7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آقای #روحانی دوباره گُل فرمایش کردند و درخواست اجرای اصل 59 قانون اساسی یعنی برگزاری انتخابات و درخواست نظر مردم برای امورات مهم اقتصادی و سیاسی را خواستار شدند !!!!
⁉️ چند سوال از شما آقایی که فرمودی حقوق دان هستی ⁉️
1️⃣ صریحا در اصل 59 آمده که این درخواست برگزاری همه پرسی، باید به تصویب دو سوم نمایندگان مجلس برسد . جنابعالی 5 (پنج) دوره نماینده مجلس بودی!!!!!! چرا آن زمان به فکر این چیزها نبودی ⁉️ چرا در دورانی که نماینده بودی و می توانستی این طرح را تصویب کنی کاری نکردی ⁉️
2️⃣ خود جنابعالی وقتی سال 82 در مذاکرات هسته ای با اروپایی ها ، تعلیق هسته ای را امضا کردی تا جایی که تاسیسات هسته ای ما پلمپ شد و دانشمندان هسته ای ما را سرشکسته کردی، از مردم نظرخواهی کردی و درخواست همه پرسی داشتی ⁉️⁉️
3️⃣ خودت وقتی رئیس جمهور بودی و سال 98 یک شبه بنزین را گران کردی و آن اغتشاشات در کشور راه افتاد، قبل گران کردن بنزین که تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد، از مردم عزیز نظرخواهی کردی⁉️
👈 این حرفهای جنابعالی شبیه جوک و خنده بازار است، ما اجازه نمی دهیم از فراموشی تاریخی عده ای استفاده کنی و با این موج سواری ها و مغالطه ها بخواهی خودت یا هم فکرانت دوباره در کشور حاکم شوید.
✍️ احسان عبادی
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 نماهنگ؛ «سلمان ارتش»
🔶 به گزارش گروه جهاد و مقاومت #نسیم_سرخس، بهمناسبت بیستوچهارمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، نماهنگ «سلمان ارتش» که به تحلیل فداکاریهای این شهید والامقام میپردازد، تقدیم میشود.
🔷 گوینده: محمدرضا بانصری
@zandahlm1357
🗓 ولادت : ۲۳ خرداد ۱۳۲۳
استان خراسان رضوی، شهرستان درگز، روستای کبودگنبد
🗓 شهادت : ۲۱ فروردین ۱۳۷۸
⏰ساعت ۴۵ : ۶ صبح
👈ترور ناجوانمردانه توسط گروهک منافقین با اصابت چند گلوله کلت به صورت حین سوارشدن خودرو مقابل منزل در جلو چشمان فرزندش
📍 مزار : تهران، گلزار شهدای بهشت زهرا، قطعه ۲۹
سلام و درود خدا بر شهدا
@zandahlm1357
💢 قسمتی از پیام رهبرانقلاب: رحمت و فضل بیکران الهی بر روح شهید عزیزمان علی صیاد شیرازی و لعنت و نفرین خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر ایادی منفور و مطرود استکبار. ۱۳۷۸/۰۱/۲۱
@zandahlm1357
🔴 ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
خوشحالی به خاطر رضایت نایب امام زمان
🔵 فرزند شهید صیاد شیرازی میگوید: روز عید غدیر پدرم درجه سرلشكریاش را از دستان حضرت آقا گرفتند. وقتی به منزل رسیدند، دورش را گرفتیم و گفتیم؛ بابا باید سور بدی. گفت؛ یك چلوكباب مهمان من تا شما برنج رو درست كنید، من هم الان میآیم. وقتی رفت و برگشت دیدم در یك دستش چلوكباب و در دست دیگرش یك گلدان بزرگ است.
🔹 به پدر گفتیم؛ راستش را بگو خیلی خوشحالی درجه سرلشكری گرفتید؟ جوابی نمیداد، طفره میرفت و شوخی میكرد.
🔹 خیلی كه اصرار كردیم گفت؛ آره، خیلی خوشحالم ولی خدا شاهد است، خوشحالی من به خاطر این درجه نیست، برای من درجه سرهنگی، سرتیپی و سرلشكری و سپهبدی هیچ تفاوتی ندارد،
🔹 خوشحالی من به این خاطر است كه مقام معظم رهبری به نیابت از امام عصر(عج) از عملكرد من راضی هستند و این درجه را به من دادند. خوشحالی من به خاطر رضایت ایشان است و نه چیز دیگری است.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مظاهر اسم مدبّر الکائنات باری، مظهر این اسم « یا مدبّر الکائنات » در عالم ظهور نفوس کلیه سماویه اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرّ احاطه تصرف ربوبی
قوله علیه السلام: أَوْ کَیْفَ یَسْتَطِیعُ أَنْ یَهْرُبَ مِنْکَ مَنْ لاَ حَیَاةَ لَهُ إِلاَّ بِرِزْقِکَ.
استطاعت: به معنی توانائی و قدرت بر فعل و بر ترک است.
و الهرب: الفرار و المهرب: الموضع الذی یهرب إلیه.
معنی فقره دعا آن که: چگونه توانائی و طاقت فرار دارد از تحت تصرّفات ربوبیت تو، کسی که حیات دنیویه او موقوف به وصول رزق تو است، کما ورد فی الدعاء: « لا مهرب من حکومتک و لا منجی من نقماتک و لا ملجأ من سطواتک » [۱]، لذا رسیده است از متقدّمین حکماء [۲]: « الأفلاک قسی و الحوادثات [۳] سهام، والانسان هدف ؛ [الرامی [فأین المفر » [۴] .
----------
[۱]: ۲ - در مصادر معتبر یافت نشد.
[۲]: ۳ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون.
[۳]: ۴ - کذا در اصل / صحیح: الحوادث.
[۴]: ۵ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون.
فأجاب علی علیه السلام: «فَفِرُّواْ إِلَی اللَّهِ [۵] »، چنان که حق تعالی از قهاریت و غلبه خود و مقهوریت عباد در تحت نفوذ اوامر و نواهی تکوینی ازلی خبر میدهد: « یُرْسَلُ عَلَیْکُمَا شُوَاظٌ مِّن نَّارٍ وَ نُحَاسٌ فَلاَ تَنتَصِرَانِ [۶] »، که یکی از وجوه تفسیر و تأویل آیه مبارکه آن که: ای قاطبه جنّ و انس که خود را به حسب بشریت و امر
تکلیف خارج از تحت نفوذ امر ما دانسته[اید] و در دنیای غرور و مخالفت و
مخاصمت مینمایید [۱]، به مقتضای: « أَ وَ لَمْ یَرَ الاْءِنسَانُ أَ نَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ [۲] »، پس آیا نمی فهمید و نمی بینید ابتداء خلقت خود را که به این توهّم سخیفه خود را مستقلّ در اثر و منعزل از فرمان ما دانسته اید، « و لیس الأمر کما تزعمون ».
زیرا که ما میفرستیم بر شما لهبی از نار، که مقصود رقیقه او در دنیا فتنه و عقوبات است، و در آخرت حقیقت او صورت نار ؛ چنانچه از این حدیث استنباط میشود: « اطفؤوا نائرة الضغائن باللحم و الثرید » [۳]، چه نائره: فاعله از نار است، و اطفاء نائره عبارت از تسکین فتنه است ؛ یعنی آن فتنه و عقوبات و صدمات و زحمات که بین خودتان ناشی میشود، از کینه و احقاد و عداوتها که اسباب رنج و تعب و ابتلاءات که هر یک از متخاصمین به واسطه عداوت از هم به خود جلب مینماید، آن نارها را خاموش نمائید به لحم و ثرید.
----------
[۵]: ۶ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۰.
[۶]: ۷ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۳۵.
[۱]: ۱ - اصل: مینماید.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۷.
[۳]: ۳ - الکافی، ج ۶، ص ۳۱۸ ؛ وسائل الشیعة، ج ۲۵، ص ۶۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۹، ص ۲۸۱.
یعنی به ضیافت و انعام و احسان به یکدیگر ؛ چه انسان به همان دشمن مهلک خود که انعام نمود از باب آن که: « الإنسان عبید الاحسان » [۴] لابد آن آتش عداوت فی ما [۵] بین ما خاموش شده، دوست شوند ؛ چنان که مؤیّد او این حدیث است: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۶]، که مراد همان عقوبات و زحماتی است که از نتیجه غضب برای او تولید میشود.
بالجمله، نحاس در آیه شریفه از نحوست و شؤومت است، و انتصار به معنی
امتناع است.
----------
[۴]: ۴ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۷، ص ۱۱۷ ؛ شرح اصول الکافی، ج ۱۱، ص ۲۵۰ (این عبارت حدیث نیست).
[۵]: ۵ - اصل: بین ما.
[۶]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۳۱۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357