eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای حضرت ابراهیم علیه السلام ۲ اشاره ۲-... رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْنِی وَ بَنِیَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنَامَ. ﴿إبراهیم، ۳۵﴾ ... پروردگارا این شهر (مکه) را امن قرار ده و من و فرزندانم را از اینکه بت‌ها را بپرستیم دور بدار. توضیح: این بار دوم است که قرآن دعای حضرت ابراهیمعلیه السلام در باره امنیت شهر مکه را بیان می‌کند که او از خدا درخواست می‌کند فرزندانش، بت نپرستند. تذکر: فکر نکنید که بت پرستی از بین رفته و دیگر احتیاجی به این دعا نداریم، بلکه شکل بتها عوض شده است؛بت مقام، شهرت و بتهای استکباری که برخی کشورهای عربی به پرستش آنها مشغول هستند. پس باید از پرستش این بتها به خدا پناه برده و از او درخواست کنیم که ما و فرزندانمان را از چنین بت پرستی حفظ کند. نکته‌ها و پیامها: ۱. دعا برای حفظ فکر و عقیده ی صحیح، از بهترین دعاهاست. ۲. مراکز عبادت باید امنیّت داشته باشد. ۳. امنیّت، شرط لازم برای زندگی است. «البلد آمنا» ۴. رهبران جامعه باید به فکر امنیّت مردم باشند. ۵. در دعاها، دیگران به خصوص فرزندان خود را نیز یاد کنیم. ✍سید موسی کاظمی نایینی https://eitaa.com/zandahlm1357
‍ 🔸چه کار کنم زندگیم برکت داشته باشه؟ 🔻از شیخ عباس قمی، مولف مفاتیح الجنان پرسیدند: در طول تاریخ کتاب‌های زیادی در زمینه دعا تالیف شده. اما چطور شد که مفاتیح الجنانِ شما با این استقبال عجیب روبرو شد؟ 👈ایشان گفتند: روزی که قلم به دست گرفتم تا تالیف مفاتیح‌الجنان را شروع کنم، تصمیم گرفتم ثواب این کتاب را به حضرت زهرا تقدیم کنم. به نظرم این برکت عجیب، از حضرت زهرا سلام الله علیها است.💫 ما نیز اگر می‌خواهیم زندگی‌مان برکت بگیرد و در فرصت کوتاه عمر به موفقیت‌های بزرگ مادی و معنوی برسیم، راهش توسل مداوم به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها است.🤲 🔹یکی از شیوه‌های توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها قرائت هرروزه صلوات خاصه ایشان است 🌹متن صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكيَّةِ، حَبيبَةِ حَبيبِكَ وَنَبيِّكَ، وَأُمِّ أَحِبَّائِكَ وَأَصْفيائِكَ، الَّتي انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلَىٰ نِساءِ الْعالَمينَ. اللّٰهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها، وَكُنِ الثَّائِرَ اللّٰهُمَّ بِدَمِ أَولادِها. اللّٰهُمَّ وَكَما جَعَلْتَها أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدىٰ، وَحَليلَةَ صاحِبِ اللَِّواءِ، وَالْكَريمَةَ عِنْدَ الْمَلإِ الْأَعْلىٰ، فَصَلِّ عَلَيها و عَلَىٰ أُمِّها صَلاةً تُكْرِمُ بِها وَجْهَ أَبيها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّ بِها أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها، وَأَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحيَّةِ وَالسَّلام
فضیلت و خواص سوره کافرون یکصدونهمین سوره قرآن «کافرون»  در مکه نازل شده است و دارای 6 آیه دارد.این سوره را «جحد»(1) نیز می گویند. سوره «کافرون» چنان فضیلتی دارد که قرائت آن در زمان ها و مکان ها و حالت های مختلف سفارش شده است. معاویة بن عمار می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: سوره کافرون را در نمازهای واجب و غیر آن قرائت کن. (2) همچنین از ایشان نقل کرده اند در دو رکعت نماز پیش از فجر و دو رکعت زوال و دو رکعت بعد از مغرب و دو رکعت اول نماز شب و سوره کافرون را قرائت کن.(3) اهلبیت علیهم السلام در مازهای روزانه خود سوره کافرون را قرائت می کردند و به قرائت آن در نمازهای روزانه سفارش می کردند. از امام صادق علیه السلام نقل شده است: در دو رکعت نماز صبح، هر سوره ای را که دوست داری بخوان. ولی من دوست دارم سوره اخلاص و کافرون را بخوانم.(4) از امام صادق علیه السلام روایت شده است که ثواب تلاوت این سوره برابر با تلاوت یک چهارم قرآن است. هر کس سوره کافرون و اخلاص را در نمازهای واجب خود بخواند خداوند او و پدر و مادر و فرزندانش را می آمردزد و اگر از اشقیا باشد نامش در فهرست سعادتمندان قرار می گیرد و خداوند او را خوشبخت زنده می دارد و شهید می میراند و شهید محشور می کند. (5) و نیز از ایشان روایت شده است: هر کس در هنگام خواب سوره کافرون و اخلاص را بخواند خداوند برای او امان نامه از شرک می نویسد.(6) فضیلت این سوره به قدری است که بازگشت از این سوره در نماز به سوره ی دیگر روا نیست از رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: که شخصی به ایشان گفت: به من چیزی بیاموز که هنگام خواب بگویم. حضرت فرمودند: هر گاه بخواهی بخوابی سوره کافرون را بخوان و بخواب که آن مایه ایمنی از شرک است.(7) آثار و برکات سوره 1) دیدن رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در خواب از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است: هر کس این سوره را در شب جمعه صد مرتبه قرائت نماید رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم را در خواب خواهد دید.(8) 2) دور شدن شیطان از قاری این سوره رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: هر کس سوره کافرون را تلاوت نماید شیاطین از او دور شده و از سختی های بزرگ روز قیامت در عافیت می باشد.(9) 3) استجابت دعا رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمودند: هر کس هنگام طلوع خورشید ده مرتبه این سوره را بخواند وآنگاه دعا کند دعایش مستجاب می شود.(10) ___________________ پی نوشت: (1) درمان با قرآن،ص 167 (2) مستدرک الوسائل، ج4، ص191 (3) الکافی، ج3، ص316 (4) تهذیب الاحکام، ج2، ص136 (5) ثواب الاعمال، ص127 (6) الکافی، ج2، ص626 (7) مجمع البیان، ج10، ص550 (8) مستدرک الوسائل، ج6، ص371 (9) مجمع البیان، ج10، ص552 (10) المصباح کفعمی، ص461 منابع: «قرآن درمانی روحی و جسمی، محسن آشتیانی، سید محسن موسوی»؛ درمان با قرآن،محمدرضا کریمی https://eitaa.com/zandahlm1357
کشتار بسر بن ارطاة سی هزار مسلمان مؤمن را بامر معاویه از همه اعمال او قبیح تر قتل عامی است که بامر معاویه بسر بن ارطاة سفاک خونخوار بی باک از شیعیان علی علیه السّلام نمود چنانچه ابو الفرج اصفهانی و علامه سمهودی در تاریخ المدینه و ابن خلکان و ابن عساکر و طبری در تاریخ خود و ابن ابی الحدید در جلد اول شرح نهج و دیگران از اکابر علماء شما نوشته اند که معاویه به بسر دستور داد که حرکت کن با لشکر خود از سمت مدینه و مکه بصنعاء و یمن و هم چنین بضحاک بن قیس الفهری و دیگران گفت بعبارتی که ابو الفرج نقل نموده که فیقتلوا کلّ من وجده من شیعة علیّ بن أبی طالب علیه السّلام و اصحابه و لا یکفّوا ایدیهم عن النساء و الصبیان [۱] . فلذا با آن امر و دستور شدید با سه هزار لشکر جرّار خونخوار حرکت کردند در مدینه و صنعاء و یمن و طائف و نجران و در بین راه آن قدر از مسلمین مؤمنین حتی زنان و اطفال کشتند که باعمال او صفحات تاریخ ننگین شد که وقت اجازه نمی دهد مفصلا شرح عملیات او را بدهم تا آنجا که در یمن وقتی رسیدند که عبید اللّه بن عباس بن عبد المطلب که والی بود خارج از شهر بود بخانۀ او رفت و سر دو فرزند کوچک او بنام سلیمان و داود را در آغوش مادر بدست خود برید؟! که ابن ابی الحدید در سطر اول ص ۱۲۱ جلد اول شرح نهج گوید در این لشکرکشی سی هزار نفر کشتند بغیر از آنچه بآتش سوزانیدند!!. آیا آقایان بازهم در شک و تردید هستید که آن ملعون بن ملعون بحکم آیات شریفه قرآنیه ملعون خدا و رسول در دنیا و آخرت می‌باشد. ---------- [۱]: ۱) پس کشتند هر کس از شیعیان و اصحاب علی بن أبی طالب علیه السّلام را یافتند حتی دست‌های خود را از زنان و بچه‌ها بازنداشتند؟!. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani.mp3
3.56M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 نرفت تا تو برفتی خیالت از نظرم برفت در همه عالم به بی دلی خبرم نه بخت و دولت آنم که با تو بنشینم نه صبر و طاقت آنم که از تو درگذرم من از تو روی نخواهم به دیگری آورد که زشت باشد هر روز قبله دگرم بلای عشق تو بر من چنان اثر کرده‌ست که پند عالم و عابد نمی‌کند اثرم قیامتم که به دیوان حشر پیش آرند میان آن همه تشویش در تو می‌نگرم به جان دوست که چون دوست در برم باشد هزار دشمن اگر بر سرند غم نخورم نشان پیکر خوبت نمی‌توانم داد که در تأمل او خیره می‌شود بصرم تو نیز اگر نشناسی مرا عجب نبود که هر چه در نظر آید از آن ضعیفترم به جان و سر که نگردانم از وصال تو روی و گر هزار ملامت رسد به جان و سرم مرا مگوی که سعدی چرا پریشانی خیال روی تو بر می‌کند به یک دگرم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357
مقام عرشی حضرت زهرا_9.mp3
13.23M
"س" ۹ ✨ ـ چرا حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ، بعد از شهادت حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، آنهمــــه بی‌تابی و بی‌قراری می‌کردند؟ ـ مگر ایشان، تجلّی اسم "صبور" خداوند نیستند؟
تکنیکهای و رسانه ای در جنگ نرم 18- انتقال کانون توجه با نقل خبر از دیگران در این شیوه ، رسانه بدون اینکه وارد تولید خبر شود ، با استفاده از خبری که از طرف دیگر رسانه ها تولید شده ، پیام و اطلاعات القایی خود را منتشر می کند. ممکن است شبکه بی بی سی خبری را منتشر کند که قبلاً توسط یکی از خبرگزاریهای محلی منطقه پخش شده باشد و با این توجیه که به منبع اصلی خبر دسترسی نداشته ، مجدداً اقدام به انتشار آن نماید. بهره برداری هدفمند و تغییر توجه از موضوعی ( شخص ، مکان ، جریان ، ...) به موضوعی دیگر از مهمترین اهداف این روش است. در این تکنیک رسانه دوم (مثلاً بی بی سی) ، قصد دارد با استفاده از خبری که توسط یک رسانه محلی (مثلاً خبرگزاری کویت) منتشر شده ، توجه مخاطب را از هر حدس و گمانی نسبت به نیات و اهداف خود منحرف نموده و تبعات آنرا متوجه رسانه محلی کند. با استفاده از این روش می توان: 1- از پیام دیگران در تقویت مواضع رسانه خودی استفاده کرد. 2- مسئولیت صحت خبر را به دیگری وانهاد. 3 -توجه اذهان عمومی را نسبت به موضوعی خاص تقویت یا تضعیف کرد. به این مثال توجه فرمایید: « شبکه خبری بی بی سی - به نقل از خبرگزاری کویت - بار دیگر انفجار در بخشی از خاور میانه ، آتش تروریسم را در منطقه شعله ور کرد. بر اثر انفجار در پایگاه نیروی دریایی امریکا در آبهای ساحلی عربستان 32 نفر کشته شدند. این پایگاه در خلیج فارس و روبروی ایران قرار دارد. شبکه تلویزیونی کویت از انتشار اعلامیه ای توسط یک گروه بنیادگرا پس از این انفجار خبر داد. ایران از جمله کشورهایی است که از بنیادگرایی حمایت می کنند.» همانگونه که مشاهده می شود ، با نقل خبر منتشر شده توسط خبرگزاری کویت ، توجه مخاطب از حادثه ای در سواحل عربستان ، به انفجاری تروریستی و انتساب آن به ایران معطوف می شود ، ضمن آنکه بی بی سی موضعی دال بر بی طرفی نیز از خود به نمایش گذاشته است.
📛نقش بریتانیا در قحطی ایرلند ! ‼️حدود یک میلیون نفر در ایرلند بر اثر گرسنگی یا بیماری های مرتبط با قحطی جان خود را از دست دادند و شاید حدود دو میلیون نفر مهاجرت کردند. 🔻 تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، از نقش بریتانیا در قحطی سیب زمینی که ایرلند را در اواسط قرن نوزدهم ویران کرد، ابراز تاسف کرد, اگرچه اظهارات او قوی ترین اعتراف یک نخست وزیر بریتانیا به گناه بود، اما تونی بِلر از عذرخواهی کامل از طرف کشورش خودداری کرد! 🔻نقش بریتانیا در قحطی سیب زمینی، که ناشی از یک بیماری مرگبار سیب زمینی بود که محصول اصلی ایرلند را از بین برد و به طور نامتناسبی بر فقرای کشور و کاتولیک های رومی آن تأثیر گذاشت, مدتهاست که خشم عمیقی را در میان ایرلندی ها برانگیخته است. ‼️آنچه در ایرلند در زمان قحطی اتفاق افتاد با تعاریف نسل کشی در مواد 2 و 3 م کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد نسل کشی مطابقت دارد !! 🌐https://www.washingtonpost.com/opinions/the-famine-plot-englands-role-in-irelands-greatest-tragedy--by-tim-pat-coogan-and-the-graves-are-walking-the-great-famine-and-the-saga-of-the-irish-people-by-john-kelly/2013/01/12/22971008-3d7b-11e2-a2d9-822f58ac9fd5_story.html 🌐https://www.britannica.com/summary/Great-Famine-Irish-history
🔥تاریخچه پیدایش فرقه بهائیت (۲) پس از اعدام سید علی محمد شیرازی میرزایحیی فرزند میرزاعباس نوری و ملقب به «صبح ازل»، جانشین او و برادر بزرگتر میرزایحیی، میرزاحسینعلی نوری منشی وی شد؛ اما پس از مدتی میرزاحسینعلی نیز ادعای جانشینی باب را کرد و خود را «بهاءالله» خواند و عده‌ای از پیروان باب به وی گرویدند،[۱] در این هنگام بابی‌هایی که بر جانشینی میرزایحیی باقی مانده بودند، «ازلی» نام گرفتند و هواداران نوری «بهائی» خوانده شدند.[۲] به‌تدریج کشمکش‌های ازلی‌ها و بهائی‌ها شدت گرفت و آنان بسیاری از اسرار یکدیگر را فاش کردند.[۳] با تصمیم میرزاتقی‌خان امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین‌شاه برای مقابله جدی با فتنه باب، نوری در سال ۱۲۶۷ق/ ۱۲۳۰ش ناچار از ایران خارج شد و به کربلا رفت؛ ولی پس از برکناری و قتل امیرکبیر در ۱۲۶۸ق/ ۱۲۳۱ش او به دعوت میرزاآقاخان نوری صدراعظم به تهران بازگشت.[۴] پس از سوء قصد عده‌ای از بابیان به ناصرالدین‌شاه در ۲۸ شوال ۱۲۶۸ق/ ۲۴ مرداد ۱۲۳۱ش و بازداشت آنان، نوری که به سفارت روس پناهنده شده بود، بازداشت و زندانی شد؛ ولی چهار ماه بعد با وساطت میرزاآقاخان نوری آزاد و برای همیشه به عراق تبعید شد. میرزایحیی نیز با نام مستعار و لباس مبدل به بغداد رفت و به او پیوست[۵] ولی رفتار زشت و آشوبگرانه بابیان در عراق، ازجمله دزدی و غارت اموال مردم، موجب شد مدتی بعد دولت عثمانی در سال ۱۲۸۰ق/ ۱۲۴۲ش آنان را از آنجا به استانبول و سپس به شهر «ادرنه» در آن کشور تبعید کند.[۶] حکومت عثمانی برای پایان‌دادن به درگیری و کشت و کشتار میان ازلی‌ها و بهائی‌ها که بر سر جانشینی باب با هم رقابت داشتند، در سال ۱۲۸۵ق/ ۱۲۴۷ش بهائی‌ها را به شهر «عکا» در فلسطین و ازلی‌ها را به بندر ماغوسه (فاماگوستا) در جزیره قبرس فرستاد[۷] و میرزایحیی در سال ۱۳۳۰ق/ ۱۲۹۱ش در آنجا مرد. پس از مرگ وی میرزاهادی دولت‌آبادی و سپس برادرش میرزایحیی دولت‌آبادی پیشوای ازلیان شدند و با مرگ آن دو، ازلیان رو به ضعف رفتند و منقرض شدند.[۸] نوری نیز که مدت نُه سال در قلعه‌ای در منطقه عکا تحت نظر بود، سرانجام در دوم ذیقعده ۱۳۰۹ق/ ۱۲۷۱ش در سن ۷۵سالگی مرد.[۹] پس از مرگ نوری، به موجب وصیت وی پسرش عباس افندی معروف به «عبدالبهاء» جانشین او شد.[۱۰] آقاجان کاشانی و چند تن از نزدیکان نوری با نوشتن متون و فرستادن پیام برای بهائیان، در مقام انکار جانشینی افندی برآمدند و وی را خارج از دین بهاء خواندند.[۱۱] ادامه دارد... 📗[۱]جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۲۰۲–۲۰۳؛ ربانی گلپایگانی، فرق و مذاهب کلامی، ۳۴۰. 📗[۲]مکی، زندگانی میرزاتقی‌خان امیرکبیر، ۳۲۳–۳۲۴؛ نجفی، بهاییان، ۳۱۷–۳۱۸. 📗[۳]جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۲۰۲–۲۰۳. 📗[۴]نجفی، بهاییان، ۱۹۴–۱۹۵. 📗[۵]جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۱۹۵–۱۹۶؛ زاهد زاهدانی، بهائیت در ایران، ۱۹۳. 📗[۶]زاهد زاهدانی، بهائیت در ایران، ۱۹۳؛ جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۱۹۷–۲۰۱. 📗[۷]زاهد زاهدانی، بهائیت در ایران، ۱۹۶–۱۹۷؛ جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۲۰۳. 📗[۸]مکی، زندگانی میرزاتقی‌خان امیرکبیر، ۳۲۶–۳۲۷؛ جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۲۰۴. 📗[۹]جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۲۰۴. 📗[۱۰]جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۲۱۰. 📗[۱۱]زعیم‌الدوله، مفتاح باب الابواب یا تاریخ باب و بهاء، ۲۹۹.