3 فروردین 1402 - روشنا (افق) _ شبکه افق - ۳ فروردین ماه ۱۴۰۲.mp3
11.15M
#صوت
🔰پرسش و پاسخ (۱) استاد حسن رحیمپور ازغدی:
✅ قسمت اول:
۱. آیا می توان وظایف حکومتی و مردمی را در مسائل اقتصادی چون گرانی و مسائل فرهنگی چون حجاب، از یکدیگر تفکیک کرد؟
✅ قسمت دوم:
۲. چگونه میتوان صنعت فرهنگ و سختافزار رسانه را ارتقا بخشید بدون آنکه نرمافزار رسانه را آلود؟
۳. چرا هیچ رسانه غیرایدئولوژیک در جهان وجود نداشته و ندارد؟
۴. آنانکه "سازش با جهانخواران" را "آشتی با جهان و جامعه جهانی" نامیدند بدنبال چه هدفی بودند؟
#روشنا
استاد رحیمپور ازغدی
@zandahlm1357
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #من_محمدعلی_رجایی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.mp3
3.45M
📗کتاب صوتی
#من_محمدعلی_رجایی
"زندگینامه داستانی شهید رجایی"
قسمت 0⃣1⃣ پایان
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا
📚 #نفوذی
4⃣ فصل چهارم (۴)
📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدتهای شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام میگذاشتند ، تا جایی که سیلیای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !!
📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفت جبرئیل قوله علیه السلام: وَ جِبْرِیلُ الاْءَمِینُ عَلَی وَحْیِکَ. اولاً بدان که: جبرائیل ملکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جبرئیل و اطاعت از وی در ملأ اعلی
قوله علیه السلام: الْمُطَاعُ فِی أَهْلِ سَمَاوَاتِکَ.
اینها اوصاف جبرائیل است، یعنی: اطاعت کرده شده ساکنین ملأ أعلی، کما قال تعالی فی حقّه: « مُّطَاعٍ ثَمَّ أَمِینٍ [۵] »، چه عموم ملائکه مدبّره موکّله بر اجرام سماویه در تحت امر آن ملک مقرّب اند، چون تسخیرِ تمام قوای مدرکه و محرّکه جزئیه که به اعتباری ملائکه ارض اند در تحت نفوذ عقل بشری که مظهر جبرائیل است در عالم صغیر، که آنها را صرف فیما خلق لأجله نماید، الاّ شیطان وهم و ابلیس خیال، که اعوان شیطان کبیراند ؛ چه آنها خارج و متمرّد از تحت نفوذ امر عاقله اند، به خلاف نفوس کامله که شیطان آنها مقهور و مغلوب عقل آنها است، کما قال النبی صلی الله علیه و آله: « لکلّ نفس شیطان، و شیطانی أسلم علی [۶] یدیّ » [۷] .
جبرئیل و جایگاه او
قوله علیه السلام: الْمَکِینُ لَدَیْکَ، الْمُقَرَّبُ عِنْدَکَ.
یعنی: جبرئیل مکین است نزد تو ای ذی منزلت رفیعه.
یقال: مکّن فلان عند السلطان، أی ارتفع مقامه و عظم قدره.
و مقرّب است، یعنی عندیت دارد نزد خدا، چنان که پیغمبر در حق خود فرماید: « أبیت عند ربی یُطعمنی و یُسقینی » [۱] چه نسبتِ تمام ذرات موجودات به خدا نسبت واحده و استوای حقیقی است، « الرَّحْمَنُ عَلَی الْعَرْشِ اسْتَوَی [۲] ». و اگر قرب و بعدی است از طرف مخلوق است « کان اللّه و لم یکن کفر و لا اسلام » [۳] .
و آن که در حدیث قدسی فرماید: « من تقرّب إلیّ شبراً تقرّبتُ إلیه ذراعاً » [۴] مراد به قرب عبد به سوی خدا القربُ بالذکر و الفکر، نه قرب ذاتی و مکانی و زمانی ؛ لأنّ ذلک من صفات الاجسام و اللّه منزّه عن ذلک. و مراد به قرب خدا الی العبد قرب نِعمه و إحسانه.
و فی الحدیث: « الصلاة قربان کلّ تقی » [۵]، أی الأتقیاء من الناس یتقرّبون بها إلیه.
----------
[۵]: ۱ - سوره مبارکه تکویر، آیه ۲۱.
[۶]: ۲ - کذا، صحیح: بیدی.
[۷]: ۳ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۶۰، ص ۳۱۹.
[۱]: ۴ - مناقب آل ابی طالب علیه السلام ج ۱، ص ۲۱۴ ؛ بحارالانوار، ج ۶، ص ۲۰۸.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه طه، آیه ۵.
[۳]: ۶ - شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۶۱.
[۴]: ۱ - عوالی اللئالی، ج ۱، ص ۵۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۴، ص ۱۸۹.
[۵]: ۲ - الکافی، ج ۳، ص ۲۶۵ ؛ الفقیه، ج ۱، ص ۲۱۰ ؛ تحف العقول، ص ۲۲۱.
قوله علیه السلام: وَ الرُّوحُ الَّذِی هُوَ عَلَی مَلاَئِکَةِ الْحُجُبِ.
بدان که از آن جوهر غائبه از انظار و مبادی فاعله که ابداً علاقه به عالم اجسام ندارند نه به اجسام صافیه علویه و نه به اجسام طبیعیه، نه علاقه حلول و انطباع و نه علاقه تدبیری، نه مؤثّر در مادون و نه مدبّر در مادون اند، در ورای سرادقات
عزّت و حجب جلال اند.
و در عرف صاحب شرع از آنها تعبیر به « ملائکه کروبیان » شده، و در اصطلاح حکما الهی تعبیر به « انوار قاهره اَعلون »، أعنی طبقه طولیه مرتّبه از عقول مجرّده عشره، از باب آن که آنها در تقدّم و تأخّرِ علّیت و معلولیت چون صفوف مرتّبه اند، لهذا در قرآن کریم از آنها تعبیر به « صافّات صفّاً » [۱] فرموده، و از آنها از وله و حیرانی که در مقام شهود جمال و جلال الهی دارند و اِعراض از مادون « لایعلمون أنّ اللّه خلق آدم و لا ابلیس » [۲]، و آنها اجلّ مقام اند از این که تأثیر و تدبیر در اجسام و اصنام طبیعیه نموده، و اجسام اظلال آنها واقع شوند ؛ چنان که از آن طبقه مادون آنها از ملائکه که تأثیر در اجسام دارند حکما تعبیر به « ارباب انواع » نموده اند ؛ زیرا که قبلا گذشت که از برای هر نوعی از انواع طبیعی فرد مجرّد عقلانی است در عالم ابداع ؛ که آن افراد در تحت تربیت آنهااند، و آنها چون ذاتاً و شرافةً سبقت بر افراد و اصنام طبیعی خود دارند لهذا در لسان قرآن
کریم از آنها تعبیر به « سابقات سبقاً » [۳] شده.
----------
[۱]: ۳ - بنگرید: کریمه صافات، آیه ۱.
[۲]: ۴ - بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۳۳۶ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۰۰.
[۳]: ۱ - بنگرید: کریمه نازعات، آیه ۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دعا برای گنهکار ابوحازم صوفی در ایام حج در یکی از روزهایی که وقوف در منی واجب است، چشمانش به زنی زی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مستی شعر
عباس بن احنف، هرگاه شعر خوبی میسرود، مست و طربناک میشد.
اسحاق بن ابراهیم موصلی میگوید: روزی عباس بن احنف نزد من آمد و من برای دمینه شعر (الا یا صبا النجد متی هجت من نجد) میخواندم، چنان به وجد آمد و طربناک شد که به سوی چوبی رفت و گفت: از زیبایی این شعر، میخواهم این چوب را بر سرم بزنم، به او گفتم: به خود رحم نمی کنی.
شاعری از عجم
شده از برگ و شکوفه بخلاف معهود
نوجوانی درخت آخر و پیری اول
ثروت حرام
یکی از عارفان گوید: کسی که حرام یا شبهه خورده است، بی شک از دربار حق محروم است. نمی بینی که جنب حق ورود به خانه خدا را ندارد و بی وضو حق دست زدن به کتاب الهی را ندارد؛ بااینکه جنابت و حدث، دو چیز مباح هستند؛ چه رسد به کسی که دست به پلیدی حرام و خباثت شبهات برده است. او نیز مطرود از رحمت خداست و اجازه ورود حرم را ندارد.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقتتون بخیر
اگر در نماز شب گریه مون گرفت نماز درسته؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر این گریه بخاطر ترس از خداوند و قیامت باشد، نه تنها اشکال ندارد بلکه مستحب است.
اما اگر برای دنیا باشد، اگر بدون صدا باشد، مبطل نیست و اگر با صدا باشد، مبطل است.
#احکام
#احکام_نماز
#مبطلات_نماز
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام استادبزرگوار
سوالی داشتم خدمتتون
زن شیعه میتواندبامردسنی ازدواج کند
مرجع (مقام رهبری)
پاسخ👇
سلام علیکم
در صورتی که ناصبی نباشد، اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_ازدواج