eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام أَلْوَفَا لِأَهْلِ‌ الْغَدْرِ غَدْرٌ عِنْدَ اللّهِ‌، وَ الْغَدْرُ بِأَهْلِ‌ الْغَدْرِ وَفَاءٌ عِنْدَ اللّهِ‌. امام عليه السلام فرمود: وفادارى در برابر پيمان‌شكنان، پيمان‌شكنى در پيشگاه خداست و پيمان‌شكنى با آنان، وفادارى نزد خداوند است.
شرح و تفسير جزاى پيمان‌شكنان امام عليه السلام در اين گفتار حكمت‌آميز دستورى دربارۀ پيمان‌شكنان داده، مى‌فرمايد:«وفادارى در برابر پيمان‌شكنان، پيمان‌شكنى در پيشگاه خداست و پيمان‌شكنى با آنان، وفادارى نزد خداوند است»؛ (أَلْوَفَا لِأَهْلِ‌ الْغَدْرِ غَدْرٌ عِنْدَ اللّهِ‌، وَ الْغَدْرُ بِأَهْلِ‌ الْغَدْرِ وَفَاءٌ عِنْدَ اللّهِ‌) . «غَدْر» در اصل به معناى ترك گفتن چيزى است، ازاين‌رو به كار كسى كه پيمان و عهد خود را بشكند و آن را ترك گويد «غدر» گفته مى‌شود و گودال‌هاى آب را ازآن‌رو «غدير» مى‌گويند كه در آن‌ها مقدارى آب باران رها و ترك شده است. امام عليه السلام در اين گفتار آموزنده مى‌فرمايد: انسان نبايد در برابر پيمان‌شكنان و كسانى كه پايبند به عهد خود نيستند دچار وسوسه شود و پيمان شكستن در برابر آن‌ها را گناه بداند، بلكه به عكس اگر آن‌ها عهد خود را بشكنند و ما در برابر آن‌ها به عهد خود وفا كنيم، نشانۀ ضعف و ذلت ما در برابر آن‌هاست و آن را حمل بر ترس ما مى‌كنند و سبب جسارت آن‌ها در وقايع مشابه مى‌شود، ازاين‌رو دستور داده شده كه در برابر آن‌ها مقابله به مثل كنيد. اين مقابله به مثل نوعى وفا در پيشگاه خدا محسوب مى‌شود. قرآن مجيد نيز دراين باره دستور قاطعى داده است. «وَ إِمّا تَخافَنَّ‌ مِنْ‌ قَوْمٍ‌ خِيانَةً‌ فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ‌ عَلى‌ سَواءٍ إِنَّ‌ اللّهَ‌ لا يُحِبُّ‌ الْخائِنِينَ‌» ؛و هر گاه (با ظهور نشانه‌هايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حملۀ غافلگيرانه كنند)، به‌طور عادلانه به آن‌ها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است، زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى‌دارد!». در شأن نزول آيه آمده است كه اشاره به قوم يهود مدينه است كه آن‌ها بارها با پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله پيمان بستند و پيمان خويش را ناجوانمردانه شكستند، ازاين‌رو مى‌فرمايد: اگر از خيانت و پيمان‌شكنى آن‌ها بترسى، پيمانت را با آن‌ها قطع كن. البته اين سخن به آن معنا نيست كه يك‌جانبه و بدون هيچ نشانه‌اى پيمان با آن‌ها را بشكنند بلكه هميشه به دنبال نشانه‌هايى از ارادۀ پيمان‌شكنى خوف حاصل مى‌شود. هرگاه اين نشانه‌ها ظاهر شد دستور داده شده پيمان با آن‌ها شكسته شود مبادا از آن براى غافلگير ساختن مسلمانان سوء استفاده كنند. اين در حالى است كه قرآن تأكيد مى‌كند نسبت به آن‌هايى كه به عهد خود وفادارند وفادار بمانيد. در چهارمين آيه از سورۀ «توبه» بعد از اعلان جنگ با مشركان پيمان‌شكن مى‌فرمايد: «إِلاَّ الَّذِينَ‌ عاهَدْتُمْ‌ مِنَ‌ الْمُشْرِكِينَ‌ ثُمَّ‌ لَمْ‌ يَنْقُصُوكُمْ‌ شَيْئاً وَ لَمْ‌ يُظاهِرُوا عَلَيْكُمْ‌ أَحَداً فَأَتِمُّوا إِلَيْهِمْ‌ عَهْدَهُمْ‌ إِلى‌ مُدَّتِهِمْ‌ إِنَّ‌ اللّهَ‌ يُحِبُّ‌ الْمُتَّقِينَ‌» ؛ مگر كسانى از مشركان كه با آن‌ها عهد بستيد و چيزى از آن را در حقّ‌ شما فروگذار نكردند، و احدى را بر ضدّ شما تقويت ننمودند؛ پيمان آن‌ها را تا پايان مدّتشان محترم بشمريد، زيرا خداوند پرهيزكاران را دوست دارد!». ولى دربارۀ پيمان‌شكنان در آيۀ ١٢ تأكيد به مقابله به مثل كرده مى‌فرمايد: «وَ إِنْ‌ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِ عَهْدِهِمْ‌ وَ طَعَنُوا فِي دِينِكُمْ‌ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ‌ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ‌ لا أَيْمانَ‌ لَهُمْ‌ لَعَلَّهُمْ‌ يَنْتَهُونَ‌» ؛و اگرپيمان‌هاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد، چراكه آن‌ها پيمانى ندارند؛ شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!». اين‌ها همه با توجه به اين است كه در اسلام به كمتر چيزى به‌اندازۀ وفاى به عهد و اداى امانت اهميت داده شده است تا آن‌جا كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌فرمايد: «مَنْ‌ كَانَ‌ يُؤْمِنُ‌ بِاللَّهِ‌ وَ الْيَوْمِ‌ الآْخِرِ فَلْيَفِ‌ إِذَا وَعَدَ؛ كسى كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد بايد هرگاه وعده‌اى مى‌دهد (و عهدى مى‌بندد) به آن وفا كند». ١ در حديث ديگرى از امام زين العابدين عليه السلام مى‌خوانيم كه در برابر اين سؤال كه جميع تعليمات اسلام در چه چيزى خلاصه مى‌شود؟ فرمود: «قَوْلُ‌ الْحَقِّ‌ وَ الْحُكْمُ‌ بِالْعَدْلِ‌ وَ الْوَفَاءُ بِالْعَهْدِ؛ سخن حق گفتن و عادلانه قضاوت كردن و وفاى به عهد نمودن است». اين حديث را نيز سابقاً در ذيل حكمت ١٥٥ آورديم كه امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: سه چيز است كه هيچ‌كس عذرى در مخالفت با آن ندارد. و دومين آن را وفاى به عهد مى‌شمارد خواه در برابر نيكوكار باشد يا بدكار. اشتباه نشود، منظور از وفاى به عهد در برابر بدكاران اين نيست كه در مقابل پيمان‌شكنان وفاى به عهد كنيد، بلكه منظور اين است كه اگر با كسى كه گناهان مختلفى انجام مى‌دهد و پايبند به احكام دين نيست عهد و پيمانى بستيد و او به عهد و پيمانش وفادار بود شما هم وفادار باشيد. به بيان ديگر، فسق و فجور او خارج از حوزۀ پيمانى است كه با ما بسته
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
💐گل آفتاب گردان تو چراغ آفتابی، گل آفتابگردان نکند به ما نتابی، گل آفتابگردان گل آفتاب ما را، لب کوه سر بریدند نکند هنوز خوابی، گل آفتابگردان؟ نه گلی فقط که نوری، نه که نور بوی باران تو صدای پای آبی، گل آفتابگردان نفس بهار دستت، من و روزگار مستت قدح پر از شرابی، گل آفتابگردان 🌸@zandahlm1357
‍ ‍ ‍ نحوه_قلمه_گیری_از مرجان 🎋قلمه های هشت تا ده سانتی جدا کنید برای قلمه گیری از دستکش استفاده کنید شیره مرجان سمی است 🦋 بعد_قلمه_گیری 🗑🍃قلمه رو به مدت ده دقیقه بزارید داخل لیوان اب ولرم تا شیره اضافی خارج بشه بعد در بیارین بزارید مکان سایه یک روز استراحت کنه انتهای قلمه بزنید هورمون ریشه زایی(اگه ندارین موردی نیست ) بعد بکارین توی مخلوط پیت ماس و ماسه 50-50 یا پیت و پرلایت یا کوکوپیت گلدان رو بزارید مکان سایه با نور محیطی 💦و هر وقت خاک خشک شد ابیاری کنید در حد مرطوب شدن بستر 🌞بعد که ریشه زد و شروع به رشد کرد کم کم منتقل کنید جایی نور دریافت کنه ابیاری رو منظم کنید 🌸@zandahlm1357
👆اگه گلهات مثل عکس بالا خراب میشن حتما مطلب رو بخون 🤓گلها در اثر آبیاری زیاد از بین میرن ، ⬅️گل سمت چپی بنسای جینسینگ هست که بدلیل آبیاری زود به زود ریزش برگ گرفته و حتی تنش هم حالت چروکیدگی پیدا کرده که نشون میده آبیاری خیس رو خیس انجام شده ⬅️گل سمت راستی آنتوریوم هست که هم در اثر آبیاری زیاد هم اسپری به برگاش خراب شده 👌💧پس با انگشت سطح خاک گلها رو چک کنید خاک خشک بود آب بدید ❌و از اسپری آب به برگ گلها بپرهیزید 🌸@zandahlm1357
معاملات مكروه معاملات مكروه شامل موارد زير است: ۱ كفن فروشي (منظور كاسبي است كه فقط كفن مي‌فروشد كه بايد منتظر باشد كسي از امت اسلام بميرد تا كار او بگردد لذا اگر پارچه فروشي پارچه كفن هم بفروشد مانعي ندارد). ۲ قصابي (به علت اينكه موقع ذبح، مرتب با خون مواجه است، لذا پيشنهاد مي‌شود هر چند صباحي شغل خود را تغيير دهد يا به مسافرت حلال مانند زيارت برود). ۳ ملك فروشي (منظور كاري است كه ملت فلسطين با صهيونيست‌ها كردند و براي بقيه املاك فلسطين به زور اسلحه و حمايت ابر جنايتكاران دنيا، فلسطين اشغال شد و بيش از پنجاه سال تحمل كشتار و تجاوز و اسارت و تبعيد را كرده اند). ۴ زرگري (به علت مواجه بودن با خانم‌ها كه از نفس بايد به خدا پناه برد كه گفته اند مرد را زن گول مي‌زند و زن را طلا (البته زنهاي عفيف را همه دنيا هم قادر به فريبشان نيست و بعضي از مردهاي متدين هم چنين هستند). ۵ معامله با مردمان پست (معاشرت با افراد ناباب و شرور و ناپاك باعث مي‌شود با چنين افراد هم معامله و معاشرت داشته و همين افراد بطور ناخواسته پاي انسان را به گناه و معصيت و حرام باز مي‌كنند). ۶ معامله بين اذان صبح و اول آفتاب (اين زمان فرشته رزق نزول مي‌كند به زمين، و شايسته نيست وقت عبادت و راز و نياز را به معامله و خريد و فروش ترجيح داد. كسبه عزيز تره بار بايد حداقل نماز صبح را به جا آورند و پس از تسبيحات حضرت زهراعليهاالسلام با ذكر و ياد خدا براي كسب روزي حلال به ميادين بروند. چون موقع نماز در مسجدالحرام طواف هم تعطيل مي‌شود و نماز خوانده مي‌شود. ۷ خريد و فروش گندم و جو (چنانچه احتكار آن امكان داشته باشد و بطور كلي ارزاق روزمره مردم نبايد احتكار شود و در ديد مردم به وفور باشد). ۸ براي خريدن جنسي كه ديگري اقدام به خريدن كرده است. ۹ قسم خوردن در معامله اگر چه راست بگويد. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
5بهمن.mp3
21.03M
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی 👤 📚 موضوع: 🔹 قسمت سیزدهم
. 🌿 پشت پرده رسانه های غربی... تصاویر مفهومی و بدون شرح @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ناگهان بانگی برآمد خواجه مُرد... ⭕️ قسمت بیست و دوم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ... @zandahlm1357
ج10خا3-00.8.19.mp3
10.07M
🎙صوت: ️🌸🌿موضوع: اهمیت حفظ سلامتی(روانشناسی طب) 👤مدرس: 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿 ✨✨✨✨✨✨
در منابع حدیث منع وصیت و در همین موضوع مورد بحث هم اگر بکتب معتبره علماء خودتان مراجعه نمائید می‌بینید که اکابر علماء خودتان این قضیه را نقل نموده اند از قبیل بخاری در ص ۱۱۸ جلد دوم صحیح و مسلم در آخر کتاب وصیت و حمیدی در جمع بین الصحیحین و امام احمد حنبل در ص ۲۲۲ جلد اول مسند و ابن ابی الحدید در ص ۵۶۳ جلد دوم شرح نهج البلاغه و کرمانی در شرح صحیح بخاری و نووی در شرح صحیح مسلم و ابن حجر در صواعق و قاضی أبو علی و قاضی روزبهان و قاضی عیاض و امام غزّالی و قطب الدین شافعی و محمّد بن عبد الکریم شهرستانی و ابن اثیر و حافظ ابو نعیم اصفهانی و سبط ابن جوزی بالاخره عموم علمای شما وقوع قضیۀ مولمه را تصدیق نموده اند که بعد از مراجعت از حجة الوداع رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مریض شده جمعی از اصحاب بعیادت آن حضرت رفتند فرمود ایتونی بدوات و بیاض لا کتب لکم کتابا لن تضلّوا بعدی [۱] . امام غزّالی در مقاله چهارم سرّ العالمین که سبط ابن جوزی هم در ص ۳۶ تذکره از او نقل نموده و بعض دیگر از رجال علماء شما چنین آورده اند که فرمود دوات و سفیدی بیاورید لازیل عنکم اشکال الامر و اذکر لکم من المستحق لها بعدی (و در بعض اخبار دارد که فرمود لا کتب لکم کتابا لا تختلفون فیه بعدی) فقال عمر دعوا الرجل فانه لیهجر!!؟ حسبنا کتاب الله [۱] . أصحاب حاضر در مجلس دو دسته شدند بعضی طرفدار عمر یعنی گفتار او را تقویت نمودند جمعی طرفدار رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بقسمی بهم ریختند و داد فریاد بلند شد که آن حضرت (مجسّمۀ خلق عظیم) متغیّر شد فرمود قوموا عنی و لا ینبغی عندی التنازع برخیزید از پیش من زیرا سزاوار نیست نزد من جنگ و نزاع. این اول فتنه و فسادی بود که در میان مسلمانان در حضور خود پیغمبر بعد از بیست و سه سال زحمات طاقت فرسای آن حضرت واقع شد و سبب این فتنه و دودستگی خلیفه عمر شد که بگفتار خود تخم نفاق و اختلاف کلمه را پاشید و ایجاد دودستگی نمود!!. که تا امشب آمده ما و شما برادران مسلمان را بعنوان دودستگی مقابل هم قرار داده است؟!. شیخ- از مثل شما شخص مؤدّب اخلاقی انتظار چنین جرأت و جسارتی نمی رفت که بمقام بزرگ خلیفه چنین نسبتی بدهید. داعی- شما را بخدا حبّ و بغض را کنار بگذارید و چشم بدبینی را ببندید و از روی انصاف بگوئید آیا جرأت و جسارت را داعی نمودم که در مقابل انکار شما نقل وقایع تاریخی مندرجه در کتب خودتان را نمودم یا خلیفه عمر که بساحت قدس خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم منتها درجۀ جسارت را نمود که علاوه بر منع نمودن از وصیت و ایجاد فتنه و فساد و داد و فریاد بالای سر بیماری مانند رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله دشنام حضوری بدهد و بگوید این مرد هذیان می‌گوید چه خوش گوید شاعر عرب مناسب این مقام: أ تبصر فی العین منّی القذی و فی عینک الجذع لا تبصر [۲] آیا خداوند متعال در آیه ۴۰ سوره ۳۳ (احزاب) نمی فرماید مٰا کٰانَ مُحَمَّدٌ أَبٰا أَحَدٍ مِنْ رِجٰالِکُمْ وَ لٰکِنْ رَسُولَ اللّٰهِ وَ خٰاتَمَ النَّبِیِّینَ [۱] یعنی آن حضرت را بنام نخوانید بلکه رسول اللّه بگوئید-آن وقت عمر بدون رعایت ادب و دستور الهی بنام هم نخواند بلکه بعبارت این مرد اشاره بآن حضرت نمود شما را بخدا انصاف دهید جسارت را من کردم یا خلیفه!!. ---------- [۱]: ۱) دوات و سفیدی برای من بیاورید تا برای شما بنویسم کتابی که بعد از من گمراه نشوید. [۱]: ۱) تا زائل کنم از شما اشکال امر را و یاد کنم برای شما کسی را که مستحق تر است بامر بعد از من (یعنی امر خلافت) (بنویسم برای شما کتابی که اختلاف پیدا نکنید در او بعد از من) پس عمر گفت واگذارید این مرد را (یعنی رسول خدا را) زیرا که او هذیان می‌گوید کتاب خدا ما را بس است. [۲]: ۲) آیا در گوشۀ چشم من ذره خاشاک را می‌بینی ولی در چشم خودت شاخۀ نخلۀ خرما را نمی بینی-کنایه از اینکه پیوسته عیبهای کوچک مرا می‌بینی (و اشکال می‌نمائی) ولی عیبهای بزرگ خودت را نمی بینی. [۱]: ۱) محمد (ص) پدر هیچ یک از مردان شما (زید یا عمرو) نیست و لیکن رسول اللّه و خاتم انبیاء می‌باشد (کنایه است باینکه همیشه باید آن حضرت را با ادب و احترام یاد نمود رسول اللّه و خاتم النبیین خواند) (نه مردک بآن حضرت اشاره نمایند). شیخ- از کجا معلوم است که هجر بمعنای هذیان باشد تا احتمال جسارت و سوء ادب رود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - سقای تشنگان - محمد اصفهانی.mp3
7.75M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 من زاده علي مرتضايم من شاهباز ملک لافتايم فضل و شرف همين بس است برايم که خادمم به درگه حسيني والله ان قطعتمو يميني خدمتگزار زاده بتولم من باغبان گلشن رسولم زفسردگي گلشنش ملولم دارم دل شکسته و غميني والله ان قطعتمو يميني سقاي تشنگان بي پناهم دشمن اگر چه گشته خار راهم من يک تنه حريف اين سپاهم اني احامي ابدا عن ديني والله ان قطعتمو يميني افتاده ام کنار آب لغزان آيم بر آب و قلب من فروزان در آب و آتشم چو شمع سوزان سوزم ز خاطرات آتشيني والله ان قطعتمو يميني يا رب مددکن اين فرس برانم وين آب را به خيمه گه رسانم ديگر چه غم که بعد از آن نمانم جانم فداي عشق نازنيني والله ان قطعتمو يميني در خاک و خون دلم از اين غمين است که از عطش لب تو آتشين است دستم جدا فتاده بر زمين است در فرق من عمود آهنيني والله ان قطعتمو يميني اني احامي ابدا عن ديني 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۲۹۷.mp3
11.89M
۲۹۷ | من تنهام، این احساس تنهایی آزارم میده! کسی نیست باهاش حرف بزنم! کسی نیست نگرانم باشه و کمکم کنه! کسی نیست کمی درکم کنه و کنارم باشه! ✘ اگر این احساسات، سینه شما را هم می فشارد، حتما این پادکست را نوش جان کنید. منبع : انسان شناسی پیشرفته