eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چشم به راه - قسمت شصت و ششم.mp3
28.79M
🎬 قسمت: شصت و ششم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 🔻 3⃣1⃣ سردار علی ناصری نقشه ای در اتاق فرماندهی بود و همه حضار سرشان را روی نقشه خم کرده بودند و به توضیحات من گوش می دادند. سرها چنان خم می شد که روی نقشه تاریک می شد و نمی توانستم مطلبم را روی نقشه درست توضیح بدهم. مدتی مد شده بود که فرماندهان آنتن خودکار شکلی در جیب داشتند و با آن مطالب خود را روی نقشه توضیح می دادند. وقتی آقا محسن وضع مرا دید، گفت: - برادرها، کسی آنتن همراه نداره، به آقای ناصری بده تا راحت تر توضیح بده؟! محمد باقری (حسن باقری) آنتنی داشت. آن را کشید و بلند کرد و به من داد. وقتی آن را به من داد، بدون آنکه بدانم در چه موقعیتی قرار دارم و دور و اطرافم چه کسانی هستند، بلند گفتم: . . . . . . احسنت! همه زدند زیر خنده. آقا محسن هم زد زیر خنده. شاید چند دقیقه می خندیدند. از آن به بعد، هر وقت مرا می دیدند، می گفتند: ... . علی ناصری، احسنت!؟ * آن جلسه، نقطه عطفی در کار قرارگاه نصرت و کار روی هور و فراهم آوردن مقدمات عملیات بزرگ خیبر بود. * * * 🔅 پیگیر باشید @zandahlm1357
توصیف عبادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) از زبان حبه و نوف «حبّه عرنی» می‌گوید: شبی من و «نوف» در صحن دار الاماره خفته بودیم. امیرالمؤمنین (علیه السلام) را دیدیم که همانند انسان واله و پریشان، دستش را بر دیوار گذاشته و می‌گفت: (إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ... ) [۲] . آیات مذکور را تکرار و همانند انسان مجنون حرکت می‌کرد. ---------- [۲]: . سورة البقرة ۱۶۴ و ۱۹۰ و ۱۹۱. حضرت به من فرمود: ای حبّه! خواب هستی یا بیدار؟ عرض کردم: بیدارم. شما این گونه رفتار می‌کنید پس ما چه کنیم؟ شروع به گریستن کرد و فرمود: ای حبّه! خدا، به من و تو، از رگ گردن نزدیک تر است. چیزی ما را از خدا محجوب نمی کند. آن گاه به نوف فرمود: بیداری یا خواب؟ عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! خواب نیستم. شما در این شب، ما را به گریه انداختی. فرمود: اگر در این تاریکی شب، از خوف خدا گریه کنی، در قیامت، چشمت روشن می‌شود. ای نوف! هر کس از خوف خدا اشکی بریزد، گناهانش آمرزیده می‌شود. ای نوف! هر کس از خوف خدا بگرید و حُبّ و بغضش برای خدا باشد، کسی به منزلت او نمی رسد. ای نوف! هر کس محبّت او در راه خدا باشد، چیزی را بر آن محبّت ترجیح نمی دهد، و هر کس بغضش در راه خدا باشد بغض خود را در راه منافع شخصی صرف نمی کند، بدین صورت حقیقت ایمان تان را کامل می‌گردانید. سپس ما دو نفر را موعظه کرد و در آخر فرمود: از خدا بترسید. آنگاه حرکت کرد و فرمود: خدایا! نمی دانم تو از من اعراض کرده ای یا عنایت داری؟ کاش می‌دانستم با این خواب‌های طولانی و کمی سپاس گزاری، حالم چگونه است! حبّه گفت: به خدا سوگند! حضرت تا طلوع فجر در همین حال بود. [۱] ---------- [۱]: . فلاح السائل مخطوط به نقل از بحار الانوار ۴۱/۲۲ و ۸۴/۲۰۱؛ مستدرک الوسائل ۵/۲۰۹؛ الکنی و الالقاب ۲/۹۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
نیت صاحبدلان مردم را به اخلاص و نیت صحیح می‌خوانند و می‌گویند: عمل بدون نیت درست، ارزشی ندارد؛ چنانکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: عمل در گرو نیت است و نیت مؤمن از عمل وی برتر است. حال این بینوا می‌پندارد که همینکه موقع عبادت یا نشرگفت «قربة الی اللّٰه» کافی است، حال اینکه این الفاظ از حرکت زبان و حدیث نفس و اندیشه و انتقال خاطری به خاطر دیگر ناشی می‌شود و نیت به اینها مرتبط نیست. پس نیت در واقع همان برانگیخته شدن نفس و میل آن به کاری است که غرض وی انجام آن کار است؛ چه سریعاً و چه در آینده انجام گیرد. این میل باطنی اگر ایجاد نشود به مجرد اراده خیال ایجاد نمی گردد، چرا که نیت بی توجه چون انسان گرسنه ای است که میل به غذا دارد و بدون اینکه غذایی تهیه دیده باشد، امیدوار است با نیت غذا، سیر شود، و یا مانند کسی است که از حقیقت عشق بی خبر است و خود را قلباً عاشق کسی معرفی می‌کند و کاری برای رسیدن به او انجام نمی دهد. پس نیت قلبی زمانی محقق می‌شود که اسباب دسترسی فراهم شود، مثلاً کسی که تصمیم بقاء نسل خود دارد، با نیت قربت در ازدواج کاری درست نمی شود، بلکه باید ازدواج کند. با توجه به این امور معنای فرمایش پیامبر که فرمود نیت مؤمن برتر از عمل اوست، فهمیده می‌شود. چرا که نیت صحیح، نیتی است که همراه با عمل باشد. عاقل کافی است که به او اشاره ای شود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۹- نماز و قرآن تفسیر نماز » نماز و قرآن در مواردی قرآن و نماز در کنار هم آمده اند، مانند: «یَتلُونَ کِتابَ اللَّهِ وَ اَقامُوا الصَّلوةَ» [۱] قرآن تلاوت می‌کنند و نماز به پای می‌دارند. و یا در جای دیگر می‌فرماید: «یُمَسِّکوُنَ بِالْکِتابِ وَ اَقامُوا الصّلوة» [۲] به قرآن تمسّک می‌جویند و نماز به پای می‌دارند. گاهی برای نماز و قرآن، یک صفت آورده شده، چنانکه کلمه ذِکر هم به قرآن گفته شده است: «اِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا الذِّکر» [۳] ما ذکر را نازل کردیم. و هم فلسفه نماز شمرده شده است: «اَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْری» [۴] نماز را بخاطر یاد من به پای دار. جالب آنکه گاهی بجای کلمه نماز کلمه قرآن آمده است، مانند آیه «اِنَّ قُرآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً» [۵] که گفته اند مراد از قرآن الفجر، نماز صبح است. بگذریم که خواندن قرآن بصورتِ حمد و سوره، یکی از واجباتِ نماز است و بحث نماز در اکثر سوره‌های قرآن، هم در بزرگ ترین سوره (بقره) و هم در کوچک ترین سوره‌ها (کوثر) آمده است. ---------- [۱]: ۶۱) سوره فاطر، آیه ۲۹. [۲]: ۶۲) سوره اعراف، آیه ۱۷۰. [۳]: ۶۳) سوره حجر، آیه ۹. [۴]: ۶۴) سوره طه، آیه ۱۴. [۵]: ۶۵) سوره اسراء، آیه ۷۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357