eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سلسله 36 شماره 6⃣3⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
شهید آوینی.mp3
4.95M
ما وارث انبیاء هستیم ...(شهید آوینی)
مظاهر اسم مدبّر الکائنات باری، مظهر این اسم « یا مدبّر الکائنات » در عالم ظهور نفوس کلیه سماویه اند که از آنها به ملائکه « مدبّرات » و « زاجرات » [۴] تعبیر شده کما قال تعالی: « فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْرًا [۵] »، لذا قیل: الأفلاک یقع فیها أمراللّه، فیجری به القضاء فی الدنیا. قال علی علیه السلام: « المراد بذلک جبرائیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل، یدبّرون أمر الدنیا و یدبّرون أمر العباد من السنة إلی السنة » [۶] . چنان که نزد اولواالالباب مکشوف است که مدبّر و ربّ الارباب از باب آن که در عالم اسباب « لاتجری الأمور إلاّ بأسبابها » [۷]، لهذا به توسّط نفوس افلاک که موجب تحریک اجرام عظیمه افلاک اند، و به ترتیب و تدبیر حرکات کواکب خصوص شمس که سیّد کواکب و ربّ ادنی است، چگونه بسایط اربعه را ترتیب نموده، و به تدبیر آنها مرکّبات معدنیه انشاء و ایجاد نماید. ---------- [۴]: ۸ - بنگرید کریمه صافات، آیه ۲. [۵]: ۹ - سوره مبارکه نازعات، آیه ۵. [۶]: ۱ - بسنجید: مجمع البحرین، ج ۲، ص ۸. [۷]: ۲ - بسنجید الکافی، ج ۱، ص ۱۸۳، بصائر الدرجات، ص ۵۰۵: «أبی اللّه أن یجری الأشیاء إلاّ بأسبابها». و بعد، در مرتبه ثانی آنها را ترقّی داده به مقام نباتات رسانیده، و نفس نباتی از مبدأ فیاض بر آنها فایض نماید. و به وسایط ترتیب آنها در درجه ثالث به مقام حیوانیت رسانیده، و نفس حیوانی که مبدأ آثار سمع و بصر و حسّ و حرکت است بر آن مادّه مرکبه فایض شود. و از آن مرتبه به تدبیر خود ترقّی داده به مرتبه انسانیت رساند، و صفات ربوبیت از علم و قدرت و حیات و اراده از مبدأ بر او فایض گردد که از جامعیت او، صفات اللّه را مسمّی به خلیفة اللّه شده. چنان که تمام این درجات ترقّیات مذکوره، در همان انسان واحد ظاهر است، چه مقام تربیت او ابتداءِ امر او است به مقتضای: « هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرَابٍ [۱] »، زیرا که تکوّن ماده انسان أوّلاً از عناصر اربعه است به غلبه جزء ارضی، که به تدبیر خدا و تأثیر افلاک مرکب شده اغذیه نباتیه، چون حبوب و فواکه و حیوانیه، چون گوشت و روغن و سایر فروعات او حاصل شود، و اغذیه در معده انسان که به منزله قرع و انبیق است، بعد از کیلوس و کیموس ذوب شده، طبیعت جزء کثیف او را دفع نموده، لطیف او را خون نماید. چنان که باز جزء کثیف خون را گرفته اَلطف او را منی و نطفه نماید، و نطفه را در رحم علقه، و علقه را مضغه، و مضغه را جنین نموده، ثمّ یخرجکم طفلاً حتی أن یبلغه بمقام العقل الذی منه بدأ و الیه یعود، بمفاد: « کَمَا بَدَأَکُمْ تَعُودُونَ [۲] ». و مظهر تدبیر خدا در عالم کبیر نفس ناطقه انسان است در عالم صغیر خود. از اینجا است که حکماء او را نور مدبّر و نور اسپهبد نامیده اند، یعنی سپهسالار ؛ چه، تدبیر بدن مادام الحیوة با او است که هر یک از اخلاط اربعه که بر بدن او غلبه نماید تدبیر به ضدّ می‌نماید، و الاّ عن قریب بدن هلاک شود. ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۷. [۲]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۲۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پیری از پیرمردی عرب پرسیدند، چگونه ای و پیری بر تو چگونه می‌گذرد؟ گفت: خوراک و همخوابی که دو چیز ارزنده بود از من گرفته شد، سرفه و ظرطه که دو چیز ناپسند است برایم باقی مانده است. واضع شطرنج غالبا مردم در اینکه چه کسی شطرنج را وضع کرده اشتباه می‌کنند و واضع را ابوبکر محمد بن یحیی بن صول تکین می‌دانند در حالی که صحیح آن است که واضع شطرنج صصه بن داهر هندی است. صفدی گوید: اردشیر بابکان، نخستین پادشاه ساسانی نرد را وضع کرد وآن را نردشیر گفت، و آن را مثالی برای دنیا واهل آن قرار داد. صفحه نرد را دوازده خانه به اندازه ماه‌های سال نمود و سی مهره را به اندازه روزهای هر ماه قرار داد. فصوص را مانند افلاک و انداختن آن را مانند تغیرات و دوران‌ها و نقطه‌های آن را به تعداد ستارگان تعیین کرد. هر دو روی آن را هفت معین نمود، به این صورت که شش در برابر یک و پنج در برابر دو و چهار در برابر سه قرار داد. بازی کنندگان را به حکم قضا و قدر غالبا مغلوب و گاهی غالب قرارداد. آرزوی عاشق از عاشقی پرسیدند آرزوی تو چیست؟ گفت: چشم رقیبان و زبان بد گویان و جگر حسودان. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِذَا كَثُرَتِ‌ الْمَقْدِرَةُ‌ قَلَّتِ‌ الشَّهْوَةُ‌. امام عليه السلام فرمود: هنگامى كه قدرت بر چيزى فزونى يابد علاقۀ به آن كم مى‌شود.
شرح و تفسير با افزايش قدرت، حرص كم مى‌شود امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يك نكتۀ روانى اشاره مى‌كند كه در زندگى انسان، سرنوشت‌ساز است، مى‌فرمايد:«هنگامى كه قدرت بر چيزى فزونى يابد علاقۀ به آن كم مى‌شود»؛ (وَ قال عليه السلام: إِذَا كَثُرَتِ‌ الْمَقْدِرَةُ‌ قَلَّتِ‌ الشَّهْوَةُ‌) . به گفتۀ مرحوم «كمره‌اى» در منهاج البراعة اين گفتار حكيمانه از يك اصل روانى معروف سرچشمه مى‌گيرد كه مى‌گويد:«الإنْسانُ‌ حَريصٌ‌ عَلى‌ ما مُنِعَ‌؛ انسان نسبت به چيزى كه براى او ممنوع شده حرص فراوان دارد». دليل آن هم روشن است؛ چيزى كه در دسترس انسان باشد و هر زمان بخواهد به آن برسد، نه براى ذخيره كردن آن دست و پا مى‌زند، نه به علّت از دست دادنش اضطراب دارد و اى بسا با بى‌اعتنايى به آن نگاه كند و حتى گاه از آن سير و ملول شود؛ ولى به عكس، چيزى كه در دسترس او نيست يا به زحمت پيدا مى‌شود به آن علاقه نشان مى‌دهد و گاه اصرار دارد بيش از مقدار حاجت خود از آن ذخيره كند. به همين دليل هنگامى كه چيزى از مواد غذايى كم مى‌شود، مردم به فروشگاه‌ها هجوم مى‌برند و هر كس چند برابر نيازش خريدارى مى‌كند و بر اثر آن، نوعى قحطى مصنوعى حاصل مى‌گردد. در اين‌گونه موارد اگر مديران جامعه فروشگاه‌هايى را - هرچند به‌طور موقت - پر از مواد مذكور كنند هجوم براى خريدن فرو مى‌نشيند و مردم تنها به مقدار حاجت روزانه از آن تهيه مى‌كنند و بازار، كساد مى‌شود. نيز به همين دليل است كه بازرگانان سودجو در عرصۀ داخلى و بين‌المللى براى اين‌كه متاع خود را به قيمت‌هاى گزاف بفروشند، موقتاً جلوى توزيع آن را گرفته و گاه افرادى را به بازار مى‌فرستند كه هرچه در بازار هست خريدارى كنند و به اين ترتيب قحطى مصنوعى ايجاد كنند و سپس اجناس خود را به‌تدريج به بازار مى‌فرستند تا به قيمت گزاف بفروشند. يكى از دلايل تحريم احتكار در اسلام نيز همين است كه ايجاد گرانى مصنوعى مى‌كند و مردم را در وحشت فرو مى‌برد و سبب تحريك حرص مردم مى‌شود كه بيش از نياز خود مطالبه مى‌كنند و قحطى كاذب جديدى به وجود مى‌آورند. مديران جامعه بايد از اين نكته بهره‌گيرى كنند و هميشه مقدار قابل توجهى از مواد غذايى و ساير مواد مورد نياز را در بازار حاضر سازند تا مردم بر تهيۀ نيازهاى خود در كوتاه‌مدّت و درازمدّت احساس توانايى كنند و مصداق «كَثُرَتِ‌ الْمَقْدِرَةُ‌» شود كه نتيجۀ آن، احساس بى‌نيازى و مصداق «قَلَّتِ‌ الشَّهْوَةُ‌» است؛ درست، كارى كه سودجويان و توليدكنندگان بازار سياه از ضد آن بهره‌گيرى مى‌كنند و از اين طريق، آلاف و الوفى به ناحق به‌دست مى‌آورند.
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال کاربرعزیزمون👇 گل آگلونما برفی من اوایل رشد خوبی داشت الان دوماهی میشه برگاهش زرد میشن ومیریزم ورشدش متوقف شده دلیلش چیه؟❓❓❓ ✅☘خشک شدن برگ‌های آگلونما به همراه زرد شدن برگ‌های آگلونما می‌تواند به علت کم آبی گیاه باشد لطفابررسی کنید این گیاه آبیاری زیاد رو دوست نداره و اگر آبیاری زیاد باشه و یا گلدان زهکشی بالایی نداشته باشه به مرور ساقه و ریشه گیاه پوسیده خواهد شد پس سعی کنید هر زمان خاک گلدان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متر خشک شد بهش آب بدید،  ༅࿐ྀུ༅࿇🌺🍃🌸࿇༅࿐
اول یه توضیح کلی میگم در مورد کود و بعد میگم هر کودی برای چ گیاهی خوبه کود 202020 _کود کامل است کود آهن_ افزایش سبزینگی هیومیگ اسید_ ضد تنش و افزایش مقاومت کود 121236 افزایش رشد و افزایش گلدهی کود105210 رشد ریشه و رشد پاجوش 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 *انواع گیاهانی که ریزوم یا ریشه هویجی دارن* مثل زاموفیلیا ، سانسوریا ، گندمی ، سروپژیا ، کاکتوس ها *کود 105210* *کود 121239* *کود هیومیک اسید اول هر فصل* *انواع گیاهان سبز رنگ که ساقه ظریف و معمولا رونده دارن* مثل پتوس سبز ، اسکاندیس سبز *کود 202020* *کود 105210* *کود آهن* *کود اسید هیومیک ابتدای هر فصل* *انواع گیاهان برگ پهن* مثل مانستراها ، فیکوس ها ، فیلدندرون ها.... *کود 202020* *کود 105210* *کود اسید هیومیک* *انواع گیاهان رنگی و ابلق* مثل پتوس مرمری ، شفلرا ، کروتون ، بنجامین ، دیفن باخیا.... *کود 121236* *هر 4 ماه کود 202020* *کود اسید هیومیک*
۱۹ غش و تقلب: غش درمعامله يكي ديگر از راههاي تضييع وحق الناس است. امام رضا عليه السلام مي‌فرمايند: از رحمت خدا دور است، از رحمت خدا دور است كسيكه به برادر ديني خود خدعه و خيانت كند. پيامبر (عليه السلام) فرمودند: كسيكه مسلماني را فريب دهد در خريد و يا فروش از ما نيست. و نيز فرمودند: كسيكه با مسلماني در خريد يا فروش غش كند از مسلمانان نيست و در قيامت با يهوديان محشور مي‌شود. (وسايل الشيعه ج ۱۴/۸۶) از آقا اميرالمؤمنين (ع) نقل شده كه فرمودند: كسيكه با مسلمانان در مشورت غش نمايد و به آنان خيانت كند من از او بري و بيزارم. تصرفات حرام و گناهان كبيره اشاره نشستن در رستورانها بدون خوردن غذا، نشستن بر روي وسائل نقليه مردم بدون اجازه، تصرف در كتاب و دفتر ديگران بدون اجازه آنها، استفاده بدون اجازه از وسايل نقليه ديگران، تصرف و استفاده از امانت، بدون اجازه از آنچه متعلق به ديگران و مردم است حرام است. تصرف در ملك حقيقي كه خمس يا ذكات بدهكار است، حرام و نماز در آن باطل است مگر آنكه بدهكاري او را بدهند يا بنا داشته باشند بدون مسامحه بپردازند. ۱ تصرف در ملك ميتي كه بمردم بدهكار است حرام و نماز در آن باطل است. در تصرف حرام، كسب و كار هم حرام مي‌شود و حتي توقف در ملك حرام، حرام است. ۲ مال پيدا شده: مالي كه انسان پيدا مي‌كند اگر نشانه اي نداشته باشد كه بواسطه آن، صاحبش معلوم شود، احتياط واجب آنست كه از طرف صاحبش صدقه بدهد. اگر مال پيدا شده كه نشانه دارد و قيمت آن از ۶/۱۲ نخود شرعي سكه دار كمتر است، چنانچه صاحب آن معلوم باشد و انسان نداند راضي است يا نه، نمي تواند بدون اجازه او بردارد، و اگر صاحب آن معلوم نباشد، مي‌تواند به قصد اينكه ملك خودش شود بردارد و در اين صورت اگر تلف شود نبايد عوض آنرا بدهد. اگر مالي كه بيش از ۶/۱۲ نخود شرعي است پيدا كند و بردارد موظف است تا يكسال اعلان كند و بعد از آن بجهت صاحبش صدقه دهد. پس چه بهتر اشيائي كه پيدا مي‌شود هيچكس به آن دست نزند تا صاحبش پيدا شود و اگر آن جنس تلف مي‌شود و بر مي‌داريد تكليف به اعلان داريد. ۳ مال يتيم: يكي از مصاديق تضييع حق الناس خيانت در اموال يتيمان است در هر اجتماعي بر اثر حوادث گوناگون پدراني از دنيا مي‌روند و فرزندان خردسالي از آنها باقي مي‌ماند و بايد اموال آنها حفظ و در موقع مناسب به آنها پرداخت شود. قرآن مي‌فرمايد: اموال يتيمان را (هنگاميكه بحد رشد رسيدند) به آنها بدهيد و اموال (بد) خود را با اموال (خوب) يتيمان تبديل نكنيد، و اموال آنها را با اموال خودتان (بوسيله مخلوط كردن يا تبديل نمودن) نخوريد. زيرا اين گناه بزرگي است. كسانيكه اموال يتيمان را از روي ظلم و ستم مي‌خورند، تنها آتش مي‌خورند و بزودي در آتش سوزان مي‌سوزند. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۴۴ 📝 محور بحث: 💠 قسمت بیست و هفتم ⚜ در بحث آرامش رفتاری به موضوع شناخت ویژگی های مردان رسیدیم و به یازده مورد آن هم اشاره کردیم. 2⃣1⃣ تکریم همسر پيامبر صلي الله عليه و آله: مَنِ اتَّخَذَ زَوجَةً فَليُكرِمها هرکه همسرى اختيار كند ، بايد او را گرامى بدارد.(مستدرك الوسائل ، ج ۱ ، ص ۴۱۲) 🔻 خواص احترام: ➖ لجاجت را از بین می برد. ➖ همسر را همراه خود می کند. ➖ آسیب رسانی از جانب همسر کمتر می شود. ➖ سمت و سوی گناه کمتر می روند. ➖ زمینه ی رشد در عرصه های مختلف را فراهم می کنیم. 🔸 شیوه احترام به همسر: ➖ صدا زدن و خطاب کردن. ➖ احترام با او در خلوت و حضور دیگران. 🔹 آقایان باید احترام همسر خود را مخصوص در جلوی خانواده پدرو مادری خود حفظ کنند. ♦️ حرمت امامزاده دست متولی آن است، حرمت خانم هم دست همسر است، یعنی اگر آقا حرمت زن خود را حفظ کند دیگران هم حرمت او را حفظ می کنند. ➖ توجه به نیاز های حقیقی همسراست. مانند نیاز های زیستی و عاطفی و جنسی و خود شکوفایی ❌ مردان باید برخی از الفاظ را کمتر استفاده کنند: ۱. ندارم ۲. حوصله ندارم ۳. نه ➖ احترام به اموری که برای همسرمان ارزشمند است. 3⃣1⃣ شاد کردن. پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله: هر كس خانواده‏اش را شادمان سازد، خداوند از آن شادى، موجودى را مى‏آفريند كه تا روز رستاخيز براى او آمرزش مى‏طلبد. (كنز العمّال : ج ۱۶ ص ۳۷۹ ح ۴۴۹۹۵) ◀️ مصادیق: - نوبران خریدن - هدیه خریدن - مرد هروقت به خانه می آید در آستینش چیزی داشته باشد. - شوخ طبع بودن در شوخی کردن باید توجه کرد که منجر به آزار خارطر دیگران نشود. 4⃣1⃣ بر بد اخلاقی خانم صبور باشد. با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. فاصبر صبرا جمیلا صبر زشت و قشنگ هم مگه داریم؟ 🌸🍃 دکتر مسلم داودی نژاد