eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ازپلیس‌در‌طرح‌مقابله‌با‌ بی‌حجابی‌باید‌حمایت‌کرد.mp3
7.49M
⚠️هشدار : اگر از پلیس در طرح مقابله با بی حجابی حمایت نکنیم و پلیس مجبور به عقب نشینی شود ، اوضاع کشور به مراتب وخیم تر خواهد شد! ✅دم پلیس گرم که دست از وظیفه‌ی خود نکشیده.... ❓اما آن ۳۰ نهادی که در قضیه‌ی حجاب مسئول هستند کجایند که پلیس انقدر در وسط میدان تنهاست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي بمناسبت كنگره عظيم حج پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي بمناسبت كنگره عظيم حج بسم الله الرحمن الرحيم والحمدلله رب العالمين و الصلاة علي سيدالمرسلين و علي آله الطيبين و صحبه الصادقين موسم حج مانند همه سال با بشارتهاي معنوي فرا رسيده و فرصتي گرانبها پيش روي جهان اسلام نهاده است. هرچند دلهاي مشتاق از همه جا به آنسو پر ميكشند، ليكن نيك بختاني كه به اين آرزو دست مي‌يابند اندكي از بسيارند، و اين خود مايه ي پيوستگي جاودانه ي اين چشمه ي هميشه جوشان است. ديدار ساليانه ي برادران در خانه ي محبوب، دلها را از سوئي با قبله ي آفرينش و از سوئي با ياران جدا افتاده پيوندي دوباره ميزند و در پيكر امّت اسلامي، هم در معنويت و هم در سياستش طراوت و نشاط ميدمد. وارستگي از آلودگيهاي مادّي و يكسره در همه جا و همه كار، خدا را ديدن، هرچند در مدتي چند روزه، توشه ي بزرگي براي آدمي است. همه ي آداب و مناسك حج براي آن است كه حج گزار به اين تجربه ي معنوي دست يابد و اين لذت را در كام جان دريابد. در بُعد سياسي، محور اصلي در حج، نمايش هويت متحد امّت اسلامي است. دوري برادران از يكديگر، عرصه را براي بدخواهان ميگشايد و تخم تفرقه ميان مسلمانان را بارور ميكند. امّت اسلامي از ملّتها و نژادها و پيروان مذاهب گوناگون تشكيل يافته است. اين تنوع كه با پراكندگي جغرافيائي در بخش حساس و مهمي از كره ي زمين همراه است ميتواند خود نقطه ي قوتي براي اين پيكره ي عظيم به شمار آيد و ميراث و فرهنگ و تاريخ مشترك آنان را در گستره ئي پهناور، از كارآمدي بيشتر برخوردار سازد، و انواع استعدادها و قابليتهاي انساني و طبيعي را در خدمت آن به كار گيرد. استعمار غربي از آغاز ورود به كشورهاي اسلامي، همين نكته را مدنظر ساخته و يكسره به تحريك انگيزه‌هاي تفرقه افكن پرداخته است. سياستمداران استعمارگر به خوبي ميدانستند كه اگر هويت يكپارچه ي جهان اسلام شكل بگيرد، راه بر سيطره ي سياسي و اقتصادي آنان بسته خواهدشد. پس در تلاشي همه سويه و بلندمدت، به اختلافات در ميان مسلمانان دامن زدند و زير چتر اين سياست خبيثانه از غفلت توده‌هاي مردم و سست عنصريِ زمامداران سياسي و فرهنگي، بهره برداري كردند و كار خود را در تسلط بر كشورهاي اسلامي پيش بردند. سركوب حركتهاي آزاديخواهانه در كشورهاي اسلامي در قرن گذشته، و پيشروي استعمارگران در سلطه گري بر اين كشورها، و ايجاد يا تقويت حكومتهاي مستبد در آنها، و غارت منابع طبيعي و نابودسازي منابع انساني آنها، و در نتيجه عقب نگهداشتن ملتهاي مسلمان از قافله دانش و فناوري، همه در سايه ي تفرقه و بيگانگي كه در مواردي به دشمني و ستيز و برادركشي ميرسيد، پديد آمده است. با آغاز بيداري اسلامي كه نقطه ي اوج آن سربرآوردن جمهوري اسلامي در ايران بود، اردوگاه استعمار غربي با تهديدي بزرگ روبرو شد. شكست مكتبهاي سياسي شرق و غرب و غلط درآمدن و فروريختن ارزشهائي كه استعمارگران، آن را تنها راه خوشبختي بشريت وانمود ميكردند، خودآگاهي اسلامي را در ميان توده‌هاي مسلمان ريشه دار ساخت و ناكامي‌هاي پي درپي مستكبران در پوشاندن و خاموش كردن اين فروغ الهي، نهال اميد را در دل ملتهاي مسلمان بارور ساخت. نگاه به فلسطين امروز كه در آن دولتي پايبند به اصل بي خدشه ي « آزادي از اشغال صهيونيستي » بر سر كار آمده و مقايسه ي آن با غربت و انزوا و ناتواني ملت فلسطين در گذشته، نگاه به لبنان كه مسلمانان از جان گذشته در آن توانستند ارتش مجهز اسرائيل را با همه ي كمكهائي كه امريكا و غرب و منافقان به آن ميرساندند، شكست دهند و مقايسه ي آن با لبناني كه صهيونيستها هرگاه اراده ميكردند تا هركجاي آن بي هيچ مانعي پيش ميرفتند، نگاه به عراق كه ملت غيور آن بيني آمريكاي مغرور را به خاك ماليده و ارتش و سياستمداراني را كه با كبر و نخوت، از مالكيت خود بر عراق دم ميزدند، در باتلاقي از مشكلات سياسي و نظامي و اقتصادي گرفتار ساخته است، و مقايسه ي آن با عراقي كه حاكم خونخوار آن به پشتگرمي امريكا، نفس‌هاي مردم را بند آورده بود، نگاه به افغانستان كه همه ي وعده‌هاي آمريكا و غرب در آن، فريب و دروغ از آب درآمده و لشكركشي كم نظير جبهه ي متحد غربي در آن، جز ويراني كشور و فقر و كشتار مردم و اقتدار روزافزون مافياي موادمخدر به بار نياورده است. و بالاخره نگاه به جامعه ي جوان در كشورهاي اسلامي و نسل روبه رشد و روبه افزايشي كه با گرايش به ارزشهاي اسلامي و نفرت روزافزون از آمريكا و غرب در حال رشد و بالندگي است.. نگاه به اين همه ميتواند بخت واژگون و سياستهاي شكست خورده ي مستكبران غربي و پيش از همه آمريكا را به درستي به تصوير بكشد و شكل گيري هويت متحد اسلامي را نويد دهد.
اين فرصت را مغتنم بشماريد و با دعا براي امت اسلامي و دعا براي تعجيل در ظهور مهدي موعود سلام الله عليه و عجل الله فرجه، از هر كرانه خود را در اين اقيانوس عظيم شستشو دهيد. توفيق و خوشبختي و حج مقبول را براي همه ي شما مسئلت ميكنم. سيّدعلي خامنه اي سوم ذي الحجه ۱۴۲۷ مصادف با سوم ديماه ۱۳۸۵ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
اكنون دولت امريكا و سرمايه سالاري غرب و فعالان مفسد صهيونيست حقيقت زنده ي بيداري اسلامي را حس ميكنند و با اعتراف به اين كه سلاح و قدرت نظامي در برابر اين حقيقت، كارآئي ندارد، همه ي توان خود را در حيله‌ها و شيوه‌هاي سياسي به كار ميگيرند. امروز روزي است كه امت اسلامي چه نخبگان سياسي و فرهنگي و ديني و چه توده‌هاي مردم در آن، بايد بيش از هميشه هوشيار باشند و حيله‌هاي دشمن را بشناسند و با آن مقابله كنند. يكي از كارآمدترين حيله‌ها افروختن آتش اختلاف است. آنان با صرف پول و تلاش سراسيمه و بيدرنگ، در پي آنند كه مسلمانان را سرگرم اختلافات ميان خود كنند و بار ديگر با بهره گيري از غفلتها و كج فهميها و تعصبها، ما را به جان يكديگر بيندازند. امروز هر حركت تفرقه انگيز در دنياي اسلام، گناهي تاريخي است. آنان كه عنودانه گروههاي عظيمي از مسلمين را به بهانه‌هاي واهي تكفير ميكنند؛ آنان كه با گمانهاي باطل، به مقدسات فرقه هائي از مسلمين اهانت ميكنند؛ آنان كه به جوانهاي از جان گذشته ي لبنان كه مايه ي سربلندي امت اسلامي شدند، از پشت خنجر ميزنند؛ آنان كه براي خوشامد امريكا و صهيونيستها از خطر موهومي بنام هلال شيعي سخن ميگويند؛ آنان كه براي شكست دولت مسلمان و مردمي در عراق ناامني و برادركشي را دامن ميزنند؛ آنان كه دولت حماس را كه محبوب و منتخب ملت فلسطين است از هرسو زير فشار قرار ميدهند.. چه بدانند و چه ندانند مجرماني به شمار مي‌روند كه تاريخ اسلام و نسلهاي آينده از آنان با نفرت ياد خواهند كرد و آنان را مزدوران دشمن غدار خواهد دانست. مسلمانان در همه ي جهان بدانند كه دوران تحقير و عقب ماندگي جهان اسلام به سر آمده و دوران تازه ئي آغاز شده است. اين گمان باطل كه كشورهاي مسلمان بايد براي هميشه در پنجه ي اقتدار فرهنگي و سياسي غرب اسير باشند و در انديشه و عمل و رفتار فردي و جمعي از آنان تقليد كنند، به دست خود غربيها و بر اثر طغيان و افراط و غرور آنان، از ذهنيت توده‌هاي مسلمان زدوده شده است. غرب بويژه پس از سردمداري آمريكا، با ستمهاي آشكار و رفتارهاي بي منطق و استكبار و غرور بي حد و حصر، در جهان اسلام به يك ضد ارزش تبديل شده است. رفتار آنان با مردم فلسطين و متقابلاً رفتار آنان با دولت خونخوار صهيونيست؛ موضع آنان در قبال اعتراف رژيم صهيونيستي به سلاح اتمي و متقابلاً موضع آنان در برابر استفاده غيرنظامي ايران از انرژي هسته ئي؛ حمايت آنان از حمله ي نظامي بر لبنان و كمك تسليحاتي و سياسي به حمله كننده و متقابلاً ضديت آنان با مدافعان جان بركف لبناني؛ باجگيري دائمي آنان از دولتهاي عربي و متقابلاً باج دهي هميشگي آنان به رژيم صهيونيستي؛ حمايت از اهانت كنندگان به مقدسات اسلام و حتي افتراء و اهانت صريح بلندپايگان غربي ازقبيل پاپ به اين آئين الهي و متقابلاً جرم شمردن تحقيق و ترديد درباره ي هولوكاست و كيان صهيونيستي؛ حمله نظامي و كشتار و ويراني در عراق و افغانستان بنام دموكراسي، و متقابلاً توطئه بر ضد دولتهاي منتخب مردمسالار در فلسطين و عراق و آمريكاي لاتين و هر جاي ديگري كه عوامل آمريكا و صهيونيست بر سر كار نيامده باشند؛ غوغاي مبارزه با تروريسم و متقابلاً گفت و گوي پنهاني و حتي كمك به تروريستهاي جرّار در عراق و غيره.. اين رفتارهاي نامعقول و كين توزانه بر ملتهاي مسلمان حجت را تمام كرده و به بيداري اسلامي كمك رسانده است. امروز چه بخواهند و چه نخواهند حركتي عميق و ريشه دار در دنياي اسلام آغاز شده است و همين حركت است كه در زمان متناسب خود به استقلال و عزت و حيات دوباره ي امت اسلامي خواهد انجاميد. اين يك مقطع تاريخي تعيين كننده است. نخبگان و علماء و روشنفكران وظيفه ي سنگيني در اين مقطع بر دوش دارند. هرگونه ضعف و سست عنصري و غرضورزي و كوتاهي آنان ميتواند به فاجعه منتهي شود. علماي دين در برابر اختلاف افكني مذهبي ساكت ننشينند؛ روشنفكران در دميدن روح اميد در جوانان كوتاهي نكنند؛ سياستمداران و زمامداران، مردم خود را در صحنه نگهدارند و به آنان تكيه كنند؛ دولتهاي اسلامي همبستگي ميان خود را تقويت كنند و از اين قدرت حقيقي در برابر تهديد سلطه گران بهره مند شوند. امروز سرويسهاي جاسوسي آمريكا و انگليس در عراق، در لبنان، در كشورهائي از شمال افريقا و در هر جاي ديگري كه بتوانند با همه ي قوا در حال پراكندن ويروس اختلاف مذهبي اند. اجتماع حج بايد ما را در برابر اين بيماري مهلك مصونسازي كند و آيه ي شريفه ي: « و أطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم و اصبروا إن الله مع الصابرين » را پيوسته در برابرچشم ما قرار دهد. امروز برائت از مشركان نداي قلبي و فطري همه ي ملتهاي مسلمان است. موسم حج تنها نقطه ئي است كه اين ندا ميتواند از سوي همه ي اين ملتها با صداي بلند طنين افكند.
۳- ویژگیها و مصداق روزنامه ی خوب از نظر مقام معظّم رهبری ویژگی یک روزنامه یا جریده ی خوب چیست؟ کدامیک از نشریات فعلی را با این ویژگی نزدیک می‌بینید؟ اوّلاً این توقّع خوبی نیست که من یک روزنامه را برای شما اسم بیاورم، بگویم بنده فلان روزنامه را با این ویژگی، نزدیک می‌بینم؛ باید خودتان انتخاب کنید. من گمان نمیکنم که این مسؤولیّت سنگینی بر دوش دانشجو باشد که بگردد، روزنامه ی خوب را انتخاب کند. ما روزنامه‌های خوب هم داریم. البتّه نوشته اند ویژگیهای روزنامه ی خوب چیست؟ خب، معلوم است؛ یک روزنامه ای که هدفش اطّلاع رسانی سالم، تحلیل سالم، تحلیل خوب، مطالب قوی، پرداختن به دغدغه‌های عمومی یا اکثری مردم، همراه با روشهای هنری باشد. به نظرم این روزنامه، روزنامه ی خوبی خواهد بود. بعضی از روزنامه‌های ما اینجور هستند، بعضی هم نیستند، بعضی هم خیلی بدند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی" ( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌در محضر امام روح الله (۱۳) 📌امام خمینی (ره): اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم. 📚صحیفه نور، جلد ٢١،صفحه ۵٣ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page017.mp3
740.4K
ترتیل قرآن کریم صفحه۱۷ قاری قرآن ؛ سعدالغامدی
ص ۱۷.opus
1.88M
‏🌷بسْمِ اللَّهِ الـرَّحْمَنِ الـرَّحِيمِ «ترجَمِـہ تَحْتُ اللّـ؋ظےقرآن کَریم» 🌟مترجم:آقای کریم بخشایش ✅ ✅سوره مبارکه
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
عيسي (ع) متن حديث عيسي عليه السلام ۱- الراوندى باسناده عن ابن أورمة عن احمد بن خالد الكرخى عن الحسن بن ابراهيم عن سليمان الجعفى قال: قال أبوالحسن الرضا عليه السلام: أتدرى بما حملت مريم؟ قلت: لا، قال: من تمر صرفان أتاها به جبرئيل عليه السلام. ۲- الراوندى بإسناده عن ابن اُورمة عن محمّد بن أبى صالح عن الحسن بن محمّد بن أبى طلحة قال: قلت للرضا عليه السلام: أيأتى الرسل عن الله بشى ء، ثمّ تأتى بخلافه؟ قال: نعم، إن شئت حدّثتك، و إن شئت أتيتك من كتاب الله تعالي جلّت عظمته (اُدْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدّسَةَ الّتى كَتَبَ الله لَكُمْ) الآية، فمادخلوها و دخل أبناء أبنائهم، و قال عمران: إنّ الله وعدنى أن يهب لى غلاماً نبيّاً فى سنتى هذه و شهرى هذا، ثمّ غاب و ولدت امرأته مريم، و كفّلها زكريا، فقالت طائفة: صدق نبىّ الله، و قالت الآخرون: كذب، فلمّا ولدت مريم عيسي عليه السلام، قالت الطائفة الّتى أقامت علي صدق عمران: هذا الّذى وعدنا الله. ۳- الراوندى باسناده إلي ابن أورمة عن الحسن بن علىّ عن الحسن بن الجهم عن الرضا عليه السلام قال: كان عيسي عليه السلام يبكى و يضحك و كان يحيي عليه السلام يبكى و لايضحك و كان الّذى يفعل عيسي أفضل. ۴- الصدوق قال: حدّثنا أبوالعباس محمّد بن إبراهيم بن إسحاق الطالقانى رضى الله عنه قال: حدّثنا أحمد بن محمّد بن سعيد الكوفى قال: حدّثنا علىّ بن الحسن بن علىّ بن فضال عن أبيه قال: قلت لأبى الحسن الرضا عليه السلام لم سمّى الحواريّون، الحوارييّن؟ قال: أمّا عند الناس فإنّهم سمّوا حواريّين لأنّهم كانوا قصّارين يخلصون الثياب من الوسخ بالغسل، و هو اسم مشتقّ من الخبز الحوار، و أمّا عندنا فسمّى الحواريّون، الحوار لأنّهم كانوا مخلصين فى أنفسهم و مخلصين لغيرهم من أوساخ الذنوب بالوعظ و التذكير قال: فقلت له: فلم سمّى النصاري نصاري؟ قال: لأنّهم كانوا من قرية اسمها ناصرة من بلاد الشام نزلتها مريم و نزلها عيسي عليه السلام بعد رجوعهما من مصر. ۵- الكلينى عن الحسين بن محمّد عن معلّى بن محمّد عن الوشّاء قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: قال عيسي بن مريم صلوات الله عليه للحواريّين: يا بنى إسرائيل لاتأسوا علي ما فاتكم من الدنيا كما لايأسى أهل الدنيا علي ما فاتهم من دينهم إذا أصابوا دنياهم. عيسي (ع) ۱- راوندي به إسناد خود از ابن اورمه، از احمد بن خالدكرخي، از حسن بن ابراهيم، از سليمان جعفي، از ابوالحسن الرضا (ع) كه آن حضرت فرمود: آيا مي‌داني مريم چگونه باردار شد؟ گفتم: خير، فرمود: از خرمايي كه جبرئيل برايش آورد۱. ۲- راوندي به إسناد خود از محمد بن اورمه، از محمد بن ابي صالح، از حسن بن محمد بن ابي طلحه كه گويد: به امام رضا (ع) گفتم: آيا ممكن است پيامبران چيزي از نزد خدا آورده و سپس خلاف آن صورت گيرد؟ فرمود: آري، اگر بخواهي به تو باز گويم و اگر بخواهي از كتاب خداي تعالي و بلند مرتبه برايت حديث كنم (به سرزمين مقدس كه خداوند براي شما مقرر گردانيده وارد شويد) ۲، اما آنان وارد نشدند و فرزندان فرزندان شان بدان درآمدند ، عمران گفت: خداوند به من وعده نمود پسري پيامبر در اين سال و در همين ماه مرا ارزاني دارد، سپس پنهان شد و همسرش مريم را به دنيا آورد و زكريا عهده دار او شد، گروهي گفتند: پيامبر خدا راست گويد و ديگران گفتند: دروغي بست. اما چون مريم عيسي (ع) را به دنيا آورد همان گروه معتقدان به راست گويي پيامبر گفتند: اين وعده اي است كه خداوند به او داده بود۳. ۳- راوندي به إسناد خود از ابن ارومه از حسن بن علي، از حسن بن جهم، از امام رضا (ع) نقل كند كه حضرتش فرمود: عيسي (ع) مي‌گريست و مي‌خنديد و يحيي (ع) نيز مي‌گريست، ولي نمي خنديد اما آنچه عيسي (ع) مي‌كرد، برتر بود۴. ۴- صدوق گويد: ابوعباس محمد بن ابراهيم بن اسحاق طالقاني ما را حديث كرد كه احمد بن محمد بن سعيد كوفي گفت: علي بن حسن بن علي بن فضال از پدرش بر ما حديث كرد و گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) گفتم: چرا حواريين، حواريين خوانده شدند؟ فرمود: مردم ايشان را حواري ناميده اند زيرا گازراني بودند كه با شست و شو چرك از لباسها بر مي‌گرفتند و اين واژه از (الخبز الحوار) (نان سفيد) مشتق شده است، ولي ما برآنيم حواريين از آن جهت بدين نام خوانده شدند كه داراي روحي پيراسته و با پند و يادآوري، پاك كننده ديگران از هر پليدي بودند، گفت: پس به حضرتش گفتم: چرا نصارا، نصارا خوانده شده اند؟ فرمود: زيرا از روستايي به نام ناصره از كشور شام بودند كه مريم (ع) و عيسي پس از بازگشت شان از مصر در آن سكونت گزيدند۵. ۵- كليني از حسين بن محمد از معلّا بن محمد، از وشاء نقل نمود كه گفت: شنيدم امام رضا (ع) مي‌فرمود: عيسي بن مريم صلوات الله عليه به حواريين گفت: اي بني اسرائيل بر آنچه از دنيا از دست مي‌دهيد اندوه مخوريد كه اهل دنيا بر آنچه از دين خود از دست مي‌دهند، اندوه نمي خورند آنگاه كه به دنياي شان دست يابند۶.
منبع حديث ۱- قصص الأنبياء ۲۶۶. ۲- مائده /۲۱. ۳- قصص الأنبياء ۲۱۴. ۴- قصص الأنبياء ۲۷۳. ۵- علل الشرايع ۱/ ۸۰-۸۱. ۶- أصول كافى ۲/ ۱۳۷. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357