#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
علی مرآت جمیع انبیاء بوده است (موقع نماز شد آقایان برای نماز برخاستند) (بعد از اداء فریضه و استراحت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان گنجی شافعی در اطراف حدیث تشبیه
و شیخ فقیه محدث شام صدر الحفّاظ محمّد بن یوسف گنجی شافعی پس از نقل حدیث خود بعنوان قلت بیانی دارد که گوید تشبیه نمودن علی را بآدم در علم او برای اینست که خداوند آموخت بآدم علم و صفت هر چیزی را هم چنانکه در سورۀ بقره فرماید وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمٰاءَ کُلَّهٰا [۳] و هم چنین نیست چیزی و نه
حادثه و واقعه ای مگر آنکه در نزد علی میباشد علم آن و فهم درک و استنباط معنای آن-بواسطه همین علم الهی بود که حضرت آدم مخلع بخلعت خلافت آمد که خداوند در آیه ۲۸ سورۀ ۲ (بقره) خبر میدهد که فرمود إِنِّی جٰاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً [۱] .
----------
[۳]: ۳) آیۀ ۲۹ سوره ۲ (بقره) خدای عالم همه اسماء را بآدم تعلیم داد.
[۱]: ۱) آیۀ ۲۸ سوره ۲ (بقره) من در زمین خلیفه خواهم گماشت.
پس هر انسان با ذوقی از این تشبیه آن حضرت علی را بعلم آدم-می فهمد که چون آن علم سبب افضلیت آدم و برتری و مسجودیت او بر ملائکه و صاحب مقام خلافت گردید علی علیه السّلام هم افضل و برتر از همۀ خلایق و واجد مقام خلافت بعد از خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میباشد.
و تشبیه نمودن علی را بنوح در حکمت آن کانّه میخواهد برساند که علی علیه السّلام بر کفّار شدید و بر مؤمنین رؤف بوده هم چنانکه خداوند در قرآن او را وصف نموده وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَیْنَهُمْ (این خود دلیل است بر آنکه این آیه در وصف علی علیه السّلام نازل گردیده چنانچه قبلا عرض نمودم).
و نوح نسبت بکفار بسیار شدید بود چنانچه در قرآن خبر میدهد وَ قٰالَ نُوحٌ رَبِّ لاٰ تَذَرْ عَلَی الْأَرْضِ مِنَ الْکٰافِرِینَ دَیّٰاراً [۲] .
و تشبیه نمودن علی علیه السّلام را بحلم ابراهیم برای آنست که در قرآن ابراهیم علی نبیّنا و آله و علیه السّلام را باین صفت وصف نموده که إِنَّ إِبْرٰاهِیمَ لَأَوّٰاهٌ حَلِیمٌ [۳] .
این تشبیهات میرساند که علی علیه السّلام متخلّق باخلاق انبیاء و متّصف بصفات اصفیاء بوده انتهی.
پس آقایان محترم اگر قدری منصفانه دقیق شوید میبینید از مضامین این حدیث شریف که مجمع علیه فریقین (شیعه و سنی) میباشد مستفاد میشود که امیر المؤمنین علیه السّلام جامع جمیع صفات عالیۀ ممکنه است که هر صفتی از وی مساوی بهترین صفات انبیاء میباشد پس علی القاعده بایستی که از حیث جامعیت افضل سلسلۀ جلیلۀ نبویّه باشد.
و این حدیث خود دلیل دیگری است بر افضلیّت علی علیه السّلام بر انبیاء عظام (باستثناء خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) زیرا وقتی با هر یک از انبیاء عظام در فضیلت و خصلت مخصوصۀ بآن نبی مساوی باشد و بفضایل و خصال دیگران نیز اختصاص داشته باشد لازم میآید که افضل از همۀ انبیاء باشد.
چنانچه خود محمد بن طلحه شافعی در مطالب السئول بعد از نقل حدیث تصریح باین معنی نموده و توضیحا گوید رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ثابت نموده است برای علی علیه السّلام باین حدیث علمی شبیه علم آدم و تقوائی شبیه تقوای نوح و حلمی شبیه حلم ابراهیم و هیبتی شبیه هیبت موسی و عبادتی شبیه عبادت عیسی تا آنجا که گوید و تعلوا هذه الصفات الی اوج العلی حیث شبّهها بهؤلاء الانبیاء المرسلین من الصفات المذکوره [۱] .
آیا ممکن است در امت مرحومه کسی را پیدا کنید از صحابه و تابعین و غیره که واجد تمام صفات حمیده و اخلاق پسندیدۀ انبیاء عظام باشد غیر از امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام در حالتی که این معنی مورد قبول و اعتراف رجال بزرگ از علمای خودتان میباشد.
چنانچه شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۴۰ ینابیع الموده از مناقب خوارزمی از محمّد بن منصور نقل مینماید که گفت شنیدم از احمد بن حنبل (امام حنابله اهل سنّت که میگفت ما جاء لاحد من الصحابة من الفضائل مثل ما لعلیّ بن أبی طالب [۲] .
و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۲ کفایت الطالب مسندا از محمّد بن منصور طوسی باین طریق از امام احمد نقل نموده که گفت ما جاء لاحد من اصحاب رسول اللّه ما جاء لعلیّ بن أبی طالب [۳] .
قول با فضلیت امیر المؤمنین علیه السّلام اختصاص بامام احمد ندارد بلکه اکثر علماء منصف شما تصدیق این معنی را نموده اند چنانچه ابن ابی الحدید معتزلی در ص ۴۶ جلد اول شرح نهج البلاغه گوید انّه علیه السّلام کان اولی بالامر و احقّ لا علی وجه النص بل علی وجه الافضلیّة فانّه افضل البشر بعد رسول اللّه و احقّ بالخلافة من جمیع المسلمین [۱] .
شما را بذات ذو الجلال پروردگار عالمیان قسم قدری منصفانه فکر کنید ببینید آیا بی انصافی نیست که فقط روی عادت و تقلید از اسلاف و گذشتگان بدون فکر و تأمل کسانی را که فاقد این صفات بوده اند مقدم دارند بچنین شخصیت بزرگی بدون دلیل و برهان آیا عقلاء و فضلاء بمقدار فکر و فهم گذشتگان نمی خندند که روی سیاست و دسته بندی افضل امت را خانه نشین نموده و مفضول بتمام معنی را بر مسند خلافت
بر قرار نمایند-و لا اقل در سقیفه آن بزرگوار را برای شور در امر بزرگی مانند خلافت خبر ننمایند. تا بکلی متروک گردد؟!
حافظ- ما بی انصافیم یا جنابعالی که میفرمائید بدون دلیل و برهان اصحاب پیغمبر دیگران را مقدم دانسته و خلافت را برده اند واقعا شما همۀ ما را بی فکر و نادان و مقلد بی پروپا فرض کرده اید کدام دلیل بالاتر از دلیل اجماع است که تمام صحابه و امت اجماعا بر خلافت ابی بکر حکم نموده و تسلیم شدند حتّی مولانا علی کرم اللّه وجهه
----------
[۲]: ۲) آیۀ ۲۷ سوره ۷۱ (نوح) عرض کرد پروردگارا مگذار در زمین از کافران دیاری را.
[۳]: ۳) آیۀ ۱۱۵ سوره ۹ (توبه) بدرستی که ابراهیم هرآینه بردبار بود.
[۱]: ۱) بلند میکنند این اوصاف حمیده علی علیه السّلام را بمنتها درجه رفعت و علوشان زیرا که پیغمبر تشبیه کرده است آن حضرت را بانبیاء مرسلین از حیث صفات.
[۲]: ۲) نیامده است از برای احدی از صحابه از فضائل مثل آنچه برای علی بن أبی طالب علیه السّلام آمده است.
[۳]: ۳) نیامده است از برای احدی از اصحاب رسول خدا آن چیزی که برای علی بن أبی طالب آمده است.
[۱]: ۱) علی علیه السّلام اولی و احق بامر ولایت بود از جهت افضلیت نه از جهت نص زیرا که او افضل تمام بشر بود بعد از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلم و احق بمقام خلافت از تمام مسلمانان.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-3 - تصنیف : من و ساقی.mp3
786.4K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم
شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم
نسیم عطرگردان را شِکَر در مجمر اندازیم
چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش
که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم
صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز
بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم
یکی از عقل میلافد یکی طامات میبافد
بیا کاین داوریها را به پیش داور اندازیم
بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه
که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم
سخندانیّ و خوشخوانی نمیورزند در شیراز
بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱ #استاد_شجاعی #استاد_رنجبر شاید خدایی که ما میشناسیم و از احکام او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لاالهالاالله ۲.mp3
18.73M
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۲
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_فرحزاد
مسیر عشق بینهایت، مسیر پرخطری است!
حریفهایِ به کمین نشستهی این معشوق بسیارند!
و دیو و ددهایی که همت گماردهاند، تو را از مسیر عشق دور کنند!
• عشق بینهایت یعنی چه؟
• چگونه تثبیت میشود؟
• بزرگترین دشمن تولید و تثبیت عشق در انسان چیست؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 تفسیر آیات مهدوی؛ سوره حجر: آیه۳۸-۳۶ 🔺موضوع:موانع فعالیت های مهدوی 🌙 ویژه #ماه_مبارک_رمضان 🎙 استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به هر بهونهای شده با امام زمان عج ارتباط بگیر...
اللهم عجل لولیک الفرج
#رمضان_مهدوی
♦️♦️♦️♦️♦️
۱۳۳
سالکم بنما به کوی معرفت
آشنایم کن به دین فاطمه
۱۳۴
سحر نوید دهد صبح نور نزدیک است
زمان غم به سر آید، طلوع نزدیک است
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت حادثه تلخ سقوط هواپيما و جان باختن عده اي از خدمتگزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت درگذشت مرحوم دكتر سعيد كاظمي آشتياني
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت درگذشت مرحوم دكتر سعيد كاظمي آشتياني
بسم الله الرحمن الرحيم با تاسف و تلخكامي خبر درگذشت دانشمند مومن و جهادگر، مرحوم دكتر "سعيد كاظمي اشتياني" را دريافت كردم و بر فقدان ان شخصيت ارزشمند كه كانون اميد و ابتكار و نوآوري بود، افسوس خوردم. وي يكي از فرزندان صالح انقلاب و از رويشهاي مباركي بود كه آينده ي درخشان علمي در كشور را نويد ميدهند. موسسه ي رويان كه مجمع ارزشمندي از نوآوران و جهادگران عرصه ي علوم زيستي است، در پيدايش و رشد و اعتلاي خود، مديون همت و ايمان و پشتكار اين دانشمند جوان و بلند همت است. اينجانب ضايعه ي دردناك فقدان اين عنصر خدوم و با ارزش را به خانواده ي گرامي و همكاران عزيزش صميمانه تسليت ميگويم و از خداوند متعال رحمت و علو درجات را براي وي و صبر و سكينه ي الهي را براي بازماندگان و همراهانش مسالت ميكنم.
سيد علي خامنه اي
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت درگذشت مرحوم آيت الله سيد محمد حسن مرتضوي لنگرودي
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت درگذشت مرحوم آيت الله سيد محمد حسن مرتضوي لنگرودي
بسم الله الرحمن الرحيم درگذشت فقيه پرهيزگار مرحوم آيت الله آقاي حاج سيد محمد حسن مرتضوي لنگرودي را به بيت معظم لنگرودي و به خانواده و فرزندان مكرم ايشان و نيز به اعلام و فضلاي حوزه ي علميه ي قم بويژه دوستان و ارادتمندان ايشان تسليت ميگويم و علو درجات اين روحاني عاليقدر را كه از شاگردان و تربيت شدگان علمي امام راحل بزرگوار بودند از خداوند متعال مسألت مينمايم.
سيد علي خامنه اي
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۰- انتقاد از وضع کشور و امکان انتقاد از همه ی مسؤولان نظام حتّی مقام معظّم رهبری با سلام خدمت حضرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنابراین الان جامعه، جامعه ی آزاد است؛ مردم میتوانند حرف بزنند، حرف هم میزنند؛ راجع به ولایت فقیه حرف میزنند، راجع به اصل و مبنا حرف میزنند. خُب، ببینید چقدر مطلب نوشتند. اینهایی که نوشتند، همه که دفاع نکردند. یک آقایی کتاب نوشت، اجازه هم گرفت، چاپ هم شد، دست همه هم بود؛ برداشت اصل ولایت را بالکُل منکر شد! منتها عدّه ای جواب دادند، جوابها دندان شکن بود؛ خُب، طرف عقب نشینی کرد؛ وَالّا نوشتند که ولایت حتّی در معصوم هم وجود ندارد! چرا؟ چون ولایت یعنی قیمومت! قیمومت بر کیست؟ بر صغیر است، بر محجور است. پس اصلاً ولایت، یعنی مردم محجورند! یعنی یک تحریفِ کاملاً حاکی از بی اطّلاعی
و عدم اشراف به مسئله و ندانستن مسئله، که با یک شکل علمی مطرح کردند. کسی هم معارض اینها نشد. آن آقا در همین تهران دارد زندگی میکند؛ کسی هم نپرسید آقا چرا نوشتی؟ این جامعه، آزاد نیست؟ این کشور، آزاد نیست؟ اینجا آزادی بیان نیست؟ اینها آزادی فکر نیست؟ آزادی فکر چیست؟ باید حتماً چهار نفر آدم بیایند بدون استناد به هیچ حجّتی و به هیچ منطقی، به سه چهار نفر فحش بدهند تا معنایش آزادی باشد؟! این خیلی خوب است؟! توقّع من از اینکه میگویم جوانها قدرت تحلیل داشته باشند یعنی همین؛ به دام حرفهای برف انبار نیفتید. آدم همین طور یک چیزی را پشت سر هم در ذهن خودش بچرخاند، این خیلی حُسنی ندارد؛ بگردید دنبال آن نقطه ی درست، آنچه که واقعاً دل شما را راضی میکند، ذهن شما را قانع میکند. بله، ما جامعه را جامعه ی آزادی میدانیم؛ انتقاد به معنای «عیارسنجی» را کار بسیار خوبی میدانیم و با آن موافقیم؛ با تظاهر و تصارح [۱] به بدگویی اشخاص، هیچ موقع موافق نیستیم.
این آقایانی که الان مسؤولین کشور هستند، همه ی کارهاشان صددرصد مورد تأیید من نیست؛ به آنها خیلی انتقاد دارم؛ در جلسات خصوصی، با نامه، به صورت مکتوب، با سفارش، انتقادهای خود را به آنها میگویم؛ امّا اینکه بیائیم صریحاً از یک مسؤولی انتقاد کنیم، این کار هیچ مصلحت نیست و هیچ درست نیست. البتّه اینجا مصلحت در مقابل حقیقت نیست - که حالا بعضی اینطور خیال میکنند - خود مصلحت هم یک حقیقتی است، کمااینکه حقیقت هم مصلحت است؛ اصلاً حقیقت و مصلحت از هم جدا نیستند؛ مصالح پنداری و شخصی است که بد است. وقتی مصلحتِ شخصی نیست، وقتی مصلحتِ مردم است، مصلحتِ کشور است، این میشود یک امر مقدّس، یک امر خوب، یک چیزِ عزیز؛ چرا ما باید از آن فرار کنیم؟ لذا من این را واقعاً مصلحت نمیدانم.
البتّه الان این کار میشود؛ صریحاً و علناً میایستند و میگویند مجلس
باید منحل شود! خُب، این حرف، خلاف قانون و غیر صحیح است؛ چرا مجلس منحل شود؟ چطور شده؟ انتخاباتش باطل بوده، قلابی بوده؟ کسی به زور آمده در این مجلس؟ کسی دستور داده فلان کس باید بیاید در مجلس؟ چرا باید منحل شود؟ از این حرفها بایستی انتقاد کنید. انتقاد که من میگویم به معنای عیارسنجی است، یعنی همین. ببینید عیار این حرف چقدر است؟
حالا شما میفرمائید قوّه ی قضائیّه. الان قوّه ی قضائیّه، بدتر از ده سال قبل نیست، بدتر از پانزده سال قبل نیست؛ در جهاتی قطعاً هم بهتر است؛ البتّه عیوبی هم دارد که شما خبر ندارید، بنده خبر دارم. حرف زدن و از دور درباره ی مسائل قضاوت کردن، آسان است؛ وارد میدان شدن و کمربستن، مشکل است. انسان در خیال خودش خیلی دنیا را آباد میکند، مدینه ی فاضله درست میکند؛ امّا وقتی کار را به دست گرفت و دید که چقدر مشکل است، آن وقت وضع فرق میکند. نفوس انسانی مثل ابزارهای برقی نیستند که جنابعالی یک دکمه را بزنید، ناگهان مثلاً ده تا دستگاه بنا کنند به کار کردن؛ اینجوری نیست. هر انسانی یک اراده ای دارد. مثلاً وقتی کار در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی یا فلان دستگاه دیگر انجام میگیرد، سلسله مراتبی را طی میکند؛ شاید ده واسطه هست؛ وزیر هست، معاون هست، مدیرکل هست، رئیس هست، سیاستگذار هست، چه هست،
----------
[۱]: . به صراحت بیان کردن.
چه هست، تا میرسد به آن کسی که میخواهد این پرونده را عمل کند. هر کدام از اینها یک اراده اند. هر اراده ای تابع یک تفکّری، یک جهان بینی ای، یک مجموعه ی مصالح و مفاسدی، یک امیالی، یک خلقیاتی است. اینکه یک مدیر بتواند تمام این سلسله مراتب را زیر نظر خودش داشته باشد و خطا نکند - که البتّه این لازم است؛ این همان چیزی است که من همیشه به اینها سفارش میکنم - بسیار کار دشواری است؛ اصلاً آسان نیست. اگر انسان وارد شد، مشکلیِ کار را دید، آن وقت خیلی از قصورها را عذر مینهد.
من که با شما حرف میزنم، تقریباً بیست سال در کار اجرایی بودم.......
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی
تولید : ایران صدا
#روایت_رهبری
#سید_یاسر_جبرائیلی
#تاریخ_معاصر #انقلاب_اسلامی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 9️⃣2️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part30_روایت رهبری.mp3
17M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 0⃣3⃣
💠ما #هیچ کداممان یک #آدم حسابی نیستیم!
ماه مبارک رمضان است و درهاى رحمت خداى تبارک و تعالى به روى همه گناهکاران باز است و شما تا دیر نشده است در این ماه #رمضان خودتان را اصلاح کنید. ما همه باید خودمان را اصلاح کنیم؛ ما هیچ کداممان یک آدم حسابى نیستیم. پناه به خدا باید ببریم و خودمان را اصلاح کنیم.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ،جلد ١۵،صفحه ۶٩
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
https://eitaa.com/zandahlm1357
003-baghare-ar-menshawi.mp3
1.15M
ترتیل صفحه ۳ سوره مبارکه بقره(جزء اول)
قاری : سیدمحمد کرمانی