eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۳ : امر به معروف ، فضولی در کار دیگران محسوب نمیشه؟!😒 🔴 شبهات امر به معروف 👉 بفرست برای بقیه https://eitaa.com/zandahlm1357
باب پنجم موجبات ضمان ماده ۳۱۶ جنايت اعم از آنكه به مباشرت انجام شود يا به تسبيب يا به اجتماع مباشر و سبب موجب ضمان خواهد بود. ماده ۳۱۷ مباشرت آنست كه جنايت مستقيما توسط خود جاني واقع شده باشد. ماده ۳۱۸ تسبيب در جنايت آنست كه انسان سبب تلف شدن يا جنايت عليه ديگري را فراهم كند و خود مستقيما مرتكب جنايت نشود به طوري كه اگر نبود جنايت حاصل نمي شد مانند آنكه چاهي بكند و كسي در آن بيفتد و آسيب ببيند. ماده ۳۱۹ هرگاه طبيبي گرچه حاذق و متخصص باشد در معالجه‌هايي كه شخصا انجام مي‌دهد يا دستور آن را صادر مي‌كند، هر چند با اذن مريض يا ولي او باشد، باعث تلف جان يا نقص عضو يا خسارت مالي شود ضامن است ماده ۳۲۰ هرگاه ختنه كننده در اثر بريدن بيش از مقدار لازم موجب جنايت يا خسارت شود ضامن است گرچه ماهر بوده باشد. ماده ۳۲۱ هرگاه بيطار و دامپزشك گرچه متخصص باشد، در معالجه حيواني هر چند با اذن صاحب او باشد موجب خسارت شود ضامن است ماده ۳۲۲ هرگاه طبيب يا بيطار و مانند آن قبل از شروع به درمان از مريض يا ولي او يا از صاحب حيوان برائت حاصل نمايد، عهده دار خسارت پديد آمده نخواهد بود. ماده ۳۲۳ هرگاه كسي در حال خواب بر اثر حركت و غلطيدن موجب تلف يا نقص عضو ديگري شود جنايت او به منزله خطاي محض بوده و عاقله او عهده دار خواهد بود. ماده ۳۲۴ هرگاه كسي چيزي را همراه خود يا با وسيله نقليه و مانند آن حمل كند و به شخص ديگري برخورد نموده موجب جنايت گردد، در صورت عمد يا شبه عمد ضامن مي‌باشد و در صورت خطاي محض، عاقله او عهده دار مي‌باشد. ماده ۳۲۵ هرگاه كسي به روي شخصي سلاح بكشد يا سگي را به سوي او برانگيزد يا هر كار ديگري كه موجب هراس او گردد انجام دهد، مانند فرياد كشيدن يا انفجار صوتي كه باعث وحشت مي‌شود، و بر اثر اين ارعاب آن شخص بميرد اگر اين عمل نوعا كشنده باشديا با قصد قتل انجام شود گرچه نوعا كشنده نباشد، قتل عمد محسوب شده و موجب قصاص است و اگر اين عمل نه نوعا كشنده و نه باقصد قتل انجام بگيرد قتل شبه عمد محسوب شده و ديه آن بر عهده قاتل است ماده ۳۲۶ هرگاه كسي ديگري را بترساند و موجب فرار او گردد و آن شخص در حال فرار خود را از جاي بلندي پرت كند يا به درون چاهي بيفتد و بميرد، در صورتي كه آن ترساندن موجب زوال اراده و اختيار و مانع تصميم او گردد ترساننده ضامن است ماده ۳۲۷ هرگاه كسي خود را از جاي بلندي پرت كند و بر روي شخصي بيفتد و سبب جنايت گردد، در صورتي كه قصد انجام جنايت را داشته باشد قتل عمد بوده و قصاص دارد و در صورتي كه قصد قتل نداشته ولي قصد پرت شدن را داشته باشد و معمولا با آن قتل انجام نمي شود، قتل شبه عمد بوده ديه در مال او خواهد بود و همچنين است اگر با وجود قصد پرت شدن بي اختيار پرت شود. ولي اگردر اثر لغزش يا علل قهري ديگر و بي اختيار به جايي پرت شود و موجب جنايت گردد خودش ضامن است نه عاقله اش ماده ۳۲۸ هرگاه كسي به ديگري صدمه وارد كند و يا كسي را پرت كند و او بميرد يا مجروح گردد، در صورتي كه نه قصد جنايت داشته باشد و نه كاري را كه قصد نموده است نوعا سبب جنايت باشد، شبه عمد محسوب و عهده دار ديه آن خواهد بود. ماده ۳۲۹ هرگاه كسي ديگري را بر روي شخص ثالث پرت كند و آن شخص ثالث بميرد يا مجروح گردد، در صورتي كه نه قصد جنايت داشته باشد و نه كاري را كه قصد كرده است نوعا سبب جنايت باشد، شبه عمد محسوب و عهده دار ديه مي‌باشد. ماده ۳۳۰ هرگاه كسي در ملك خود يا در مكان و راهي كه توقف در آن مجاز است توقف كرده يا وسيله نقليه خود را متوقف كرده باشد و ديگري به او برخورد نمايد و مصدوم گردد آن شخص متوقف عهده دار هيچ گونه خسارتي نخواهد بود. ماده ۳۳۱ هر كس در محل‌هايي كه توقف در آنجا جايز نيست متوقف شده يا شيي و يا وسيله اي را در اين قبيل محل‌ها مستقر سازد وكسي اشتباها و بدون قصد، با شخص و يا شيي يا وسيله مزبور برخورد كند و بميرد، شخص متوقف يا كسي كه شيي يا وسيله مزبور رادر محل مستقر ساخته عهده دار پرداخت ديه خواهد بود، و نيز اگر توقف شخص مزبور با استقرار شيي و وسيله مورد نظر موجب لغزش راهگذر و آسيب كسي شود، مسوول پرداخت ديه صدمه يا آسيب وارده است مگر آنكه عابر با وسعت راه و محل عمدا قصد برخورد داشته باشد كه در اين صورت نه فقط خسارتي به او تعلق نمي گيرد بلكه عهده دار خسارت وارده نيز مي‌باشد. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
در حدیث ثقلین و سفینه از همه اینها گذشته بنی هاشم و عترت و أهل بیت پیغمبر هم که اجماع ایشان حتما حجة بوده است باعتبار حدیث مسلّم بین الفریقین که در لیالی ماضیه با اسناد معتبره عرض نمودم که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ان تمسکتم بهما فقد نجوتم (و فی نسخة) لن تضلوا بعدها أبدا [۱] حاضر در سقیفه نبوده و موافقت با خلافت أبی بکر ننمودند (یعنی آنها را خبر نکردند که بآنجا حاضر شوند تا حقیقت اجماع حاصل شود؟! ). و نیز در حدیث مشهور دیگر که معروف بحدیث سفینه است و در لیالی ماضیه با اسناد آن ذکر نمودیم که رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرموده: مثل اهل بیتی کمثل سفینة نوح من توسل بهم نجی و من تخلف عنهم هلک [۱] می‌رساند که همان قسمی که در طوفان و بلایای وارده نجات امت نوح بتوسل سفینه بوده امّت من هم در حوادث و گرفتاریها بایستی متوسّل و متمسّک بأهل بیت من گردند تا نجات پیدا کنند هر کس از آنها تخلف و روی گردان شود هلاک خواهد شد. و نیز ابن حجر در ص ۹۰ صواعق ذیل آیه چهارم از ابن سعد دو حدیث نقل می‌کند در لزوم توجه بأهل بیت رسالت و عترت طاهره یکی آنکه پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود أنا و أهل بیتی شجرة فی الجنة و أغصانها فی الدنیا فمن شاء أن یتخذ الی ربه سبیلا فلیتمسک بها [۲] . حدیث دوم آنکه فرمود فی کل خلف من امتی عدول من اهل بیتی ینفون عن هذا الدّین تحریف الضالین و انتحال المبطلین و تأویل الجاهلین ألا و انّ أئمتکم وفد کم الی الله عز و جل فانظروا من توفدون [۳] . خلاصۀ این قبیل احادیث که در کتب معتبرۀ خودتان بسیار رسیده اینست که می‌رساند بامّت اگر از اهل بیت من دوری نمودید دشمنان بر شما غالب و گمراهتان می‌نمایند بدعتها و رأی و قیاسها بمیان می‌آید باز نجات شما بوسیله اهل بیت من خواهد بود آنها را از خود دور و خودتان از آنها دور نگردید که هلاک خواهید شد. بالاخره تمام آن اشخاصی که حضورشان در اجماع و بیعت و تعیین خلیفه مؤثر بوده جزء متخلّفین در بیعت بودند پس این چگونه اجماعی بوده که صحابۀ کبار و عقلاء قوم و عترت و أهل بیت رسالت حاضر در مدینه در آن شرکت نداشتند؟!. جای تردید نیست که اجماعی واقع نشد بلکه اکثریت هم وقوع پیدا ننمود چنانچه ابن عبد البر قرطبی که از بزرگان علمای خودتان است در استیعاب و ابن حجر در اصابه و دیگران گویند سعد بن عباده انصاری که مدعی مقام خلافت بود بابی بکر و عمر ابدا بیعت نکرد و آنها هم متعرّض او نشدند چون صاحب قبیله بود از ترس آن که مبادا تولید فساد شود لذا سعد بشام رفت بروایت روضة الصفا بتحریک یکی از عظما و بزرگان (که عند العقلاء معلومست چه کس بوده که حکمش نافذ بوده) شبانه تیری بر او زدند و کشته شد و نسبتش را باجنّه دادند (ولی بروایت مورّخین-زننده تیر خالد بن ولید بود که بعد از کشتن مالک بن نویره و تصرف عیال او در اوّل خلافت ابی بکر-مغضوب غضب خلیفۀ ثانی عمر بود تا در دورۀ خلافت او خواست خود را نزد خلیفه پاک کند چنانکه کرد؟ لذا شبانه با تیر او را زد معروف شد اجنّه او را کشتند). شما را بخدا آقایان عادت و تعصّب را کنار بگذارید و قدری فکر کنید این چگونه اجماعی بوده که علی بن أبی طالب علیه السّلام و عباس عمّ اکرم رسول اللّه و ابن عباس و تمام بنی هاشم-عترت و اهل بیت پیغمبر-و بنی امیّه و أنصار در او داخل نبودند. حافظ- چون احتمال فساد می‌رفت و بتمام امت هم دسترسی نداشتند ناچار با عجله و شتاب بهمان عدّۀ حاضر در سقیفه اکتفا نموده بیعت نمودند بعدها امّت تسلیم شدند. داعی- بر رجال و بزرگان صحابه و عقلای قوم خارج از مدینه دست نداشتند شما را بخدا انصاف دهید اگر دسیسه ای در کار نبوده چرا حاضرین مدینه را خبر نکردند در مجلس شور حاضر گردند آیا نظر و رأی عباس (شیخ القبیله) عمّ اکرم رسول اللّه و علی بن أبی طالب داماد آن حضرت و بنی هاشم و کبار صحابۀ حاضر در مدینه لازم نبود فقط رأی و نظر عمر و أبو عبیدۀ جرّاح کفایت از حال عموم می‌نمود فاعتبروا یا اولی الابصار!!! پس دلیل اجماع شما عموما و خصوصا که عقلاء و کبار از صحابه از مهاجر و أنصار در او شرکت نکردند بلکه مخالفت هم کردند بکلی عاطل و باطل و از درجه اعتبار عند العقلاء ساقط است. چون اجماع عرض کردم آن را گویند که أحدی از آن تخلف ننماید و در این اجماع ساختگی شما باقرار علماء و مورخین خودتان عموما و بتصدیق خودتان جماعت عقلاء و علماء عموما شرکت در رأی دادن ننمودند. ---------- [۱]: ۱) من دو چیز بزرگ را در میان شما می‌گذارم که اگر باین دو چنگ زده و متمسک شدید هرگز گمراه نگردید و قطعا نجات می‌یابید و این دو یکی قرآن کتاب آسمانی و دیگری عترت و اهل بیت هستند (مراجعه شود به ص ۲۱۹ و ۲۲۴ همین کتاب).
[۱]: ۱) مثل اهل بیت من مثل کشتی نوح است کسی که توسل بآنها جست نجات می‌یابد و کسی که تخلف و دوری از آنها بنماید هلاک خواهد شد. (مراجعه شود به ص ۲۲۶ همین کتاب). [۲]: ۲) من و اهل بیت من درختی هستیم در بهشت که شاخهای آن در دنیا است پس کسی که خواهد راهی بسوی خدا پیدا کند باید تمسک بجوید بآنها. [۳]: ۳) در هر دوره برای امت من عدولی هستند از اهل بیت من که زایل و دور می‌کنند از این دین تحریف گمراهان و انتحال مبطلین (یعنی ادعای مدعیان باطل) و تأویل جاهلین را بدانید بدرستی که امامان شما پیشوایان شما هستند که واردکننده هستند شما را بسوی خدای تعالی پس نظر کنید چه کس را پیشوا نمائید. چنانچه امام فخر رازی در نهایت الاصول صریحا گوید در خلافت أبی بکر و عمر ابدا اجماع واقع نشد تا بعد از کشته شدن سعد بن عباده آنگاه اجماع منعقد شد. نمی دانم چگونه شما چنین اجماع معدومی را دلیل بر حقّانیّت گرفتید پس جواب دلیل اولتان با همین مختصر بیان باقتضای وقت مجلس داده شده. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Boye Bahar Midahad - Abdol Hossein Mokhtabad.mp3
5.71M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 نسیم خاک کوی تو بوی بهار می‌دهد چو دسته‌های سنبل کنار هم فتاده‌ای چوبرگ یاس نورسی که دیده چشم من بسی تو ای کبوتر حرم ترانه‌های صبحدم برای من که جز خـزان ندیده‌ام در این جهان تو ای بنفشه موی من بیا شبی به کوی من چه نرگسی چه سوسنی چه سبزه‌ای چه گلشنی شکوفه زار روی تو بوی بهار می‌دهد به روی شانه موی تو بوی بهار می‌دهد سفیدی گلوی تو بوی بهار می‌دهد بخوان که های و هوی تو بوی بهار می‌دهد بهشت آرزوی تو بوی بهار می‌دهد که صبح کامجوی تو بوی بهار می‌دهد همیشه رنگ و بوی تو بوی بهار می‌دهد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
لااله‌الاالله ۸.mp3
16.68M
مجموعه‌ صوتی ۸ فهم لااله‌الاالله اولین و تنهاترین رمز، برای ایستادن صحیح مقابل خداست. فقط عاشق، می‌تواند معشوقش را ببیند و درست در برابرش بایستد. فقط عاشق، می‌تواند مشقات راه عاشقی را تحمل کند. • عشق چه رنگی است؟ • چه طعمی است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نیاز عج برای ظهور چیست؟ 🎙امین بسطامی ♦️♦️♦️♦️ ۱۴۵ شب است و ماه تویی تو، نشان راه تویی تو ببین که در به درم من، خدا کند که بیایی ص - ض) ۱۴۶ صدف دین خدا را، دُرِّ یکدانه تویی قدمی رنجه نما، صاحب این خانه تویی https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Shab08Ramazan1400[03].mp3
3.7M
بند نوزدهم): اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ لَحِقَنِی بِسَبَبِ نِعْمَهٍ أَنْعَمْتَ بِهَا عَلَیَّ فَقَوِیتُ بِهَا عَلَى مَعْصِیَتِکَ وَ خَالَفْتُ بِهَا أَمْرَکَ وَ قَدِمْتُ بِهَا عَلَى وَعِیدِکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ. ترجمه: بار خدایا ! و از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که گریبان گیرم شد به واسطه ی نعمتی که به من عطا کردی و با آن قوّت بر معصیت تو پیدا کردم و مخالفت امر تو نمودم، و با آن به سوی وعده ی عذابت نزدیک شدم؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و اینگونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! رؤیای با تو بودن، تبدیل شد به کابوس با نعمتی که دادی، بی‌راهه رفتم افسوس دور از تو هرچه رفتم، دیدم که کوره‌راه است پایان بی‌تو بودن، در عمق پرتگاه است یا رب الهی العفو، یا رب الهی العفو