eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سلسله 30 شماره 0⃣3⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فراتر از فریاد 2.mp3
15.9M
نمایش فراتر از فریاد داستان زندگی قسمت دوم
اسم اعظم و اسم اعظم « اللّه » است، زیرا که آنچه نعوت و اوصافی که در تمام اسماء است در «اللّه» منطوی است، این است که هر یک از حقایق کونیه از سماء و سماوی و ارض و ارضی است در مقام بروز حکایت از اسم و صفتی از صفات حق تعالی نماید، حتی ملائکه از اسم سبّوح و قدوس او حکایت نمایند، به خلاف انسان که مظهر «اللّه» است ؛ این است که کمالات و فعلیاتی که در تمام موجودات است به طور انتشار در انسان است، به طور لفّ و جمع، کما قیل: لیس من اللّه بمستنکر أن یجمع العالم فی واحد [۳] باری، گفته اند که «اللّه» مشتق از « أله » است ؛ لأ نّه یألهُون إلیه، أی یشتاقون الخلائق فی حوائجهم إلیه، قال المولوی قدس سره: معنی اللّه گفت آن سیبویه یألهون فی الحوائج، هم لدیه علم الهی و آن که در فقره دعا « لایخفی علیه شی ء » [۴] أی أ نّه تعالی عالم بحقایق الأمور من السماء والارض و ما فیها قبل وقوعها ؛ زیرا که اعیان حقایق ثابته قبل از ایجاد نبودند نه موجود و نه مذکور، کما ورد: « کان اللّه و لم یکن معه شی ء » [۱]، و هو عالم و لا معلوم، کما قال المعصوم: « کان ربّنا عزوجل والعلم ذاته، و لا معلوم والسمع ذاته و لا مسموع، و البصر ذاته و لا مبصر، والقدرة ذاته و لا مقدور، فلما أحدث الأشیاء و کان المعلوم، وقع العلم [منه] علی المعلوم، والسمع علی المسموع، والبصر علی المبصر، والقدرة علی [۲] المقدور » [۳] و این مرتبه از علم را علم ذاتی ازلی گویند. ---------- [۳]: ۱ - اعیان الشیعة، ج ۴، ص ۴۷۲ ؛ ارشادالقلوب، ج ۲، ص ۲۱۷. [۴]: ۲ - الصحیفة السجادیة، ص ۲۵۴ ؛ فلاح السائل، ص ۲۶۶. [۱]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۲۳۸. [۲]: ۴ - اصل: فی. [۳]: ۵ - الکافی، ج ۱، ص ۱۰۷ ؛ التوحید، ص ۱۳۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۷۱: « لم یزل اللّه جل و عزّ ربّنا و العلم... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
حجاب شراب نزد هارون رشید شعر ابونواس قرائت شد که می‌گوید: مرا به آن شرابی سرگرم نما که در رحم چادر پیری به خود پوشانیده است. فاسقنی البکر التی اعتجرت بخمار الشیب فی الرحم هارون پرسید شعر از کیست و لباس پیری چیست؟ یکی از حضار مجلس گفت: وقتی شراب در خم ریخته شود، کف سفیدی روی آن می‌گیرد. نظر ابونواس به آن بوده است. اصمعی نیز حضور داشت، گفت: ابوعلی مقامش برتر از آن است که شعری بسراید و لطافتی در آن نباشد، خودش را بحضور بخوان و معنای شعر را از او بپرس. رشید دستور داد ابونواس را آوردند، وی گفت: نخستین بار که خوشه انگور را در خمره می‌اندازند، چیزی شبیه به پنبه اطراف آن را می‌گیرد. اصمعی گفت: نگفتم، نظر ابونواس به چیزی دقیق تر از آن است که گفته شد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 4 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 4️⃣ ،ذوق زدگی عده ای اصلاح طلب از پیشنهاد آمریکا 👈 در زمان دولت اصلاحات، واقعه حمله به برج های دوقلوی آمریکا پیش می آید، آمریکا ،طالبان را مقصر اصلی می داند، به دولت ایران پیام می دهد که با همکاری همدیگر ، علیه طالبان جنگ کنیم، برخی مسئولین دولت پیش رهبری می روند تا موافقت ایشان را جلب کنند که... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
تحليلى پيرامون شورا ۱. نگاهى به تركيب شورا نشان مى دهد كه عمر به گونه اى شرايط را آماده كرده بود كه عثمان و يا عبدالرحمن بن عوف به عنوان خليفه انتخاب مى شدند. عبدالرحمن بن عوف و سعد بن ابى وقاص دو تن از برجستگان بنى زهره، و عثمان از معاريف و قديمى ترين مسلمانان بنى اميه، از دو تيرۀ با نفوذ قريش بودند. علاوه بر اين، عبدالرحمن بن عوف شوهر خواهر عثمان و برادر دينى او بود. دادن حق ويژه در انتخاب خليفه به يكى از اين دو از سوى عمر، دادن تضمين براى رسيدن خلافت به آن‌ها در ظاهر مردم فريب «شورا» بوده است. طلحه و زبير از مسلمانان اوليه و با سابقه بودند. طلحه به سبب كينه اى كه از على (عليه السّلام) داشت، مسلّم بود كه جانب او را نخواهد گرفت، زيرا حضرت امير (عليه السّلام) در جنگ بدر دو برادر و عموى طلحه را به هلاكت رسانده بود. ضمن اين كه طلحه از قبيلۀ ابوبكر بود و پس از غصب خلافت، ميانۀ بنى تيم بن مره با بنى هاشم تيره شده بود. زبير نيز به سبب برادرى دينى با طلحه و حضور همراه با وى، در همۀ صحنه ها، قابل حذف از شورا نبود. علاوه بر اين كه حضور يك تن در شورا كه به على (عليه السّلام) حداقل به واسطۀ خويشاوندى تمايل داشته باشد، مى تواند مانع ايجاد شبهۀ يك طرفه بودن آن گردد. ۲. با وجود نظر عمر مبنى بر اين كه افراد شورا كسانى هستند كه پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) از آن‌ها راضى بود و اين عده اهل بهشت هستند، افرادى كه به طور قطع صلاحيت آنان از همۀ اعضاى شورا، به جز على (عليه السّلام)، بيشتر بود و بارها در لسان پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) مورد توجه و عنايت قرار گرفته بودند، از حضور در شورا باز ماندند. افرادى همچون سلمان، ابوذر، مقداد، عمّار، حذيفة بن يمان، عبدالله بن عباس، ابوايوب انصارى و.... در حقيقت سخن عمر در رضايت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) از اين افراد، توجيهى بر انتخاب معنادار و هدفدار خود بود. او به رغم اين كه معتقد بود اگر «سالم» غلام ابوحذيفه زنده بود، وى را خليفه مى گردانيد، حاضر نشد غير قريشى را در شورا راه دهد. همۀ افراد شورا از قريش و مهاجران بودند و يك تن غير مهاجر در آن‌ها نبود، تا چه رسد به غلامى يا غلام آزاد شده اى! اين نكته تأييدى است بر ادعاى ما كه عمر به عمد افرادى را تعيين كرده بود كه نهايتاً خلافت را به عثمان يا عبدالرحمن واگذار كنند. ۳. شرطى كه عبدالرحمن با على (عليه السّلام) كرد، قصدى جز به كنار نهادن او نداشت؛ زيرا او از مسلمانان اوليه بود و به خوبى مى دانست كه على (عليه السّلام) جانشين بر حق و بلافصل پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) است و ابوبكر و عمر غاصب حق او هستند و هرگز روش آنان را نمى پذيرد. از اين رو قرار دادن چنين شرطى (كه على به روش ابوبكر و عمر عمل كند) بهترين وسيله براى اخراج نامزد شمارۀ يك خلافت از صحنۀ رقابت بود و توجيه عمل خود براى مردمانى بود كه روش ابوبكر و عمر، زندگى ابتدايى آن‌ها را دگرگون نموده و به آن خود كرده بودند. [۱] ---------- [۱]: . پيرامون نتيجۀ كار شورا تحليل هاى مختلفى صورت گرفته است. علاقه مندان مى توانند به كتاب هاى مربوطه از جمله سيرۀ علوى، ص ۴۷ و فروغ ولايت، ص ۲۵۸ مراجعه نمايند و نيز اشكالات ديگر وارد بر شورا (بدون تحليل) را در كتاب «على از زبان على» سيد جعفر شهيدى، ص ۴۹ ملاحظه فرمايند. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔘اسامی محبوب مردم در عصر هخامنشی : 🔻 پسران: گاو،اسب،شتر،موش،گراز و... 🔻دختران: خوش آغوش(بغل کردنش خوبِ!) ⚠️ قابل توجه باستانگراهایی که عرب نمی پرستند، چرا از این اسامی استفاده نمی کنید؟! اتفاقا خیلی هم بهتون میاد
📌فتح بابل و ترس از قتل عام توسط کوروش 👈ماریا برسیوس استاد برجسته تاریخ(دانش آموخته دکتری تاریخ از آکسفورد و استاد فعلی دانشگاه تورنتو) از فتح بابل بدست کوروش چنین می‌نویسد: 📝(قتل عام کوروش در شهر اوپیس باعث شد)مردم سیپار و بابل بین پذیرفتن حاکمی جدید یا کشته شدن و ویران شدن شهرشان ، اولی را انتخاب کنند
باستانگراها و طرفداران کوروش ، در راستای ایجاد تفکر تمام مثبت در مورد هخامنشیان و کوروش ، عرب‌ های حجاز را در تاریخ و بخصوص در زمان هخامنشیان نادیده و یا تحقیر می‌کنند ، در حالی که قوم عرب در زمان کوروش و همچنین کمبوجیه و خشایارشا نقش موثری داشته اند. مطلبی که در این گفتار بحث می‌شود، ممکن است با تفکر و اندیشه سستی که باستانگراها در ذهن خود ایجاد کرده اند ، سازگار نباشد ولی واقعیت دارد ، روابط ایرانیان و عرب ‌ها را دست کم تا زمان هخامنشیان می ‌توان ردیابی کرد ، بنابر اخبار کوروش بزرگ عرب ‌ها را مطیع ساخت و آنها را جزء سپاهیان خود کرد و این مطلب تنها در زمان کوروش نبوده است ، بلکه در زمان پسر او کمبوجیه نیز ادامه داشت ، هنگامی که کمبوجیه برای فتح مصر می‌رفت ، پادشاه عرب‌ ها در شمال عربستان او را کمک رسانید . در کتاب تاریخ سیاسی هخامنشی که مولف آن جناب داندمایف استاد تاریخ امپراتوری ایران باستان و بابل میباشند در بیان این واقعه آورده است که : کمبوزیا سفیرانی نزد پادشاه عربستان فرستاد و از وی خواست تا راهی مطمئن و ایمن برای رسیدن به مصر در اختیار او بگذارند ، ظاهرا این پیام به طوایفی عرب رسید که گاو و گوسفند خود را در صحراهای بین مصر و فلسطین جنوبی می چراندند ، شاه عرب با این پیشنهاد کمبوزیا موافقت کرد ، و پیمانی بین هم منعقد ساختند ، شاه عرب پس از آن برای سربازان ایرانی که در راه مصر بودند آب و غذا می رساند ، شترهایی با خیک هایی پر از آب براساس این کمک عربها پس از آن بعنوان تابع و پیرو شاه هخامنشی بشمار نرفتند بلکه بعنوان متحد او تلقی شدند . منبع : تاریخ سیاسی هخامنشی ، داندمایف ، ترجمه : فرید جواهر کلام ، انتشارات فروزان روز ، تهران ، ۱۳۸۹ ، صفحه ۱۰۰ نکته : اکنون جای این پرسش است که اگر عرب‌ ها هم ‌پیمان هخامنشیان بودند پس دلیل این همه شعارهای نژادپرستانه ‌ی باستانگرایان علیه عرب ‌ها چیست؟ بله... ما هم معتقدیم که برخی از سران کشورهای عربی ، به تمام مبانی انسانیت خیانت می‌کنند ، اما باستانگرایانی که به قوم عرب (از صدر تا ذیل) توهین می‌کنند باید به این سؤال پاسخ دهند ؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اعلان همگاني قرارداد انگليس ايران توافقنامه ۹ آگوست ۱۹۱۹ انگليس ايران، سفارت و دولت آمريكا را كاملاً غافلگير كرد. در ۱۱ آگوست ۱۹۱۹ كالدول در تلگرام خود چنين مي‌نويسد: «در نهم ماه جاري موافقت نامه اي ميان ايران و انگلستان به امضا رسيده است» و اضافه مي‌كند به محض دريافت متن توافقنامه، آن را براي وزارت امور خارجه تلگراف خواهد كرد. [۳] متن توافقنامه، شامل پنج بخش، در قالب كتاب سفيد دولت انگلستان ارائه شده است: ايران شماره ۱ (۱۹۱۹). توافقنامه ميان دولتين عليتين بريتانيا و ايران. امضا شده در ۹ آگوست ۱۹۱۹ در تهران. بخش اول: «اين توافقنامه ميان دولتين بريتانياي كبير و ايران منعقد مي‌شود. ديباچه: نظر به روابط دوستانه دولتين در گذشته و با اعتقاد به اينكه محكمتر شدن روابط دو كشور ضرورت داشته و در آينده به نفع دو طرف خواهد بود؛ و به منظور پيشرفت و شكوفايي هر چه بيشتر كشور ايران، به موجب اين سند ميان دولت ايران از يك سو و وزيرمختار بريتانياي كبير، كه نماينده دولت خود مي‌باشد، از سوي ديگر، به شرح زير توافق صورت مي‌گيرد: دولت انگلستان با قاطعيت هر چه تمامتر تعهداتي را كه پيش از اين مكرراً براي احترام مطلق و تماميت ارضي ايران نموده است، تكرار مي‌نمايد. دولت انگلستان پس از توافق با دولت ايران بر سر لزوم استخدام مستشار متخصص در ادارات اين كشور، خدمات هر عده از اين مستشارها را به خرج دولت ايران تضمين خواهد كرد. اين مستشارها به صورت پيمانكاري استخدام و به آنها اختيارات مقتضي داده خواهد شد. كيفيت اين اختيارات بسته به توافق بين دولت ايران و مستشارها خواهد بود. دولت انگليس به خرج دولت ايران، افسران، مهمات و ادوات سيستم جديد را براي تشكيل نيروي متحدالشكل كه دولت ايران ايجاد آن را براي برقرار ساختن و حفظ نظم در داخل و سرحدات خود ضروري مي‌داند، تهيه خواهد كرد. كميسيوني كه از متخصصين نظامي انگليسي و ايراني تشكيل خواهد شد، تعداد افسران و ميزان مهمات و ادوات مورد نياز را تعيين خواهد كرد. به منظور تأمين مالي اصلاحاتي كه در بند‌هاي ۲ و ۳ اين توافقنامه ذكر شد، دولت انگلستان حاضر است وامي در حد كفاف براي ايران تهيه كرده و يا ترتيب انجام آن را بدهد. تضمين متناسب اين وام به اتفاق نظر دولتين از عايدات گمركي يا منابع ديگر كه در اختيار دولت ايران باشد، تعيين مي‌شود. دولت انگلستان با تصديق كامل احتياجات فوري دولت ايران به ترقي وسايل حمل و نقل كه موجب توسعه تجارت و جلوگيري از قحطي در مملكت مي‌باشد، حاضر است در همكاري با دولت ايران اقدامات مشترك ايران و انگليس را در مورد تأسيس خطوط آهن و يا اقسام ديگر وسايل نقليه تشويق نمايد؛ در اين باب بايد قبلاً متخصصين بررسي‌هاي لازم را به عمل آورده و دولتين بر سر طرح‌هايي كه ضروري تر، عملي تر و سودمندتر هستند، به توافق برسند. دولتين توافق مي‌نمايند كه با تشكيل كميتة مشترك متخصصين تعرفه گمركي موجود را مورد بررسي قرار داده و در آن تجديدنظر كنند. بازسازي اين تعرفه مي‌بايد با منافع قانوني مملكت هماهنگي داشته باشد و كارايي آن را بالا ببرد. امضا شده در تهران، ۹ آگوست ۱۹۱۹. بخش ۲: توافقنامه وام به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲ ليره استرلينگ با بهره ۷ درصد و دورة پرداخت بيست ساله. ديباچه: مرجع تعهدات دولتين انگليس و ايران توافقنامه منعقده ميان آنها در امروز است. توافق دولتين بدين شرح است: بند اول. دولت انگلستان وامي به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲ ليره استرلينگ به دولت ايران اعطا خواهد كرد. همانطور كه در توافقنامه پيش بيني شده است، اين مبلغ در اقساط و تاريخ‌هاي معين كه دولت ايران مشخص مي‌سازد پرداخت خواهد شد؛ البته پس از آنكه مستشار اقتصادي بريتانيا كار خود را در تهران آغاز كرد. بند دوم. دولت ايران متعهد مي‌شود تا بيستم مارس ۱۹۲۱، هر ماه مقدار بهره را از قرار ساليانه ۷ درصد بر اساس مجموع مبالغي كه در بند يك ذكر شد، محاسبه كرده و به دولت انگلستان پرداخت كند؛ و پس از اين تاريخ مبلغي كه هر ماه پرداخت خواهد شد بايد به قدري باشد كه با احتساب ۷ درصد بهره ساليانه، اصل مبلغ وام پس از بيست سال تسويه شود. بند سوم. به موجب پيمان نامه هشتم مي‌۱۹۱۱ وامي به مبلغ ۰۰۰/۲۵۰/۱ ليره استرلينگ در اختيار ايران قرار گرفت و توافق شد تمام عوايد و درآمد‌هاي گمركي به عنوان وثيقه بازپرداخت اين وام در نظر گرفته شود. همان وثيقه با تمام شرايطي كه در پيمان نامه مذكور براي آن در نظر گرفته شد، وثيقه بازپرداخت وام كنوني نيز مي‌باشد. به غير از وام ۱۹۱۱ و پيش پرداخت‌هاي متعاقب آن، بازپرداخت اين وام بر بازپرداخت ديگر قروض ايران به انگلستان، تقدم دارد.
از آنجا كه عوايد مذكور كفاف اين بازپرداخت را نخواهد كرد، دولت ايران تعهد مي‌كند مابقي مبلغ موردنياز را از ديگر منابع تأمين كند؛ و بدين منظور دولت ايران به موجب اين سند مستحق دريافت وام كنوني و ديگر پيش پرداخت‌هايي كه در بالا ذكر شد تشخيص داده مي‌شود؛ با اولويت و استمرار شرايطي كه در پيمان نامه هشتم مي‌۱۹۱۱ آورده شده است، عوايد گمركي تمام مناطق، اعم از مناطق دور و نزديك، وثيقة اين وام خواهند بود. بند چهارم. دولت ايران در هر تاريخي كه بخواهد حق تصفية وام حاضر را، خارج از عوايد ناشي از هر وام ديگري كه بر اساس قرارداد از بريتانيا تحصيل كند، خواهد داشت. امضا شده در تهران، ۹ آگوست ۱۹۱۹. بخش ۳: اين بخش شامل بيان مجدد شرايطي است كه براي وام هشتم مي‌۱۹۱۱ مقررشده است. بخش ۴: شامل متن نامه كاكس* [۱] به وثوق الدوله است كه در تاريخ ۹ آگوست ---------- [۳]: تلگرام كالدول، شماره ۱۶۰، ۲۱/۹۱. ۷۴۱، مورخ۱۱ آگوست ۱۹۱۹ ۱۹۱۹ نوشته شده است:....... 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357