eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0⃣4️⃣ عرب‌ها به ما آموختند تا به خوراکمان غذا بگوییم، درحالی‌که این کلمه را برای ادرار شتر به کار می‌بردند؟ 🔶 اول: خیلی از کلمات ممکن است در یک زبان معنای خوبی داشته باشد اما در زبان‌های دیگر معنای خوبی نداشته باشد. برخی کلمات چند معنی دارند مثل شیر که هم در جنگل است، هم شیرآب و هم مادر تمام لبنیات. 🔷 دوم: غَذا به معنای خوراک و طعام است. آن چیزی که در زبان عربی استفاده می شود، غذی یا غِذاء است. غذی کلمه‌ای قدیمی است که امروزه دیگر به کار نمی‌رود. غِذاء هم به معنای بچه‌دان شتر است. ♦️ سوم: شاید عده‌ای غذا را با قضای حاجت اشتباه گرفته‌اند، در صورتی که این دو هم با یکدیگر تفاوت دارند. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200035 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 1️⃣4️⃣ عرب‌ها برای تحقیر ایرانیان نام سردار ایرانی را بر بی‌غیرت‌ها گذاشتند. 🔻 اول: تمام لغت‌نامه‌ها گفته‌اند دیوث به معنای مردی است که نسبت به ناموسش غیرت ندارد. 🔶 دوم: سردار ایرانی دیوث نام نداشت، بلکه اسم اون پومپه دیوس بوده و ربطی به کلمه دیوث نداره. 🔷 سوم: دیوس سردار اشکانی بود نه ساسانی و عمرش به زمان جنگ اعراب نمی‌رسد. اعراب اصلاً اسم چنین شخصی را نشنیده‌اند که بخواهند برای تحقیر او چنین نامی را استفاده کنند. ♦️ چهارم: این واژه در احادیث پیامبر آمده که از لحاظ تاریخی قبل از حمله اعراب به ایران بوده است. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200156 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ سوال کابوس جمهوری اسلامی چه کسی است؟ 1⃣ پرستو صالحی 2⃣ توماج صالحی 3⃣ سوشا مکانی 4⃣ رضا پهلوی 📨 عدد گزینه مورد نظرتون رو به ۳۰۰۰۰۲۶۷ ارسال کنید @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوربین مخفی یکی از ایرانیان ساکن لس آنجلس میره از ایرانی‌های اونجا یک دلار قرض میخواد ؛ همه‌شون فرار میکنن حالا همین کار رو توی اربعین آزمایش کردن. 👌👌👌نتونستم تک خوری کنم گفتم شما خوبان هم از این کلیپ لذت ببرید این است تفاوت راه امام حسین علیه السلام با راه غرب. انتشارش با شما خوبان 🌹 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اصلا چه فایده‌ای برای جمهوری اسلامی دارد که انقدر روی آن پافشاری می‌کند؟! @zandahlm1357
حجاب و امنيت امنيت، از پيامدهاى فردى و اجتماعى حجاب است. زن، با پوشش كامل، هم احساس آرامش و امنيت مى كند و هم از سوء استفاده افراد فرصت طلب و اذيت و آزار آنها در امان مى ماند. زنى كه براى خود حريم قرار مى دهد و با پوشش و رفتارش، از ورود نامحرمان به حريمش جلوگيرى مى كند، هم خود را از آسيب‌ها و خطرها محفوظ مى دارد و هم جامعه را از تبديل شدن به جولانگاه شيطان و شيطان صفتان و به وجود آمدن زمينه انحراف جوانان، حفظ خواهد كرد. در آيه ۵٩ سوره احزاب، وقتى خداوند به زنان دستور مى دهد براى پوشش بدنشان در برابر نامحرم، از جلباب، يعنى چادر استفاده كنند، اين كار، يعنى استفاده از حجاب كامل، سبب مى شود همه افراد بفهمند كه اين زن، فردى پاك و باوقار است و به كسى اجازه نمى دهد مزاحم او شود يا امنيتش را به خطر اندازد. افزون بر اينكه وقتى زن با پوششى تحريك كننده در بين نامحرمان ظاهر شود، احتمال اينكه مورد مزاحمت و اذيت و آزار آنها قرار گيرد، بسيار است. وضعيت زنان در برخى كشورهاى غربى كه داعيه آزادى زن دارند، گوياى اين حقيقت است. در يك گزارش خبرى از وضعيت امنيت زنان آمريكايى، آمده است: در امريكا، در زمستان كه مردم مجبورند به دليل سردى هوا خود را بپوشانند و از لباس بيشترى استفاده كنند، تجاوز به عنف كمتر مى شود. ولى در تابستان، تجاوز به عنف نسبت به زنان و حتى پيرزنان افزايش پيدا مى كند و حتى راهبه‌ها هم مصون نمى مانند. [۱] روزنامه «گاردين» درباره وضعيت زنان انگليسى و ناامنى كه در اين كشور غربى براى زنان به وجود آمده است، مى نويسد: سالانه پانصد هزار مورد خشونت و ضرب و جرح بر ضد زنان اعمال مى شود. مراكز حمايت از حقوق زنان در انگليس مى گويند: از هر چهار زن انگليسى، يك زن در طول عمر خود هدف خشونت شديد مردان قرار مى گيرد و دچار آسيب جدى مى شود. خشونت بر ضد زنان، مربوط به سن، طبقه اجتماعى يا گروه قومى و نژادى خاصى نيست. گفته مى شود كه هزينه رسيدگى به دعاوى خشونت بر ضد زنان و خدمات اجتماعى و مراقبت هاى بهداشتى از زنان آسيب ديده، سالانه به سه ميليارد و دويست ميليون دلار مى رسد. ولى هزينه هاى روحى و روانى اين موارد غير قابل محاسبه است. براساس همين گزارش، روزانه هزار زن انگليسى در تماس تلفنى با مركز فوريت هاى پليس، از موارد خشونت و ضرب و جرح عليه خود شكايت مى كنند. [۲] يكى از نويسندگان معاصر درباره وضعيت امنيت زنان جوامع غربى مى نويسد: نداشتن حجاب و پوشش توأم با آرايش هاى هوس انگيز زنان در غرب، آن چنان بر مردان تأثير مخرب گذاشته است كه بيشتر نسل جوان حاضر را به بيمارى هاى جنون جنسى مبتلا ساخته است. در كشورهاى غربى، رسانه‌ها هر روز اخبار وحشتناك حمله هاى وحشيانه اين افراد به زنان را منتشر مى كنند. آمارها حاكى از آن است كه زنان اين كشورها به خاطر توصيه هاى راديو و تلويزيون، براى حفظ جان خود از وسايل دفاعى از قبيل اسپرى هاى بى هوش كننده و سلاح هاى سرد استفاده مى كنند. اين در حالى است كه معمولاً در حملات وحشيانه مردان به آنها، اين سلاح‌ها عليه خودشان به كار گرفته مى شود. حتى مجازات هاى شديد براى جنايتكاران حملات جنسى، باعث شده تا جانيان، قربانى خود را كه تنها شاهد جنايت است، به قتل برسانند. [۱] ---------- [۱]: حجاب و نقش آن در سلامت روان، ص١٠٨. [۲]: نقش زنان صالحه در اصلاح جامعه، ص٣٩٢. [۱]: حجاب و نقش آن در سلامت روان، ص١٠٧ تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
اداء نذر يكى از علماء معاصر از آية اللّه حاج شيخ محمّد سراب تنكابنى نقل كرده است: روزى راهى عتبات عاليات شدم. در راه ديدم مردى در جلوى مركب من حركت مى كند و هر گاه كاروان اطراق مى كرد محو مى شد و آنگاه كه حركت مى كرد دوباره پديدار مى شد. تا اينكه يك وقت در شب قافله حركت مى كرد ديدم همان مرد به عادت هميشگى پيشاپيش آن در حركت است. من به وضع حركت او كه پياده راه مى رفت توجّه كردم. ديدم مثل آن است كه روى هوا راه مى رود و پاهاى او به زمين نمى رسد. ترسيدم، ولى در عين حال او را فرا خوانده و از او پرسيدم: كيستى؟ و از كجايى؟ : مردى هستم از طايفه جن. پيش از اين گرفتارى مهمى برايم پيش آمده بود. تعهّد كردم هر گاه خدا مرا از اين گرفتارى نجات بخشد در مسير مركب يكى از دانشمندان شيعه با پاى پياده به زيارت حضرت سيّدالشهداء عليه السلام حركت كنم. اينك اطّلاع يافتم شما در قافله هستيد. از فرصت استفاده كردم و به اداء نذر پرداختم. (۳۷) قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: طالِبُ العِلمِ تَبسُطُ لَهُ الملائِكَةُ اَجنِحتَها رِضاً بِما يَطلُبُ: فرشتگان بالهاى خويش را براى جوياى علم بگسترانند زيرا از آنچه او فرا مى گيرد رضايت دارند. رسول مكرّم نهج الفصاحه 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
اطاعت علی اطاعت خدا و پیغمبر است و نیز در همان کتابهائی که عرض کردم بعلاوه در سایر کتب معتبره شما نقل است که در مکانهای بسیار و محلهای متعدده و بعبارات مختلفه خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌فرمود من اطاع علیا فقد اطاعنی و من اطاعنی فقد اطاع اللّه و من انکر علیّا فقد أنکرنی و من انکرنی فقد انکر اللّه [۱] . و أبو الفتح محمّد بن عبد الکریم شهرستانی در ملل و نحل نقل می‌نماید که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: لقد کان علیّ علی الحق فی جمیع احواله یدور الحق معه حیث دار [۲] . آیا رد و انکار و اعتراض بعلی علیه السّلام با این همه اخبار صریحه مندرجه در کتب معتبره خودتان رد و انکار و اعتراض و اهانت بر خدا و رسول و تخلف از حق و حقیقت نبوده است. مگر نه اینست که ابو المؤید موفق بن احمد خوارزمی در مناقب و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه روایت می‌نمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم صریحا فرمود من اکرم علیّا فقد اکرمنی و من اکرمنی فقد اکرم اللّه و من اهان علیّا فقد اهاننی و من اهاننی فقد اهان اللّه [۳] . ---------- [۱]: ۱) هر کس علی را اطاعت نماید مرا اطاعت کرده و کسی که مرا اطاعت کند خدا را اطاعت کرده و کسی که علی را انکار نماید مرا انکار کرده و کسی که مرا انکار نماید خدا را انکار کرده. [۲]: ۲) علی در جمیع احوال بر حق است و حق با علی دور می‌زند. (بهمین جهت اهل نهروان را کافر می‌داند چون در مقابل علی قیام کردند). [۳]: ۳) هر کس علی را اکرام کند مرا اکرام کرده و کسی که مرا اکرام کند خدا را اکرام کرده و کسی که علی را اهانت کند مرا اهانت کرده و کسی که مرا اهانت کند خدا را اهانت نموده. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-4 - تصنیف : سه تار من.mp3
860.2K
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 نالد به حال زار من امشب سه تار من این مایه تسلی شب های تار من ای دل ز دوستان وفادار روزگار جز ساز من نبود کسی سازگار من در گوشه غمی که فراموش عالمی است من غمگسار سازم و او غمگسار من اشک است جویبار من و ناله سه تار شب تا سحر ترانه این جویبار من چون نشترم به دیده خلد نوشخند ماه یادش به خیر خنجر مژگان یار من رفت و به اختران سرشکم سپرد جای ماهی که آسمان بربود از کنار من آخر قرار زلف تو با ما چنین نبود ای مایه قرار دل بیقرار من در حسرت تو میرم و دانم تو بی وفا روزی وفا کنی که نیاید به کار من از چشم خود سیاه دلی وام میکنی خواهی مگر گرو بری از روزگار من اختر بخفت و شمع فرومرد و همچنان بیدار بود دیده شب زنده دار من من شاهباز عرشم و مسکین تذرو خاک بختش بلند نیست که باشد شکار من یک عمر در شرار محبت گداختم تا صیرفی عشق چه سنجد عیار من جز خون دل نخواست نگارندهٔ سپهر بر صفحهٔ جهان رقم یادگار من زنگار زهر خوردم و شنگرف خون دل تا جلوه کرد این همه نقش و نگار من در بوستان طبع حزینم چو بگذری پرهیز نیش خار من ای گلعذار من من شهریار ملک سخن بودم و نبود جز گوهر سرشک در این شهریار من 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاری که جلوی ظهور (ع) را گرفته است و ما حاضر نیستیم آنرا انجام دهیم! 🎙استاد پناهیان الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم @zandahlm1357