🗓 ولادت : ۲۳ خرداد ۱۳۲۳
استان خراسان رضوی، شهرستان درگز، روستای کبودگنبد
🗓 شهادت : ۲۱ فروردین ۱۳۷۸
⏰ساعت ۴۵ : ۶ صبح
👈ترور ناجوانمردانه توسط گروهک منافقین با اصابت چند گلوله کلت به صورت حین سوارشدن خودرو مقابل منزل در جلو چشمان فرزندش
📍 مزار : تهران، گلزار شهدای بهشت زهرا، قطعه ۲۹
سلام و درود خدا بر شهدا
@zandahlm1357
💢 قسمتی از پیام رهبرانقلاب: رحمت و فضل بیکران الهی بر روح شهید عزیزمان علی صیاد شیرازی و لعنت و نفرین خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر ایادی منفور و مطرود استکبار. ۱۳۷۸/۰۱/۲۱
@zandahlm1357
🔴 ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
خوشحالی به خاطر رضایت نایب امام زمان
🔵 فرزند شهید صیاد شیرازی میگوید: روز عید غدیر پدرم درجه سرلشكریاش را از دستان حضرت آقا گرفتند. وقتی به منزل رسیدند، دورش را گرفتیم و گفتیم؛ بابا باید سور بدی. گفت؛ یك چلوكباب مهمان من تا شما برنج رو درست كنید، من هم الان میآیم. وقتی رفت و برگشت دیدم در یك دستش چلوكباب و در دست دیگرش یك گلدان بزرگ است.
🔹 به پدر گفتیم؛ راستش را بگو خیلی خوشحالی درجه سرلشكری گرفتید؟ جوابی نمیداد، طفره میرفت و شوخی میكرد.
🔹 خیلی كه اصرار كردیم گفت؛ آره، خیلی خوشحالم ولی خدا شاهد است، خوشحالی من به خاطر این درجه نیست، برای من درجه سرهنگی، سرتیپی و سرلشكری و سپهبدی هیچ تفاوتی ندارد،
🔹 خوشحالی من به این خاطر است كه مقام معظم رهبری به نیابت از امام عصر(عج) از عملكرد من راضی هستند و این درجه را به من دادند. خوشحالی من به خاطر رضایت ایشان است و نه چیز دیگری است.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مظاهر اسم مدبّر الکائنات باری، مظهر این اسم « یا مدبّر الکائنات » در عالم ظهور نفوس کلیه سماویه اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرّ احاطه تصرف ربوبی
قوله علیه السلام: أَوْ کَیْفَ یَسْتَطِیعُ أَنْ یَهْرُبَ مِنْکَ مَنْ لاَ حَیَاةَ لَهُ إِلاَّ بِرِزْقِکَ.
استطاعت: به معنی توانائی و قدرت بر فعل و بر ترک است.
و الهرب: الفرار و المهرب: الموضع الذی یهرب إلیه.
معنی فقره دعا آن که: چگونه توانائی و طاقت فرار دارد از تحت تصرّفات ربوبیت تو، کسی که حیات دنیویه او موقوف به وصول رزق تو است، کما ورد فی الدعاء: « لا مهرب من حکومتک و لا منجی من نقماتک و لا ملجأ من سطواتک » [۱]، لذا رسیده است از متقدّمین حکماء [۲]: « الأفلاک قسی و الحوادثات [۳] سهام، والانسان هدف ؛ [الرامی [فأین المفر » [۴] .
----------
[۱]: ۲ - در مصادر معتبر یافت نشد.
[۲]: ۳ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون.
[۳]: ۴ - کذا در اصل / صحیح: الحوادث.
[۴]: ۵ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون.
فأجاب علی علیه السلام: «فَفِرُّواْ إِلَی اللَّهِ [۵] »، چنان که حق تعالی از قهاریت و غلبه خود و مقهوریت عباد در تحت نفوذ اوامر و نواهی تکوینی ازلی خبر میدهد: « یُرْسَلُ عَلَیْکُمَا شُوَاظٌ مِّن نَّارٍ وَ نُحَاسٌ فَلاَ تَنتَصِرَانِ [۶] »، که یکی از وجوه تفسیر و تأویل آیه مبارکه آن که: ای قاطبه جنّ و انس که خود را به حسب بشریت و امر
تکلیف خارج از تحت نفوذ امر ما دانسته[اید] و در دنیای غرور و مخالفت و
مخاصمت مینمایید [۱]، به مقتضای: « أَ وَ لَمْ یَرَ الاْءِنسَانُ أَ نَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ [۲] »، پس آیا نمی فهمید و نمی بینید ابتداء خلقت خود را که به این توهّم سخیفه خود را مستقلّ در اثر و منعزل از فرمان ما دانسته اید، « و لیس الأمر کما تزعمون ».
زیرا که ما میفرستیم بر شما لهبی از نار، که مقصود رقیقه او در دنیا فتنه و عقوبات است، و در آخرت حقیقت او صورت نار ؛ چنانچه از این حدیث استنباط میشود: « اطفؤوا نائرة الضغائن باللحم و الثرید » [۳]، چه نائره: فاعله از نار است، و اطفاء نائره عبارت از تسکین فتنه است ؛ یعنی آن فتنه و عقوبات و صدمات و زحمات که بین خودتان ناشی میشود، از کینه و احقاد و عداوتها که اسباب رنج و تعب و ابتلاءات که هر یک از متخاصمین به واسطه عداوت از هم به خود جلب مینماید، آن نارها را خاموش نمائید به لحم و ثرید.
----------
[۵]: ۶ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۰.
[۶]: ۷ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۳۵.
[۱]: ۱ - اصل: مینماید.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۷.
[۳]: ۳ - الکافی، ج ۶، ص ۳۱۸ ؛ وسائل الشیعة، ج ۲۵، ص ۶۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۹، ص ۲۸۱.
یعنی به ضیافت و انعام و احسان به یکدیگر ؛ چه انسان به همان دشمن مهلک خود که انعام نمود از باب آن که: « الإنسان عبید الاحسان » [۴] لابد آن آتش عداوت فی ما [۵] بین ما خاموش شده، دوست شوند ؛ چنان که مؤیّد او این حدیث است: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۶]، که مراد همان عقوبات و زحماتی است که از نتیجه غضب برای او تولید میشود.
بالجمله، نحاس در آیه شریفه از نحوست و شؤومت است، و انتصار به معنی
امتناع است.
----------
[۴]: ۴ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۷، ص ۱۱۷ ؛ شرح اصول الکافی، ج ۱۱، ص ۲۵۰ (این عبارت حدیث نیست).
[۵]: ۵ - اصل: بین ما.
[۶]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۳۱۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیری از پیرمردی عرب پرسیدند، چگونه ای و پیری بر تو چگونه میگذرد؟ گفت: خوراک و همخوابی که دو چیز ار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از عربی پرسیدند: لذت بخش ترین دنیا چیست؟ گفت: شوخی با محبوب و دوری از رقیب.
نفس
محقق گوید: نفس، جوهری روحانی است، جسم و جسمانی نبوده، نه داخل بدن و نه خارج از آن است. علاقه آن به جسم چون علاقه عاشق به معشوق است. همین نظریه دیدگاه غزالی در برخی کتابهای اوست.
روح و جسم
امام امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: روح در جسم چون معنی در لفظ است. صفدی گوید:
مثالی زیباتر از این ندیدم، از یکی از متکلمین از روح و نفس سؤال شد. گفت: روح باد است و نفس همان نَفَس است. پرسید: پس انسانی که نفس میکشد، نَفَس وی خارج میشود؛ و چون باد معده اش خارج شود، روح او به در آید، مجلس به خنده آمد.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اگر کودک از خط قرمز خارج شود، باید واکنش نشان بدهیم اما بدون خشونت. کودک آخر شب با خودش حساب می کند،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پدر و مادرهایی که عصبی هستند و خشونت دارند و بچه را اذیت می کنند، بچه این درک را پیدا می کند که: "من که بد بودم ولی حالا تو هم بدی. تو هم منو اذیت می کنی." این حالت وقتی ادامه پیدا می کند وقتی کودک راه افتاد دچار حالت لجبازی می شود و می گردد تا یک چیزی پیدا کند و مادرش را بچزاند و حرص دهد، بعد کودک دوباره من بدم اش تقویت می شود و دچار احساس گناه می شود و وارد یک چرخه ی مخرب می شود. پس این حالت « من بدم – تو بدی » است.
حالت دیگر اگر خشونت ها از یک حدی بگذرند حالت « من خوبم – تو بدی » به وجود می آید. زمانی که خشونت ها با رفتار بچه در هماهنگی نیست. این حالت بیشتر در مناطق حاشیه و محروم و کودک آزاری و تنبیه های شدید بدنی و ..... به وجود می آید و از عوامل ایجاد درک مظلوم است. این حالت خطرناک است درک مظلوم هم اگر به این حد برسد خطرناک است و زیر بنای جرم و جنایت است. تمام مجرمین این زیربنا را دارند و می خواهند انتقام بگیرند.
بهترین حالت، « من خوبم – تو خوبی» است.
چه جوری به فرزندمان نگاه می کنیم؟ به عنوان یک مجرم بالفطره، "این بچه ذاتش خرابه، ولش کنم زندگی را بهم ریخته" "باز تو چی کار کردی؟؟؟" "نیم ساعته صداش در نمیاد حتماً یه جایی داره خرابکاری می کنه، امکان نداره این ساکت باشه" وقتی با نگاه خرابکار به فرزندمان نگاه می کنیم، او هم خرابکار بار می آید. عکس این حالت هم صادق است مثل: "این بچه ی من اونقدر ساکته اصلاً جنب نمی خوره" خب بنده ی خدا اگر بچه هم بخواد که یک تکانی بخوره دیگه با این حرف ها از جایش تکان نمی خوره؛ چون این جوری دیده شده، خودش نیست. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت57}
[مباحث کودک متعادل ]
بیاییم بر پایه ی باورهای جدید، یک نگاه جدید به کودک خود کنیم و نحوه ی دیدنمان را عوض کنیم. ببینیم که بچه ی ما کار مثبت می کند، همان کار خوب و مثبت او را ببینیم به جای این که صرف کارهای منفی را ببینیم. یاد بگیریم کارهای کودک را توصیف کنیم، تفسیر نکنیم. کاری که انجام داده را می بینیم و توصیف می کنیم و واکنش نشان می دهیم. نگاه و واکنش ما مهم است. مثل: "عزیزم یک لیوان آب به من بده"، کودک این کار را انجام می دهد......"آخی الهی قربون دستت برم اگه تو نبودی من چی کار می کردم" نه این که بگیم "فرشته ی من بی نظیر من اصلاً تو دنیا مثل تو نیست"
یا این که از فرزندمان می خواهیم که از بالکن دوتا سیب زمینی بیاورد، شب هم که پدرش آمد ندا را می دهیم که پدر سر شام بگوید: امشب غذا یک جور دیگه است عجیب خوشمزه شده، و بعد مادر بگه که : آخه تو نمی دونی چرا، چون سیب زمینی اش را مثلاً سهیلا آورده، اِه عجب می بینم اصلاً مزه ی غذا چه خوشمزه شده. نه این که نمی دونی سهیلا چه خانمی شده، بی نظیر، اگه تو دنیا یک ملکه بخوان انتخاب کنند، سهیلا را باید انتخاب کنن، چرا؟ چون دو تا سیب زمینی آورده!!! این حالت خود شیفتگی ایجاد می کند. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت58}
[مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ سرود روزه اولی🌺
خوشبختی یعنی، روزه اولی باشی
عاشق علی باشی، ماه رمضون باشه
🌸🌱🌸🌱
خوشبختی یعنی، نون حلال بابا
مِهر حضرت زهرا، تو خونهمون باشه
#ماه_رمضان
برای دوستان خودفورواردکنید🙏
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
Memo 003.m4a
3.87M
فایل صوتی شماره 12
#دشمن_در_شهر_مورچه_ها 🐜🐜
موضوع: همکاری و کمک کردن
#با_صدای_عمو_مهدی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارتون مهارت های زندگی
📼 این قسمت : منم می خوام روزه بگیرم
#مهارتهای_زندگی #مهارت_های_زندگی
اگه سحری نخوریم چه اتفاقی میوفته ؟
🔹افت فشار خون
🔹کاهش تمرکز
🔹کاهش توان کاری
🔹آسیب رساندن به دستگاه گوارش
🔹کاهش یادگیری
🔹بی حوصلگی
🔹خستگی
🔹از دست دادن اعصاب و غر زدن ناشی از گرسنگی
#ماه_رمضان
🌸🍃
🍃
🔖نارنج ؛ از رفع استرس تا سردرد میگرنی!
✔️نارنج از دیدگاه طب ایرانی سرد و خشک بوده ولی پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک مي باشد.
✔️نارنج در تسكين سرفه و گلودرد موثر است ،كافی است يك عدد نارنج را نصف كرده،هسته ها را خارج نموده و روی آن پودر نبات بريزيد،سپس در ظرفي كوچك با مقداري آب، آن را بپزيد.
✔️اب نارنج حاوی ويتامين C و آنتیاکسیدان بوده ودر افزايش ايمني بدن بخصوص در فصول سرد سال موثر مي باشد.
✔️همچنين در كاهش فشارخون بالا و رفع استرس بسيار موثر مي باشد.
✔️عرق بهار نارنج، مقوى جسم و روح بوده و در درمان بى خوابى هاى عصبى موثر است ولى زیاده روى در خوردن و بوییدن آن بى خوابى ایجاد مى نماید.
✔️پوست نارنج به صورت خلال ، نشاط آور و مقوى قلب و معده است.
✔️مربا و ترشی پوست نارنج تقویتکننده معده است.
⛔️مضرات آب نارنج :
⚠️براساس اصول طب سنتی، همه مواد غذایی ترش برای اعصاب بدن مضرند ولي در میان ترش مزهها، نارنج کمترین ضرر رابه عصبها می رساند.
💠 مي توان جهت پيشگيري از ضعف كبد مقداري عسل به آن اضافه نمود.
⚠️زیادهروی در مصرف آب نارنج ممکن است باعث افزایش فشار خون و تپش قلب شود.
⚠️اب نارنج در برخی افراد باعث تشدید سردردهای میگرنی می شود.
🍃
🌸🍃
تلخی دهان
اغلب ناشی از افزایش صفرا در کبد
می باشد که این حالت سبب تلخی دهان ، حالت تهوع و حالاتی مانند گُرگرفتگی خاصتا در یائسگی و تپش قلب می شود
👈پس رفع این حالت و درمان باید کاهش صفرا باشد با کمک صفرابرها
🚫پرهیز از ادویه تند و سیر و پیاز خام و غذاهای با طبع گرم و خشک...
☄ شربت سرکه انگبین روزانه
☄مصرف آب عسل لیمو ترش روزانه
☄مصرف رب انار با آب ولرم / آلبالو
☄حنا و سِدر به کل بدن و ناحیه کبد
☄مصرف آب جوش ولرم
🔮حال بهترین روش👇
مصرف دمکرده ی فلوس به مقدار زیاد است تا شخص دچار اسهال شود؛ بیرون روی سبب دفع صفرای مازاد بدن می شود و فشار از معده برداشته شده و تهوع نیز برطرف می شود
طبیعت زیبای رودخانه زاب و سد سردشت
یکی از رویایی ترین و بکرترین طبیعتی که رفتم شهر مرزی سردشت در استان #آذربایجان_غربی است.که با اقلیم #کردستان همسایه است
سردشت شهر کوچکی است اما وسعت زیباییهایش خیلی بزرگ است