🍂
🔻 #پنهان_زیر_باران 3⃣2⃣
سردار علی ناصری
در آغاز، از زحمات علی هاشمی و دیگر مسئولان قرارگاه نصرت تشکر و قدردانی کرد. حرفهایی هم درباره روند جنگ و مسائل و مشکلات پیش آمده زد و سرانجام چنین گفت: «بعضی از شما از کار چند ماهه خسته شده اید و بعضی ها هم شاید کار را ول کرده و رفته اند. من نمی توانم همه مسائل را به شما بگویم؛ اما این را به شما نوید می دهم که روزی تمام زحمت های شما ثمر خواهد داد و خستگی ها از تنتان در خواهد آمد. من شما را درک می کنم. شما روحیات حماسی دارید، روحیات ایثار دارید، دوست دارید تو خط باشید و در عملیاتها شرکت بکنید. صدای گلوله و خمپاره برای شما دلنواز است. دوست دارید روزی چند بار شلیک کنید و گلوله های دشمن کنارتان منفجر شود. گلوله ها، شما را به خدا نزدیک می کند. این حالت های شما را درک می کنم؛ اما حضورتان در این قرارگاه و در کار شناسایی هور اگر بیشتر از حضورتان در عملیاتها ثواب نداشته باشد، کمتر هم ندارد؛ با این تفاوت که شما در محیطی آرام و ساکت و به دور از هرگونه ریا کار و تلاش و مجاهده می کنید. امید داشته باشید و یأس به خودتان راه ندهید و کار را با دلگرمی به پیش ببرید.»
بچه ها تکبیر گفتند و همین چند جمله خیلی در بالا رفتن روحیه ها مؤثر واقع شد و امید تازه ای در دل بچه ها رویاند.
همان روز یا کمی بعد هم یکی یک رادیوی کوچک و قرآن ترجمه دار از طرف آقا محسن به بچه ها داده شد. تا مدتها آن رادیو را بچه ها «رادیو آقا محسن» می نامیدند. لوحی نیز به ما تقدیم کردند که حاوی متن جالبی بود.
پیگیر باشید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نوشتارِ زیر عرش محمّد بن حسن بن علی بن ابی طالب از پدرش از جدّش: از رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واکنش ابوبکر و عمر پس از فرمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
چون به علی (علیه السلام) با عنوان «امیرالمؤمنین» سلام داده شد، آن دو مرد در حالی که میگفتند: «به خدا سوگند هرگز آنچه را پیامبر برای وی مقرر کرد، تحویلش نخواهیم داد» از آنجا بیرون رفتند. [۲]
----------
[۲]: . الیقین ۳۰۷؛ تفسیر العیاشی ۲/۲۶۸؛ البرهان ۳/۴۵۱؛ تفسیر نورالثقلین ۳/۸۰؛ بحار الانوار ۳۱/۶۲۸.
احادیث مخالفین پیرامون لقب «امیرالمؤمنین»
درباره اعطای لقب «امیرالمؤمنین» به حضرت علی (علیه السلام) در مصادر مخالفین روایات بسیاری در دست است تا جایی که «سید بن طاووس» کتاب «الیقین باختصاص مولانا علی بإمرة المؤمنین» را به این موضوع اختصاص داده است.
گفتار علامه مجلسی پیرامون لقب «امیرالمؤمنین»
«علامه مجلسی» پس از نقل ۸۴ روایت در این زمینه، مینویسد:
هیچ منصفی در تواتر این روایات - که هم از طُرُق خاصه و هم از طُرُق عامه با اسناد فراوان و متفاوت نقل شده اند - تردید به خود راه نمی دهد، هر چند که ما به خاطر دوری از طولانی شدن، از ذکر برخی از آنها خودداری کردیم، و برخی دیگر را به سبب کافی بودن آنچه ذکر شد، برای روشن شدن مقصود - و نه به خاطر اینکه تصریحی بر امامت و خلافت وی باشد - در سایر بابها آورده ایم؛ زیرا اگر وی در حیات و بعد از وفات رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از جانب خدا و رسولش «امیر مؤمنان» بوده، بر مردم لازم بود، در اوامر و نواهی از وی اطاعت کنند، و این واژه [المؤمنین] به دلیل جمع و دارای الف و لام بودن، همه مؤمنان را در بر میگیرد، و این خود به معنای امامت کبری و زعامت عُظمی میباشد، بخصوص که در اکثر روایات دیگر، همراه با نصوص و قراین دیگر و آشکاری است که تصریح بر امامت وی دارند، و معنایی جز آنچه ذکر شد را برنمی تابند.
بنابراین، هر که را خداوند به حق هدایت فرموده، این
مسأله نزد او از روشن ترین امور است، و هر کس خداوند وی را از نور بی بهره ساخته، نوری نخواهد داشت. [۱]
----------
[۱]: . بحار الانوار ۳۷/۳۳۹.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تورات تورات مشتمل بر پنج سِفر است. در سفر اول از آغاز آفرینش تا وقایع حضرت آدم علیه السلام و نیز تا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شوق، انس، ترس
انس و ترس و شوق از آثار محبت هستند، ولی این آثار برای شخص عاشق و محب فرق میکنند، وقتی عاشق از پس پردههای غیب به محبوب خود توجه میکند و ناتوانی خود را از رسیدن به کنه جمال او مییابد، در قلب او تمایل و هیجانی به سوی معشوق ایجاد میشود که این حالت را شوق گویند. اگر به خاطر قرب به معشوق و مشاهده حضور حاصل شده از کشف، فرحناک گشت و نگاه او منحصر در مطالعه جمال حاضر مکشوف شد، این حالت را انس گویند.
اگر نگاه عاشق منحصر در صفات عزت و استغنای محبوب باشد و عاشق در دل خود احساس زوال و دوری نکند و او با این شعور دردمند شود، این درد از او را خوف نامند. پس این افعال تابع این ملاحظات میباشند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله سخنرانی های #زمانه_ات_را_بشناس 26 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم #وقایع_تاریخی مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمانه ات را بشناس 27.MP3
3.47M
🔰 سلسله سخنرانی های #زمانه_ات_را_بشناس 27
🌀 بازخوانی تحلیل های مهم #وقایع_تاریخی مقام معظم رهبری
🎬 جلسه 7️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های #تاریخی رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) براى كناره گيرى مسالمت آميز معاويه تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جنگ صفّين
اشاره
هنگامى كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) تصميم گرفت به سوى شام حركت كند، براى بسيج مردم، روز جمعه به منبر رفت و فرمود: «... به سوى دشمنان قرآن و سنت حركت كنيد. به سوى قاتلان مهاجر و انصار حركت كنيد... به سوى كسانى حركت كنيد كه براى به دست آوردن دل هاى آن ها، به آنان مال داده مى شد تا آزار خود را از مسلمانان باز دارند».
با همت گروهى از بزرگان ياران آن حضرت، و دستور اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به فرمانروايان شهرهاى مهم خلافت خويش مبنى بر بسيج نيروها، حدود نود هزار تن گرد آمدند و در التزام وى به سوى شام روان شدند. معاويه نيز از شامات و قبرس، بالغ بر يكصد و بيست هزار نفر فراهم كرد. دو سپاه در محلى به نام صفّين در غرب رود فرات و در سرزمين شام مقابل يكديگر فرود آمدند.
تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) بر اين بود تا جنگ صورت نگيرد و خون ريزى پيش نيايد. لذا بارها پيك هايى نزد معاويه فرستاد، اما آنها بى نتيجه برمى گشتند.
ماه هاى ذى القعده و ذى الحجه به تبادل پيكها گذشت. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در ماه محرم سال ۳۷ هجرى آخرين حجّت را بر آنها تمام كرد و چون شاميان بر موضع خود پافشارى كردند، با شروع ماه صفر جنگ آغاز شد.
#تاریخ_تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅جعل و دروغی به نام نخستین منشور حقوق بشر کوروش به روایت خانم دکتر میترا مهر آبادی
🔹دکتر میترا مهر آبادی ایران شناس معروف به ساختگی بودن مفاهیم حقوق بشری منشور کوروش پرداخته و می نویسد :
▪️یکی از چالش هایی که بیش از نیم قرن می باشد که پیرامون منشور کوروش در گرفته است، توصیف آن به عنوان نخستین اعلامیه حقوق بشر در جهان بوده است. آن بر اساس ترجمه ایی غیر واقعی و ساختگی (با اهدافی آرمانی و دلخواه) از منشور به فارسی می باشد که همان به زبان های دیگر نیز ترجمه گردیده است.
اما سابقه این ترجمه به دوران پهلوی دوم و مقارن زمانی بر می گردد که جشن های 2500 ساله شاهنشاهی در شرف برگزاری بود. یک رشته اقدامات در راستای نشان دادن ایران به عنوان کشوری با دیرینگی و شکوه پادشاهی دو هزار و پانصد سال و مهد رعایت حقوق بشر (بر مبنای ترجمه ایی ساختگی و غیر علمی از منشور کوروش و نحوه برخورد یک فاتح نظامی با ملل مغلوب) تحت حمایت های گسترده ی دولت محمد رضا پهلوی پهلوی در دست انجام بود.▪️
📚https://b2n.ir/d01470
📚https://b2n.ir/f81298
🔹دکتر مهرآبادی در ادامه به نقش اشرف پهلوی در مجامع بین المللی در ترجمه جعلی منشور کوروش و حقوق بشر دانستن آن اشاره می کند و ترجمه جعلی منشور که توسط خاندان پهلوی به دروغ و فریب نشر داده شد را چنین می نویسد(اسکن را مطالعه بفرمایید) :
📚https://b2n.ir/u71565
🔹دکتر مهرابادی در ادامه نشر جعلیات حقوق بشر دانستن منشور کوروش می نویسد :
▪️دقيقا از این جا به بعد بود که منشور یا استوانه ی کوروش در سطح بین الملل، به «اعلامیه ی حقوق بشر کوروش» یا «نخستین اعلام بشر جهان» مشهور گردید. حال آن که همان گونه که در ترجمه های آکادمیک آن مشاهده شد، به رغم این که منشور، حاوی برخی مفاهیم انسان دوستانه هست، اما آن، نه بی سابقه و نه هم خوان با مفاهیم «حقوق بشر» امروزی بوده است. از این رو، به کار بردن چنین تعابیری، به میزان زیادی فاصله گرفتن از داوری آکادمیک می باشد. خاصه این که این روند، سبب شد تا یک رشته ترجمه های هرچه بیشتر متفاوت با اصل منشور و دلبخواه تر از آن، در دنیا و بر بستر اینترنت پراکنده شود که تاکنون، حتی باعث کج فهمی برخی از اندیشه گران (غیر مرتبط با تاریخ) هم گشته است. از آن جمله است ترجمه هایی که با گونه ای درهم آمیختن منشور کوروش و قانون نامه ی حموربی و برخی مفاهیم کنونی حقوق بشری، از به کار بردن نام اهورمزدا در منشور، و یا آزاد گذاشتن صریح کوروش، مردم را در انتخاب دین و مذهب، و یا دادن حق انتخاب به مردم برای پذیرفتن یا نپذیرفتن پادشاهی او (گونه ای دموکراسی که اصلا در آن زمان مطرح نبوده)، و یا ذكر قوانینی مشخص برای برخی جرایم و... سخن می گوید▪️
📚https://b2n.ir/w97841
⭕️ وحشت مثال زدنی و روش عجیب ساسانیان برای فرار نکردن در مقابل لشگر اعراب!
✍ طبری - مورخ ایرانی در وقایع جنگ نهاوند مینویسد؛
📃در آن جنگ، لشگر ساسانیان به شدت ترسیده و برای اینکه از معرکه جنگ فرار نکنند، خود را در دسته های هفت تایی، با زنجیر و طناب بهم بسته، و پشت سر خود را مملو از خار آهنی کرده بودند‼️ اما بلافاصله که جنگ آغاز شد و متوجه اراده و شجاعت لشگر یک دست اعراب شدند، بازهم فرار را بر قرار ترجیح داده و تا یکی (به خاطر زنجیرکشی) به زمین میوفتاد بقیه هم میوفتادند و گیر میکردند و کشته میشدند‼️
#متن_عربی: الأعاجم قد شدوا أنفسهم بالسلاسل لئلا يفروا، وحمل عليهم المسلمون فقاتلوهم....العرصة انهزموا، فجعل يقع الْوَاحِدُ فيقع عَلَيه سَبْعَة، بَعْضُهُم عَلَى بَعْضٍ فِی قِيَاد، فَيُقْتَلُون جَمِيعًا
📗 تاريخ طبری جلد ۴ صفحه ۱۱۶
🌐 lib.efatwa.ir/47196/4/116
📗 تاريخ طبری جلد ۴ صفحه ۱۲۰
🌐 lib.efatwa.ir/47196/4/120
➖➖➖➖➖➖➖➖➖