eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تجسم عمل آنچه انسان می‌بیند به علت همراهی آن با عوارض مادیه است که به لباس جسمانی درآمده است و در وضع خاصی از قرب و بعد قرار گرفته است و همان چیز در حس مشترک که هیچ کدام از آن عوارض را ندارد بوجود می‌آید. مثلاً صور علمی که در بیداری ایجاد می‌شود و عقل یا وهم آن را درک می‌کند، در خواب به صورت شیر خوراکی دیده می‌شود. ظاهراً آنچه در بیداری و در خواب دیده می‌شود یکی است و آن دانش است ولی تجلی آن در هر عالمی به شکلی خاص آن است، پس ظهورش در هر عالمی مناسب به آن است. از آنچه گفته شد، سر تجسم اعمال که در شریعت آمده است، آشکار می‌شود. حتی حرف عارفان که می‌گویند: اعمال صالحه به صورت حور و قصور و انهار آشکار می‌شود و اعمال بد به صورت مار و عقرب و آتش آشکار می‌گردد، واضح می‌شود. اینکه قرآن می‌فرماید: وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکٰافِرِینَ [۳]، مسئله ای حقیقی است نه مجازی. یعنی واقعاً دوزخ محیط بر آنهاست، یعنی خویهای زشت آنها در این عالم، بصورت جهنم در آن عالم تجلی می‌کند. نیز معنای این آیه روشن می‌شود که إِنَّ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ أَمْوٰالَ الْیَتٰامیٰ ظُلْماً إِنَّمٰا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نٰاراً [۴] یعنی از بین بردن مال ایتام در دنیا به صورت آتش شکم در قیامت متجلی می‌شود. نیز درستی این حدیث هم آشکار می‌شود که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: آنها که از ظرف طلا و نقره استفاده می‌کنند در درونشان آتش جهنم شعله ور است و نیز فرموده است: الظلمات ظلمات یوم القیامة یعنی ستمگری در دنیا، تیرگی در آخرت است. ---------- [۳]: ۳) - توبه، ۴۹. [۴]: ۴) - نساء، ۱۰. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
25.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 3 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 3⃣ ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
ميانجى گرى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) عثمان و معترضان از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) خواستند تا بين آن‌ها را اصلاح كند. حضرت على (عليه السّلام)، عثمان را قانع كرد تا عبدالله بن ابى سرح را از حكومت مصر عزل كند و محمد بن ابى بكر را به جاى او بگمارد و تعهّد كند كه از اين پس مطابق كتاب خدا و سنت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) عمل نمايد و به محرومان و فقرا رسيدگى كند و تبعيدشدگان را به وطن بازگرداند و حقوق همه را به تمام و كمال پرداخت نمايد. در اين صورت على (عليه السّلام) ضامن اجراى اين تعهّدات است. عثمان انجام اين تعهّدات را اعلام كرد. پس از نوشتن عهدنامه اى در اين خصوص، انقلابيون به سوى شهرهاى خود روان شدند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به عثمان فرمود به منبر برود و از گذشتۀ خود اظهار پشيمانى كند تا خبر به همۀ شهرها برسد و مردم دست از خروش و قيام بردارند. عثمان چنين كرد و مردم از توبۀ او خوشحال شدند و به گريه درآمدند؛ اما پس از بازگشت او، مروان رأى خليفه را عوض كرد و با اجازۀ عثمان به جمع مردم درآمد و به آن‌ها ناسزا گفت و تهديد كرد. پس از اين ماجرا اميرالمؤمنين (عليه السّلام) با خود تعهّد كرد كه ديگر دربارۀ عثمان ميانجى گرى نكند. [۱] خليفه چون ديگر در مدينه پايگاهى نداشت، براى سركوب هرگونه حركت و قيام احتمالى بر ضدّ خود، از معاويه در شام درخواست كمك كرد. معاويه نيز به بهانۀ اين كه از درگيرى با اصحاب پيغمبر وحشت دارد، اقدامى به عمل نياورد و بنا به نقلى به ظاهر پاسخ مثبت داد و نيرويى را روانه كرد، اما به آنان فرمان داد در مرز شام و حجاز اردو بزنند و تا او دستور نداده به مدينه نروند. همين طور نيز شد و اين سپاه پس از قتل عثمان به شام بازگشت. [۲] از سوى ديگر عثمان به حاكم مصر نامه نوشت و در آن دستور داد پس از رسيدن معترضان به مصر، همه از جمله محمدبن ابى بكر را از دم تيغ بگذراند. اتفاقاً پيك خليفه در راه مصر با معترضان برخورد كرد. به او مشكوك شدند و پس از بازرسى، نامۀ محرمانه كه دالّ بر خيانت به آن‌ها بود، كشف شد. معترضان مصرى به مدينه بازگشتند و ديگر انقلابيون و مهاجر و انصار مدينه را از خيانت خليفه آگاه ساختند. [۳] سرانجام مردم خشمگين مجدّداً خانۀ خليفه را محاصره كردند و ارتباط خانه با بيرون به كلّى قطع شد؛ به گونه اى كه خليفه به آب آشاميدنى دسترسى نداشت. عثمان ناچار به پشت بام آمد و از محاصره كنندگان پرسيد آيا على در بين شما نيست؟ گفتند: خير. پس درخواست آب كرد، ولى مردم جواب ندادند. چون خبر به على (عليه السّلام) رسيد، ناراحت شد و تعدادى مشك آب به وسيلۀ چند نفر از بنى هاشم و به سرپرستى امام حسن (عليه السّلام) براى عثمان فرستاد. با اين كه محاصره كنندگان ممانعت مى كردند، اما امام حسن (عليه السّلام) آب را به عثمان و خانواده اش رساند. [۴] ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۰ تا ۳۶۴ و ص ۳۶۹ به بعد و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۴. [۲]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۵ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۵۱ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۸. [۳]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۵ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۷ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۱۲ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۴۹ و تاريخ الخلفا، ص ۱۲۵. [۴]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۶ و الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۴۴ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۸۳ به بعد و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۲۶ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۵۵ به بعد. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
‍ ‍ 🔷ازدواج های داریوش ازدواج هر دو دختر و نوه کوروش با داریوش او را به این خاندان پیوند داد‌. سیاست همسر گزینی داریوش،بیش از حفظ اصالت خاندان ،بیانگر تمایل او به اتصال سلسله و دودمان خود به کوروش می باشد. در حقیقت ،داریوش به روابط وجمع خانوادگی پادشاهان گذشته قدم نهاد. به نظر می رسید قدرت ،بیشتر از خاندان کوروش بود تا افراد غریبه. داریوش به طرز حساب شده،سیاستی را اتخاذ کرد که از یک سو به صورت ساختگی با خاندان کوروش پیوند یابد و از سوی دیگر ،تعداد افرادی را که به عنوان اعضای خاندان هخامنشی دارای حقوق ویژه ای بودند،محدود سازد. در نهایت ،با یکی از برادرزادگان خود،فراتاگون( دختراوتانس) ازدواج کرد. از کوروش تا اسکندر ص۱۰۶ پیر برایان
🔻گزنفون و تحریف تاریخ به روایت داندمایف : داندمایف، هخامنشی شناس و تاریخدان نام‌آشنا روس، در کتاب خود" تاریخ سیاسی‌هخامنشیان " در شرح چگونگی غلبه کوروش دوم بر آستیاگ، روایتی از کوروپدیا را بررسی وثابت میکند که گزنفون عامدانه حقایق تاریخی پیرامون کوروش را تحریف کرده است! داندمایف در آخر اضافه میکند که، گزنفون تعمدا حقایق تاریخی را دست کاری میکرد تا مقام کوروش بالاتر رود و حالت ایده‌آلی به خود بگیرد! 🔍البته که این مورد،تنها دست کاری و تحریف تاریخ توسط گزنفون نبوده است، وی در کتاب خود بانام کوروپدیا یا کوروش نامه، جملات حکیمانه و قصار سقراط فیلسوف یونانی را به کوروش نسبت داده است!(دورانت- مشرق زمین گاهواره تمدن) براستی این همه دست کاری در تاریخ برای ساخت شخصیتی دروغین از کوروش چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟! محقق :