eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
4738736640624.wav
17.76M
🔵 ⭕️ شیوه موفقیت یک مدیر در دعوت به نماز ⭕️ 🔴 محتوای مدارس کشور @zandahlm1357
20.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙🌸استاد آيت الله موضوع : درمان وسواس ✅ برای تمام برادران خواهران بسیار شنیدنی اگه تو وضو یا مسائل نماز وسواس دارین حتما گوش کنید👌 @zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 6️⃣3️⃣ کسی که هر روز به حمام می‌رود، چه نیازی به غسل و نیت کردن دارد؟ 🔶 اول: دانشمندان ژاپنی وقتی روی آب آزمایشی انجام دادند، فهمیدند آبی که اسم خدا در کنارش برده می‌شود، مولکول‌هایش منظم‌تر از آب‌های دیگر است. اگر برای غسل کردن فقط صرف شستن ظاهر را بخواهید، مسلماً آن اثر را ندارد. همانطور که نیت و حرف خوب بر آب اثر دارد، آبی هم که با نیت و کلام خدا باشد، مسلمآً روی بدن ما اثر دارد. 🔷 دوما: اگر غسل فقط برای شستن و تمیز کردن بود، باید در بحث وضو و اعمال دیگر هم بگوییم نیت مهم نیست. در حالیکه اولین اصل در وضو، نماز و تمام عبادات نیت است. ♦️ سوما: اگر بحث بهداشتی و تمیزی مطرح بود، عقل انسان و پیشرفت‌های امروزی حکم می‌کرد به جای شستن با آب خالی، از مواد شوینده استفاده کند. دلیل غسل پاکی و تمیزی روح است. اما روح انسان چطور پاک می‌شود؟! روح انسان با ذکر و یاد خدا پاک میشود. نیت یعنی ما در تمام مراحل زندگیمون به یاد خدا باشیم. 💎 چهارماً: در آخر باید توجه داشته باشیم که خدا به ما دستور داده اینگونه غسل و وضو را انجام دهید. ما نمی‌توانیم هر طور که خودمان دوست داشتیم آن را انجام دهیم. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/198930 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣3️⃣ عرب‌ جماعت برای تحقیر ایران به ما یاد داد تا به واق واق سگ پارس بگوییم؟ 🔷 اول:عرب اصلا در حروف خودش حرف (پ) ندارد تا بتواند چنین حرفی را تلفظ کند. نهایتا عرب اسم وطن ما رو فارس یا بارس تلفظ می‌کرد که آن هم ربطی به پارس ندارد. 🔻 دوم: شباهت کلمه پارس و پاس باعث شده تا چنین اشتباهی رخ دهد. کلمه‌ای که برای صدای سگ به کار می‌برند، پاس است نه پارس. پاس به معنای پاسبانی است، چون سگ با صدایش پاسبانی می‌کند. 🔷 سوم: در هیچ کتاب تاریخی نیامده که به صدای سگ پارس گفته باشند و معمولا در کتاب‌های تاریخی به صدای سگ عوعو و واق واق گفته شده است. 🔴 لفظ پارس کردن را اولین بار دهخدا در لغت نامه‌اش برای صدای سگ آورده و ممکن است از لهجه تهران گرفته باشد و آن کم کم در فارسی جا افتاده است. 🔶 چهارم: عرب به صدای سگ عوعو می‌گوید نه پاس که بخواهد آن را برای تحقیر ایرانی به کار برده باشد. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200147 📎 📎 📎 📎
♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1️⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! 🔹شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». 🔹در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2️⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ 🔹قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3️⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4️⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5️⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6️⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. @zandahlm1357
❌ شبهه ۱۱۱۴ به اینایی که ارزانی زمان شاه را به رخ ما می‌کشند، چی باید بگیم؟ 🆔 @zandahlm1357 ✅ پاسخ حجت‌الاسلام قربانی‌مقدم نرخ تورم به تنهایی شاخص دقیقی برای شناخت وضعیت اقتصادی نیست، آنچه مهم است قدرت خرید است. از واضحات علم اقتصاد این است که ارزانی یک کالا یا به دلیل عرضه زیاد است یا تقاضای کم. با یک بررسی ساده معلوم می‌شود کالاهای مهمی مانند خودرو یا گوشت و مرغ، عرضه زیادی که نداشته است، (آمار تعداد خودرو و سرانه مصرف گوشت و مرغ مقایسه می‌شود) پس نتیجه روشن اینکه قدرت خرید مردم پایین بوده است. طبیعی است وقتی افراد توانایی خرید ندارند، فروشنده تا جای ممکن نرخ را پایین می‌آورد. اما این ارزانی برای مردم چه سودی دارد؟ کالا ارزان باشد و مردم نتوانند بخرند بهتر است یا اینکه بتوانند بخرند اما گران؟ طبق آمار تعداد خودروی موجود در کشور در سال ۵۷ حدود یک میلیون خودرو بوده و اکنون بیش از ۲۴ میلیون خودرو داریم. (و علی‌رغم عرضه زیاد هنوز تقاضا زیاد است و فروش خودرو با قرعه کشی صورت می‌گیرد) یعنی جمعیت کمتر از سه برابر شده اما قدرت خرید خودرو بیش از ۲۴ برابر. به عبارت دیگر، اینکه مردم در زمان شاه خودرو نمی‌خریده‌اند، نه به این دلیل بوده که از خودرو خوششان نمی آمده، نخیر، نمی‌توانسته‌اند بخرند. طبیعی است فروشنده تا جای ممکن قیمت را پایین می‌آورد، قسطی هم بدهد اما دریغ از مشتری! 🔹شواهد و مستندات افزایش قدرت خرید مردم در پس از انقلاب را در دو مطلب بعدی حتماً ببینید. 🔹 تذکر مهم این نوشتار به هیچ عنوان درصدد توجیه‌گر گرانی و تورم نیست و به شدت از آن گلایه‌مند است و خود مانند اکثر مردم از زیان‌دیدگان این وضعیت و بی‌ثباتی است. بلکه منظور آن است که در مقام قضاوت، مقایسه جامع و منصفانه داشته باشیم. @zandahlm1357
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توضیحات حجت‌الاسلام عالی درباره تذکر به رعایت در مجالس روضه اهل‌بیت(ع) @zandahlm1357
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 طرف میگه: هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسیو... 🔺و اما جواب این سوال رو...👆 @zandahlm1357