eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.2هزار عکس
41هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خشیت و خضوع و خشوع قوله علیه السلام: سُبْحَانَکَ أَخْشَی خَلْقِکَ لَکَ أَعْلَمُهُمْ بِکَ، وَ أَخْضَعُهُمْ لَکَ [۱] أَعْمَلُهُمْ بِطَاعَتِکَ [۲] . التسبیح: التنزیه. و التحمید: کما قالوا فی: «سبحانک اللّهم و بحمدک » أی سبّحتک سبحاناً و تنزیهاً من کلّ نقص. و بحمدک: أی بقوتک سبّحتک لا بقوتی. « أخشی خلقک لک اعلمهم بک »، کما قال تعالی: « إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَآءُ [۳] ». بعد بدان که: اگر چه خوف و خشیت به حسب لغة واحداند الاّ آن که گاهی مورد استعمالشان تفاوت می‌نماید. و الخوف: من العقوبة المتوقّعة فی المستقبل. و الخشیة: حالته تحصل عند الشعور بعظمة الحقّ و کبریائه، و هذا خاصّ لمن اطّلع بعلمه علی مقام الکبریاء، و هم العلماء الواقعی من صدق قوله [و] فعله من أولیاء اللّه، الذین « لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ [۴] »، أی خوف العقوبة. الخضوع: التذلّل و الانقیاد، و هو فی البدن و جوارحه و فی البصر و الصوت. الخشوع: التواضع و [ال]طمأنینة الحاصلة فی القلب، و یظهر أثرها فی البدن. ---------- [۱]: ۵ - اصل: + و. [۲]: ۶ - اصل: لطاعتک. [۳]: ۷ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۲۸. [۴]: ۱ - سوره مبارکه یونس، آیه ۶۲. تنزیه خداوند و شناختن خاضعترین فرد به او بالجمله، پس معنای فقره دعاء آن که داعی در مقام تعجّب عرض می‌نماید منزّه و مبرّائی تو از تمام نقایص و اوصاف مخلوقات، و بیمناکترین خلق تو به تو دانا و خاضع و خاشع و عمل کننده تر آنها است، در اداء اوامر و ترک نواهی تو، چنان که خود پیغمبر که اعلم و اخضع ناس بود این قدر اهتمام در اوامر و اداء فرایض و اعمال مندوبه داشت که خطاب رسید: « طه * مَآ أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَی [۱] »، یعنی ما نفرستادیم احکام قرآنیه را که تو این قدر خود را به مشقت اندازی، چنان که مأثور است از کثرت صلات « تورّمت [۲] قدماه » [۳] ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه طه، آیات ۱ و ۲. [۲]: ۳ - اصل: تورم. [۳]: ۴ - الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۲۰ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۰، ص ۲۰۵ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰، ص ۴۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دنیا پیامبر خدا، آقای بشر، و شفیعی که در محشر شفاعتش پذیرفته است، می‌فرماید: دنیا خانه ی گرفتاری و منزلی است که به قدر قناعت باید به آن روی آورد. سعادتمندان دل از آن کنده اند و خود را از دست شقاوتمندان رهانیده اند. هلاک شده کسی است که در دنیا افتد. خوشا به حال بنده ای که تقوای خدا در باره ی دنیا رعایت کند و توبه اش را پیش فرستد. و بر خواسته اش چیره شود پیش از آنکه دنیا او را به آخرت اندازد. انسان در قبری تنگ و وحشت زا و تاریک و ظلمانی قرار می‌گیرد، نه توان آن را دارد که بر حسناتش افزاید و نه از گناهانش بکاهد، سپس برانگیخته می‌شود یا او را به بهشت جاوید فرا خوانند یا به سوی آتشی که عذابش کاستی ندارد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمان: حجم: 3.19M
🔴 شرط اول : 🔸«سفر او کمتر از هشت فرسخ شرعی نباشد» 📖 محتوای ویس 👇 🔹مقدار هر فرسخ به کیلومتر 🔹معیار حساب کردن هشت فرسخ شرعی. 🔹حکم شک در هشت فرسخ بودن سفر 🔹حکم مسافر در جایی که برای رسیدن به مقصد دو راه وجود داشته باشد، یکی کمتر از هشت فرسخ و دیگری هشت فرسخ یا بیشتر. @zandahlm1357
زمان: حجم: 2.03M
🔴 شرط دوم : 🔸«از اول مسافرت، قصد پیمودن هشت فرسخ را داشته باشد» 📖 محتوای ویس 👇 🔹 بیان مثال برای تبیین موضوع 🔹بیان مسأله ای پیرامون موضوع @zandahlm1357
زمان: حجم: 1.58M
🔴 شرط سوم : 🔸«به حدّ ترخص برسد» 📖 محتوای ویس 👇 🔹 معیار حد ترخص از نظر مراجع 🔹گروه اول: ۱.صدای اذان ۲.دیوارشهر 🔹گروه دوم: ۱.صدای اذان ۲.دیدن مردم شهر 🔹گروه سوم: فقط دیدن مردم شهر @zandahlm1357
سؤال👇 سلام علیکم طاعات وعبادات تان قبول درگاه حق ۱_سوال کردن من میتونم فطریه همسروفرزندانم روب مادرم ک شهردیگه ای هست بفرستم؟؟؟ ۲_فطریه خودم روچطور؟؟ آیاب مادرم میرسه؟؟ ۳_کفاره روچطور؟ میتونم کفاره خودم روبرای مادرم درشهردیگه بفرستم؟ ۴_آیافطریه وکفاره یاصدقه ب بی نماز میتونم بدم؟ ب سنی مذهب چطور؟ اگرنیازمندباشن ؟ ۵_سادات کفاره شون روبایدحتما ب سادات بدن؟کفاره چطور؟ مقام رهبری پاسخ👇 سلام علیکم ۱ و۲. پدر و مادر واجب النفقه هستند و نمی توان به آنان فطریه داد. البته اکر این سؤال خانمی باشد که سرپرست این خانواده همسرشان است که حقیقتا می شود داماد، اینجا اشکالی ندارد چون مدر زن و مادر زن واجب النفقه داماد نیستند و ایشان می تواند فطریه همه خانواده خود را به پدر زن خود در صورتی که فقیر هستند، بدهد. ۳. کفاره را نمی توان به پدر و مادر فقیر داد. ۴. احتیاطا نباید فطریه به کسی که آشکارا گناه می کند، پرداخت کرد. پرداخت کفاره و فطریه به غیرشیعه خلاف احتیاط است. ۵. سادات فطریه خود را می توانند به فقرای سید و غیر سید بدهند اما غیر سادات حتما باید فطریه را به فقرای غیرسید پرداخت کنند. اما کفاره چنین شرطی را ندارد.