eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣3️⃣ عرب‌ها به من یاد داده‌اند تا بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانی‌ها شکست می‌خورند. 🔶 اول: اگر به آخر شاهنامه سری بزنیم، می‌بینیم که اصلا بیت‌های آخر آن درباره جنگ ایران و اعراب نیست. بیت‌های آخر شاهنامه درباره از بین رفتن ظلم و ستم است که از بین می‌رود. به این خاطر می‌گویند آخر شاهنامه خوش است. 🔷 دوم: وقتی که فردوسی شاهنامه را تمام کرد، آن را نزد سلطان محمود برد تا هم شاهنامه در کتابخانه پادشاهی نگهداری شود و هم سلطان محمود به او جایزه دهد. اما چون در آن از سلطان محمود تعریف نکرده بود، به او پاداشی نداد. بعد این جریان فردوسی در آخر شاهنامه بیت‌هایی را نوشت که در آن ظلم و ستم پادشاهان از بین می‌رود. 🔻 سوم: در قدیم رایج بود هنگامی که شاهنامه را می‌خواندند، جشن می‌گرفتند و چای و شیرینی می‌دادند. شاید به این دلیل باشد که می‌گویند شاهنامه آخرش خوش است. 💠 ابیات آخر شاهنامه: ستم، نامۀ عزلِ شاهان بوَد چو دردِ دلِ بی‌گناهان بوَد نباشد کسی در جهان پایدار همان نامِ نیکو بوَد یادگار از آن پس نمیرم که من زنده‌ام که تخمِ سخن من پراکنده‌ام هر آن کس که دارد هُش و رای و دین پس از مرگ بر من کند آفرین 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200151 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 9️⃣3️⃣ عرب‌ها برای تحقیر ایرانی به من آموختند برای شمارش خودمان به جای تن از نفر استفاده کنیم. نفر واحد شمارش شتر است. 🔻 اول: کلمه نفر در عربی به معنای گروهی از انسان‌هاست. برای انسان، اجنه، درخت خرما و شتر هم به کار رفته است. اما این به خاطر ارزش پایین انسان‌ها نیست. بلکه بخاطر اهمیت درخت خرما و شتر در نزد عرب‌هاست. 🔻دوم: واحد شمارش انسان در فارسی تن نیست بلکه سر است. مثل سرشماری، چند سر خانواده و... 🔸 سر در فارسی به معنای رأس در عربی است که واحد شمارش گوسفند و گاو می‌باشد. 🔹 اگر بخواهیم اشکال وارد کنیم، در واقع این زبان فارسی است که به واژه عربی بی احترامی کرده است، زیرا واحد شمارش انسان را روی چارپایان خود قرار داده است. 🔻 سوم:اینکه واحد شمارش انسان با برخی از حیوانات یکی است، این نشان از اهمیت حیوان است و ربطی به تحقیر انسان ندارد. 🔸 شتر آنقدر برای انسان قدیم مهم بود که دیه‌ی انسان بر اساس آن قرار داده شد. همانگونه که الان سکه، ارز و پول به عنوان با ارزش‌ترین‌ها به حساب می‌آیند، زمانی شتر و درخت نخل اینگونه بوده‌اند. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200032 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا حالا شده گناهی رو به خاطر اینکه میدونید عج از اعمال ما با خبر هستند انجام‌ندید؟ 😞 🎙استاد میرباقری @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ وقتی ولایت‌فقیه معصوم نیست ، چرا باید ازش اطاعت مطلق کرد؟ ⁉️ ⛔️ولایت‌مطلقه برای غیرمعصوم چرا؟⛔️ (پاسخ:مرتضی کهرمی) ▬▬▬▬▬▬▬▬ @zandahlm1357
✍️یادداشت رسیده: ⭕️ جریان احمدالحسن؛ خطر آفرین‏ترین فرقه تاریخ! ◻️هوشیار رئیس میز تخصصی مقابله با فرقه‌های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی: فرقه احمدالحسن؛ بروزآوری شده‌ی تمامی فرقه‌هایی است که در فضای امامت و مهدویت به وجود آمده است و از تمامی شیوه‌های جذب فرقه‌ای بهره می‌برد. با این حساب، هیچگاه نمی توان این فرقه را با بهائیت و وهابیت و سایر فرقه‌ها مقایسه کرده و نسخه مقابله با آنها را برای این فرقه پیچید. ◻️ الحمدلله شاهد توقف جذب این فرقه از میان طلاب هستیم و افراد زیادی از این فرقه جدا شده و امروزه علیه آنان تبلیغ می‌کنند، اما تبلیغ و جذب این فرقه از میان سایر اقشار شدت یافته است. ◻️ تذکر جدی ما به مسئولین ذی ربط در این خصوص این است که اگر دیر بجنبید؛ شاهد اتفاقاتی بدتر از ماجرای حرم رضوی و شاهچراغ خواهید شد. متأسفانه مسئولین در ایام اربعین به یاد این خطر می‌افتند، آنهم با برگزاری چند نشست مجازی. ◻️ تنها راه حل و برون رفت از این خطر بزرگ، ایجاد فضای گفت‌وگو با آسیب دیدگان بدور از حاشیه بوده است. دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص مسئله گفت‌وگو با فرق انحرافی طرح جامعی دارد که در صورت تمایل سایر نهادهای فرهنگی می‌تواند @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در مسیحیت حجاب واجب است، در انجیل هم واجب است و هم گوشت خوک حرام است، اما به آن عمل نمی‌شود. @zandahlm1357
تأثير بى عفتى بر روح و جان «دكتر حاج حسين توكلى»، از شاگردان «شيخ رجب على خياط» نقل مى كند: در زمان رژيم طاغوت كه بى حجابى خصوصاً در شهر تهران، به صورت علنى همه جا را فرا گرفته بود، روزى از مطب دندان سازى خود حركت كردم تا جايى بروم. سوار يك اتوبوس شدم كه تقريباً خالى بود. حوالى ميدان فردوسى، اتوبوس نگه داشت و جمعيتى از آقايان به همراه يك زن بى حجاب سوار ماشين شدند. ناگهان اتفاق عجيبى افتاد و آن اين بود كه ديدم تمام جمعيتى كه سوار ماشين هستند، حتى راننده، زن هستند و همه يك شكل و يك لباس! حتى كسى كه كنار من نشسته، زن است. از خجالت خودم را جمع كردم و فكر كردم اتوبوس، مخصوص كارمندان زن است و من اشتباهى سوارشدم. كمى جلوتر، اتوبوس نگه داشت و خانمى پياده شد. وقتى آن زن پياده شد، ناگهان همه سرنشينان اتوبوس قيافه مردانه پيدا كردند و به همان شكلى كه اول بودند، تبديل شدند. همان جا تصميم گرفتم نزد شيخ رجب على بروم و اتفاق امروز را برايش تعريف كنم و توضيح بخواهم. وقتى به منزل شيخ رسيدم، قبل از اينكه حرفى بزنم، شيخ فرمود: «ديدى همه مردها زن شده بودند؟! چون مردها به آن زن توجه داشتند، به شكل زن در آمدند». بعد ادامه داد: «وقت مردن هركس به هرچه توجه دارد، همان جلوى چشمش مجسم مى شود. ولى اگر محبت اميرالمؤمنين در قلبش باشد، باعث نجات او مى شود». اين داستان، انسان را به ياد اين سخن گهربار رسول خدا (صلى الله عليه و آله) مى اندازد كه فرمود: «اِنَّ المَرْء مَعَ مَنْ اَحَبَّه» [۱]، «انسان با كسى كه دوستش دارد، محشور مى شود». [۲] ---------- [۱]: بحارالانوار، ج٧۴، ص١٠٩. [۲]: كيمياي محبت، محمد محمدي ري شهري، ص١٧۶. @zandahlm1357 تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
شفاى درد چشم آية اللّه بروجردى مرحوم حضرت آية اللّه العظمى بروجردى در اواخر عمر نزديك به نود سال خود، بدون استفاده از عينك خطوط بسيار ريز حواشى كتب را به راحتى مى خواندند و هيچ گونه ناراحتى اى از ناحيّه چشم نداشتند. ايشان درباره علّت اين امر مكرّر فرموده بودند: در ايّامى كه در بروجرد بودم و به ناراحتى و درد چشم بسيار شديد مبتلا شدم. اين ناراحتى، متقارن با روضه ايّام عاشورا در منزل بود. روز عاشورا اين ناراحتى به حدّى شدّت گرفت كه تصميم گرفتم در مجلس شركت نكنم. ولى باز منصرف شدم و دريغم آمد كه روز عاشورا- ولو به عنوان استشفاء- در مجلس روضه حاضر نشوم. در بروجرد رسم بود كه: در روز عاشورا جماعتى از علماء ودر راءس آنان سادات طباطبايى در هر سن از اذان صبح، گِل مى گرفتند و با خواندن نوحه و زدن سينه به صورت منظّم در مجالس شركت مى كردند. البته ساير طبقات مردم نيز به مقتضاى نذرى كه مى كردند در اين دسته شركت داشتند. وقتى اين دسته به منزل ما آمدند من از روى پاى يكى از آنان مقدار گل برداشتم و به ديدگان بيمار خود ماليدم. به فاصله كوتاهى اين ناراحتى رفع شد و من پس از آن به هيچ كسالت چشمى مبتلا نشدم و حتّى محتاج عينك نيز نگرديدم. (۳۶) اِذا عَلِمَ العالِمُ فَلَم يَعمَل كانَ كَالمِصباحِ يُضيى ءُ النّاسَ وَ يُحرِقُ نَفسَهُ: هرگاه دانشمندى دانست و بكار نبست (دانايى و علم خود را) مانند چراغى است كه مردم را روشن كند و خود را بسوزاند. حضرت رسول اللّه صلى الله عليه و آله نهج البلاغه @zandahlm1357
مانع نشدن از عهدنامه ابی بکر در وقت مردن و اما اینکه مکرر فرمودید که از وصیت ابی بکر و عمر جلوگیری نکردند صحیح است همین مطلب است که بسیار مورد حیرت و تعجب است که تمام مورخین و محدثین خودتان در کتب معتبره خود ثبت نموده اند که خلیفه ابی بکر در وقت مردن بعثمان بن عفّان گفت بنویس آنچه من می‌گویم که این عهدنامه من است بسوی این مردم و او نوشت آنچه را که ابی بکر تقریر نمود. خلیفه عمر و دیگران حاضر بودند احدی او را انکار ننمود مخصوصا عمر نگفت حسبنا کتاب اللّه ما چه احتیاجی بعهد نامۀ ابی بکر داریم زیرا قرآن ما را کفایت می‌نماید؟!. ولی خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را مانع از وصیت شدند به بهانۀ آنکه کتاب خدا ما را کفایت می‌کند-فاعتبروا یا اولی الابصار؟!. اگر هیچ دلیلی ما را مانع از تبعیت این دستگاه نشود مگر همین توهین و جسارت و دشنام دادن برسول اکرم و مانع شدن از وصیتی که سبب هدایت و جلوگیری از ضلالت و گمراهی امت می‌گردید-کفایت می‌نماید هر عالم عاقل بینای منصفی را که بداند اساس آن روز روی برهان و دلیل نبوده بلکه روی هو و جار و جنجال بوده است. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-1 - لیلی و مجنون - استاد شهرام ناظری.mp3
2.27M
/ تصنیف ای امان ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 یاد آرید ای مهان زین مرغ زار یک صبوحی درمیان مرغزار ای حریفان یا بت موزون خود من قدحها می‌خورم پر خون خود گر همی خواهی که بدهی داد من جرعه ای می نوش کن بر یاد من یا به یاد این فتاده خاک بیز چون که خوردی جرعه ای بر خاک ریز دفتر اول 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶 ای آمان از فراغت آمان مردم از اشتیاقت آمان (از که گیرم سراغت آمان)2 (آمان آمان آمان آی آمان)2 چشم لیلی چوبر مجنون شد دل ز دیدار او پرخون شد (خون شد از راه دل بیرون شد)2 (آمان آمان آمان آی آمان)2 عشق او تا مرا یاد آمد سینه از غم به فریاد آمد در هوای لب شیرینش ناله از جان فرهاد آمد (آمان آمان آمان آی آمان )2 عارف و عامی از می مستند عهد و پیمان به ساغربستند (پای ختم توبه را بشکستند) 2 (آمان آمان آمان آی آمان) 2 ای آمان از فراغت آمان مردم از اشتیاقت آمان از که گیرم سراغت آمان آمان آمان آمان آی آمان چشم لیلی چو بر مجنون شد دل ز دیدار او پرخون شد خون شد از راه دل بیرون شد آمان آمان آمان آی آمان 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۳۰۱.mp3
9.82M
۳۰۱ تنها سرمایه‌ای که ما اجازه داریم با خودمان از دنیا خارج کنیم و با خود به زندگی بعدی ببریم: نه اعمالمان است! و نه عباداتمان ! بلکه ماست! ولی همین قلب، که همه با خود به برزخ می‌برند، فقط در یک حالت می‌تواند به خوشبختی‌مان در جهان آخرت بینجامد! ✘ با دقت حداکثری گوش کنید ✘ منبع : انسان شناسی پیشرفته