eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
جذر اصم برای اینکه جذر اصم بدست آید از این قاعده استفاده می‌شود. نزدیک ترین اعداد به مجذور را از آن کم می‌کنیم و حاصل را نگه می‌داریم، سپس جذر همان عدد نزدیک را گرفته و دو برابر کرده و همان باقیمانده را به آن می‌افزاییم، باقیمانده را به همان حاصل نسبت می‌دهند و به جذر عدد قریب می‌افزایند، جذر اصم بدست آید. مثلاً برای پیدا کردن جذر ۱۰، نزدیک ترین عدد که ۹ است از آن کم می‌کنیم و حاصل (۱) نگه می‌داریم. سپس جذر ۹ را گرفته (و آن را دو برابر کرده و با یک اضافه می‌کنیم و به همان حاصل نسبت می‌دهیم و به جذر عدد نزدیک اضافه می‌نماییم جذر اصم عدد ده، تقریباً ۳۱۷ خواهد شد. @zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لَيْسَتِ‌ الرَّوِيَّةُ‌ كَالْمُعَايَنَةِ‌ مَعَ‌ الْإِبْصَارِ؛ فَقَدْ تَكْذِبُ‌ الْعُيُونُ‌ أَهْلَهَا، وَ لَا يَغُشُّ‌ الْعَقْلُ‌ مَنِ‌ اسْتَنْصَحَهُ‌. امام عليه السلام فرمود: تفكر و انديشه همچون ديدن با چشم نيست، چراكه گاه چشم، به صاحبش دروغ مى‌گويد؛ ولى عقل (سليم) به كسى كه از او راهنمايى بخواهد غشّ‌ وخيانت نمى‌كند.
شرح و تفسير خطاى حس را با عقل اصلاح كنيد امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به خطاى حسّ‌ اشاره مى‌كند كه گاه منشأ مشكلات عظيمى مى‌گردد آن حضرت مى‌فرمايد:«تفكّر و انديشه همچون ديدن با چشم نيست»؛ (لَيْسَتِ‌ الرَّوِيَّةُ‌ كَالْمُعَايَنَةِ‌ مَعَ‌ الْإِبْصَارِ) . سپس به دليل آن اشاره كرده، مى‌فرمايد:«چه بسا چشم به صاحبش دروغ مى‌گويد؛ ولى عقل (سليم) به كسى كه از او راهنمايى بخواهد خيانت نمى‌كند»؛ (فَقَدْ تَكْذِبُ‌ الْعُيُونُ‌ أَهْلَهَا، وَ لَا يَغُشُّ‌ الْعَقْلُ‌ مَنِ‌ اسْتَنْصَحَهُ‌) . برخلاف آنچه علماى حسّى و تجربى مى‌پندارند هميشه حسّ‌ و تجربه صحيح‌ترين اطلاعات را در اختيار انسان نمى‌گذارد؛ خطاهاى حسّ‌ را بسيارى از دانشمندان جمع‌آورى كرده‌اند كه ليست بزرگى را تشكيل مى‌دهد. مثال‌هاى سادۀ آن را در زندگى روزانۀ خود مى‌بينيم هنگامى كه آتش‌گردان را به دور خود مى‌گردانند از دور دايرۀ كامل آتش مى‌بينيم در حالى كه آتش همواره در يك نقطه از اين دايره بيش نيست؛ ولى چون به سرعت گردش مى‌كند چشم ما فاصله‌ها را نمى‌بيند. زمانى كه باران با سرعت مى‌بارد ما دانه‌هاى باران را به صورت خط‍‌ مستقيم مثلاً به طول نيم متر، كمتر يا بيشتر، مشاهده مى‌كنيم در حالى كه دانۀ باران يك نقطه بيشتر نيست. آن گاه كه در انتهاى خيابانى كه دو طرف آن را درخت پوشانده است مى‌ايستيم و نگاه به طول خيابان مى‌كنيم احساس مى‌كنيم درخت‌ها هرچه از ما دورتر مى‌شوند به هم نزديك‌تر مى‌گردند و فاصلۀ آن‌ها پيوسته كم مى‌شود در حالى كه مى‌دانيم اين فقط‍‌ خطاى باصره است. و خطاهاى فراوان ديگر. هنگامى كه چشم كه مهم‌ترين حسّ‌ ماست داراى خطاهاى فراوان است چگونه مى‌توانيم به ساير حواس خود صددرصد اطمينان كنيم‌؟ اگر بخواهيم خطاى حواس را در گوش و حس لامسه و چشيدن و بوييدن نقل كنيم يك كتاب مى‌شود، به همين دليل ما بايد پيوسته خطاهاى حس را از طريق عقل اصلاح كنيم. مبادا خطاهاى حسى، ما را به كارهايى كه خلاف وظيفه و مسئوليت ما و خلاف رضاى خداست بكشاند. درست است كه عقل نيز گاه خطا مى‌كند و انسان، معصوم نيست؛ ولى به هر حال وسيلۀ خوبى براى اصلاح خطاهاى حس محسوب مى‌شود. امام عليه السلام به اين نكته در كلام نورانى خود اشاره كرده تا همگان به هوش باشند. فراموش نكنيم اين سخن را هنگامى امام عليه السلام بيان كرد كه هنوز مباحث مربوط‍‌ به خطاى حواس چندان مطرح نبود. از سوى ديگر آن‌ها كه تمام اعتمادشان بر حس است نبايد فراموش كنند كه حس هميشه امور پراكنده‌اى را در اختيار انسان مى‌گذارد، اين عقل است كه از آن‌ها يك قاعدۀ كلى و علمى مى‌سازد كه در موارد مشابه قابل استدلال است، بنابراين هرگز نبايد به دليل اين‌كه عقل هم خطاپذير است آن را بى‌اعتبار دانست و تمام توجه خود را به حس معطوف داشت كه تا عقل، پشتيبان حس نباشد هيچ مشكلى حل نمى‌شود و هيچ قانون علمى به وجود نمى‌آيد. تمام داروهايى كه براى بيمارى‌هاى مختلف تجويز مى‌شود و به صورت يك اصل كلى ارائه مى‌گردد نتيجۀ آزمايش‌هايى است كه نخست روى حيوانات و سپس تعدادى از انسان‌ها انجام داده‌اند، آن‌گاه از مجموع اين آزمايش‌هاى پراكنده، قانونى كلى استنتاج مى‌گردد. از اين كلام حكيمانه مى‌توان نتيجه گرفت كه هرگز نبايد به كار شعبده‌بازان و ساحران دل‌خوش كرد و فريب كارهاى آن‌ها را خورد، هر چند با حسّ‌ خود، كار خارق‌العاده‌اى از آن‌ها ببينيم. هنگامى كه اعمال آن‌ها را با نيّت‌هاى سوء و ادعاهاى باطلشان در كنار هم قرار مى‌دهيم اين‌جاست كه عقل ما حسّ‌ ما را تكميل مى‌كند. يا هنگامى كه مى‌بينيم دشمن قرآن‌ها را بر سر نيزه كرده و دم از داورى قرآن مى‌زند در حالى كه آثار سوء نيت و ستمگرى از سابقۀ آن‌ها كاملاً هويداست بايد به حكم عقل تن دَر دهيم و آن را يك نيرنگ بناميم. در هر حال اين گفتار حكيمانه مى‌تواند سرچشمۀ نتيجه‌گيرى‌هاى مختلف در مسائل اخلاقى و سياسى و اجتماعى و علمى گردد.
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
چندنکته مهم درمورد فیکوس👇 ✅نورغیرمستقیم(2متری پنجره جنوبی) ✅گرماورطوبت دوسته وازآبیاری زیاد برگهاش میریزه وبسرما حساسه☃ ✅خاکش خشک شدآبش بدید اگه تشنگی بکشه برگاش آویزون میشه(1ربع بزاریدش تشت آب) ☘فیکوس به تعویض گلدون حساسه وگلدون کوچیک رو دوست داره 🌱هم از طریق برگ هم ازطریق ساقه میتونید داخل اب ریشه دارش کنید یه نایلون بکشید روش وقتی تو آبه و هردوروز آبشو نو کنید تا ریشه داد, بزنیدش توخاک✅😍
خیلی پیش اومده که بی دلیل برگ گیاهان یکی از حالت های عکس بالا رو داشته، این نشون میده که میزان مواد مغذی در خاک گلدان کم هست پس با تشخیص درست اون رو برای گیاهان خودتون تآمین کنید
گل جدید 1⃣وقتی گلدان جدیدی می‌خریم،خیلی ها سریع برای اینکه گلدونش زیباتربشه تعویض گلدون انجام میدن که ممنوعه❌ چون گلدان تازه از گلخونه به خونه اومده و شوک جابه جایی داره.و نباید با تعویض گلدان،یه شوک دیگه هم بهش وارد کنیم❌ 2⃣تا یکماه هیچ کودی بهش ندین ،چون تاریخ آخرین باری که کود گرفته را نمیدونیم و اگه تازگی کوددهی شده باشه،ریشه ها میسوزه♨️ 3⃣نیاز نوری و آبی گلی که خریدین را سوال کنین ،تا دچار تنش آبی و نوری نشه🚱 4⃣موقع خرید گل،پشت و روی برگها را چک کنین تا حشره یا آفت نداشته باشه🦗 5⃣گلی که میخرین را تا دوهفته اول از بقیه گل هاتون جدا نگه داری کنین یا به اصطلاح قرنطینه کنین چون ممکنه آفت یا بیماری داشته باشه که همون اول نشون نمیده.و میتونه بقیه گل ها تون را آلوده کنه⛔️ اگه هنوز عضو نیستی، یا علی👇🔗 @zandahlm1357
۴- دین، از سیاست جدا نیست، بلکه سیاست و حکومت برای حفظ دین است. «لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ... یَعْبُدُونَنِی» ۵- در بیان وعده‌های الهی، برای باور کردن مردم، بیان نمونه‌هایی از تاریخ گذشته مفید است. «کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ» ۶- پیروزی نهایی اهل حقّ، سنّت الهی است. «کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ» ۷- هدف از حکومت اهل ایمان، استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیّت کامل است. «لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ- لَیُبَدِّلَنَّهُمْ- لا یُشْرِکُونَ» ۸- دست خدا را در تحولات تاریخ ببینیم. «وَعَدَ اللهُ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ- لَیُبَدِّلَنَّهُمْ» ۹- دین اسلام، تنها دین مورد رضایت الهی است. «دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ» ۱۰- امنیّت واقعی، در سایه حکومت دین است. «لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً» ۱۱- امنیّت در جامعه ی اسلامی، شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می‌سازد. «أَمْناً یَعْبُدُونَنِی» ۱۲- هدف نهایی وعده‌های الهی، عبادت خالصانه و بدون هیچ شرکی است. «یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ» ۱۳- در زمان حکومت صالحان نیز گروهی انحراف خواهند داشت. «وَعَدَ اللهُ... وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِک» ✍محسن قرائتی @zandahlm1357
۴.mp3
1.26M
🔊 پاسخ استاد بـه سوالی با محوریت " فرزند به درس" 🔸پاسخ‌به‌سوالات‌مخاطبین 🔹 🔸قسمت: سی‌و‌پنجم فرزندان والدین_فعال @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ▪️سیرک به یاد ماندنی ↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و یک نکته ی مهم! با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون کــنــــید🌹 ┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک مقام و جایگاه است که باید به آن احترام گذاشت...خانم که حالش خوب باشه، حال همه خوبه 🎙دکتر سعید عزیزی @zandahlm1357
ج13خا4-01.05.12.mp3
5.33M
🎙صوت: ️🌸🌿موضوع: ترغیب کردن فرزندان به نماز 👤مدرس: 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿 ✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ممکنه تلاش های من زمینه ساز تغییر 5درصدی در همسرم بشود... ⭕️ قسمت چهل و ششم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ... @zandahlm1357
علماء اهل سنت نمی خواهند با شیعیان همکاری کنند رابعا فرمودید مانند مذاهب أربعة (حنفی و مالکی و حنبلی و شافعی) با هم همکاری کنیم این هم نشدنی است برای اینکه شماها بدون دلیل و برهان شیعیان و پیروان عترت و اهل بیت پیغمبر را با افتراء و تهمت رافضی و مشرک و کافر می‌خوانید! بدیهی است بین مشرک و مؤمن هرگز جمع نخواهد شد. و الاّ در مقام اتحاد و اتفاق با جامعه اهل تسنّن و برادران حنفی و مالکی و حنبلی و شافعی ما صمیمانه پیشقدم و حاضریم تشریک مساعی کنیم بشرطی که در إبراز حقایق و عقاید مذهبی استدلالا همگی ما و شما آزاد باشیم و مزاحمتی برای یک دیگر فراهم نکنیم. و همان قسمی که اتباع چهار مذهب (حنفی ها-مالکی ها-حنبلی ها-شافعیها) آزادی در عمل دارند اتباع عترت طاهره پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم جعفریها هم آزاد در اعمال خود باشند. ولی وقتی می‌بینیم با اختلاف بسیاری که در مذاهب اربعه موجود است حتی بعضی یکدیگر را تکفیر و تفسیق می‌نمایند مع ذلک شما همه را مسلمان و بآنها آزادی در عمل می‌دهید-ولی شیعیان بیچاره را مشرک و کافر خوانده و طرد از جامعه نموده و آزادی در عمل و عبادت را از آنها سلب می‌نمائید چگونه امید اتحاد و همکاری می‌رود. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا