eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
37.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥من نظر دولت را اعلام میکنم 💢برشی از سومین نشست خبری سخنگوی دولت در سال ۱۴۰۳ @zandahlm1357
37.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آینده ساز شمایید 💢برشی از بازدید ۴ ساعته سخنگوی دولت از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۴) @zandahlm1357
🔸استفاده از آشغال‌گوشت در سوسیس کالباس شایعه است! سخنگوی اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی: 🔹من با اطمینان می‌گویم که اگر در تهیه سوسیس و کالباس که مواد آن شامل گوشت قرمز یا مرغ و سویا و ادویه و پودر یخ است، پوست مرغ استفاده شود بافت محصول از بین می‌رود و این کار در عمل غیرممکن است. @zandahlm1357
📣 بازدید دانشجویان ایرانی از اماکن تاریخی «مکه» 🔺دو کاروان از دانشجویان ایرانی عمره مفرده از اماکن تاریخی و مذهبی صدر اسلام در مکه مکرمه بازدید کردند. 🔺زائران دانشجو با حضور در قبرستان جنت المعلا یا ابوطالب، قبور حضرت خدیجه (س) و حضرت قاسم فرزند رسول‌خدا (ص) و مزار حضرت عبدالمطلب و حضرت ابوطالب عموی پیامبر اکرم (ص) را زیارت کردند. @zandahlm1357
🔻دولت تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ است رئیس جمهور در دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی: 🔹دولت تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ و در این رابطه اقدامات موثری انجام داده است. 🔹تدابیر اتخاذ شده در انجام عملیات وعده صادق، موجب هماهنگی حداکثری بین میدان، دیپلماسی و رسانه و تحقق کامل اهداف این عملیات شد و در نتیجه مردم نیز با هر سلیقه‌ای از این حرکت غرورآفرین تمجید کردند. 🔹️ آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیسی: عملیات غرورآفرین وعده صادق موجب افتخار است. این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محفل قرآنی مثل ستاره به مناسبت روز دختر و آغاز دهه کرامت با حضور دهها هزار نفر از مردم قم @zandahlm1357
🔴آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیسی: پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایۀ امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است 🔹اقدامات دولت در ‌مسکن‌سازی در قم قابل تقدیر است. همواره برای موفقیت جنابعالی و دولت مردمی دعا می‌کنم. اقدامات موثر برای تکمیل طرح منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم ضروری است. 🔹رئیسی: دولت نسبت به رفاه و معیشت مردم حساس است. نای ما بر این است که مسائل را به شکل میدانی و از نزدیک رصد کنیم؛ روش این دولت عبور از کنار مشکلات نیست بلکه نگاه ما حل مسائل است. @zandahlm1357
رئیسی: نویسندگان تقابل شرافت و شرارت در غزه را به نمایش درآورند 🔹امروز غزه به تابلویی تبدیل شده که یک وجه آن صفحۀ روشن شرافت است و صفحۀ تاریک آن نمایش اوج جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حامیان او است که لازم است با ابزارهای فرهنگی و هنری برای نسل‌ها به نمایش درآید. 🔹دولت مردمی تلاش کرده در راستای تسهیل دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به کتاب، سیاست احداث کتابخانه و توزیع کتاب را براساس سند آمایش سرزمینی پیش ببرد. 🔹حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب به استان‌های مختلف ارسال کرد یم تا کسانی که امکان حضور و دسترسی به نمایشگاه کتاب تهران را نداشتند، بتوانند استفاده کنند. 🔹امروز با رسیدن ظرفیت توزیع کاغذ از ۵ به ۸۰ هزار تن در سال می‌توانیم اعلام کنیم که در تولید این محصول خودکفا و مستقل شده‌ایم. @zandahlm1357
🔰 حرف روز 💢 بیم و امیدهای مجلس دوازدهم مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار و عملاً پرونده این دور از انتخابات بسته شد، اما این انتها علی‌القاعده آغاز مقطع تازه‌ای از خدمت به مردم و پیش‌برد منافع ملی ایران اسلامی به شمار می‌آید. حال که مجلس جدید به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، بهترین کار تشخیص ضعف و کاستی رفتار سیاسی منتخبان به شمار می‌آید تا با اصلاح آن، مجلس آینده در ریل صحیح و اصولی خود قرار گیرد. اجازه دهید صریح و ساده بگوییم که مهم‌ترین آسیب مجلس آینده آن‌چنان که در رفتار برخی منتخبان آن ظاهر شده، بگو مگوهای سیاسی بی‌حاصل و در نتیجه آن کشاندن کشور به سمت حواشی است. رهبر معظم انقلاب ۱۷ اسفندماه در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تذکری مهم، سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند را موجب تلخ شدن شیرینی تشکیل مجلس جدید خواندند و فرمودند: «منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراواتِ کشور تلخ شود، ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود باز می‌ماند.» در اولین روزهای پس از انتخابات ۱۱ اسفند مناقشات سیاسی برخی منتخبان، آن‌قدر پر رنگ به فضای عمومی کشور کشیده شد که اگر تذکر رهبر حکیم انقلاب اسلامی کمتر از یک هفته پس از برگزاری انتخابات نبود، معلوم نبود منتخبان بنا داشتند این مسیر مشمئزکننده را تا کجا ادامه دهند. این در حالی است که عمده منتخبان مجلس جدید از یک خاستگاه اعتقادی و سیاسی برخوردار هستند و انتظار می‌رود که آنان در یک فضای سازنده و چارچوب تشکیلاتی مباحث مربوط به مجلس آینده را دنبال کنند، به گونه‌ای که این جر و بحث‌های خسته‌کننده، ذهن و فکر مردم را درگیر خود نکند و آرامش را از جامعه نستاند. ترکیب هیئت رئیسه آینده مجلس یا کمیسیون‌های تخصصی آن ممکن است برای منتخبان جذابیت و اهمیت داشته باشد، اما برای مردم اهمیت و جذابیت ندارد؛ به ویژه طرح آن در فضای رسانه‌ای و عمومی کشور قضاوت و ارزیابی مردم را به جریان سیاسی پیروز انتخابات تغییر می‌دهد. این در حالی است که یکی از فواید و نتایج انتخابات عیان شدن متانت، بلوغ سیاسی و کارآمدی جریان‌های سیاسی است. امید است منتخبان مجلس دوازدهم در همین دوران باقی‌مانده تا آغاز مجلس آینده برچسب «مجلس حاشیه‌ها و دعواهای سیاسی» را از خود برهاند و خود را مهیای خدمت حقیقی به مردم کند. ✍️ @zandahlm1357
🌴 🌹 وَ سُئِلَ‌ عَنِ‌ الْقَدَرِ، فَقَالَ‌ عليه‌السلام طَرِيقٌ‌ مُظْلِمٌ‌ فَلَا تَسْلُكُوهُ‌، وَ بَحْرٌ عَمِيقٌ‌ فَلَا تَلِجُوهُ‌، وَ سِرُّ اللّهِ‌ فَلا تَتَكَلَّفُوهُ‌. از امام عليه السلام دربارۀ (قضا و) قدر سؤال كردند، امام عليه السلام فرمود: راه تاريكى است در آن گام ننهيد، درياى ژرفى است در آن وارد نشويد و راه پنهان الهى است، براى دستيابى به آن خود را به زحمت نيفكنيد.
شرح و تفسير راه پر پيچ و خم و ظلمانى امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به يكى از مسائل مهم عقيدتى يعنى مسئلۀ قضا و قدر در پاسخ كسى كه از اين مسئله پرسيد اشاره كرده، مى‌فرمايد:«اين راه تاريكى است در آن گام ننهيد و درياى ژرفى است در آن وارد نشويد و راز پنهان الهى است، براى گشودن آن خود را به زحمت نيفكنيد»؛ (وَ سُئِلَ‌ عَنِ‌ الْقَدَرِ فقال عليه السلام: طَرِيقٌ‌ مُظْلِمٌ‌ فَلَا تَسْلُكُوهُ‌، وَ بَحْرٌ عَمِيقٌ‌ فَلَا تَلِجُوهُ‌، وَ سِرُّ اللّهِ‌ فَلا تَتَكَلَّفُوهُ‌) . مسئلۀ قضا و قدر و جبر و تفويض از بزرگ‌ترين و پيچيده‌ترين مسائلى است كه از هزاران سال پيش مورد توجه انسان‌ها بوده و دانشمندان و فلاسفه و متكلمان در اين زمينه سخن بسيار گفته‌اند. گروهى به دلايل مختلف گرايش به سوى جبر و قضا و قدر جبرى پيدا كرده‌اند. به گمان اين‌كه اعتقاد به اختيار انسان با توحيد افعالى خداوند سازگار نيست و يا به تصور اين‌كه قانون عليت، اختيار را نفى مى‌كند و يا به انگيزه‌هاى سياسى و روانى، انسان را در كارهايش مجبور و مسلوب الاختيار دانسته‌اند. اين در حالى است كه انكار اختيار، نه‌تنها انسان را تبديل به ابزارى فاقد اراده و ارزش مى‌كند بلكه تمام مسائل تربيتى را زير سؤال مى‌برد و دعوت انبيا و نزول كتاب‌هاى آسمانى و تكليف و آزمايش الهى و ثواب و عقاب و جنت و نار، همه بيهوده خواهد بود. البته فلاسفه و عالمان بايد از طرق استدلالى، مشكلات جبر را حل كنند و از نظر ما كاملاً حل شده است كه شرح آن ذيل حكمت ٧٨ آمد و از آن مشروح‌تر در تفسير نمونه و كتاب انوار الاصول آمده است؛ ولى تودۀ مردم براى اين‌كه به گمراهى نيفتند بايد در اين مسئله به همان استدلالات ساده قناعت كنند و به گفتۀ شاعر: اين كه گويى اين كنم يا آن كنم خود دليل اختيار است اى صنم دليل اختيار را تصميم‌گيرى‌هاى مختلف، و آزادى اراده را كه با وجدان درك مى‌كنند بدانند و به همين مقدار قانع باشند. به همين دليل امام عليه السلام در كلام حكيمانۀ بالا مخاطب و امثال او را كه از افراد عادى بودند از پيمودن اين راه منع كرده و آن را دريايى ژرف و خطرناك شمرده و از اسرار الهى معرفى فرموده كه نبايد خود را براى فهم آن به زحمت افكند. قرآن مجيد در آيات مختلف، براى فهم عموم، پرده از روى بخشى از آن برداشته مى‌فرمايد: «إِنّا هَدَيْناهُ‌ السَّبِيلَ‌ إِمّا شاكِراً وَ إِمّا كَفُوراً» ؛ما راه را به انسان نشان داديم مى‌خواهد شكرگزار باشد يا كفران كننده». ١ در جاى ديگر مى‌فرمايد: «فَمَنْ‌ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ‌ وَ مَنْ‌ شاءَ فَلْيَكْفُرْ» ؛ما اسباب هدايت را در اختيار انسان گذاشتيم. آن كس كه مى‌خواهد ايمان بياورد و آن كس كه نمى‌خواهد ايمان نياورد». ٢ از آن‌جا كه توجه به مسئلۀ اختيار و آزادى اراده گاه انسان را به تفويض مى‌كشاند و آدمى سيطرۀ الهى را بر خود انكار مى‌كند و خويش را «فَعّال ما يَشاء» مى‌پندارد، در جاى ديگرى قرآن مى‌گويد: «وَ ما تَشاؤُنَ‌ إِلاّ أَنْ‌ يَشاءَ اللّهُ‌» ؛شما اراده نمى‌كنيد مگر اين‌كه خدا اراده كند». ٣ اشاره به اين‌كه شما آزاديد اما در عين حال خداوند هر زمان مى‌تواند اين آزادى را از شما بگيرد. چه زيباست كلمات اهل بيت عليهم السلام كه ما را از هرگونه افراط‍‌ و تفريط‍‌ در اين مسئلۀ مهم و پيچيده باز داشتند و طبق فرمودۀ امام صادق عليه السلام: «لا جَبْرَ وَ لا تَفْوِيضَ‌ وَ لَكِنْ‌ أَمْرٌ بَيْنَ‌ أَمْرَيْنِ‌؛ نه جبر است و نه تفويض بلكه چيزى ميان اين دو است». ١ امام على بن موسى‌الرضا عليه السلام در پاسخ يكى از ياران خود كه پرسيد: آيا خداوند كارها را به بندگانش تفويض كرده است‌؟ فرمود: «اللَّهُ‌ أَعَزُّ مِنْ‌ ذَلِكَ‌؛ خداوند تواناتر از آن است». عرض مى‌كند: آيا آن‌ها را بر معاصى مجبور كرده‌؟ امام عليه السلام مى‌فرمايد: «اللَّهُ‌ أَعْدَلُ‌ وَ أَحْكَمُ‌ مِنْ‌ ذَلِكَ‌؛ خداوند عادل‌تر و حكيم‌تر از اين است (كه بندگانش را مجبور به معصيت كند و بعد آن‌ها را مجازات نمايد)». ٢ پيش از اين مثال ساده‌اى براى مسئلۀ «امر بين امرين» ذكر كرديم كه براى همۀ گروه‌ها قابل فهم است. گفتيم هنگامى قطار برقى را به دست رانندۀ آن مى‌سپارند كه مسيرى را طى كند و شخصى كه متصدى نيروگاه برق است برق در درون سيم‌ها مى‌فرستد. راننده با استفاده از نيروى برق، قطار خود را با اختيار خود به حركت درمى‌آورد و به آن سمت كه مايل است پيش مى‌برد ولى چنان نيست كه اين كار مطلقاً به او تفويض شده باشد، زيرا آن‌كس كه تشكيلات مولِّد برق را در اختيار دارد، هر لحظه كه بخواهد مى‌تواند آن را قطع و قطار را در جاى خود متوقف كند، پس نه جبر است و نه واگذارى مطلق و چيزى ميان اين دو است كه هم با توحيد افعالى مى‌سازد و هم با مسئلۀ عدالت و حكمت خداوند. اين كلام حكيمانه به صورت ديگرى در كتاب مصادر نهج البلاغه نقل شده است: «قال عليه السلام وَ قَدْ سُئِلَ‌ عَنِ‌ الْقَدَرِ طَر
ِيقٌ‌ مُظْلِمٌ‌ فَلا تَسْلُكُوهُ‌ ثُمَّ‌ سُئِلَ‌ ثَانِياً فَقَالَ‌ بَحْرٌ عَمِيقٌ‌ فَلا تَلِجُوهُ‌ ثُمَّ‌ سُئِلَ‌ ثَالِثاً فَقَالَ‌ سِرُّ اللَّهِ‌ فَلا تَتَكَلَّفُوهُ‌؛ از امام عليه السلام دربارۀ قضا و قدر سؤال كردند فرمود: راه تاريكى است در آن گام ننهيد، دوباره پرسيدند، فرمود: درياى عميقى است وارد آن نشويد. مرتبۀ سوم سؤال كردند، فرمود: اين راه نهان الهى است براى گشودن آن به خود زحمت ندهيد». ١ جالب اين‌كه در كتاب فقه الرضا عليه السلام اضافه‌اى نيز دارد و آن اين‌كه براى چهارمين بار از امام عليه السلام پرسيدند كه ما را از اين مسئله آگاه ساز. امام عليه السلام اين آيه را تلاوت فرمود: «ما يَفْتَحِ‌ اللّهُ‌ لِلنّاسِ‌ مِنْ‌ رَحْمَةٍ‌ فَلا مُمْسِكَ‌ لَها وَ ما يُمْسِكْ‌ فَلا مُرْسِلَ‌ لَهُ‌» ؛آنچه را خداوند از رحمت براى مردم مى‌گشايد كسى نمى‌تواند جلوى آن را بگيرد و آنچه را خداوند امساك مى‌كند كسى نمى‌تواند آن را بفرستد». ٢شخص سؤال كننده در اين‌جا عرض كرد: اى اميرمؤمنان! ما از تو دربارۀ اختيار و آزادى اراده كه به وسيلۀ آن برمى‌خيزيم و مى‌نشينيم پرسش كرديم. امام فرمود: آيا آزادى و اختيار را با خدا داريد يا بدون خدا؟ آن‌ها خاموش شدند و نتوانستند پاسخى بگويند. امام عليه السلام فرمود: اگر بگوييد با خدا داريد (يعنى شريك خدا در اين امر هستيد) من شما را به قتل مى‌رسانم (زيرا مشرك شده‌ايد) و اگر بگوييد بدون خداوند ما داراى آزادى اراده هستيم باز شما را به قتل مى‌رسانم (زيرا نفى قدرت خدا و حاكميت او كرده‌ايد). عرض كردند: پس چه بگوييم اى اميرمؤمنان! (كه در وادى كفر قدم نگذاريم) فرمود: «تَمْلِكُونَهَا بِالَّذِي يَمْلِكُهَا دُونَكُمْ‌ فَإِنْ‌ أَمَدَّكُمْ‌ بِهَا كَانَ‌ ذَلِكَ‌ مِنْ‌ عَطَائِهِ‌ وَإِنْ‌ سَلَبَهَا كَانَ‌ ذَلِكَ‌ مِنْ‌ بَلائِهِ‌ إِنَّمَا هُوَ الْمَالِكُ‌ لِمَا مَلَّكَكُمْ‌ وَ الْقَادِرُ لِمَا عَلَيْهِ‌ أَقْدَرَكُمْ‌؛ شما صاحب اختيار و اراده مى‌شويد به سبب اين‌كه خداوند اين آزادى اراده را به شما بخشيده. اگر آن را براى شما نگه دارد از عطاى اوست و اگر سلب كند از بلاى اوست. مالك حقيقىِ‌ آنچه او به شما بخشيده تنها خداست و قادر حقيقى بر چيزى است كه شما را بر آن قدرت داده است». سپس امام عليه السلام به جملۀ شريفۀ «لا حَوْلَ‌ وَ لا قُوَّةَ‌ إِلَّا بِاللَّهِ‌» استدلال فرمود. حاضران تفسير اين جمله را از امام عليه السلام خواستند. امام فرمود: «لا حَوْلَ‌ عَنْ‌ مَعْصِيَتِهِ‌ إِلَّا بِعِصْمَتِهِ‌ وَ لا قُوَّةَ‌ عَلَى طَاعَتِهِ‌ إِلَّا بِعَوْنِهِ‌؛ هيچ مانعى در راه معصيت او نيست مگر تقوايى كه خدا در اختيار انسان گذارد و هيچ قوتى بر طاعت او نيست مگر به كمك قدرتى كه او به انسان بخشيده است». ١ مثالى را كه ما آورديم دقيقاً منطبق است بر آنچه امام عليه السلام در اين حديث نورانى فرموده است. آخرين نكته‌اى را كه لازم مى‌دانيم به آن اشاره كنيم اين است كه واژۀ «قَدَر» به معناى اندازه‌گيرى است؛ ولى در اين‌گونه موارد به معناى تقديرات الهى و مقدّرات اوست كه بعضى از ناآگاهان آن را به معناى جبر تفسير كرده‌اند. شرح بيشتر دربارۀ تفسير كلمۀ قضا و قدر در ذيل كلمۀ حكمت‌آميز ٧٨ گذشت.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
‌‌ اسم این گیاه زیبا (persian shield) میباشد💜🖤 🌱 شرایط نگهداری: 💦 آبیاری: بر خلاف سایر گیاهان که توصیه می شود بین دو آبیاری حتما خاک گیاه خشک شود؛ گیاه سپر فارسی نیاز به خاک مرطوب دارد و حتما بین دو آبیاری خاک گیاه خشک نشود. ⛰ خاک: خاک شنی، ماسه ای، غنی از مواد آلی و یا خاکی غنی، با پایه پیت و با زهکشی خوب، خاکی مناسب برای پرورش گیاه سپر فارسی است. ☀️ نور: گیاه سپر فارسی می تواند در شرایط نوری آفتابی و یا نیمه سایه رشد خوبی داشته باشد. 🌡 دما: دمای بین ۲۱ تا ۲۸ درجه برای رشد این گیاه مناسب است. این گیاه در برابر سرما مقاوم نیست و حداقل دمایی که تحمل می کند ۱۸ درجه مناسب است گیاه یا همون یکی از زیباترین گیاهان است که تا بحال دیدم . نور: در شرایط نوری آفتابی و یا نیمه سایه رشد خوبی داشته باشد. آبیاری: بر خلاف سایر گیاهان که توصیه میشود بین دو آبیاری حتما خاک گیاه خشک شود گیاه سپر فارسی نیاز به خاک مرطوب دارد و حتما بین دو آبیاری خاک گیاه خشک نشود. پس گیاه را به طور مرتب آبیاری کنید، اما از آبیاری بیش از حد آن هم پرهیز کنید. خاک: خاک شنی، ماسه ای ، غنی از مواد آلی و یا خاکی غنی، با پایه پیت و با زهکشی خوب، خاکی مناسب برای پرورش گیاه سپر فارسی است. سوراخ‌های زهکش گلدان باز و به اندازه کافی هستند. @zandahlm1357👈