eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سکوت و جدل 07.mp3
7.24M
7 🔻سکـــــوت یه هنره! اونایی که درکلام، موفقند، و زبان نرم تری دارند: به نجـات نزدیک ترند! ❌تا کسانی که اهل ظواهر مقدسند، اما زبان تند و پُرکاری دارند!!!
‍ 🕌 در محضر امام روح الله (۱۹۲) وابستگی نظامی را با یک روز یا یک ماه میشود رفعش کرد،بیرونشان کرد،وابستگی اقتصادی قابل جبران است،زود میشود جبران کرد.اما وابستگی روحی و انسانی است که بسیار مشکل است. صحیفه نور؛ج7؛ص24 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
پيرمردي با عصا اين خاطره اي که اکنون برايتان مي‌گويم، خاطره خودم نيست و تمامي خادمين حرم بر آن واقف اند و آن را مي‌دانند: روزي پيرمردي با عصا لنگان لنگان با حالي نزار و بيمار به حرم مي‌آيد و نزد يکي از خادمين مي‌رود و مي‌گويد: ببخشيد آقا امام رضا کجاست آمده‌ام شفايم را بگيرم. آن خادم که چنين جمله اي را از آن پيرمرد دهاتي مي‌شنود، به مزاح مي‌گويد: اين پله‌ها را مي‌بيني (پله‌هاي گلدسته که البته خيلي هم تعدادشان زياد است) بگير و برو بالا امام را مي‌بيني! بعد از دقايقي پير مرد از پله‌ها پايين بر مي‌گردد و همه حاضران مشاهده مي‌کنند که او بدون عصا، سالم و با حال بسيار خوبي بر مي‌گردد و از آن خادم تشکر مي‌کند و مي‌گويد ممنونم ايشان را ديدم و مي‌رود، خادم به دنبال او مي‌دود شانه‌هاي او را مي‌بوسد و ماجرا را از او سوال مي‌کند، پير مرد مي‌گويد: در همان حال که به سختي از پله‌ها بالا مي‌رفتم ديدم آقائي از بالاي پله‌ها به من مي‌گويد: پدر جان تو بالا نيا من پائين مي‌آيم! بله اينطور است بايد دانست که زائر امام (ع) داراي احترام فراوان است و نظر کرده خود آقا. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- ویژگی ها: فرقة واقفیه دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی بود که بررسی و توجه به آن ها، بیانگر علل رشد سریع آن می‌باشد. مهم ترین ویژگیِ فرقة واقفیه، رهبران آن بودند که همین مورد نیز سهم بسزایی در گسترش و رشد سریع این فرقه در بین عامّة مردم و حتی در بین خواصّ شیعه داشت و افراد بسیاری را به خود جذب کرد. سران این فرقه، از جایگاه علمی و اجتماعی و روایی بالایی در بین مردم برخوردار بودند [۱]، به طوری که رهبران این گروه و تعداد زیادی از کسانی که به آنان پیوستند، از فقهای بزرگ شیعه محسوب می‌شدند و جایگاه والایی در نزد شیعیان داشتند که این موضوع، تعداد زیادی از شیعیان را به آنان ملحق می‌کرد و یا حداقل در حالت شک و حیرت قرار می‌داد. [۲] جایگاه علمی برخی از واقفیان، به گونه ای بود که برای معرفی آنان واژه‌های فقیه، ثقه و مشهور به کار رفته است، مثلاً نجاشی در مورد عبدالله بن جبلة بن حیان می‌نویسد: «و کان عبدالله واقفا، و کان فقیها ثقة مشهورا» [۳] . برخی رهبران فرقة واقفه، از سران سازمان وکالت بوده و وکلای بزرگی بودند، و از آنجا که انتخاب وکلا از سوی ائمة اطهار: ---------- [۱]: برای آگاهی تفصیلی از جایگاه آنان در موارد فوق ر. ک: سید جلال امام، بررسی زمینه‌ها و عوامل پیدایش اندیشه توقف بر امامان شیعه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی;، کارشناسی ارشد، صص ۸۶-۹۰. [۲]: صفری فروشانی، فرقه‌های درون شیعی دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (با تکیه بر فطحیه و واقفیه)، پیشین، ص ۱۰. [۳]: نجاشی، پیشین، ص ۲۱۶. دارای شرایط خاصی بوده و افراد واجد شرایط خاصی، برای این امر خطیر برگزیده می‌شدند [۱] ؛ به نظر می‌رسد این امر نیز در سوق شیعیان به سوی واقفیان تأثیر بسزایی داشته، یعنی مردم با احتساب این که این افراد، افراد موثق و قابل اعتمادی برای امام قبلی (علیه السلام) بوده اند، به سوی آنان کشیده می‌شدند. امتیاز سومی که سران و رؤسای واقفیه را ویژه قرار داده بود، جایگاه روایی آنان بود، چرا که آنان روایت‌های زیادی در بخش‌های مختلف فقه، کلام، تفسیر و دیگر معارف اسلامی و شیعی را نقل می‌کردند که طبیعتاً امکان داشت، روایاتی موافق با گرایش‌های آنها و یا روایاتی دوپهلو نیز وجود داشته باشد و همین مسأله شیعیان امامیه را در برخورد با پذیرش روایات آنها دچار مشکل می‌کرد. [۲] پس رهبران فرقة واقفه که با عناوین فقیه، وکیل و راوی در بین مردم شناخته شده بودند و برای آنان معتمد و موثق بودند، نقش قابل توجهی در کشاندن مردم به سوی این فرقه داشتند. از دیگر ویژگی‌های واقفیان، می‌توان به کیفیت حیات و شهادت امام کاظم (علیه السلام) اشاره کرد. از آنجا که این موضوع در قسمت‌های بعدی، ذیلِ موارد دیگر خواهد آمد، از توضیح آن در این قسمت صرف نظر می‌کنیم. ---------- [۱]: برای آگاهی تفصیلی از ویژگی‌های لازم برای وکلا، ر. ک: جباری، سازمان وکالت و نقش آن در عصر ائمه:، پیشین، ج ۱، صص ۳۷۴-۳۹۷. [۲]: ر. ک: صفری فروشانی، پیشین. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سی و چهارم.mp3
11.6M
🎬قسمت: سی و چهارم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
توفیق داشتم که سردار فرمانده‌ام بود "دکتر غلامعلی جاودان، از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس استان هرمزگان" نیز نوشت: من توفیق داشتم که سردار فرمانده‌ام بودند، غم شهادت ایشان برای همه ایرانیان و آزادی خواهان غیرقابل تحمل است، انتقام بسیار سنگینی در انتظار آمریکایی‌ها و عمال آنهاست. بدون شک اگر رهبر انقلاب اراده کند، تاریخ عوض خواهد شد. فهمیدم چرا شهید قاسم سلیمانی، حاج قاسم شده "محمود شهبازی، مستندساز هرمزگانی" هم در وصف این شهید خستگی ناپذیر میدان‌های مبارزه در صفحه خود این چنین قلم زد: "سوم خرداد ۱۳۸۷ سالروز آزادسازی خرمشهر فرهنگسرای شهید آوینی بندرعباس برای اولین بار حاج قاسم سلیمانی را از نزدیک می‌دیدم آن روز رفته بودم که این تصاویر را ضبط کنم راجع به بزرگ منشی حاج قاسم سلیمانی از همرزمان و نیروهایش درگردان ۴۲۲ شنیده بودم ولی آن روز با دیدن ارتباط دوستانه سردار با همزمان هرمزگانیش فهمیدم که چرا حاج قاسم سلیمانی، حاج قاسم شده، وقتی عباس فینی رزمنده قشمی را توی آغوش گرفته بود، وقتی پیشانی اسحق علی نسب را می‌بوسید وقتی با رزمنده ای از کوشاه احمدی صمیمانه همدیگر را بغل کرده بودند و گریه می‌کردند، می‌شد فهمید که رابطه حاج قاسم با نیروهایش رابطه فرمانده و سرباز نیست، صمیمت و احساس برادری در رفتار حاج قاسم و رزمندگان هرمزگانی موج می‌زد. شهبازی این مطلب را هم خطاب به شهید سلیمانی اضافه کرده بود که؛ هفته پیش بود که توی کلیپ شهید حاجبی به مناسبت کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان از رشادت‌های شهید حاجبی گفتی، سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس فرمانده لشکرثارالله زمین برای تو کوچک بود، آسمانی شدنت مبارک، بدرود فرمانده از زندگی پرارزشت همین بس که لکه ننگ داعش را از روی زمین محو کردی. https://eitaa.com/zandahlm1357
ماجرای لیلة المبیت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در شب اول ماه ربیع الاول، به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: سران قریش می‌خواهند امشب مرا به قتل برسانند، آیا تو در جای من می‌خوابی تا من به غار ثور بروم؟ حضرت عرض کرد: در این صورت شما سالم می‌مانید؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: آری. امیرالمؤمنین (علیه السلام) تبسمی نمود و سجده شکر به جای آورد، وقتی که سر از سجده برداشت عرض کرد: آنچه را که مأمور شده ای انجام ده که چشم، گوش و قلبم فدای تو باد! به هرچه می‌خواهی فرمانم بده که همانند دستیار شما هستم. همان گونه که مقصود شماست در آن وارد می‌شوم و موفقیتم تنها از ناحیه خداست. [۱] سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در آغوش گرفت و هر دو گریه کردند و از هم جدا شدند. [۲] مشرکان از ابتدای شب، خانه حضرت را محاصره کردند و قرار بود حمله در نیمه شب صورت گیرد، اما ابولهب گفت: در این وقت، زنان و فرزندان در داخل خانه هستند و بعدها عرب درباره ما می‌گویند حرمت فرزندان عموی خویش را شکستند. [۳] امیرالمؤمنین (علیه السلام) درهای خانه را بست و پرده‌ها را کشید، آنان با سنگ بر حضرت که در بستر خوابیده بود، می‌زدند تا مطمئن شوند کسی در بستر خوابیده است البته شک نداشتند که وی رسول خداست، و صبح که با شمشیرهای برهنه به خانه هجوم بردند، وقتی علی (علیه السلام) را در بستر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مشاهده کردند، گفتند: محمد[صلی الله علیه و آله] کجاست؟ امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: مگر او را به من سپرده بودید که از من می‌خواهید؟ کاری کردید که او ناچار شد خانه را ترک کند. ---------- [۱]: . الامالی الطوسی ۴۶۵؛ حلیة الابرار ۱/۱۴۳؛ بحار الانوار ۱۹/۶۰؛ شجرة طوبی ۲/۲۳۷. [۲]: . الامالی الطوسی ۴۶۶؛ بحار الانوار ۱۹/۶۱؛ البرهان ۲ /۶۷۴؛ جواهر التاریخ ۱/۴۴۷. [۳]: . السیرة الحلبیه ۲/۱۹۱؛ بحار الانوار ۱۹/۵۰. در این هنگام به سوی امیرالمؤمنین (علیه السلام) یورش بردند و او را آزردند و سپس از خانه بیرون کشیدند و کتک زدند و ساعتی هم در مسجدالحرام زندانی کرده و تا سرحد مرگ زدند و آزادش کردند، سپس در جهت مدینه به تعقیب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پرداختند. [۱] ---------- [۱]: . الخصال ۵۶۰؛ بحار الانوار ۱۹/۵۱ و ۹۲؛ تفسیر نورالثقلین ۲/۲۱۹؛ تفسیر القمی ۱/۲۷۶. https://eitaa.com/zandahlm1357
عدد دانشمندان حساب در تعریف عدد گویند: عدد نیمی از مجموع دو عدد دو طرف خود است. با این تعریف، عدد یک خارج از تعریف است، چون عدد کاملی زیر آن نیست. این تعریف بی ایراد نیست، چون عدد فوقانی هر عددی به همان اندازه که عدد زیر، کمبود دارد، زیادی دارد. بنابراین مجموع عدد تحتانی و فوقانی دو برابر آن عدد است. از سوی دیگر گفته اند: عدد یا صحیح است یا مکسور، بنابراین گوییم عدد تحتانی یک، نیم است، و فوقانی یک و نیم است. و این تعریف با این وصف بر یک هم صادق می‌شود. نیز عدد سه مشمول تعریف است زیرا نصف مجموع دو طرف خود است. عدد تحتانی سدس و عد فوقانی ثلث و سدس (نصف) است و سه، نصف مجموع نصف و سدس است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
دروغگويي نوجوان برخي از والدين اغلب نگران دروغ‌هاي كودك يا نوجوان خود هستند و ممكن است ندانند كه بايد چه روشي را در مقابل دروغهاي او اتخاذ كنند. آيا آن را ناديده بگيرند؟ كودك را تنبيه كنند؟ مي توانند به تنهايي آن را مديريت كنند يا بايد كمك متخصصين را بطلبند؟ ولي در هر رفتار منفي كه دروغگويي نيز جزء آن مي باشد، ماهيت آن رفتار، علت انجام آن ، شدت و مدت آن مهم هستند و ما بايد درباره آنها اطلاعات بدست آوريم. اگر يك كودك يا نوجوان يك الگوي دروغگويي را كه جدي و تكراري است گسترش و ادامه مي‌دهد. ممكن است نياز به كمك حرفه‌اي و مشاوره اي توسط مشاور كودك داشته باشد. ارزيابي كودك و نوجوان توسط يك روانشناس به كودك و والدين او در فهم رفتار دروغگويي كمك خواهد كرد و توصيه‌هايي براي آينده او ارائه خواهد گرديد. ولي به صورت كلي ما اطلاعاتي درباره علل دروغ گويي و راه حلهايي براي حذف اين رفتار به شما ارائه مي دهيم. انگيزه هاي دروغگويي كشف انگيزه ها و زمينه هاي دروغگويي گام نخست براي مبارزه و درمان اين نوع بيماري است. چون با كشف انگيزه ها مي توان راه حل مناسبي براي مبارزه با اين بيماري ارايه نمود. اين انگيزه ها عبارتند از: 1- انگيزه ي ابراز وجود: به علت عدم آگاهي از روش هاي طبيعي اظهار وجود، فرد به گفتارهاي گمراه كننده و اعجاب انگيزي روي مي آورد ا از اين رهگذر ضمن متوجه ساختن ديگران نسبت به خود، توجه از دست رفته را جبران كند. 2- انگيزه خيالپردازي: شناسايي مرز خيال از واقعيت توسط كودكان و نوجوانان ميسر نيست. به دليل نامساعد بودن اوضاع خانواده و يا تمايل شديد به دروغگويي و در نتيجه توهم و عدم تشخيص واقعيات از تخيلات فرد به برچسب زدن و دروغ گفتن متوسل مي شود. 3- انگيزه ي تشويق و اضطراب: چنانچه اولياي خانواده و مدرسه توانايي هاي افراد را مورد نظر و توجه قرار ندهند و از آنها انتظارات بالاتر و بيشتري داشته باشند؛ ضمن برهم زدن تعادل شخص در مقابل فشارهاي سنگين او را مجبور مي كند تا در توجيه شكست ها به دروغ متوسل شود. 4- انگيزه ي تقليد و تأسي: نيروي بالاي يادگيري توسط كودكان و نوجوانان باعث مي شود، فرد بدون توجه به درستي يا نادرستي به محض مشاهده ي عمل بدان كار گرايش پيدا كند. 5- انگيزه ي تعارض: تصميم گيري در موقعيت هاي تعارض زا براي كودكان، نوجوانان و جوانان به علت كمبود تجربه مشكل است، زيرا آنها مي خواهند در نزد پدر و مادر هر دو محبوب باشند در حاليكه اگر والدين خود با هم تعارض داشته باشند و مخالف هم عمل كنند. چنانچه فرزندان بخواههند نظر هر دو را به خود جلب كنند، دچار تعارض مي شوند. چنين موقعيت هاي تعارض زا دردناكترين شرايط را براي كودكان، نوجوانان و سايرين به وجود مي آورند زيرا آنها را به اتخاذ روشي فريبكارانه وادار مي كنند. @zandahlm1357
📗📗 کتاب "ایران! جوان بمان!" نوشتۀ استاد محسن عباسی ولدی با هدف چرایی ضرورت افزایش جمعیت و فرهنگ سازی در این زمینه نگاشته شده است. این کتاب، حاصل پرسش و پاسخ های شنوندگان رادیو معارف از محسن عباسی ولدی است که از سال ۱۳۸۸ به‌عنوان کارشناس در برنامۀ پرسش و پاسخ تربیتی با موضوع خانواده حضور پیدا کرده است. کتاب "ایران! جوان بمان!" با زبان و بیانی ساده و روان، به همۀ موضوعات و مسائل مطرح در بحث افزایش جمعیت، تربیت فرزند، کنترل جمعیت در ایران، مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرجمعیت، سنت‌های الهی در رزق و روزی به بندگان، جایگاه فرزندآوری در اسلام و... می‌پردازد. از این رو، نویسندۀ این کتاب کوشیده به مسألۀ بحران جمعیتی کشور، نگاهی همه‌جانبه داشته باشد. این کتاب، شامل عنوان‌های زیر است: - شعار فرزند کمتر زندگی بهتر چه شد؟ - مگر شرایط امروز با دیروز تفاوت دارد؟ - چرا باید از سالمندی جمعیت نگران باشیم؟ - چرا کنترل جمعیت از سال هفتاد و یک متوقف نشد؟ - آیا فکری برای اشتغال فرزندان آینده کرده‌اید؟ - مشکلات اقتصادی و فرزند آوری و....