eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
14.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ مستند کوتاه گِل‌مالی به کارگردانی عباس عاشوری نگاهی مختصر به یکی از رسوم ماندگار در آستانه سال نو در گیلان پرداخته، این مستند در دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی نیز اکران شد. سنت گِل مالی، استقبال از نوروز آداب و رسوم مردم گیلان‌زمین همواره با جذابیت‌های منحصر به فردی همراه بوده است. هر ساله در آستانه فصل بهار، زنان روستای کشایه اشکورات شهر رحیم‌آباد در استان گیلان با گِل مالی و گلکار کردن دیوار خانه‌ها به استقبال نوروز و سال نو می‌روند.
۱۰- این، نیز نامه ای است از مرحوم شیخ اعلی الله مقامه به یکی از محترمین رفسنجان: هو امید است به الطاف الهی و توجهات حضرت ظل اللهی و بمضمون آیه شریفه: والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» [۱]، حق متعال سرگشتگان وادی طلب را بمنزلگاهشان برساند و از قید تحیر و مشقت بوادی راحت نائل فرماید. خط شریف رسید و مطالب آن معلوم گشت. اولا بدانید که از ابتدای خلق عالم تاکنون امور عالم همواره بر دو دسته بوده اند؛ نور و ظلمت، حق و باطل، رحمانی و شیطانی. رگ رگ است این آب شیرین و آب شور در خلایق می‌رود تا نفخ صور در هر عهدی، برای هر موسی فرعونی بوده است، اما مه فشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر طینت خود رو کند و هرگز رحمانیان، عمل شیاطین مرتکب نشوند و از پیروان شیطان، عمل رحمانی نیاید، الا سخت هشدار که ای بسا ابلیس آدم روی هست پس به هر دستی نشاید داد دست بعضی این کار را شیوه خود قرار داده اند، خود را آدم روی می‌کنند، با وجود آنکه آدم نیستند. اینکه نوشته بودید که هر کس باری از دوش کسی برداشت باید آدم خوبی باشد، اینرا بدانید که در صورتی ---------- [۱]: ۱- قرآن مجید، سوره عنکبوت، آیه ۹۹. یعنی: « آنانکه در راه ما مجاهده و کو شش نمودند، راههای خود را به آنان نشان خواهیم داد. » چنین است که قصدش بار برداشتن باشد. ولی آنکس که اهل رحمانی نبود عمل رحمانی از او سر نمی زند، الا آنکه بجهت از راه بردن دیگران خود را بآن صورت می‌سازد. حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌فرماید: شیطان نود و نه راه خیر را بانسان می‌نماید و راهنمایی می‌کند برای آنکه در مورد صدم او را مبتلای به شت کند، لذا گفته اند: ای بسا ابلیس آدم روی هست. اما در اینکه نوشته بودید که پنج سال است با آنها متارکه کرده اید، اگر کسی طالب حق بود و یک وقت امر بر او مشتبه شد و داخل بناحق گشت، بمضمون آیه «لنهدینهم سلبنا خداوند راه را به او می‌نماید، وقتی که دید این مطلوب او نبوده، قطعة منصرف میشود. اما مسئله شیخ... و شیخ... هیچکدام ابدآ طالب راه خدا نبودند. زیرا همین که دیدند ریاستی برای... محقق شده و پسر او... خیلی بی وجود و بی مایه است، بقصد اینکه ریاست را بعد از او حائز باشند، داخل در این دستگاه شدند. سپس... ملتفت شد و کار پسرش را محکم نمود. بعد از فوت او... پسر کوچک... را با خود همراه نمود و مدت دو سال با شیخ... جدال می‌کرد. سپس دید که او مخرب سختی است او را شیخ المشایخ کرد و آسوده شد. بعد... دید بیچاره زحمت را او کشیده و نتیجه را دیگری برده است. بعد از... هم... آمد برگشت و مخرب شد، والا هیچوقت اهل رحمانی طالب شیطانی نیست و اهل شیطانی طالب رحمانی، الا آنکه گاهی اهل شیطانی می‌بینند که امروز مردم طالب رحمانی هستند لذا خود را بصورت رحمانی در می‌آورند، برای آنکه ریاست را که مطلوبشان است درک کنند، مثل خلیفه دوم. اما اینکه نوشته اید دروغگوئی بدترین گناه است، می‌دانید که دروغگو معروف است به دشمن خدا، ولی زانی و لواطگر و شارب الخمر را دشمن خدا نگفته اند. و اینکه مرقوم داشته اید که مقصدی جز خدا ندارم، هر کسی باید طالب خدا باشد، الا اینکه چون عالم عالم اسباب است و خداوند چنین مقدر کرده است، ناچار باید دنبال اسباب رفت. پیغمبر ما (صلی الله علیه و آله و سلم) که شخص اول در خانه خدا است و مثل او موحدی نیامده است، به عنوان تألیف قلوب به کفار پول می‌داد و یا اینکه در دعوت و فتح امصار بحسب ظاهر در مقام تهیه اسباب بر می‌آمد. خداوند حضرت موسی را ده سال به خدمت شعیب می‌فرستد، چون عالم، عالم اسباب است. ولی مطلب همان است که گفته شد، اگر کسی طالب باشد خداوند به مضمون وعده خود: «لنهدینهم سبلنا، راه را باو می‌نماید. اگر در هر ورطه ای بیفتد، چون طالب راه خدا است آن طلب او را بمنزل می‌رساند. سالکا اندر طلب زن هر دو دست کاین طلب در راه نیکو رهبر است امید است این طلب شما را بمقصد برساند. اما این حقیر دو سه نفر از بزرگان را از زمان طفولیت تا اوائل تکلیف دیدم و صفات بزرگی را در آنها بچشم خود مشاهده نمودم، ولی قسمت نبود. یکی از آنان، ده ساله بودم که فوت شد. دیگری را وقتی که از مشهد به قصد زیارت کربلا باصفهان آمدم در شاهرضای اصفهان ملاقات نمودم. گفتم زیارت کربلا می‌روم و سپس می‌آیم به خدمت او. اما حقیر در کربلا بودم که خبر فوت او را آوردند. و بعد از آن به کسی بر نخوردم. گاهی بعضی اظهار طلب می‌کنند، می‌گویم والله من خود را قابل این منصب نمی بینم، الا اینکه چون فقها عنوان می‌دارند که اگر کسی در بلدی بود که مجتهد نداشت و دست او به مجتهد نمی رسید، اما یکنفر بود که بتواند جامع عباسی شیخ بهائی یا حدیقه مجلسی را درس بگوید و توضیح دهد، تکلیف مردم آنست که تا وقتی که به مجتهدی برسند مسائل را از او اخذ کنند.
حقیر به این عنوان گاهی دوستان را که طالب راه خدا می‌بینم و مشاهده می‌کنم که دست آنها به کسی نمی رسد، مطالبی را که از بزرگان شنیده‌ام به آنها می‌گویم، والا خداوند می‌داند که ابدآ خود را قابل ارشاد و هدایت نمیدانم، و با هر کس مراوده داشته‌ام این مطلب را تصریح نموده‌ام که والله من اهل نیستم و خود را قابل نمی دانم، الا آنکه چون اهلی را نمی بینم که خود نزد او بروم و یا دیگری را به او راه بنمایم، و این اشخاص مدعی را مدعی باطل میدانم، لذا مطالبی را که از بزرگان شنیده‌ام برای آنها می‌گویم. و اما در باره التماس دعا امیدوارم که خداوند توفیق دهد که در دعای در حق طالبان راه حق تقصیری ننمایم، چونکه خود طالبم و می‌دانم شخص طالب چه حالی دارد، لذا کوتاهی نمیکنم، و لنعم ما قال: دلم سوخت بر طالبی رهنورد که می‌گفت با حسرت و آه و درد دریغا که هر سو که بشتافتم نه رستم نه وارستهای یافتم لذا امید است که شما هم از دعا در حق حقیر کوتاهی نکنید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. چون شب بود و غلبه خواب، اگر تقصیر شده عفو خواهید فرمود. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
اختلاف در سجده بر تربت شما برای سجده کردن بر تربت ببینید چه انقلابی برپا می‌کنید خاک و تربت را در نظر عوام معرفی به بت نموده و شیعیان موحّد را بت پرست می‌خوانید؟؟. و حال آنکه ما بامر و اجازه خدا و پیغمبر سجده بخاک می‌نمائیم زیرا که در آیات قرآن مجید امر بسجده شده و شما خود می‌دانید که سجده یعنی صورت روی زمین گذاردن منتها در طریق سجده ما و شما اختلاف است که بر چه چیز باید سجده نمود. شیخ- چرا شما مانند تمام مسلمانان سجده نمی نمائید تا اختلاف واقع نشود و این بدبینی‌ها از میان برود. داعی- اوّلا شما آقایان شافعیها چرا با حنفیها و مالکیها و حنبلیها در أخذ فروعات بلکه در اصول آن قدر اختلاف دارید که گاهی منجر به تفسیق و تکفیر یکدیگر می‌گردد خوب است همگی با هم یک عقیده پیدا نمائید تا اختلاف کلمه پیدا نشود. شیخ- فتاوای فقها اختلاف دارد هر فرقه و طایفۀ از ما که تبعیّت از فقیهی مانند امام شافعی و امام اعظم یا مالک یا احمد بن حنبل رضی اللّه عنهم بنمایند مثاب و مأجور می‌باشند. @zandahlm1357