نمی توانید در سرزمین تهامه اقامت گزینید.
گفتند: ای ابوطالب! ما به آنچه گفتی اقرار میکنیم.
حضرت ابوطالب (علیه السلام) سخت گریست آنگاه دست خود را به سوی خداوند عزوجل برداشته و عرض کرد:
«إلهی و سیّدی أسألک بالمحمّدیة المحموده و بالعلویّة العالیه و بالفاطمیّة البیضاء إلّا تفضّلت علی تهامه بالرّأفة و الرحمه؛ ای خدا و سیدِ من! تو را میخوانم به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) که پسندیده توست، و به علی (علیه السلام) که عالیست و به فاطمۀ نورانی (علیها السلام) که به مردمان تهامه مهربانی و ترحم نمایی. »
سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود:
سوگند به آنکه دانه را شکافت و خلق را آفرید، عرب تا مدتها این کلمات را مینوشتند و در شدائد و گرفتاریها در دوران جاهلیت میخواندند بی آنکه از حقیقت و کُنه این الفاظ اطّلاعی داشته باشند.
چون شب میلاد امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرا رسید، آسمان درخشان و نورانی گشت، و ستارگان چنان پرنور شدند که نورشان به چند برابر سابق میرسید و مردم قریش از این امر سخت شگفت زده شده و به هیجان آمده به یکدیگر میگفتند: حتماً در آسمان اتفاقی افتاده است.
در این هنگام ابوطالب (علیه السلام) از خانه خارج شده و در خیابان ها، بازارها و کوچههای شهر میگشت و میفرمود: ای مردم حجّت خداوند بر شما تمام شد! سپس مردم از علّت درخشان شدن شب و فزونی نور ستارگان و آنچه میدیدند از وی پرسش میکردند و او را احاطه نموده بودند.
ابوطالب (علیه السلام) به ایشان رو کرده و فرمود:
بشارت باد شما را که در این شب یکی از اولیای خدا به دنیا آمده خداوند با تولد او خصال نیک را به کمال میرساند و او را خاتم الوصیین قرار میدهد.
او امام متّقین، یاور دین، سرکوب کننده مشرکین، درهم شکننده منافقین، زین العابدین، وصیّ رسول ربّ العالمین و امام هدایت است.
ستاره ای است عالی، چراغی است شب شکن و نابودکننده شرک و شبهات. او نفس الیقین و سرآمد دین است... [۱]
----------
[۱]: . روضة الواعظین ۷۷؛ مناقب ابن شهر آشوب ۲/۲۱؛ الفضائل ابن شاذان ۵۴؛ بحار الانوار ۳۵/۱۰ و ۹۹؛ الدر النظیم ۲۲۹.
اَلسَّلامُ عَلَی المُزَوَّجِ فی السَّماء (سلام بر تزویج یافته در آسمان)
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
روزی عروة بن ادیة در باره ی رزق و روزی خود میگوید: دانستم بهترِ علم، سودمندترِ آن است، که روزی من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابراهیم خواص
ابراهیم خواص در هیچ شهری بیش از چهل شبانه روز نمی زیست.
سری سقطی
سری سقطی به صوفیه میگفت: وقتی زمستان دل برود، بهار باطن او سر رسد، درخت روح او برگ آورد و بوی گل همه جا را عطرآگین کند.
نماز شبلی
شبلی در ماه رمضان پشت سر امام جماعت نماز میخواند. امام جماعت به این آیه رسید که: اگر بخواهیم آنچه را که به تو وحی کرده ایم باز پس میگیریم وَ لَئِنْ شِئْنٰا لَنَذْهَبَنَّ بِالَّذِی أَوْحَیْنٰا إِلَیْکَ [۱]، شبلی فریاد کشید و بر زمین افتاد، خیال کردند مرده است، لرزید و مرتب میگفت: آیا چنین دوستان را مورد خطاب قرار میدهند.
تواضع
غزالی در کتاب عزلة در احیاءالعلوم میگوید: پیامبر خود آنچه را میخرید به خانه میبرد، یکی از اصحابش خواست هرچه را پیامبر خریداری کرده به خانه اش برساند، پیامبر فرمود: خریدار سزاوار است که مایحتاج خانواده اش به منزل ببرد.
امام علی علیه السلام نیز خرما و نمک در لباسش میریخت و میگفت: کامل از کمالش نقصان نمی یابد و میگفت: خدا متکبران را دوست ندارد.
امام حسن علیه السلام نیز در کوچه خود به عده ای از فقیران رسید. در برابر آنها قطعه نانی بود، آنان به امام تعارف کردند و گفتند: بشتاب به غذا ای پسر رسول خدا. امام در کنار آنها نشست و با آنان غذا خورد و سپس سوار اسبش شد و گفت: خدا متکبران را دوست ندارد.
تنهایی
کسی منزل عابدی رفت، گفت: از تنهایی به تنگ نمی آیی؟ عابد گفت: از وقتی تو آمدی تنها شدم.
----------
[۱]: ۱) - اسراء، ۸۶.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_268
و قال عليهالسلام
أَحْبِبْ حَبِيبَكَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ يَكُونَ بَغِيضَكَ يَوْماً مَا، وَ أَبْغِضْ بَغِيضَكَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ يَكُونَ حَبِيبَكَ يَوْماً ما.
امام عليه السلام فرمود:
دوست خود را در حد اعتدال دوست بدار، چراكه ممكن است روزى دشمنت شود و با دشمنت نيز در حد اعتدال دشمنى كن، زيرا ممكن است روزى دوست تو شود.
شرح و تفسير
در دوستى و دشمنى از حدّ تجاوز مكن
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه توصيه مىكند كه هرگز در دوستى و دشمنى افراط نكنيد كه پايان نافرجامى دارد. مىفرمايد:«دوست خود را در حد اعتدال دوست بدار، چراكه ممكن است روزى دشمنت شود و با دشمنت نيز در حد اعتدال دشمنى كن، زيرا ممكن است روزى دوست تو شود»؛ (أَحْبِبْ حَبِيبَكَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ يَكُونَ بَغِيضَكَ يَوْماً مَا، وَ أَبْغِضْ بَغِيضَكَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ يَكُونَ حَبِيبَكَ يَوْماً ما) .
«هَون» در اصل به معناى آرامش و راحتى و «هونا» معمولاً به معناى شتاب نكردن و به آرامى كارى را انجام دادن و «ما» براى تقليل است و در مجموع يعنى كمى آرامتر.
اشاره به اينكه هميشه دوستىها و دشمنىها استمرار نمىيابد و چه بسا دوستى، روزى به دشمنى و دشمنى، روزى به دوستى تبديل گردد. هرگاه انسان در زمان دوستى، راه افراط در پيش گيرد و تمام اسرار خويش را به دوستش بگويد و او را از تمام زواياى زندگىاش باخبر سازد، بسا روزى برسد كه براثر اصطكاك، اين دوستى به دشمنى تبديل گردد و آن دوست، تمام اسرار انسان را فاش كند و شايد ضربات شديدى از اين راه بر او وارد سازد. اگر انسان حد اعتدال را رعايت كند گرفتار چنين سرانجام شومى نمىشود. نيز ممكن است گاهى دشمنىها براثر وحدت منافع به دوستى تبديل شود.
اگر انسان در زمان دشمنى تمام پلهاى پشت سر خود را ويران كرده باشد چگونه مىتواند در صورت دوست امروز خود نگاه كند؟ آيا خاطرۀ شوم گذشته، امروز را تحت تأثير خود قرار نمىدهد و مشكلآفرين نمىشود؟
شبيه همين معنا از امام صادق عليه السلام با عبارت ديگرى نقل شده است آنجا كه براى بعضى از اصحابش فرمود:
«لا تُطْلِعْ صَدِيقَكَ مِنْ سِرِّكَ إِلَّا عَلَى مَا لَوِ اطَّلَعَ عَلَيْهِ عَدُوُّكَ لَمْ يَضُرَّكَ فَإِنَّ الصَّدِيقَ قَدْ يَكُونُ عَدُوَّكَ يَوْماً مَا؛ دوستت را از همۀ اسرارت آگاه مكن مگر اسرارى كه اگر دشمنت از آن آگاه شود زيانى به تو نرسد، زيرا دوست ممكن است روزى به دشمن تبديل گردد». ١
در ديوان اشعار منسوب به اميرمؤمنان على عليه السلام نيز همين مطلب به بيان ديگرى در ضمن دو بيت آمده است مىفرمايد:
وَ أَحْبِبْ إذا أَحْبَبْتَ حُبّاً مُقارِباً فَإنَّكَ لا تَدْري مَتى أَنْتَ نازِعٌ
وَ أَبْغِضْ إذا أَبْغَضْتَ بُغْضاً مُقارِباً فَإِنَّكَ لا تَدْري مَتى أَنْتَ راجِعٌ
هنگامى كه طرح دوستى با كسى مىريزى اعتدال را رعايت كن - زيرا نمىدانى كى از او جدا مىشوى.
و اگر با كسى دشمنى كردى بهطور كامل از او جدا مشو،- زيرا نمىدانى كى به سوى او باز مىگردى. ٢
نكته
رعايت معيارهاى الهى در دوستى و دشمنى
شك نيست كه در اسلام مسئلۀ حب و بغض بايد بر اساس معيارهاى الهى باشد كه به صورت اصل «تولّى و تبرّى» معروف شده است و به تعبير ديگر تولّاى اولياء اللّه (دوستداشتن دوستان خدا) و تبرى از اعداء اللّه (بيزارى از دشمنان خدا) دو اصل اساسى را تشكيل مىدهد كه هر مسلمانى بايد به آنها پايبند باشد. حتى به مقتضاى آيۀ شريفۀ ٢٢ سورۀ «مجادله» اگر نزديكترين بستگان انسان نيز از مسير حق منحرف شوند و در راه كفر و خطا و ظلم و عصيان گام نهند بايد رابطۀ دوستى را از آنان قطع كرد و اگر دورترين افراد در مسير خداشناسى، تقوا، پاكى و عدالت باشند بايد با آنها رابطۀ نزديك دوستى برقرار كرد. «لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ يُدْخِلُهُمْ جَنّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها رَضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِكَ حِزْبُ اللّهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» ؛هيچ قومى را كه ايمان به خدا و روز رستاخيز دارند نمىيابى كه با دشمنان خدا و رسولش دوستى كنند، هر چند پدران يا فرزندان يا برادران يا خويشاوندانشان باشند؛ آنان كسانى هستند كه خدا ايمان را بر صفحۀ دلهايشان نوشته و با روحى از ناحيۀ خودش آنها را تقويت فرموده، و آنها را در باغهايى از بهشت وارد مىكند كه نهرها از زير (درختانش) جارى است، جاودانه در آن مىمانند؛ خدا از آنها خشنود است، و آنان نيز از خدا خشنودند؛ آنها «حزب اللّه» هستند؛ بدانيد «حزب اللّه» پيروزان و رستگارانند».
ازاينرو اين دوستى هرگز نبايد به دشمنى تبديل شود و نه عكس آن، بنابراين آنچه امام عليه السلام در كلام حكيمانۀ بالا فرموده است اشاره به دوستى و دشمنىهاى مربوط به امور شخصى است كه انسان اگر بر اساس وحدت منافع با كسى دوست مىشود حد دوستى را نگه دارد و اگر بر اساس اختلاف منافع با
كسى عداوت مىورزد حد آن را نيز حفظ كند، زيرا اين دوستىها و دشمنىها براثر تغيير مسير منافع، تغيير مىيابند؛ آنگاه وضع جديد براى انسان غير قابل تحمل خواهد بود به دليلى كه در بالا گفته شد.
💐گل نیلوفر
نیلوفرها نیز یکی از محبوب ترین گلهای دنیا هستند که با ظاهر ظریف و زیبای خود جلوهای جذاب به محیط اطراف خود میبخشند.
برای خیلی از افراد گل نیلوفر زیباترین گلهاست و نماد چیزهای زیادی مانند ثروت، فداکاری، رفاه یا همدلی محسوب میشود.
نیلوفر گیاهی چند ساله است و از پیاز رشد میکند. این گل زیبا و دوستداشتنی به دستههای مختلفی مانند دورگهی آسیایی، ترومپت، شرقی و آمریکایی تقسیم میشود.
نیلوفر نیز محبوبیت خود را مدیون گل زیبا و بوی دلانگیز خود است. برخی از انواع نیلوفرها دارای گلبرگهای بزرگ برگشته و برخی دیگر دارای گلهای مخروطی شبیه شیپور هستند.
#گل_نیلوفر
@zandahlm1357
#فواید بی نظیر وجود #گل و #گیاه درخانه👇👇👇👇👇👇👇
🌿 تقویت ضریب #هوشی
🌿کنترل #بیماری ها از جمله ویروس سرماخوردگی 🤔
🌿 نگهداری گل وگیاه درخانه باعث کاهش میزان #استرس می شوند
🌿 نگهداری گل وگیاه درخانه می تواند سرما خوردگی را تا 30 درصد بکاهد👍.
🌿 گیاهان #تصفیه کننده خوبی برای هوای داخل اتاق شما هستند 😍
🌿 افرادی که سردرد یامیگرن دارند باعث می شود شبانه روز کمتر دچار سردرد گردند.👍
🌿گیاهان حجم شگفتی از آلودگی های شیمیایی که از طریق هوا به ما انتقال پیدا می کنند را در خانه از بین می برند.
🌿نگهداری گل و گیاهان در منزل موجبات #آرامش وشادمانی انسان را فراهم می آورد
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۲۴-دادن صدقه روزي را زياد ميكند (سائل را مرانيد حتي اگر با يك حبه انگور يا زبان خوش). ۲۵-دائم الا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۷-براي وسعت رزق بمدت چهل روز، روزي
۲۷ مرتبه بعد از نماز صبح به نيت وسعت رزق و گشايش در زندگي آيه كريمه اِنَّ اللهَ هُوَ الرزاق ذُواَلقُوَةِ اَلمَتين را بخواند انشا ا… وسعت حاصل ميشود.
سوره ذاريات آيه ۵۷
۳۸-مداومت به خواندن سوره واقعه پس از نماز عشا بخصوص اگر در نماز وتيره كه نافله عشا ميباشد و بصورت نشسته است بدين صورت كه در ركعت اول حمد و سوره توحيد خوانده شود و در ركعت دوم حمد و سوره واقعه خوانده شود، بسيار در وسعت زندگي موثر است. و خواندن ۶ آيه از اول سوره حديد تا بذات الصدور.
۳۹-امام صادق عليه السلام ميفرمايند براي وسعت رزق، هرگاه تاريكي شب ترا فرا گرفت، دو ركعت نماز بگذار، در ركعت اول حمد و آيه الكرسي، و در ركعت دوم حمد و آيات آخر سوره مباركه حشر لوانزلنا هذا القرآن … و هو العزيز الحكيم
سپس قرآن بر سر گذاشته و دعاي شبهاي قدر را بخواند.
سپس حاجت خود را از خداوند درخواست كند، انشاا… الله همه امورش اصلاح خواهد شد.
۴۰-براي غني شدن دو ركعت نماز حاجت بخوانيد به نيت توانگر شدن، به شرط آنكه در روز چهارشنبه چهل مرتبه سوره كوثر را بخوانيد.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 پاسخ استاد به سـوالـی با محوریت "تـمـــــایـل بـه #مـوسـیـقـی و #پوشش_نامناسب دختر ۸ ساله " 🔸پاسخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ض۳ AEMerge1700159801093.mp3
2.25M
🔊 پاسخ استاد
به سـوالـی با محوریت
"#بـد_غـذایـی در کـودکــان"
🔸پاسخ به سوالات مخاطبین
🔹#پرسمـان_تربیتی
🔸قسمت: بیست و دوم
#فرزندان
#والدین_فعال
#مدیریت_تربیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
▪️ مراقب حساب بانکیت باش
↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و
یک نکته ی مهم!
با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون
یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون
کــنــــید🌹
┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈
✒ استاد کامران صاحبی |
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎙صوت:#خانواده_قرآنی_جلسه19 ️🌸🌿موضوع: سبک زندگی 👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿 ✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج20خا3-00.12.18.mp3
11.81M
🎙صوت:#خانواده_قرآنی_جلسه20
️🌸🌿موضوع: قوانین موفقیت در زندگی
👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد
🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ما بصورت خیلی بی پرده مسائل زناشویی را در کلاس هنر مرد بودن توضیح داده ایم... آقایان متاهل حتما بشنوند...
⭕️ قسمت سی و سوم
🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج)
🔺محسن پوراحمد خمینی، روانشناس
🌼 #ادامه_دارد...
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در نسب جسمانی علی علیه السّلام و أمّا از جنبۀ جسمانی هم أبا و امّا دارای شرافتی بزرگ است که از خصائ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آباء و امّهات پیغمبر مشرک نبوده بلکه همگی مؤمن بالله بودند
دلیل دیگر بر اینکه در آباء و أجداد پیغمبر مشرک و کافر نبوده آیه ۲۱۹ سوره ۲۶ (شعراء) است که میفرماید وَ تَقَلُّبَکَ فِی السّٰاجِدِینَ شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۲ ینابیع الموده و دیگران از علماء شما از ابن عباس (حبر امت) و مفسر قرآن مجید روایت نموده اند در معنای آیه شریفه که«تقلبه من اصلاب الموحّدین نبیّ الی نبیّ حتّی اخرجه من صلب أبیه من نکاح غیر سفاح من لدن آدم» [۱] .
و از جمله دلائل حدیث مشهوری است که همه علماء شما نقل نموده اند حتی امام ثعلبی که امام اصحاب حدیث است در تفسیر خود نقل نموده و سلیمان بلخی
----------
[۱]: ۱) میگردانید پیغمبر را از اصلاب اهل توحید (از پشت آدم) بر پشت پیغمبری بعد از پیغمبری تا آنکه بیرون آورد او را از صلب پدر او از نکاح نه بزنا.
حنفی در باب ۲ ینابیع المودة از ابن عباس روایت نموده که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود اهبطنی اللّه الی الارض فی صلب آدم و جعلنی فی صلب نوح فی السفینة و قذف بی فی صلب ابراهیم ثمّ لم یزل اللّه ینقلنی من الاصلاب الکریمة الی الارحام الطاهرة حتّی اخرجنی من بین ابوین لم یلتقیا علی سفاح قطّ [۲] .
و در خبر دیگر فرموده است لم یدنسنی بدنس الجاهلیّة.
و نیز در همان باب از کتاب ابکار الافکار شیخ صلاح الدین بن زین الدین بن احمد مشهور به ابن الصلاح حلبی و شرح کبریت احمر شیخ عبد القادر از علاء الدوله سمنانی حدیث مفصلی از جابر بن عبد اللّه انصاری نقل میکند که از رسول
----------
[۲]: ۲) خداوند مرا فرود آورد بسوی زمین در صلب آدم و قرار داد مرا در صلب نوح در کشتی و انداخت مرا در صلب ابراهیم و پیوسته نقل داد مرا از اصلاب کریمه بسوی رحمهای طاهره پاکیزه تا آنکه بیرون آورد مرا از بین پدر و مادری که ملاقات نکردند یکدیگر را هرگز بزنا-آلوده نگردانید مرا بآلودگیهای جاهلیت.
که میفرماید إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ -هر کافر و مشرکی نجس است پس وقتی فرمود لم ازل انقل من اصلاب الطاهرین الی ارحام الطاهرات یعنی پیوسته از اصلاب طاهرین بسوی ارحام طاهرات و پاک و پاکیزه منتقل میشدم ثابت میکند که چون مشرکین نجس اند پس آباء و اجداد آن حضرت مشرک نبودند.
و نیز در همان باب ۲ ینابیع نقلا از کبیر از ابن عباس نقل میکند که آن حضرت فرمود ما ولدنی فی سفاح الجاهلیّة شیء و ما ولدنی الاّ نکاح کنکاح الاسلام [۲] .
آیا خطبۀ صد و پنجم نهج البلاغه را مطالعه ننموده اید که مولی الموحدین امیر المؤمنین علیه السّلام در وصف آباء رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم چنین فرموده فاستودعهم فی افضل مستودع و اقرّهم فی خیر مستقرّ تناسختهم کرایم الاصلاب الی مطهّرات الارحام کلّما مضی سلف قام منهم بدین اللّه خلف حتّی افضت کرامة اللّه سبحانه الی محمّد صلّی اللّه علیه و آله فاخرجه من افضل المعادن منبتا و اعزّ الأرومات مغرسا من شجرة الّتی صدع منها انبیائه و انتخب منها امنائه [۳] .
اگر بخواهم از این قبیل دلائل برای شما بیاورم تا آخر وقت مجلس باید اقامه دلیل نمایم گمان میکنم برای اثبات مقصود آن هم در مقابل آقایان با انصاف کافی باشد که بدانند آباء و اجداد پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم تا به آدم ابو البشر علیه السّلام همگی مؤمن و موحد بوده اند بدیهی است اهل البیت ادری بما فی البیت اهل بیت طهارت و خاندان رسالت آگاه ترند بحالات پدران از دیگران.
پس از اینکه ثابت شد که آباء و اجداد پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم همگی مؤمن و موحّد بوده اند بخودی خود ثابت است که آباء و اجداد علی علیه السّلام هم همگی مؤمن و موحّد بوده اند.
برای آنکه قبلا ثابت نمودیم از روی اخباری که علماء خودتان (علاوه بر تواتر در أخبار شیعه) نقل نموده اند که محمّد و علی علیهما الصلوات و السّلام یک نور بوده اند و در جمیع اصلاب و ارحام پاک و پاکیزه با هم بوده اند تا در صلب جناب عبد المطلب از هم جدا گردیدند.
در عالم نورانیت و جسمانیت با هم بودند هر جا رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده علی هم بوده (پس عقل هر ذی عقلی حکم میکند که چنین شخصیّت بزرگی که دارای چنان نسب و نژاد مشعشع پاک و پاکیزه و منزه و نزدیک ترین اشخاص است برسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم اولی و احق بمقام خلافت بوده است).
شیخ- اگر راه حلّی دربارۀ آزر و تارخ بدست آورده اید و اثبات طهارت در آباء و اجداد رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم نموده اید ولی چنین ثبوتی دربارۀ علی کرّم اللّه وجهه غیر ممکن است (و لو آنکه تا عبد المطلب را بگوئیم موحّد بوده اند) ولی درباره ابو طالب پدر علی کرّم اللّه وجهه ابدا راهی نیست و ثابت است که در حالت کفر از دنیا رفت.
----------
[۲]: ۲) من بوجود نیامدم بزناهای زمان جاهلیت بلکه بوجود آمدم در اثر عقد و نکاح صحیح مانند عقد و نکاح در شریعت اسلام.
[۳]: ۳) امانت نهاد خدای تعالی (انبیاء را) در فاضل ترین موضع امانت که اصلاب آباء کرام ایشانست و قرار داد ایشان را در بهترین محل قرار که ارحام طاهره امهات است نقل کرد ایشان را از اصلاب پدران بزرگوار برحمهای پاک و پاکیزه مادران هر بار سلفی از آنها گذشته یعنی از دنیا رفت خلفی از ایشان برخاست با قامت دین خدا تا آنکه کرامت پروردگار که منصب نبوتست رسید بسوی محمد صلّی اللّه علیه و آله پس بیرون آورد آن حضرت را از بهترین معدنها از روی روئیدن که آن طینت طیب و پاک نبوتست و عزیزترین اصلها از روی نشاندن که آن ماده پاکیزه ایست که مستعد رسالت است از درختی که شکافته و هویدا کرده است از آن شجره طیبه پیغمبران خود را و برگزیده است از آن درخت سعادت امینان خود را.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357