگر سهواً یا به اشتباه یا براساس تدابیر اقدام مؤثری صورت نگرفته است. روس‌ها همزمان با جنگ و خصوصاً این روز‌ها به حوزه نخبگی و فرهنگی سوریه ورود کرده‌اند. دانش آموزان نخبه حلب را شناسایی و سفر‌های کوتاه مدت را به روسیه برایشان تعریف کرده‌اند یا برگزاری کلاس‌های زبان روسی را رونق بخشیده‌اند. مسجد اموی حلب که از آثار اسلامی است با مسئولیت روس‌ها در حال بازسازی است، اما نقش و اقدامات فرهنگی ایران برای نگارنده برجسته و روشن نبود. شاید بتوان گفت: پیوست فرهنگی – اقتصادی ایران در سوریه تحت تأثیر بحران جنگ رخ نمایی نکرده است و مورد توجه قرار نگرفته است. در دوران پساجنگ دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی و تجارت سوریه نقش ملموسی ندارد. فرد سرمایه‌گذاری که بطری‌های آب معدنی را در حومه حلب تولید می‌کرد با گلایه می‌گفت که هر قدر تلاش کردم نتوانستم مواد اولیه را از ایران وارد کنم و اکنون از چین و دیگر کشور‌ها وارد می‌نمایم. تراکتور ایران برای بخش کشاورزی سوریه شناخته شده و برند است و به‌رغم نیاز جدی به آن در دوران بعد از جنگ، از صادرات آن خبری نبود. در تحلیل چرایی جلو بودن روس‌ها در ابعاد فرهنگی و غیرنظامی علت را این می‌دانستند که دولت و نیرو‌های مسلح روسیه با هم و همسو در سوریه عمل می‌کنند. اما دولت ایران در تراز نیرو‌های مسلح ظهور و بروز ندارد. امید است با شروع بازسازی سوریه، ایران محور مسئله باشد و همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند حقوق ایران پیگیری و وصول گردد. مردم سوریه اقتدار ایران و نقش نجات‌بخشی آنان از دست تکفیری‌ها را می‌ستودند و اساتید آنان برآمیختگی خون ایرانیان و سوری‌ها افتخار می‌کردند و علاقه وافری به سفر به ایران داشتند و اکنون لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق این مهم صورت گیرد. اگر نقش فرهنگی – اقتصادی ایران در سوریه مورد غفلت قرار گیرد ممکن است دیگران که نقشی در خاتمه بحران سوریه نداشتند میدان‌دار دوران پس از جنگ شوند و ایران عقب بماند. ✍ عبدالله گنجی 🌿🌺كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
🔹 روایت نفوذ در سری جدید مجموعه «خارج از دید» 🔸 پخش سری جدید مجموعه مستند «خارج از دید» با محوریت نفوذ در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و محیط زیست، از شب گذشته در شبکه سوم سیما آغاز شد. به گزارش خبرنگار کیهان، «خارج از دید» برای اولین بار سال گذشته و با موشکافی زمینه‌های وقوع فتنه سال 88 پخش شد. فصل دوم این مجموعه نیز به کارگردانی مهدی نقویان از شنبه شب روی آنتن رفت. البته این مجموعه نیز مرتبط با فتنه سال 88 است. به این معنی که نقویان در این مستند نشان می‌دهد که دشمن پس از شکست از مردم ایران در سال 88، پروژه نفوذ را با جدیت دنبال می‌کند؛ نفوذ در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست. بررسی این اتفاقات در نهایت به فتنه سال 96 ختم می‌شود و این بخش از تاریخ سیاسی کشورمان نیز در مستند «خارج از دید2» هدف واکاوی قرار می‌گیرد. مستندی که این مسائل را با توجه به اسناد و وقایع مختلف، مورد کنکاش قرار می‌دهد. گفتنی است، مجموعه مستند «خارج از دید2» در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه شده که فصل اول این مستند در 10 قسمت، از شنبه تا چهارشنبه پس از خبر ساعت 22 از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. / کیهان 🌿🌺كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
📸 چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب به حماسه 9 دی اشاره ای نکرده اند؟! ظاهرا برجسته سازی موضوع فروپاشی دستور کار جدید آنهاست! #سیدحسن_خمینی #فائزه_هاشمی 🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
امشب ان شاءالله ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه در برنامه تیتر امشب #شبکه_خبر، با آقای اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون CFT مناظره خواهیم کرد. یاسر جبراییلی 🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸کلیپ 📌فتنه شاید کُنجِ پستوی کسی لای کتابی فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد 🔺باصدای مجتبی الله وردی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌿🌺كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
▪️پیام رهبر انقلاب به کارگردان قلاده‌های طلا/ مجددا فيلم شما را ديدم؛ آفرين آفرين آفرین 🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
▪️#کاریکاتور | سهم دولت از بودجه ۹۸ 🖌پیمان علیشاهی 🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
9 دی، انقلابی درون انقلاب اسلامی ایران / نقش بازیگران زن در – 1 فتنه سال ۸۸ ابعاد و بازیگران مختلفی داشت و بخشی از بازیگران فعال در این حوزه را زنان تشکیل می دادند. حوزه‌ای که امروز هم بیشتر از گذشته ضدانقلاب بر روی آن تمرکز کرده است. برخی از زنان در این حوزه نقش فعالی ایفا کردند. نقشی که در ابعاد مختلف و فتنه جنسی در سال ۸۸ نمایان است. *نقش زنان در کلید زدن و گرم کردن تنور فتنه سال ۸۸ در همین راستا نقش فعال زنانی را می بینم که در بوجود آوردن و کلید زدن اغتشاش تا به پایان ادامه داشت. همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی که اظهاراتش هنگام خروج از حوزه رای گیری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ خبر ساز شد؛ موضوع قابل تاملی است. خانم مرعشی پس از رای گیری که گفته می شد به میر حسین موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات رای داده است در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت: «موسوی رئیس جمهور است، اگر غیر از این شد مردم بریزند تو خیابانها.» فائزه هاشمی دختر کوچک مرحوم هاشمی هم چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخابات سال ۸۸ نقش قابل تاملی بازی کرد. فائزه در حوادث بعد از انتخابات هم با چند بار دستگیری در اغتشاشات و سخنانی که علیه مقامات ارشد نظام داشت خبرساز شد. اخبار دستگیری و بازداشت هایی که به سرعت لغو می شد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در ادامه شاهد بودیم که همسر یکی از سران فتنه در همراهی و تهییج و گرم کردن آتش فتنه نقش فعالی را ایفا کرد. وی فردای انتخابات ریاست جمهوری در غروب ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ در مصاحبه زنده تلفنی با شبکه ماهواره ای بی بی سی فارسی در پاسخ به درخواست مجری این شبکه مبنی بر ارائه دلایل و اسناد تقلب مورد ادعای همسر خود گفت: «آذربایجان هیچ وقت فرزند خود را نمی گذارد که به شخص دیگری رای بدهد، در ضمن من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم، پس لرستان موسوی را نمی گذارد به احمدی نژاد رای بدهد.» دختر جواد امام دیگر چهره رسانه‌ای روزهای پس از انتخابات بود. جواد امام یکی از اعضای ستاد انتخاباتی موسوی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود. پس از دستگیری جواد امام در روزهای ابتدایی پس از انتخابات سایت‌های خبری این جریان مدعی شدند که دختر جواد امام نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شده است. شبکه خبری بی بی سی با استناد به مصاحبه‌ای با همسر جواد امام نسبت به سرنوشت عاطفه امام ابراز نگرانی کرد و حتی نام عاطفه امام در برخی فهرست‌های شهدا و مفقودین این جریان جای گفت. اما به فاصله تنها چند روز همسر جواد امام در مصاحبه‌ با پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس که خود از رسانه‌های حامی معترضین محسوب می‌شد ربوده شدن عاطفه امام را تکذیب کرد و انتشار چنین اخباری را تنها ماجراجویی دختر خود عنوان کرد. همزمان برخی رسانه ها از نقش پدر وی در پروژه موسوم به نوارسازان که سناریو مشابهی با ماجرای ربوده شدن عاطفه امام را داشت پرده برداشتند ادامه دارد... كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
🔹فَاستَقِم کَما اُمِرت... آقا محسن! 🔸آقا محسن درباره عملیات کربلای چهار حرف جدیدی نزده است. او بارها و بارها طی سالیان دراز ماجرا را روایت کرده بود. اما چرا ناگهان یک توئیت به مناسبت سالروز عملیات -که در انتخاب واژگانش دقت نشد- بهانه چنان حملات سنگین و بی‌سابقه‌ای به او می‌شود؟ 🔸 مسئله کاملا روشن است. او امروز تیر و ترکش می‌خورد چون دقیقا به میانه میدان جنگی دیگر آمده است. جنگ بر سر اصل ولایت فقیه است. لیبرال‌ها می‌گویند ولی فقیه باشد و نقشش در نظام اسلامی به پند و موعظه و نصیحت محدود شود، اما برادر محسن جایی ایستاده است که باید نظارت کند تا به سیاست‌های کلی تعیین شده از طرف ولی فقیه بی‌اعتنایی نشود. همه دعوا بر سر این است که کاری کنند تا هیئت عالی نظارت منفعل شود و به وظایف تاریخی خود عمل نکند، کما اینکه تاکنون توانسته‌اند با این دست شارلاتان‌بازی‌ها، سابقون انقلابی و بزرگان بسیاری را منفعل کرده و بلکه با خود همراه سازند. 🔸چند روز پیش که لیبرال‌ها این جنجال را علیه او به پا کردند پیام دادم که اگر شما سر قضیه نظارت کوتاه بیایید همین لیبرال‌ها مدافع عملکرد شما در جبهه هم می‌شوند. پاسخش محکم و راسخ بود: "مگر گردنم را بزنند که کوتاه بیایم". 🔸آقا محسن! امروز شما در تنگه احد زمانه ایستاده‌اید. میدان جنگ است و پیروزی، جانفشانی می‌خواهد؛ و البته که گذشتن از آبرو، از تقدیم جان سخت‌تر است. فَاستَقِم کَما اُمِرت که ان‌شاءالله حزب الله پیروز این میدان نیز خواهد بود. هُو الّذی اَیَّدَکَ بِنَصرِه و بِالمُؤمنین... ✍️ ياسر حبراييلي 🌺🌿كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
بشری
9 دی، انقلابی درون انقلاب اسلامی ایران / نقش بازیگران زن در فتنه 88 – 2 کشته سازی از زنان و دختران برای جریحه دار کردن احساسات افکارعمومی فتنه انگیزی یک طرف ماجرای حوادث این سال بود. از سوی دیگر زنان و دختران ابزاری برای جریحه دار کردن احساسات افکارعمومی و دمیدن بر آتش فتنه شدند. درهمین زمینه کشته سازی در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت. یکی از قربانیان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که عصر ۳۰ خرداد در منطقه ای دور از مسیر تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات، به طرز مشکوکی به دلیل اصابت گلوله به سینه اش کشته شد، ندا آقا سلطان بود که از سوی رسانه های اپوزسیون نظام و حتی نمایندگان کنگره آمریکا چون سناتور مک کین، شهید خوانده شد. ابهامات و شبهات زیادی خصوصا درباره دکتری که بالای سر ندا آقا سلطان در همان حین حادثه حضور یافت، وجود داشت. وی پس از این حادثه ازکشور متواری شد. منافقین نیز از این فرصت برای مطرح کردن خود استفاده کردند. کشته سازی از زنان در همین زمینه در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت و موضوع «سعیده پورآقایی» مطرح شد. گفته شد که وی دختری بوده که دستگیر و مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده است. در اوج این داستان‌سرایی ضدانقلاب اما، به یکباره گفتگویی پخش شد که سعیده پورآقایی به همراه مادرش در منزل پدری با خبرنگار رسانه ملی صحبت می کرد. انتشار خبر زنده بودن دختری که رهبر جریان معترض در مراسم ختم وی نیز شرکت کرده و رسانه های منتسب به وی انتقادات فراوانی را در خصوص شکنجه و قتل وی منتشر کرده بودند جنجال رسانه ای شدیدی به راه انداخت . کشته سازی دیگر در این روند درباره زنی به نام «ترانه موسوی» بود. خبر ابتدایی بسیار رقت انگیز و وحشتناک بود. دختری به نام ترانه که اتفاقا نام فامیل آن با یکی از کاندیداهای معترض انتخابات یکی بود، در تجمع مقابل مسجد قبا توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده و به دلیل شدت شکنجه و تجاوز فوت کرده بود. در این خبر تصریح شده بود که ماموران به دلیل ترس از عواقب اقدام خود پیکر ترانه موسوی را با اسید سوزانده و در بیابان های قزوین رها کرده اند. بعدها مشخص شد که ترانه موسوی در کانادا مشغول زندگی روزمره خود است و خانواده وی در گفتگویی تلویزیونی به این امر صحه گذاشتند. با این حال تصویرمنتسب به وی مدت ها به یکی از نمادهای اصلی تجمع گروه های اپوزسیون خارج از کشور در اروپا و آمریکا تبدیل شده بود. به رغم تمامی این دسیسه ها، افکارعمومی ایران نه تنها فریب صحنه آرایی ضدانقلاب را نخورد بلکه در ۹ دیماه 88 با خروشی حماسی نشان داد که تعیین کننده مقدرات کشور است. مردم ایران در حماسه ۹دی به طور واقعی و ملموس «لیبک یا حسین (ع)» را معنا کردند. ۹ دی در واقع، انقلابی درون انقلاب ایران برای پاکسازی بود. ✍ امیر حمزه نژاد كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
جریان شناسی زنان در ۸۸ - 1 شیرین عبادی، مادر خود خوانده فتنه گران شیرین عبادی در سال ۱۳۲۶ در شهر همدان به دنیا آمد. پدرش محمدعلی عبادی، از اساتید حقوق تجارت بود. خانواده ی عبادی هنگامی که او یک سال داشت به تهران نقل مکان نمودند. دوره ی دبیرستان را در دبیرستان های تهران به اتمام رساند و در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده حقوق شد. پس از اخذ مدرک لیسانس و قبولی در کنکور دادگستری و شش ماه کارآموزی قضاوت، در اسفند ۱۳۴۸ به عنوان قاضی رسماً کار خود را شروع کرد. عبادی به موازات قضاوت در دادگاه به ادامه تحصیل پرداخت و در رشته ی حقوق خصوصی، در سال ۱۳۵۰ از دانشگاه تهران به مدرک فوق لیسانس دست پیدا کرد. پس از کار در سطوح مختلف دادگستری، در سال ۱۳۵۴ به این ریاست شعبه ی ۲۴ دادگاه شهرستان رسیده و بین سال های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ (قبل از انقلاب اسلامی) در این سمت فعالیت داشت. پس از سقوط حکومت ستم شاهی در بهمن ۱۳۵۷ به کارهای اداری مشغول شد. بعد از آن به عنوان کارشناس در دادگستری به خدمت ادامه داد و با تقاضای بازنشستگی قبل از موعد بازنشسته شد. بعد از بازنشستگی به تألیف چند کتاب و انتشار مقالات متعددی در نشریات ایران پرداخت تا این که در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ پروانه وکالت شد و دفتر وکالت خود را تأسیس نمود. شیرین عبادی پس از اخذ پروانه وکالت، وکالت خانوداه ی مقتولان قتل های زنجیره ای، کوی دانشگاه و زهرا کاظمی را عهده دار شد. عبادی وکیل تعدادی از چهره های سرشناس مسئله دار از جمله دکتر حبیب الله پیمان، عباس معروفی (سردبیر ماهنامه گردون) و فرج سرکوهی (سردبیر ماهنامه ی آدینه) نیز بود. در سال ۲۰۰۳ کمیته ی جایزه نوبل در نروژ، جایزه صلح نوبل را به شیرین عبادی اعطا کرد. خبرسازترین خبر درباره وی دادگاه حسین شریعتمداری است که مدیر مسئول روزنامه کیهان در دفاعیات خود به سخنان و گفته های عبادی در دفاع از «رژیم طاغوت»، «همجنس بازی» و «فرقه ی ضاله ی بهائیت» اشاره کرد. شیرین عبادی به عنوان فعال حقوق بشر در طول سال های گذشته ارتباطات نزدیکی با جامعه ی بهایی در داخل و خارج داشته و با فشار به نام اسلامی در صدد تحقق حقوقی برای فرقه ی ضاله و خائن بهائیت بوده است. او به دفعات جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بهائیان کرده است. شیرین عبادی در یکی از اظهار نظرهای خود در دفاع از این فرقه، رهبر این فرقه ی ضاله را آخرین فرستاده ی خدا می نامد! و می گوید: «پیروان این دین در کشور ایران که خاستگاه این دین است محدود شده اند و جرم آنها این است که نمی خواهند دین خود را تغییر دهند.» ارتباط شیرین عبادی با جامعه ی بهایی چنان تنگاتنگ است که ظاهراً بهائیان را بر مسلمانان ترجیح می دهد و خانم ژینوس سحابی را که یک بهایی است به عنوان منشی خود استخدام می کند. «ژینوس سحابی» منشی بهایی گروهک کانون مدافعان حقوق بشر پس از فتنه گری اوباش و گروهک ها در عاشورای حسینی در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۸ به همراه شمار دیگری از عناصر بهایی فعال در فتنه گری روز عاشورا بازداشت می شود و از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال حبس محکوم می گردد. گفتنی است از منزل و محل کار آقای محمد علی دادخواه سخنگوی کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر که نقش مهمی را در راه اندازی آشوب ها داشته است، تعداد دو قبضه سلاح کمری همراه با مقادیری فشنگ، مواد مخدر، اسناد ارتباط با گروه های خارج از کشور جهت ایجاد اغتشاش و مدارک و اطلاعیه هایی دال بر تحریک مردم به آشوب و بلوا کشف شد. ادامه دارد... 🌿🌺كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby