🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_245
و قال عليهالسلام
إِذَا كَثُرَتِ الْمَقْدِرَةُ قَلَّتِ الشَّهْوَةُ.
امام عليه السلام فرمود:
هنگامى كه قدرت بر چيزى فزونى يابد علاقۀ به آن كم مىشود.
شرح و تفسير
با افزايش قدرت، حرص كم مىشود
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يك نكتۀ روانى اشاره مىكند كه در زندگى انسان، سرنوشتساز است، مىفرمايد:«هنگامى كه قدرت بر چيزى فزونى يابد علاقۀ به آن كم مىشود»؛ (وَ قال عليه السلام: إِذَا كَثُرَتِ الْمَقْدِرَةُ قَلَّتِ الشَّهْوَةُ) .
به گفتۀ مرحوم «كمرهاى» در منهاج البراعة اين گفتار حكيمانه از يك اصل روانى معروف سرچشمه مىگيرد كه مىگويد:«الإنْسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنِعَ؛ انسان نسبت به چيزى كه براى او ممنوع شده حرص فراوان دارد».
دليل آن هم روشن است؛ چيزى كه در دسترس انسان باشد و هر زمان بخواهد به آن برسد، نه براى ذخيره كردن آن دست و پا مىزند، نه به علّت از دست دادنش اضطراب دارد و اى بسا با بىاعتنايى به آن نگاه كند و حتى گاه از آن سير و ملول شود؛ ولى به عكس، چيزى كه در دسترس او نيست يا به زحمت پيدا مىشود به آن علاقه نشان مىدهد و گاه اصرار دارد بيش از مقدار حاجت خود از آن ذخيره كند.
به همين دليل هنگامى كه چيزى از مواد غذايى كم مىشود، مردم به فروشگاهها هجوم مىبرند و هر كس چند برابر نيازش خريدارى مىكند و بر اثر آن، نوعى قحطى مصنوعى حاصل مىگردد. در اينگونه موارد اگر مديران جامعه فروشگاههايى را - هرچند بهطور موقت - پر از مواد مذكور كنند هجوم براى خريدن فرو مىنشيند و مردم تنها به مقدار حاجت روزانه از آن تهيه مىكنند و بازار، كساد مىشود.
نيز به همين دليل است كه بازرگانان سودجو در عرصۀ داخلى و بينالمللى براى اينكه متاع خود را به قيمتهاى گزاف بفروشند، موقتاً جلوى توزيع آن را گرفته و گاه افرادى را به بازار مىفرستند كه هرچه در بازار هست خريدارى كنند و به اين ترتيب قحطى مصنوعى ايجاد كنند و سپس اجناس خود را بهتدريج به بازار مىفرستند تا به قيمت گزاف بفروشند.
يكى از دلايل تحريم احتكار در اسلام نيز همين است كه ايجاد گرانى مصنوعى مىكند و مردم را در وحشت فرو مىبرد و سبب تحريك حرص مردم مىشود كه بيش از نياز خود مطالبه مىكنند و قحطى كاذب جديدى به وجود مىآورند.
مديران جامعه بايد از اين نكته بهرهگيرى كنند و هميشه مقدار قابل توجهى از مواد غذايى و ساير مواد مورد نياز را در بازار حاضر سازند تا مردم بر تهيۀ نيازهاى خود در كوتاهمدّت و درازمدّت احساس توانايى كنند و مصداق «كَثُرَتِ الْمَقْدِرَةُ» شود كه نتيجۀ آن، احساس بىنيازى و مصداق «قَلَّتِ الشَّهْوَةُ» است؛ درست، كارى كه سودجويان و توليدكنندگان بازار سياه از ضد آن بهرهگيرى مىكنند و از اين طريق، آلاف و الوفى به ناحق بهدست مىآورند.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
سوال کاربرعزیزمون👇
گل آگلونما برفی من اوایل رشد خوبی داشت الان دوماهی میشه برگاهش زرد میشن ومیریزم ورشدش متوقف شده دلیلش چیه؟❓❓❓
✅☘خشک شدن برگهای آگلونما به همراه زرد شدن برگهای آگلونما میتواند به علت کم آبی گیاه باشد
لطفابررسی کنید
این گیاه آبیاری زیاد رو دوست نداره و اگر آبیاری زیاد باشه و یا گلدان زهکشی بالایی نداشته باشه به مرور ساقه و ریشه گیاه پوسیده خواهد شد
پس سعی کنید هر زمان خاک گلدان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متر خشک شد بهش آب بدید،
༅࿐ྀུ༅࿇🌺🍃🌸࿇༅࿐
اول یه توضیح کلی میگم در مورد کود و بعد میگم هر کودی برای چ گیاهی خوبه
کود 202020 _کود کامل است
کود آهن_ افزایش سبزینگی
هیومیگ اسید_ ضد تنش و افزایش مقاومت
کود 121236 افزایش رشد و افزایش گلدهی
کود105210 رشد ریشه و رشد پاجوش
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
*انواع گیاهانی که ریزوم یا ریشه هویجی دارن*
مثل زاموفیلیا ، سانسوریا ، گندمی ، سروپژیا ، کاکتوس ها
*کود 105210*
*کود 121239*
*کود هیومیک اسید اول هر فصل*
*انواع گیاهان سبز رنگ که ساقه ظریف و معمولا رونده دارن*
مثل پتوس سبز ، اسکاندیس سبز
*کود 202020*
*کود 105210*
*کود آهن*
*کود اسید هیومیک ابتدای هر فصل*
*انواع گیاهان برگ پهن*
مثل مانستراها ، فیکوس ها ، فیلدندرون ها....
*کود 202020*
*کود 105210*
*کود اسید هیومیک*
*انواع گیاهان رنگی و ابلق*
مثل پتوس مرمری ، شفلرا ، کروتون ، بنجامین ، دیفن باخیا....
*کود 121236*
*هر 4 ماه کود 202020*
*کود اسید هیومیک*
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۶ رشوه خواري: يكي از گناهان بزرگي كه از قديمترين زمانها دامنگير بشر بوده و امروز با سرعت بيشتر ادا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۹ غش و تقلب:
غش درمعامله يكي ديگر از راههاي تضييع وحق الناس است.
امام رضا عليه السلام ميفرمايند: از رحمت خدا دور است، از رحمت خدا دور است كسيكه به برادر ديني خود خدعه و خيانت كند.
پيامبر (عليه السلام) فرمودند: كسيكه مسلماني را فريب دهد در خريد و يا فروش از ما نيست.
و نيز فرمودند: كسيكه با مسلماني در خريد يا فروش غش كند از مسلمانان نيست و در قيامت با يهوديان محشور ميشود. (وسايل الشيعه ج ۱۴/۸۶)
از آقا اميرالمؤمنين (ع) نقل شده كه فرمودند:
كسيكه با مسلمانان در مشورت غش نمايد و به آنان خيانت كند من از او بري و بيزارم.
تصرفات حرام و گناهان كبيره
اشاره
نشستن در رستورانها بدون خوردن غذا، نشستن بر روي وسائل نقليه مردم بدون اجازه، تصرف در كتاب و دفتر ديگران بدون اجازه آنها، استفاده بدون اجازه از وسايل نقليه ديگران، تصرف و استفاده از امانت، بدون اجازه از آنچه متعلق به ديگران و مردم است حرام است.
تصرف در ملك حقيقي كه خمس يا ذكات بدهكار است، حرام و نماز در آن باطل است مگر آنكه بدهكاري او را بدهند يا بنا داشته باشند بدون مسامحه بپردازند.
۱ تصرف در ملك ميتي
كه بمردم بدهكار است حرام و نماز در آن باطل است.
در تصرف حرام، كسب و كار هم حرام ميشود و حتي توقف در ملك حرام، حرام است.
۲ مال پيدا شده:
مالي كه انسان پيدا ميكند اگر نشانه اي نداشته باشد كه بواسطه آن، صاحبش معلوم شود، احتياط واجب آنست كه از طرف صاحبش صدقه بدهد. اگر مال پيدا شده كه نشانه دارد و قيمت آن از ۶/۱۲ نخود شرعي سكه دار كمتر است، چنانچه صاحب آن معلوم باشد و انسان نداند راضي است يا نه، نمي تواند بدون اجازه او بردارد، و اگر صاحب آن معلوم نباشد، ميتواند به قصد اينكه ملك خودش شود بردارد و در اين صورت اگر تلف شود نبايد عوض آنرا بدهد.
اگر مالي كه بيش از ۶/۱۲ نخود شرعي است پيدا كند و بردارد موظف است تا يكسال اعلان كند و بعد از آن بجهت صاحبش صدقه دهد. پس چه بهتر اشيائي كه پيدا ميشود هيچكس به آن دست نزند تا صاحبش پيدا شود و اگر آن جنس تلف ميشود و بر ميداريد تكليف به اعلان داريد.
۳ مال يتيم:
يكي از مصاديق تضييع حق الناس خيانت در اموال يتيمان است در هر اجتماعي بر اثر حوادث گوناگون پدراني از دنيا ميروند و فرزندان خردسالي از آنها باقي ميماند و بايد اموال آنها حفظ و در موقع مناسب به آنها پرداخت شود.
قرآن ميفرمايد: اموال يتيمان را (هنگاميكه بحد رشد رسيدند) به آنها بدهيد و اموال (بد) خود را با اموال (خوب) يتيمان تبديل نكنيد، و اموال آنها را با اموال خودتان (بوسيله مخلوط كردن يا تبديل نمودن) نخوريد. زيرا اين گناه بزرگي است.
كسانيكه اموال يتيمان را از روي ظلم و ستم ميخورند، تنها آتش ميخورند و بزودي در آتش سوزان ميسوزند.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۴۳ 📝 محور بحث: #آرامش_رفتاری 💠 قسمت بیست و ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین"
⚛️ دور دوم / قسمت ۴۴
📝 محور بحث: #آرامش_رفتاری
💠 قسمت بیست و هفتم
⚜ در بحث آرامش رفتاری به موضوع شناخت ویژگی های مردان رسیدیم و به یازده مورد آن هم اشاره کردیم.
2⃣1⃣ تکریم همسر
پيامبر صلي الله عليه و آله: مَنِ اتَّخَذَ زَوجَةً فَليُكرِمها
هرکه همسرى اختيار كند ، بايد او را گرامى بدارد.(مستدرك الوسائل ، ج ۱ ، ص ۴۱۲)
🔻 خواص احترام:
➖ لجاجت را از بین می برد.
➖ همسر را همراه خود می کند.
➖ آسیب رسانی از جانب همسر کمتر می شود.
➖ سمت و سوی گناه کمتر می روند.
➖ زمینه ی رشد در عرصه های مختلف را فراهم می کنیم.
🔸 شیوه احترام به همسر:
➖ صدا زدن و خطاب کردن.
➖ احترام با او در خلوت و حضور دیگران.
🔹 آقایان باید احترام همسر خود را مخصوص در جلوی خانواده پدرو مادری خود حفظ کنند.
♦️ حرمت امامزاده دست متولی آن است، حرمت خانم هم دست همسر است، یعنی اگر آقا حرمت زن خود را حفظ کند دیگران هم حرمت او را حفظ می کنند.
➖ توجه به نیاز های حقیقی همسراست.
مانند نیاز های زیستی و عاطفی و جنسی و خود شکوفایی
❌ مردان باید برخی از الفاظ را کمتر استفاده کنند:
۱. ندارم
۲. حوصله ندارم
۳. نه
➖ احترام به اموری که برای همسرمان ارزشمند است.
3⃣1⃣ شاد کردن.
پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله: هر كس خانوادهاش را شادمان سازد، خداوند از آن شادى، موجودى را مىآفريند كه تا روز رستاخيز براى او آمرزش مىطلبد.
(كنز العمّال : ج ۱۶ ص ۳۷۹ ح ۴۴۹۹۵)
◀️ مصادیق:
- نوبران خریدن
- هدیه خریدن
- مرد هروقت به خانه می آید در آستینش چیزی داشته باشد.
- شوخ طبع بودن
در شوخی کردن باید توجه کرد که منجر به آزار خارطر دیگران نشود.
4⃣1⃣ بر بد اخلاقی خانم صبور باشد.
با ما همراه باشید.
#نوشتار_تربیتی
#خانواده_زوجین
#روابط_زوجین
#رفتار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
فاصبر صبرا جمیلا
صبر زشت و قشنگ هم مگه داریم؟
🌸🍃 دکتر مسلم داودی نژاد
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⛔️ وقتی همسرت معصوم نیست، چرا انتظار عصمت داری از او؟! ⭕️ قسمت هفتم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ دلیل بسیاری از افسردگی ها در زندگی مشترک میدونید چیه؟
⭕️ قسمت هشتم
🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج)
🔺محسن پوراحمد خمینی، روانشناس
🌼 #ادامه_دارد...
@dars_akhlaq.mp3
1.71M
🔊 پیشنهاد دانلود بسیار عالی😍
🔴👈 مذمت #دروغ گفتن زن و شوهر به همدیگر
💐🎙آیت الله استاد مظاهری (حفظه الله)
✅ارسال به دیگران فراموش نشود🙏
═══✼🍃💖🍃✼══
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رد بر قول عمر که گفت نبوت و سلطنت در یک جا جمع نگردد و اما دلیل دیگر شما استنادا بقول خلیفه عمر که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازهم بیان حقیقت در تعیین خلافت
داعی اولا ما نگفتیم که آراء صحابه و اجماع آنها مورد احترام نمی باشد فرقی که ما با شما داریم اینست که شما بنام صحابی که رسیدید و لو هر منافقی باشد اگر چه ابو هریره ای که خلیفه عمر او را تازیانه میزند و کذّابش میخواند زانوی تسلیم بر زمین میگذارید
ولی ما این طور نیستیم آن صحابی در نزد ما اهمیت دارد و قدمش را بر چشم میگذاریم که بشرائط مصاحبت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم عمل نموده تابع هوا و هوس نگردیده و مطیع بلاشرط باوامر خدا و پیغمبر تا آخر عمر بوده.
ثانیا ما با دلائل محسوسه بر شما ثابت نمودیم که در سقیفه و روز بیعت برای خلیفه ابی بکر اجماعی واقع نشده که با رأی اجماع امت ابی بکر بخلافت تعیین گردد اگر جواب حسابی بر رد عرایض داعی دارید بفرمائید تا آقایان حاضرین در مجلس قضاوت بحق کنند و بنده هم در مقابل آراء اجماع سر تسلیم فرود آورم. اگر شما در کتب اخبار خود نشان دادید که در سقیفه تمام امت یا لا اقل بعقیدۀ شما تمام عقلاء قوم جمع شدند و باجماع رأی دادند که باید ابی بکر خلیفه شود ما تسلیم میشویم.
و اگر جز دو نفر (عمر و ابو عبیده) و عده ای از قبیلۀ اوس نظر بمخالفت و عداوت سابقه دار با قبیله خزرج دیگران بیعت نکردند تصدیق نمائید که ما بیراهه نمی رویم.
ثالثا انتقاد ما باین جمله اینست که عقلاء عالم را بقضاوت میپذیریم که آیا سه نفر صحابی میتوانند زمام امور یک ملتی را بدست گرفته میان خودشان با تعارف (یا بقول عوام ایرانیها) جنگ زرگری دو نفر با یک نفر بیعت نموده و بعد مردم را با تهدید و شمشیر و آتش و اهانت مرعوب و مجبور نمایند بتسلیم نقشۀ آنها قطعا جواب منفی است.
باز تکرار مطلب نموده عرض مینمایم که ایراد ما باینست که آن روز وقتی آن سه نفر (ابی بکر و عمر و ابو عبیده جراح) بسقیفه رفتند دیدند صحبت از خلافت است چرا استمداد از رجال قوم و عقلاء و کبار از صحابه که عدّه ای در منزل پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و جمعی در اردوی اسامه بودند ننمودند.
شیخ- ما میگوئیم غفلتی شده یا نشده در آن روز حاضر نبودیم ببینیم آنها در چه محظوری گیر کرده بودند ولی امروز که در مقابل عمل واقع شده قرار گرفتیم و لو بمرور هم اجماع واقع شده باشد نباید در مقابل آن اجماع ایستادگی نمائیم بلکه باید سر تعظیم در مقابل آنها خم نموده راهی که آنها رفتند برویم.
داعی- به به باستدلال شما آفرین بفکر و عقیده شما که میخواهید بما تحمیل کنید که دین مقدس اسلام دین کورکورانه میباشد که اگر هر دو سه نفری در یک جا جمع شدند رأی و نظری دادند و عدّه ای هم اطراف آنها را گرفتند و هوچیگری کردند سایر مسلمین چون در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتند کورکورانه تسلیم گردند؟! این است معنای دین پاک خاتمیّت که صریحا در آیه ۱۹ سوره ۲۹ (زمر) میفرماید:
فَبَشِّرْ عِبٰادِ اَلَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ
[۱]
.
و حال آنکه دین مقدس اسلام دین تحقیقی است نه تقلیدی آن هم تقلید از ابو عبیدۀ (قبر کن) معروف بجراح، رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خود راه را بروی ما باز کرده و بما نشان داده که هرگاه امت دو دسته شدند ما در کدام یک از آن دو دسته وارد شویم تا نجات یابیم میفرمائید بچه دلیل ما باید پیرو أمیر المؤمنین علیه السّلام باشیم جوابش آشکار است بدلیل آیات قرآنیه و احادیث متقنۀ مندرجه در کتب معتبرۀ خودتان.
از جمله روایات و نصوص وارده که امت مجبورند در حوادث و انقلابات پیرو علی علیه السّلام باشند حدیث معروف عمار یاسر است که اکابر علماء شما از قبیل حافظ ابی نعیم اصفهانی در حلیه و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و بلاذری در تاریخ خود و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۴۳ ینابیع الموده از حموینی و میر سید علی همدانی شافعی در مودة پنجم از مودة القربی و دیلمی در فردوس و دیگران از موثقین علماء شما حدیث مفصلی از ابو ایوب انصاری نقل نموده اند که وقت مجلس اقتضای ذکر تمام آن حدیث را ندارد ولی خلاصه نتیجه آن حدیث اینست که وقتی سؤال نمودند از ابو ایوب (بلکه اعتراض نمودند باو) که چرا رفتی بطرف علی بن أبی طالب علیه السّلام و با ابی بکر بیعت ننمودی در جواب گفت روزی خدمت پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بودیم عمار یاسر وارد شد از آن حضرت سؤالی نمود حضرت ضمن صحبت فرمود: یا عمّار ان سلک الناس کلّهم وادیا و سلک علیّ وادیا فاسلک وادی علیّ و خلّ عن الناس، یا عمّار علیّ لا یردّک عن هدی و لا یدلّک علی ردی، یا عمّار طاعة علی طاعتی و طاعتی طاعة اللّه [۱] .
آیا سزاوار بود با این نصوص ظاهره و أوامر وارده که در کتب معتبرۀ خودتان ضبط است با مخالفت صریحی که علی علیه السّلام با خلافت ابی بکر کرد و لو سایر امت از بنی هاشم و بنی امیّه و کبار صحابه و عقلاء قوم از مهاجر و انصار هم با او همراه نبودند (با آنکه همراه بودند) راه علی را بگذارند و پیروی از راهنمای دیگری بنمایند لا اقل میخواستند آن قدر صبر نمایند تا علی بیاید و رأی و نظر او را بگیرند.
(صدای مؤذّن اعلام نماز عشاء نمود آقایان برخاستند برای اداء فریضه پس از ختم نماز و صرف چای آقای حافظ افتتاح کلام نمودند).
حافظ- صاحب شما ضمن بیاناتتان دو کلام عجیب فرمودید اولا مکرر میفرمائید ابو عبیدۀ قبر کن از کجا معلوم شد که این مرد محترم قبر کن بوده است-ثانیا فرمودید
که علی و بنی هاشم و أصحاب در بیعت وارد نشدند و مخالفت هم نمودند در صورتی که جمیع ارباب حدیث و تاریخ نوشته اند که علی و بنی هاشم و اصحاب همگی بیعت نمودند.
داعی- گویا آقایان در نوشتجات علماء خود هم دقیق نمی شود اولا راجع باینکه ابو عبیده قبرکن بوده ما نگفتیم در کتب خودتان ثبت است مراجعه نمائید به ص ۲۶۶ و ۲۶۷ جلد پنجم البدایة و النهایة تألیف ابن کثیر شامی که در باب دفن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نوشته که چون ابو عبیدۀ جرّاح مانند قبرهای اهل مکّه حفر میکرد لذا جناب عباس یکی را بدنبال ابی طلحه قبرکن مدینه فرستاد و یکی را هم در پی ابو عبیده فرستاد تا تهیه قبر رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را بنمایند.
ثانیا فرمودید که علی علیه السّلام و بنی هاشم و اصحاب همگی بیعت نمودند بلی شما کلمۀ بیعت نمودند را میخوانید اما تعمّق در حقیقت نمی نمائید که چه وقت بیعت نمودند و چگونه نمودند جمیع علماء حدیث و بزرگان از مورخین خودتان نوشته اند که علی علیه السّلام و بنی هاشم (ظاهرا) بیعت نمودند ولی بعد از شش ماه آن هم بجبر و فشار و تهدید بشمشیر و قتل و اهانتهای بسیاری که بآن بزرگوار نمودند و محرومیت هائی که برای آنها فراهم ساختند.
حافظ- از مثل شما شخص شریفی بعید است که تفوّه کنید بکلمات و عقاید عوام شیعه که میگویند علی را جبرا کشیدند و بردند و تهدید بقتلش نمودند و حال آنکه آن جناب همان روزهای اول با کمال میل و رغبت تسلیم بخلافت ابی بکر گردید.
----------
[۱]: ۱) «ای رسول»بلطف و رحمت من بشارت آر آن بندگانی که چون سخن بشنوند پس متابعت کنند نیکوتر آن را (یعنی تحقیق کنند نه کورکورانه براه غیر معلوم بروند).
[۱]: ۱) ای عمار اگر تمام مردم براهی میروند و علی تنها راه دیگر پس براهی برو که علی میرود و بی نیاز شو از همه مردم ای عمار علی ترا از هدایت بر نگرداند و دلالت بر هلاکت ننماید ای عمار اطاعت علی اطاعت من است و اطاعت من اطاعت خداست.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - کار شب و روز من - بهرام حصیری.mp3
1.92M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
كار شب و روز من خاك رهت با مژه رفتن
ساز من و سوز من این همه از عشق تو گفتن
در دل ما گل جوان است
بر لب ما شكوفه های عارفان است
بر لب ما شكوفه های عاشقان است
شور شیرین ، عشق فرهاد
نشانه ای ز قصه ی ماست
فسانه ها همیشه زیباست
با گل بودن از گل گفتن
به خاطر نقاب رویاست
بهانه ی این دل شیداست
تا همسفر كبوتران ترانه ی ماست
سرچشمه ی این ستاره ها كرانه ی ماست
بر بام هر كوكب ، آواز شبان است
در نای هر پرده گلبانگ زمان است
#مشفق_کاشانی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱۱ #آیتالله_جوادی_آملی #استاد_شجاعی ☜ نگاه ما به گناه "خیانت در ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لاالهالاالله ۱۲.mp3
16.39M
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱۲
#آیتالله_مجتهدی
#استاد_شجاعی
عشق، خود یک سلوک است،
یک حرکت رو به جلو،
در جادهای که انتهایش بسته نیست و تا بینهایت، امکانِ رسیدن دارید!
باید در این جاده، تا زندهاید،
با #سرعت و #سبقت حرکت کنید!
قرآن دو عامل برای سرعت و سبقت در این جاده، معرفی کرده است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پیش بینی نابودی اسرائیل در آخرالزمان... 🌷تعجیل در #فرج و سلامتی #امام_زمان عج صلوات ♦️♦️♦️♦️ صد قا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا