eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چشم به راه - قسمت بیست و پنجم.mp3
11.6M
🎬قسمت: بیست و پنجم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۲۴ : ویروس موشکی 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۲۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ شُرِّفَتْ بِه مَکَّةَ وَ مِنی (سلام بر کسی که مکه و منی به او شرافت یافت) اثر پذیرش و عدم پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) طبق روایات هر آن چه در عالَم از جمادات، نباتات، حیوانات، انسان‌ها و... شرافت پیدا کرده و عزیز شدند به سبب پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است و هرچه ذلیل دچار گردیده به سبب نپذیرفتن ولایت و محبت حضرت می‌باشد. سید بن طاوس از امام رضا (علیه السلام) در حدیثی طولانی پیرامون فضیلت غدیر چنین نقل می‌نماید: در روز غدیر خداوند ولایت علی (علیه السلام) را به اهل آسمان‌های هفت گانه عرضه داشت. اهالی آسمان هفتم از همه پیشی گرفتند و به همین جهت آن آسمان را به عرش آراست. سپس اهل آسمان چهارم؛ پس آن را با بیت المعمور آراست. بعد اهل آسمان دنیا؛ پس آن را به ستارگان آراست. سپس آن را بر زمین‌ها عرضه داشت؛ مکه از همه سبقت گرفت لذا مکه را به وسیله کعبه آراست. بعد مدینه سبقت گرفت و آن را به وسیله محمّد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بیاراست. بعد کوفه؛ که آنجا را به وسیله امیرالمؤمنین (علیه السلام) زینت بخشید. سپس آن را بر کوه‌ها عرضه داشت؛ جلوتر از همه سه کوه پیشی گرفتند: عقیق و فیروزه و یاقوت. پس این‌ها شدند معادن این گوهرها و بهترین جواهر، و بعد کوه‌های دیگر پذیرفتند که معدن طلا و نقره شدند و هرچه اقرار نکرد و نپذیرفت، در او چیزی نرویید. در آن روز ولایت را بر آب‌ها عرضه داشت؛ هر آبی که قبول کرد شیرین شد و هر آبی که نپذیرفت، شور و تلخ شد. و آن را بر گیاهان عرضه داشت؛ هرچه قبول کرد، شیرین و خوب شد و هرچه نپذیرفت، تلخ شد. سپس در آن روز ولایت را بر پرندگان عرضه داشت؛ هر کدام که قبول کردند فصیح و خوش صدا شدند و هر کدام که انکار کردند، گنگ و لال شدند... [۱] بر اساس این حدیث شریف می‌توان گفت ذکر مکه و منی در این زیارت از باب مثال هست نه اختصاص، و یا شاید به جهت سبقت داشتن مکه در پذیرش ولایت به صورت انحصاری ذکر گردیده است. و منی نیز از این جهت که بخشی از سرزمین مکه هست پس از مکه ذکر گردیده است. والله العالِم. ---------- [۱]: . اقبال الاعمال ۲/۲۶۲؛ بحار الانوار ۲۷/۲۶۲؛ مستدرک سفینة البحار ۷/۱۶۷؛ الانوار الساطعه ۴/۳۴۲. https://eitaa.com/zandahlm1357
یافعی، مدینه یافعی در تاریخ خود می‌گوید: سال ۵۵۴ آتش در بیرون شهر مدینه شعله گرفت. آتشی که از نشانه‌های خدای متعال بود. آتشی پر شعله و نور که می‌توانست گردن شترهای بصره را ببیند. این آتش تصدیق معجزه پیامبر خدا بود. زنان مدینه از روشنایی آن بهره می‌گرفتند و ریسندگی می‌کردند، چند روز آتش باقی بود. برخی خیال کردند قیامت شده است و ضجه و ناله بسوی خدا داشتند. ظهور آن در جمادی الاخر بود. این آتش سنگ و کوه را می‌خورد ولی درخت را نمی خورد، و حرارت نداشت، غلامی تیری بدست گرفته و نزد آتش رفت و تیر را در آتش انداخت، آتش پره‌های تیر که از آهن بود سوزانید ولی چوب آن نسوخت، می‌گویند چوب آن از درختی بود که اصل آن در مسجد پیامبر بود. یافعی خودش این سخن را نمی پذیرد و می‌گوید از درخت مسجد، تیر درست نمی شود، پس از درخت دیگری بوده. شاید سرّ نسوختن آن این بوده است که چون آتش از معجزات و نشانه عظمت خدا بوده است بر خلاف سایر آتش‌ها چوب را نمی سوزاند. این آتش سنگهای ذوب شده را به صورت سد در آورده بود و قابل عبور نبود به طوری که دره ای که پشت آن قرار داشت، با این سد بزرگ که از سنگ ذوب شده بود، پر کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۲. مواجهۀ مناسب با اظهارِنظرهای دیگران حالا اگر کسی پیش قدم شد و قبل ازنظرخواهیِ ما نظری داد چه؟ در مواجهه با این اتفاق نباید لجاجت کنیم و جبهه بگیریم؛ بلکه باید با ظرفیت بسیار و آرامش، نقدها و نظرها را بشنویم. شنیدن نظر دیگران ظرافت‌هایی دارد. اگر پدر یا مادر شما نکته ای را گوشزد کردند، بهتر است چنین جمله ای را بیان کنید: «نکتۀ مهمی را گفتید. چشم. با همسرم صحبت می‌کنم تا ببینیم باید چه کار کنیم. ان شاءالله سعی می‌کنیم اجرا کنیم. » توجه کنید که با پاسخی مشابه آنچه در بالا بیان شد، هم به آن‌ها احترام گذاشته اید و هم به نحوی شایسته تفهیم کرده اید این شما و همسرتان هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. درحقیقت ظرافت‌های گفتاری و رفتاری، همان لحن دل نشین کلام و آرامش شما در مواجهه با نظر دیگران است که استقلال شما را تأمین می‌کند؛ در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید در جبرانِ رفتار بدی که داشته اید، برای به دست آوردن دل شخص مقابل، دست از خواستۀ خود بکشید و نتیجۀ عکس به دست آورید؛؛ بنابراین سعی کنید از مجادله کردن بپرهیزید. انسان‌های مستقل اهلِ مجادله نیستند. البته باید به این نکتۀ پراهمیت توجه داشته باشید که پدر و مادرِ خود و همسرتان در دوران و وضعیتی متفاوت رشد کرده و تربیت شده اند و این تفاوت، در نوع تفکر و توقعات آن‌ها اثر می‌گذارد و نظر آن‌ها می‌تواند مکمل نظر شما باشد؛ بنابراین سخنانشان را با دل و جان بشنوید و در جای خود، تحسینشان کنید؛ آنگاه اگر از نظر شما مساعد بود، بپذیرید و اگر هم نبود، جدل نکنید و به نرمی از آن عبور کنید. در کلام پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم): «باتقوا ترین مردم کسی است که کشمکش را رها کند؛ اگرچه حق با او باشد. » [۱] همچنین امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در تعبیری دیگر فرموده اند: «کسی که با بستگانش متواضع و نرم خو و بامحبت باشد، دوستی شان را برای خویش همیشگی خواهد ساخت [و حتی اگر آنان از راه راست منحرف شده باشند، امکان به راه آوردنشان وجود خواهد داشت]. » [۱] ---------- [۱]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، امالی الصدوق، ص۲۱. [۱]: علی بن ابی طالب (علیه السلام)، نهج البلاغه، خطبۀ ۲۳. https://eitaa.com/zandahlm1357