eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چی بگم آخه؟.pdf
2.33M
📙 چــــی بگم آخــــــه⁉️ ✨بهترین و کامل‌ترین کتاب کار با موضوع گفتگوهای کوتاه، مرتبط با امــر به معــروف و نهی از منڪـر، با تأڪید بر جرائم اخلاقی مشهــــود 🌱مجموعہ‌ای از بهترین تشڪرها و تذڪرها، با همکارۍ جمعی از طلاب و دانشجویان و با نظارت 🍀
.......: فصل دوم شرايط و كيفيت قصاص عضو ماده ۲۷۲ در قصاص عضو علاوه بر شرايط قصاص نفس شرايط زير بايد رعايت شود: ۱ تساوي اعضا در سالم بودن ۲ تساوي در اصلي بودن اعضا. ۳ تساوي در محل عضو مجروح يا مقطوع ۴ قصاص موجب تلف جاني يا عضو ديگر نباشد. ۵ قصاص بيشتر از اندازه جنايت نشود. ماده ۲۷۳ در قصاص عضو، زن و مرد برابرند و مرد مجرم به سبب نقص عضو يا جرمي كه به زن وارد نمايد به قصاص عضو مانند آن محكوم مي‌شود، مگر اينكه ديه عضوي كه ناقص شده ثلث يا بيش از ثلث ديه كامل باشد كه در آن صورت زن هنگامي مي تواند قصاص كند كه نصف ديه آن عضو را به مرد بپردازد. ماده ۲۷۴ عضو سالم در برابر عضو ناسالم قصاص نمي شود و فقط ديه آن عضو پرداخت مي‌شود لكن عضو ناسالم در برابر عضو سالم قصاص مي‌شود. ماده ۲۷۵ در قصاص عضو تساوي محل معتبر است و بايد در مقابل قطع عضو طرف راست عضو همان طرف و در مقابل طرف چپ عضو همان طرف جاني قصاص شود. تبصره در صورتي كه مجرم دست راست نداشته باشد دست چپ او و چنانچه دست چپ هم نداشته باشد پاي او قطع خواهد شد. ماده ۲۷۶ جرحي كه به عنوان قصاص وارد مي‌كنند بايد از حيث طول و عرض مساوي با جنايت باشد و در صورت امكان رعايت تساوي در عمق نيز لازم است تبصره در جراحت موضحه و سمحاق، تساوي در عمق شرط نيست و مماثلت عرفي كافي است ماده ۲۷۷ هرگاه در قصاص جرح رعايت تساوي ممكن نباشد مانند بعضي از جراحت‌هاي عميق يا در موارد شكسته شدن استخوانها يا جابجا شدن آنها به طوري كه قصاص موجب تلف جاني يا زياده از اندازه جنايت گردد بايد ديه آن داده شود چه مقدار آن ديه شرعا معين باشد يا با حكم حاكم شرع معين گردد. ماده ۲۷۸ قصاص عضو را مي‌شود فورا اجرا نمود و لازم نيست صبر كنند تا وضع جرح روشن شود، پس اگر قصاص اجرا شود و جرح منجر به مرگ مجني عليه گردد در صورتي كه جنايت عمدي باشد جاني به قصاص نفس محكوم مي‌شود لكن قبل از اجراي قصاص نفس بايد ديه جرحي كه قبلا به عنوان قصاص عضو بر جاني وارد شده به او پرداخت شود. ماده ۲۷۹ براي رعايت تساوي قصاص با جنايت بايد حدود جراحت كاملا اندازه گيري شود و هر چيزي كه مانع از استيفاي قصاص يا موجب ازدياد آن باشد بايد برطرف گردد. ماده ۲۸۰ اگر در اثر حركت جاني قصاص بيش از جنايت شود قصاص كننده ضامن نيست و اگر بدون حركت مجرم قصاص بيش از جنايت شود در صورتي كه اين زياده عمدي باشد قصاص كننده نسبت به مقدار زايد قصاص مي‌شود و در صورتي كه عمدي نباشد ديه يا ارش مقدار زايد به عهده قصاص كننده مي‌باشد. ماده ۲۸۱ اگر گرمي يا سردي هوا موجب سرايت زخم بشود بايد قصاص در هواي معتدل انجام گيرد. ماده ۲۸۲ ابزار قصاص بايد تيز و غيرمسموم و مناسب با اجراي قصاص و قطع و جرح مخصوص باشد و ايذاي جاني بيش از مقدار جنايت او ممنوع است ماده ۲۸۳ هرگاه شخصي يك چشم كسي را كور كند يا درآورد قصاص مي‌شود گرچه جاني بيش از يك چشم نداشته باشد و چيزي به عنوان ديه به او داده نمي شود. ماده ۲۸۴ هرگاه شخصي كه داراي دو چشم است چشم كسي را كه فقط داراي يك چشم است در آورد مجني عليه مي‌تواند يك چشم جاني را قصاص كند و نصف ديه كامل را هم دريافت نمايد، يا از قصاص يك چشم جاني منصرف شود و ديه كامل بگيرد مگر درصورتي كه مجني عليه يك چشم خود را قبلا در اثر قصاص يا جنايتي كه استحقاق ديه آن را داشته است از دست داده باشد كه در اين مورد مي‌تواند يك چشم جاني را قصاص كند و يا با رضايت جاني نصف ديه كامل دريافت نمايد. ماده ۲۸۵ هرگاه شخصي بدون آسيب به حدقه چشم ديگري بينايي آن را از بين ببرد فقط بينايي چشم جاني مورد قصاص قرار مي‌گيرد و اگر بدون آسيب به حدقه چشم جاني قصاص ممكن نباشد جاني بايد ديه آن را بپردازد. ماده ۲۸۶ چشم سالم در برابر چشم‌هايي كه از لحاظ ديدن متعارف نيستند قصاص مي‌شود. ماده ۲۸۷ هرگاه شخصي مقداري از گوش كسي را قطع كند و مجني عليه قسمت جدا شده را به گوش خود پيوند دهد قصاص ساقط نمي شود و اگر جاني بعد از آنكه مقداري از گوش او به عنوان قصاص بريده شد آن قسمت جدا شده را به گوش خود پيوند دهد هيچ كس نمي تواند آن را دوباره براي حفظ اثر قصاص قطع كند. ماده ۲۸۸ قطع لاله گوش كه موجب زوال شنوايي بشود دو جنايت محسوب مي‌شود. ماده ۲۸۹ هرگاه شخصي بيني كسي را قطع كند مجني عليه مي‌تواند قصاص نمايد گرچه بيني مجني عليه داراي حس بويايي نباشد. ماده ۲۹۰ هرگاه شخصي زبان يا لب كسي را قطع نمايد با رعايت تساوي مقدار و محل مورد قصاص قرار مي‌گيرد. تبصره در صورتي كه فرد گويا، زبان فرد لال را قطع كند قصاص جايز نيست و تبديل به ديه مي‌شود. ماده ۲۹۱ هرگاه شخصي دندان كسي را بشكند يا بكند با رعايت شرايط قصاص عضو قصاص مي‌شود. تبصره در صورتي كه مجني عليه قبل از قصاص دندان درآورد اگر دندان جديد معيوب باشد جاني به پرداخت ارش محكوم مي‌گردد و اگر سالم باشد تا ۷۴ ضربه شلاق تعزير مي‌گردد. ماده ۲۹۲ اگر مجني
عليه طفل باشد بايد به مدت متعارف صدور حكم به تأخير افتد. در صورتي كه كودك دندان جديد درآورد مجرم محكوم به ارش وگرنه محكوم به قصاص است ماده ۲۹۳ اگر مورد جنايت عضو زايد باشد و جاني عضو زايد مشابه نداشته باشد، محكوم به ديه است .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
⚠️از طریق لینک زیر میتونید چک کنید ممنوع الخروج هستید یا نه؟ https://my.ssaa.ir/portal/executive/inquery-exitban https://eitaa.com/zandahlm1357
◾منظور از اتهام               افساد فی الارض چیست؟ یکی از عناوین مجرمانه در ایران با مجازات حدی مرگ است بنابر ماده 288 قانون مجازات اسلامی  ▫مفسد فی‌ الارض کسی است که در ارتکاب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرایم علیه امنیتی داخلی خارجی کشور، نشر اکاذیب، احراق و تخریب،  دایر کردن مراکز فسا و فحش معاونت در آنها به شکل مشارکت داشته باشد       این قانون برای تحقق جرم افساد فی ‌الارض در ارتکاب این جرایم سبب ایجاد اخلال شدید در نظم عمومی، ناامنی ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد اموال عمومی و خصوصی اشاعه فساد فحشا به طور وسیع شود https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مضروب شدن عمار بامر عثمان و از جمله اعمال عثمان که دلالت بر رقّت قلب او دارد؟ توهین بعمّار یاسر و زدن آن مرد شریف است که از صحابه خاص پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده چنانچه علماء و مورخین فریقین نوشته اند که چون ظلم و تعدّی عمّال بنی امیّه در اطراف بلاد اسلام زیاد شد صحابه پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم جمع شدند و نامه ای بعثمان نوشتند و تمام مظالم او را یادآوری نمودند و با نصایح مشفقانه گوشزد نمودند که اگر پیروی از رویه و رفتار عمّال ظلم اموی‌ها و تقویت از آنها بنمائی و تجدید نظر در رویه و رفتار خود و اطرافیهای خود ننمائی نتایج وخیم آن بیشتر شامل حال خودت خواهد شد علاوه بر آنکه ضرر باسلام می‌زنی. آنگاه شور نمودند که چه کسی نامه را ببرد عاقبت گفتند مقتضی آنست که حامل نامه عمّار باشد. چه آنکه فضل و تقوی و عظمت عمّار مورد اقرار و اعتراف خود عثمان می‌باشد و مکرر از خودش شنیدیم که می‌گفت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرموده است ایمان با گوشت و خون عمّار مخلوط است و نیز از آن حضرت نقل می‌نمود که می‌فرمود بهشت مشتاق سه کس است علی بن أبی طالب و سلمان و عمّار یاسر. فلذا بدرخواست اصحاب جناب عمّار کاغذ را برداشت بخانه عثمان رفت وقتی رسید که عثمان می‌خواست از منزل خارج شود در دهلیز منزل عمّار را دید سؤال کرد یا ابا الیقظان (کنیۀ عمّار بود) کاری داری گفت کار شخصی ندارم و لکن جمعی از اصحاب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مطالبی را در این نامه گنجانیده اند که خیر و صلاح شما در او می‌باشد و توسط من فرستاده اند مطالعه نمائید و جواب آنان را بدهید. نامه را گرفت چند سطری که از نامه خواند غضبناک شد با کمال تغیّر نامه را بزمین افکند جناب عمّار فرمود خوب نکردی نامۀ اصحاب رسول اللّه محترم است چرا بر زمین افکندی حق بود می‌خواندی و جواب می‌دادی. با عصبانیّت تمام گفت دروغ می‌گوئی آنگاه امر کرد غلامانش جناب عمّار را بسختی زدند و او را بر زمین انداخته و می‌کوبیدند حتّی خود او هم چند لگدی بر شکم عمّار زد که بعلّت همان ضربات عمّار پیر مرد مبتلا بمرض فتق شد و بیهوش گشت خویشانش آمدند او را بمنزل امّ سلمه امّ المؤمنین بردند از ظهر تا قریب نصف شب بیهوش ماند تا چهار نماز از او فوت شد وقتی بهوش آمد نمازها را قضا کرد. شرح مبسوط این قضایا در کتب معتبرۀ علماء خودتان ثبت است ابن ابی الحدید در شرح نهج و مسعودی در ص ۴۳۷ جلد اول مروج الذهب ضمن مطاعنی که بعثمان وارد گردیده اشاره می‌کند که علّت انحراف قبیله هزیل و بنی مخزوم از عثمان عملیات او با عبد اللّه بن مسعود و عمّار یاسر و ضرباتی که بر آنها وارد آوردند بود اینک قضاوت با آقایان با انصاف است تا پی برقّت قلب و رحم دلی او ببرند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۲۱۹.mp3
12.1M
۲۱۹ ※ أفضل الأعمال یعنی؛ عملی که از حجم غلبه‌ی بخش‌های پایینی نفس می‌کاهد و بر حجم بخش انسانی می‌افزاید! ※ گاهی عملی را که ما أفضل الأعمال می‌دانیم و بر آن اصرار داریم ؛ (حتی نورانی‌ترین عمل‌ها) فقط بر نخوت و تاریکی نفس ما می‌افزایند، چرا؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiiran - هوای عاشقی استاد شهرام ناظری .mp3
1.04M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 من مست جام باقي ام ، دارم هواي عاشقي حيران روي ساقي ام ، دارم هواي عاشقي اي جان و اي جانان من ، دارم هواي عاشقي اي وصل و اي هجران من ، دارم هواي عاشقي جان در بر جانانه شد ، دل بر سر پيمانه شد تن ساكن ميخانه شد ، دارم هواي عاشقي گه نور و گه نار آمدم ، گه گل گهي خار آمدم گه مست و هوشيار آمدم ، دارم هواي عاشقي اي شاه درويشت منم،بيگانه و خويشت منم ديوانه ي رويت منم ، آشفته ي مويت منم سرگشته ي كويت منم ، دارم هواي عاشقي اي جان و اي جانان من ، دارم هواي عاشقي 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷امام رضا علیه السلام: امام امانت دار الهی در میان خلقش، حجّت او بر بندگانش، خلیفه او در سرزمین هایش، دعوت کننده به سوی خدا و دفاع کننده از حقوق واجب او بر بندگان است. امام پاک از گناه و به دور از عیب­ها است. دانش ها به او اختصاص دارد و او به بردباری شناخته می شود. امام نظام دهنده به دین و باعث سربلندی مسلمانان و خشم منافقان و از بین رفتنِ کافران است. امام یگانه روزگار خویش است. هیچ کس در مقام، به منزلت او نزدیک نمی شود و هیچ دانشمندی با او برابری نمی کند و جایگزینی برای او پیدا نمی شود و شبیه و مانند ندارد. همه فضیلت ها مخصوص او است، بدون آنکه آنها را طلب کرده باشد. این امتیازی از طرفِ فضل کننده بسیار بخشنده، برای امام است کافی، ج 1، ص 201 ♦️♦️♦️♦️♦️ ۸۷ حاجت به توست ما را، ای حجت الهی! آری به سوی سلطان، حاجت بود گدا را ۸۸ حیف از تو عزیزا، که منت یار بخوانم اما چه کنم جز تو کسی یار ندارم https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺