eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 این قسمت:حواس پرتی در نماز حجه الاسلام 😍 💐هممیشه موقع نماز یه جایی بایستید که سروصدا و تلوزیون📺 و.... نباشه 😉 @zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0⃣3⃣ انسان که خودش عقل و شعور دارد و خوب و بد را از هم تشخیص می‌­دهد چه نیازی به دین دارد؟ 🔶 اول: اگر عقل انسان برای او کافی است و انسان با عقلش می‌تواند تمام مشکلات خودش را برطرف کند، پس چرا تا به امروز انسان در خیلی از مسائل و مشکلات مانده است و هنوز نتوانسته برای آن مشکلات راه حل پیدا کند؟ مثلا در بحث پزشکی هنوز نتوانستند داروی خیلی از بیماری‌ها را کشف کنند. بیماری‌هایی مثل ایدز و برخی سرطان‌ها و غیره و یا با همین امکانات نمی‌تواند جلوی بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله و آتش فشان و ... را بگیرد. 🔸 همین کرونا! دو سال تمام کل دنیا را مختل کرده و انسان با این همه پیشرفت و عقلش نتوانسته هنوز به طور کامل جلوی آن را بگیرد. حالا چه برسد به مسائل بهشت و جهنمی و روح و روانی و به کمال و سعادت رسیدن که با عقل به تنهایی فهمیده نمی‌شود و مسلما نیازمند دین است. 🔷 دوم: انسان چون اجتماعی است و باید در اجتماع زندگی کند و برای برقراری نظم و عدالت در جامعه نیازمند قانون هست و انسان با عقل به تنهایی نمی‌تواند قانونی بگذارد که کامل باشد همان طور که در طول تاریخ قانون‌های مختلفی ایجاد شده ولی چون فقط با عقل انسان بوده از بین رفته‌اند، بنابراین باید کسی که سازنده‌ی انسان است به او کمک کند تا قانون کامل و درست را تعیین کند. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190041 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 1⃣3️⃣ چه اشکالی دارد که پدری فرزند خودش را قربانی کند؟ مگر حضرت ابراهیم که فرزندش را برای خدا قربانی نکرد؟ 🔶 اول: در هیچ دین الهی که از سوی خدا آمده باشد، سنت قربانی کردن فرزند وجود نداشته است. معمولا ادیان غیر الهی و خرافاتی این سنت را داشته اند که فرزند خود را برای خدا قربانی کنند. اگر خداوند به حضرت ابراهیم دستور داد که فرزند خودش را قربانی کند، می‌خواست پیامبرش را امتحان کند که تا چه اندازه حاضر است برای خدا فداکاری کند. پس خدا کشتن فرزند را تایید نمی‌کند. 🔷 دوم: در اسلام اگر پدری فرزند خودش را بکشد، قصاص نمی‌شود. ولی به خاطر قانون اجتماعی شاید چند وقتی او را زندانی کنند. بنابراین اگر کسی دیندار باشد و اشکال کند که چرا پدری نمی‌تواند فرزند خودش را برای خدا قربانی کند ولی حضرت ابراهیم این کار را کرد به به او می‌گویم همان خدایی که به ابراهیم گفته فرزندت را قربانی کن به شما می‌گوید فرزندت را قربانی نکن. اگر شخص دینداری هم نباشد و فرزندش را قربانی کند، در قانون اسلام قصاص نمی‌شود. فقط طبق قانون جزایی چند وقتی زندانی می‌شود به خاطر جنبه‌ی عمومی و اجتماعی کار که هرج و مرج نشود و فردا هر کسی فرزند خود را نکشد. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190183 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو واحد سواد رسانه از زبان فعال رسانه‌ایِ لندن نشین: تفاوت خبررسانی بی‌بی‌سی در اغتشاشات پاییز گذشتۀ ایران و اعتراضات اخیر فرانسه 🆔 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺مقصود از مولی در حدیث غدیر !!!!! ▫️در کلیپ فوق با استناد به آیات قرآن و روایات اهلسنت , ده دلیل اقامه کرده ایم که مقصود از مولی در حدیث غدیر تنها معنای سرپرستی است نه دوستی و پیامبر اسلام علی علیهما السلام را در روز غدیر به عنوان سرپرست و جانشین خود معرفی کردند . 🆔 @zandahlm1357
قابل توجه اونایی که میگن کارای عضویت در شانگهای را روحانی انجام ‌ داد، رئیسی فقط امضاش کرد!! دم خروس رو ببینیم یا قسم حضرت عباس را؟! خوبه یه سری به افاضات تون بزنید؟ مگه این حرفهای شما نیست که تا FATF و تحریم و.... حل نشه ، نه میشه عضو شانگهای شد، نه واکسن وارد کنیم و نه.... 🆔 @zandahlm1357
چرا غدیر مهم است ؟.mp3
9.25M
چرا غدیر مهم است و چرا باید آن را مهم و بزرگ بداریم؟ 🎙 حجت‌الاسلام @zandahlm1357
❌ شبهه [شایان مصلح بازیکن فوتبال] : آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم، وقتی در قرآن به مشرکین و منافقین و ... لعن میکنه دیگران نیز این حق را دارند که از ما و عقاید و مقدسات ما بیزار باشند البته ما این اهانتشون (قرآن سوزی) را محکوم می کنیم اما نمی تونیم بگیم چرا اونا این باور را دارند .... 🆔 @zandahlm1357 ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام متاسفانه این سلبریتی نسبتا محترم خودش هم نمی فهمه چی داره میگه !!! میگه ما اهانتشون را محکوم می کنیم اما نمی تونیم بگیم چرا باور را دارند؟ مگه سوزاندن قرآن فقط باوره؟؟؟ باور در ذهن است و قرآن سوزی یک عمل است. یک رفتار است نه یک باور. بله تا جایی که یک موضوع مربوط به باور است، نمی توان چندان به آن خرده ای گرفت مگر از طریق بحث و استدلال علمی، اما سوزاندن و اهانت به مقدسات تنها یک باور نیست. به نظر می رسد این موضوع ساده است که هرکسی آن را می فهمد اما خب از آنجایی که امیرمومنان فرموده است جاهل همواره یا در حال افراط است یا تفریط، این فوتبالیست نه چندان مطرح باید در مقابل افراط های گذشته خود، این تفریط را نیز ابراز کند تا فرمایش امیرمومنان تحقق پیدا کند. اما اینکه می‌گوید: در قرآن و روایات ما مشرکین و منافقان لعن شده اند، نیز ناشی از کج فهمی وی از مفاهیم دینی و قرآنی است. «لعن» در اصل هیچ نسبتی با اهانت ندارد. قرآن کریم اهانت نمی کند، بلکه آنچه در قرآن هست اولاً مربوط است به آن دسته از مشرکین و منافقینی که فعالیت های تخریبی بر علیه اسلام د اشته اند، ثانیا خبر از یک واقعیت است نه اهانت. یعنی قرآن کریم به وسیله لعن برخی گروه ها این واقعیت که عبارت است از «دوری آنها از رحمت خدا» را تبیین می‌کند. توضیح اینکه «لعنت خدا» در برابر «رحمت خدا» است. وقتی در قرآن آمده است که لعنت خدا بر فلان گروه است، یعنی آنها از رحمت خدا به دور بوده و مشمول عذاب خدا خواهند شد. این معنای لعن است. نه آنچنان که برخی از عوام (از جمله همین فوتبالیستی که تحت تأثیر تفکرات افراطی شیعه‌ی انگلیسی است) گمان می کنند و آن را با فحش دادن و ناسزاگویی اشتباه می گیرند و در مجالس خود زور در صدا انداخته و رگ های گردنشان را باد می کنند و بر این و آن لعن می فرستند و به اسم دین عقده‌های خود را ارضاء می‌کنند. پس لعن از سوی خدا بیان عاقبت برخی افراد و گروه ها و تفکرات است، همانگونه که از جانب ما بندگان خدا، یک نوع مرزبندی فکری و رفتاری با دشمنان خدا است، همین و بس. وگرنه قرآن کریم در آیه ۱۰۸ سوره انعام با صراحت از هرگونه اهانتی حتی به بت ها منع می کند. نیز امیرمومنان در جنگ صفین آن دسته از یارانش را که به معاویه ناسزا می گفتند نهی می کردند (کافی ج 2 ص 359) متاسفانه این بازیکن فوتبال علی رغم اینکه از تفکرات مذهبی برخوردار است، از دردی که دامن‌گیر سلبریتی‌ها است، یعنی اظهار نظر در آنچه نمی دانند، مستثنی نیست و بر اساس عقاید عوامانه خود چیزی می گوید که از اساس غلط است و باعث گمراهی جوانان دیگر هم می شود. ♦️ هیچ وقت فراموش نکنیم: «آب را از سرچشمه باید خورد» در امور دینی و معنوی به کارشناسان دین مراجعه کنیم و البته در خصوص مسائل فنی فوتبال به فوتبالیست ها و... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبت های این دختر چادری رو حتما 🔺 خیلی طرفدار مسیح علینژاد بودم، همیشه کلاه میپوشیدم اهل نبودم، ولی چیزی که توجه منو خیلی جلب کرد... @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هنرمندی به نام الکسا با هوش مصنوعی چهره زنان کشورهای مختلف در اقلیم‌های متفاوت رو طوری که فرهنگ اونها رو هم نشان داده خلق کرده. 🔺 شما حتی به هوش مصنوعی هم بگی یه زن ایرانی رو برام طراحی کن، بدون شک با خواهد بود. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی استاد حسن عباسی درباره کسانی که کشف حجاب می کنند از نظر قرآن @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همان گونه كه گفتيم، ميل به خودنمايى، در طبيعت زن وجود دارد و همين ميل ممكن است او را به سوى كشف حجاب سوق دهد. پس آنچه توجه به آن بسيار اهميت دارد و دختران و زنان محترم بايد بدانند، اين است كه تمايل به جلوه گرى را در خود آزاد نگذارند و اجازه ندهند كه اين احساس بر زندگى آنها حاكم شود، بلكه براى كنترل آن تلاش كنند. بهترين راه كنترل اين ميل طبيعى اين است كه در آن افراط و تفريط نكنند، بلكه ميانه رو باشند؛ يعنى همان چيزى كه در اسلام به آن حجاب گويند. حال اين پرسش پيش مى آيد كه اگر ميل به خودآرايى، ميلى طبيعى است، پس نمى توان از آن غفلت كرد و بايد به طريقى آن را ارضا كرد؟ در پاسخ به اين پرسش مى توان گفت: در آيات مربوط به حجاب نيز به اين موضوع توجه شده است. با توجه به آيه ٣١ سوره نور، حجاب مانند سكه اى دو روست؛ يك روى آن اين است كه زنان از خودآرايى و زينت كردن در برابر نامحرم و جلب توجه او به طور جدى پرهيز كنند و روى ديگرش اين است كه زنان مى توانند براى همسر خود زينت‌ها و زيورهايشان را آشكار كنند تا نياز روانى آنها به خودآرايى تأمين گردد. آن گاه كه زن با وجود داشتن ميل به خودآرايى و نشان دادن خود به ديگران، خود را در پوشش حجاب مى پيچد و با وجود گرما و سختى هاى بسيارى كه حجاب، به ويژه چادر دارد، آن را تحمل مى كند، نشان دهنده آن است كه به درجه بالاى ايثار و تقوا و ايمان رسيده است. در حقيقت، چنين زنى براى به دست آوردن رضاى الهى، حاضر شده از خودگذشتگى كند و راحتى هاى خويش را ناديده بگيرد تا از اين راه، حيا و عفاف خود را حفظ كرده باشد. آراستگى زن به پوشش و حجاب، پيامدهاى تربيتى فراوانى براى او به همراه دارد كه در تكامل و رشد معنوى او نقش بسيار سازنده اى دارد. آگاهى زن از پيامدها و فوايد حجاب سبب مى شود كه ميل به رعايت حجاب در درون او شكل گيرد و اين آگاهى، به رفتار او معنا و ارزش بخشد و دوام حجاب را تضمين كند؛ زيرا انسان تا به پيامدهاى مثبت كارى پى نبرد، به انجام آن راغب نخواهد شد. در مقابل، زنانى كه به حجاب بى توجهى مى كنند و در برابر نامحرمان، با پوشش مناسب ظاهر نمى شوند، نه تنها خود را از پيامدهاى مثبت آن محروم مى سازند، بلكه مشكلات فراوانى براى خود و خانواده هايشان فراهم مى كنند. اين مشكلات مى تواند موجب متوقف شدن رشد شخصيت زنان و خاموش شدن نور ايمان و ايجاد پليدى در باطن و روح و جان آنان شود يا روابط عاطفى ميان همسران را تحت تأثير قرار دهد و موجب به وجود آمدن بدبينى بين آنها و ضربه زدن به موقعيت اجتماعى زنان گردد. در اين فصل، نخست، به ديدگاه روان شناسى درباره حجاب و پيامدهاى آن و سپس به چند نمونه عينى از پيامدهاى مثبت رعايت حجاب و پوشش مناسب زن و نيز آثار منفى بدحجابى و پوشش نامناسب اشاره مى شود. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
نترس و محزون نباش! شيخ مرتضى انصارى (عليه الرحمه) صاحب كتاب مكاسب در نجف كربلا اشرف خدمت شريف العالماء مازندارنى درس مى خواند. پس از مدّتى بعنوان ديدار از اقوام به خصوص مادر به شهرستان شوشتر برگشت. بعد از مدّت كوتاهى كه مى خواست مجدّداً به نجف بازگرددمادرش اجازه نمى داد و راضى نمى شد. وقتى كه شيخ زياد اصرار كرد براى رفتن، مادر به او گفت: پس خوب است استخاره كنى! وقتى كه از طرف مادر خود استخاره كرد اين آيه شريفه آمد: (لا تَحافى وَ لا تَحزَنى اِنّا زادُّوهُ اِلَيكِ وَ جاعِلُوُه مِنَ المُرسَلين) شيخ وقتى اين آيه را براى مادرش ترجمه كرد خيلى خوشحال شد و به شيخ مرتضى اجازه مسافرت داد. آيه فوق درباره حضرت موسى عليه السلام است كه وقتى مادرش او را در جعبه اى گذاشت كه در آب اندازد بيمناك شد. خدا به او وحى فرستاد: نترس و محزون نباش! ما او را به تو برمى گردانيم و از پيامبران قرار مى دهيم. (۳۱) فَضلُ العالِمُ عَلَى العابِدِ كَفَضْلِ القَمَرِ لَيلَةَ البَدر عَلى سائِرِ الكَواكِب: فضيلت عالم بر عابد همچون فضيلت ماه كامل (بدر) بر ديگر ستارگان است. رسول اسلام صلى الله عليه و آله نهج الفصاحه صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
اشکال در کلمه مولی اشاره حافظ- در مورد این قضیّه و اصل حدیث شک و شبهه و اشکالی نیست ولی نه باین اهمیت و آب و تابی که شما بیان نمودید. علاوه بعض اشکالات در متن حدیث موجود است که مطابقه با هدف و مقصد شما نمی کند از جمله در کلمۀ مولی می‌باشد که جناب عالی ضمن بیانات خود خواستید برسانید که مولی بمعنای اولی بتصرف می‌باشد و حال آنکه ثابت آمده که کلمۀ مولی در این حدیث بمعنای محب و ناصر و دوست می‌باشد که پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم چون می‌دانست علی کرم اللّه وجهه دشمن زیاد دارد خواست توصیه او را بنماید و بامت برساند که هر کس را من محبّ و دوست و ناصر او می‌باشم علی هم محب و دوست و ناصر آن می‌باشد و اگر بیعتی از مردم گرفت برای آن بود که بعد از پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم علی کرم اللّه وجهه را اذیت نکنند. داعی- گمان می‌کنم گاهی بحکم اجبار تبعیت از اسلاف و عادات می‌نمائید و الاّ اگر قدری دقیق شوید و علم و انصافتان را بکار اندازید و توجهی بقرائن نمائید حق و حقیقت کاملا واضح و آشکار می‌باشد. حافظ- با کدام قرائن می‌خواهید ثابت کنید متمنی است بیان فرمائید. داعی- قرینۀ أول قرآن مجید و نزول آیه ۷۱ سوره ۵ (مائده) می‌باشد که پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا