eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.8هزار عکس
36.4هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶ساره جوانمردی اولین مدال طلای ایران را کسب کرد 🔹ساره جوانمردی نماینده ایران در فینال تیراندازی مسابقات ماده ۱۰ متر زنان پارالمپیک پاریس با ثبت عملکردی تحسین‌برانگیز به مدال طلا رسید. 🔹جوانمردی در کارنامه خود طلا توکیو ۲۰۲۰، طلای ریو ۲۰۱۶ و برنز ۲۰۱۲ را دارد. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
@zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
خوان فيض نوبهار امساله صدره به زپيراراست و پار به زير پيرار است و پار امساله صدره نو بهار۱ كوهسار از خنده كبك دري۲ شد پر خروش پر خروش از خنده كبك دري شد كوهسار رهسپار اندر گلستان شد زناف چين۳ نسيم شد ز ناف چين نسيم اندر گلستان رهسپار صوت سار آهنگ قمري صبر برد از عقل و هوش صبر برد از عقل و هوش آهنگ قمري صوت سار لاله زار از بوي گل شد خانه عنبر فروش خانة عنبر فروش از بوي گل شد لاله زار اختيار از بخت برنا برد و صبر از عقل پير صبر برد از عقل پير از بخت برنا اختيار جويبار و پاي سرو آن سلسبيل اين طرف خُلد طرف خلد و سلسبيل آن پاي سرو اين جويبار مرغزار از لاله و گل شد به از باغ اِرَم۴ شد به از باغ ارم از لاله و گل مرغزار شاخسار از سار و قمري همچو كاخ باربد همچو كاخ باربد از سار و قمري شاخسار نوبهار از لاله خُود۵ از ژاله در بر كرد دِرع۶ كرد درع از ژاله خُود از لاله در بر نوبهار روزگار از مقدم عيد جلالي۷ شد بهشت شد بهشت از مقدم عيد جلالي روزگار زينهار۸ اي دل به مستي كوش و هستي در نورد كوش۹ و هستي در نورد اي دل به مستي زينهار غمگسار از باده به نبود در اين فرخنده وقت به در اين فرخنده وقت از باده نبود غمگسار لاله زار اردست ندهد لاله رخساري بجوي لاله رخساري بجوي اردست ندهد لاله زار در كنار ازقد جانان به نباشد هيچ سرو هيچ سرو ازقدّ جانان به نباشد در كنار مشكبار از طُرّه شبرنگ سُنبل شد چمن شد چمن از طره شبرنگ سنبل مشكبار آشكار از مدح مولاي خراسان نغمه سنج نغمه سنج از مدح مولاي خراسان آشكار افتخار از فيض ايجادش نمايد انس و جان انس و جان از فيض ايجادش نمايد افتخار انحصار اندر ثناي او محال است از خرد از خرد اندر ثناي او محال است انحصار۱۰ ني سوار اندر صف رزمش نمايد آسمان آسمان اندر صف رزمش نمايد ني سوار در بحار۱۱ از رشك جود او خروش افتد چو رعد۱۲ در خورش افتد چو رعد از رشك جود او بحار ريزه خوار از خوان فيضش۱۳ ما سوي الله يك به يك ما سوي الله۱۴ يك به يك از خوان فيضش ريزه خوار جويبار از خون خصمش گشته ميدان روز رزم روز رزم از خون خصمش گشته ميدان جويبار بندهوار از قيد حكمش سر نتابد جبرئيل جبرئيل از قيد حكمش سر نتابد بندهوار تاجدار از درگه او شد زمين چون آسمان شد زمين چون آسمان از درگه او تاجدار بي قرار است آفتاب از شرم رويش ذرّه سان ذرّه سان است آفتاب از شرم رويش بي قرار جان نثار آمد به درگاه جلالش عرش و فرش۱۵ عرش و فرش آمد به درگاه جلالش جان نثار افتخار از خدمتش روح الامين را بر ملك بر ملك از خدمتش روح الامين را افتخار روزگار از فيض خلقش غيرت خلد برين غيرت خلد برين از فيض خلقش روزگار آشكار از جلوه ذات جميلش ذات حق ذات حق از جلوه ذات جميلش آشكار هفت و چاراي مير دين پرور تو را اصلند و فرع روي لطف از من متاب اي ابر رحمت در شمار ملا عباس شوشتري متخلص به « شباب » ۱ - اين قصيده چنان كه از مطلع پيداست، مصراع اوّل از مقلوب مصراع دوم ساخته آمده و قافيه در نهايت قوت طبع در هر دو طرف شعر (بيت) آمده است. (طرد و عكس). ۲ - كبك دري: نوعي كبك درشت با منقار قوي و پنجه نيرومند كه در جنوب اروپا و آسياي صغير و جنوب ايران زندگي مي‌كند. ۳ - ناف: مخفف نافه، كيسه اي كه زير شكم آهوي ختنا قرار دارد و محتوي مشك است. سنائي گويد: از تقي، دين طلب، ز رعنا، لاف از صدف در طلب، ز آهو ناف (لغت نامه) ولي مفهوم بيت مناسب است با اين بيت نظامي به نقل از « آنندراج »: هيچگه بر چين زلف كاكلش نگذشت باد كز براي بوشناسان نافه زاري بوده است ۴ - ارم: ارم ذات العماد (سورة فجر، آية ۶) بهشت شدّاد كه آن را عربستان دانسته اند. شدّاد معاصر حضرت هود (ع) بود و دعوت وي را نپذيرفت. شدّاد بهشتي براي خود بنا كرد ولي زماني كه مي‌خواست داخل بهشت خويش شود قبض روح گرديد و بهشت وي در زير ريگ مدفون شد. ۵ - خود: كلاه آهني كه در جنگهاي قديم بر سر مي‌گذاشتند. ۶ - درع: زره. ۷ - عيد جلالي: جشن نوروز كه طبق تقويم خيام در زمان جلال الدين ملكشاه سلجوقي در آغاز برج حمل يا فروردين تثبيت شده است. ۸ - زينهار: زنهار، بپرهيز (صوت تنبيه و تحذير). ۹ - كوش: كوشش كن. بن مضارع در فارسي، اسم مصدر نيز هست ولي ضبط آن از اكثر فرهنگ نويسان فوت گرديده است. مانند: باش به معني بودن: « دنيا نردباني است كه بر آن گذر بايد كرد و محلّ باش نيست » (فيه ما فيه) كوش در معني اسم مصدر بثبت رسيده، نزاري قهستاني گويد: تا نكند دوست نظر، ضايع است سعي من و جهد من و كوش من (فرهنگ رشيدي)
۱۰ - انحصار: محدود بودن، مقصور شدن. ۱۱ - بحار: درياها (جمع بحر). ۱۲ - رعد: غرّش ابر، تندر. ۱۳ - فيض: لبالب شدن، مجازاً فضل و لطف. ۱۴ - ماسوي الله: آنچه جز خداست، عالم آفرينش. ۱۵ - عرش و فرش: كنايه از آسمان و زمين. ۱۶ - هفت و چار: مراد از هفت، پدران و مقصود از چهار، فرزندان معصوم حضرت رضا عليهم السلام مي‌باشد. ۱۷ - هزار: بعضي آن را همان عندليب دانسته اند، امّا ابوريحان بيروني گفته كه « هزار » جز بلبل است و حافظ شيراز هم بر همين اعتقاد است: « صد هزاران گل شكفت و بانگ مرغي برنخاست عندليبان را چه پيش آمد هزاران را چه شد » ۱۸ - ملتجي: پناه برنده. ۱۹ - شمار: مقصود روز شمار است يعني روز قيامت كه معادل « يوم الحساب » مي‌باشد « وقال موسي انّي غذت بربّي و ربّكم من كل متكبّر لا يؤمن بيوم الحساب ». (موسي گفت كن به پروردگار خودم و پروردگار شما پناه مي‌برم از هر گردنكشي كه به روز شمار ايمان نمي آورد » (سوره مؤمن، آيه ۲۸). ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
5250-fa-haghighate-imamat-dar-cheshme-sare-vojode-imam-javad.pdf
432.9K
حقيقت امامت در چشمه سار وجود امام جواد (ع) مشخصات كتاب: مؤلف: محمد صمدي ناشر:روزنامه قدس عناوين اصلي كتاب شامل: مقدمه؛ تولد و امامت؛ شكوفايي و حقيقت امامت در وجود امام جواد؛ اعتراف معتصم عباسي به امامت آن حضرت؛ پايان سخن؛ پاورقی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
9 شهریور 1403 - طرحی برای فردا ۱۴۰۳ _ شبکه 1 - ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳.mp3
18.33M
🔹حق حاکمیت، مشروط است (هر شهروندی نمی تواند "دولتمرد" باشد) هفته دولت، سالروز شهادت رئیس جمهور طرحی_برای_فردا شبکه_یک 📅 پخش: ۱۴۰۳/۰۶/۰۹ استاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 24 (بخش دوم) 🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره) 📖 راه علاج نفاق از نظر امام خمینی (ره) ✍️ امّا راجع‌به این راه علمی و تفکّر در باب آثار سوء دنیوی، و حالا آخرت آن می‌فرماید: "و چه در عالم دیگر که عالم کشف اسرار است، و هر چه را در این عالم از نظر مردم پوشانید" در آنجا پوششی نیست؛ یعنی اگر در این عالم از نظر مردم پوشاندی، امّا "در آنجا نتواند مستور کرد." در باب حشر و نشرش می‎فرماید، که ما در گذشته هم گفتیم، و در آنجا «مشوّه الخلقة با دو زبان از آتش محشور گردد»، که عین متن روایات است، "و با منافقان و شیاطین معذّب شود.‏" در جلسات گذشته گفتم: اگر نفاق منافق سراسر روحش را احاطه کند، مسخ می‌شود؛ لذا صورتِ باطنی او صورت شیطانی است و در آن عالم به این صورت محشور می‌شود. شرح چهل حدیث (اربعین حدیث)، ص 158 و 159 https://eitaa.com/zandahlm1357