eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 ۵ [وصایای شهیدان] ✍ تلنگری از شهید علی صیادشیرازی |باید مواظب باشیم خطِ ولایت را گم نکنیم. معیار ما در تمامیِ گزینش‌ها و انتخابها، اشاره و اراده‌ی ولایت است، و تبعیت از ولایت فقیه باید در همه جا و در همه حال در وجودِ ما جاری و ساری باشد ●واژه‌یاب: ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🍂 🔻 ۲۲۰ خاطرات سردار گرجی‌زاده بقلم، دکتر مهدی بهداروند زمستان در زندان الرشید برایم کابوس بود. سرما در سلول بیداد می‌کرد. شب‌ها تا صبح خوابمان نمی برد. نه خبری از پتوی اضافه بود و نه وسیله گرم کننده ای. گاهی در فضای کوچک سلول قدم می‌زدم تا قدری گرم شوم ولی سرما رهایم نمی کرد. هر روز از ساعت پنج عصر تا ساعت ده صبح فردا امکان دستشویی رفتن نبود و همین فشار زیادی به مثانه ام می آورد که اعصابم را خرد می کرد. در زمستان کلیه ها و مثانه فعال اند و همین سبب دردسرهای زیادی برایم می‌شد. احساس می‌کردم حجم مثانه ام دو برابر شده است. موقعی که به دستشویی می رفتم تخلیه یکباره مثانه برایم ممکن نبود. چهار نفر دیگر هم مثل من بودند یا بدتر. این اواخر در بدنمان شپش افتاده بود. روزها کارمان جست و جو و کشتن شپش ها در زیر پیراهن و بدنمان بود. از خودم چندشم می‌شد. باید فکری اساسی می کردیم تا ما را به مکان دیگری منتقل می کردند تا لااقل مشکل دستشویی برطرف می شد. صبح روز سوم عید نوروز ۱۳۶۹ بود. بعد از صبحانه به اكبر و عباس گفتم: «فکر جدیدی کردم که می تواند خیلی از مشکلات ما را حل کند.» اكبر گفت: «باز چه به فکرت رسیده علی آقا؟» - یک فکر بکر. - چه فکری؟ - روز اول که مرا به زندان الرشيد آوردند به یک اتاقی بردند که مساحت آن حدود بیست متر بود و در نزدیکی همین محجر هم قرار داشت و سه اتاق هم در کنارش بود و هر کدام مستقل از دیگری. آنجا خیلی بهتر از این‌جاست. یک دستشویی، یک حمام و یک حیاط کوچک هم داشت که جلوی آن را یک دیوار کوتاه کشیده بودند. - خوب، منظورت از این حرف ها چیست؟ - منظورم این است که باید کاری کنیم که ما را به آنجا ببرند. - چطوری؟ - با اعتصاب غذا! تهدید می کنیم که با ما را به اردوگاه ببرید یا مکان دیگری و در غیر این صورت اعتصاب غذا خواهیم کرد. - علی آقا، آخر تو ما را بدبخت می‌کنی و می‌نشینی سر جای خودت! - نترس. تا حالا هر طرحی داده ام موفق شده. مگر نه؟ - درست است؟ - پس حالا هم اعتماد کنید. - حالا رفتن به این مکان جدید چه سودی دارد؟ - آها! أولا، آنجا دستشویی و حمام مستقل دارد و هر وقت اراده کنیم می توانیم به دستشویی برویم و از این عذاب راحت شویم. ثانيا، بدبختی های محجر را ندارد. - خب، سوما؟ - سوما ندارد. همین دو تا هم خیلی خوب است. عباس گفت: «حالا چطور بگوییم ما را به آنجا ببرند.» - دارم فکر می‌کنم تا راهش را پیدا کنم. اما مشکل این بود که من اسم آنجا را نمی دانستم و همین مانعی برای پیشنهادم بود. هر چه فکر کردم اسمش چه بوده به ذهنم نرسید. عصر تا مغرب و بعد نماز تا نیمه شب سه نفری مشورت کردیم که چه کنیم تا مسئولان زندان حرف ما را گوش بدهند. هر کس نظری داد. بعضی از آنها رد می شد؛ بعضی اصلاح می شد تا عاقبت به یک جمع بندی رسیدیم و قرار شد از فردایش آن را عملی کنیم، عباس گفت: «علی، از همین الان در آماده باش صددرصد باشیم تا فردا ساعت هشت صبح. برای شروع از چه بهانه ای شروع کنیم؟» - بهترین بهانه شانزده ساعت حبس بودن در سلول و تنفس بوی گند دستشویی و تاریکی و بی‌نوری است. - خیلی خوب است. همراه باشید ════°✦ 💠 ✦°════ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
ادامه حکایت قسمت ۷۱
ادامه حکایت قسمت ۷۲
۴۶- درسهای تربیتی سوره حمد تفسیر نماز » درسهای تربیتی سوره حمد ۱- انسان در تلاوت سوره حمد، با «بسم اللّه» از غیر خدا قطع امید می‌کند. ۲- با «ربّ العالمین» و «مالک یوم الدّین» احساس می‌کند که مربوب و مملوک است. ۳- با کلمه «ربّ العالمین» میان خود و هستی ارتباط برقرار می‌کند. ۴- با «الرّحمن الرّحیم» خود را در سایه لطف گسترده او می‌بیند. ۵ - با «مالکِ یوم الدین» غفلتش از قیامت زدوده می‌شود. ۶- با «ایّاک نَعبد» خودخواهی و شهرت طلبی را کنار می‌گذارد. ۷- با «ایّاک نستعین» از فکر یاری طلبی از غیرخدا بیرون می‌رود. ۸ - با «انعمتَ علیهم» می‌فهمد که تقسیم نعمت‌ها بدست اوست و باید حسادت را کنار گذاشت، زیرا حسود در واقع از داوری و تقسیم روزی به دست خدا راضی نیست. ۹- با «اهدِنا الصّراط المُستقیم» رهسپاری در راه حق را درخواست کند. ۱۰- با «صراط الّذین انعمتَ علیهم» همبستگی خود را با پیروان راه خدا اعلام می‌دارد. ۱۱- و در نهایت با «غیرالمغضوب علیهم ولا الضّالین» از باطل و اهل باطل بیزاری می‌جوید. «بِسم اللّه الرّحمن الرّحیم» در میان مردم و اقوام مختلف رسم است که کارهای مهّم را با نام یکی از بزرگان خویش که مورد احترام و علاقه آنهاست، شروع می‌کنند، تا آن کار با میمنت و مبارکی آغاز شود و به انجام رسد. البتّه هرکس بر اساس افکار و عقاید صحیح یا فاسد خود عمل می‌کند. بعضی با نام بتها و طاغوت‌ها و بعضی با نام و یاد خدا و به دست اولیای خدا کارهای خود را شروع می‌کنند. چنانکه امروز رسم شده ساختمان‌های مهم را، افراد مهمّ اولین کلنگش را بر زمین می‌زنند، در جنگ خندق نیز پیامبراکرم برای حفر خندق، اوّلین کلنگ را خود به زمین زدند. بسم اللّه، سرآغاز کتاب وحی است. بسم اللّه، نه تنها در ابتدای قرآن بلکه در آغاز تمام کتاب‌های آسمانی بوده است. بسم اللّه، سرلوحه عمل همه انبیا بوده است. وقتی کشتی حضرت نوح در میان امواج طوفان به راه افتاد، نوح به یاران خود گفت: سوار شوید که: «بسم اللّه مجریها و مرسیها» [۱] حرکت و توقف این کشتی با نام خداست. حضرت سلیمان نیز وقتی ملکه سبا را به سوی خدا دعوت کرد، دعوتنامه خود را با جمله «بسم اللّه الرحمن الرحیم» آغاز کرد. حضرت علی علیه السلام می‌فرمود: «بسم اللّه» مایه برکت کارها و ترک آن موجب نافرجامی امور است. [۱] همچنین به شخصی که جمله «بسم اللّه» را می‌نوشت فرمود: «جَوِّدها» آنرا نیکو بنویس. [۲] به زبان آوردنِ «بسم اللّه» در شروع هر کاری سفارش شده است؛ غذاخوردن، خوابیدن، سوارشدن بر مرکب، نکاح و زناشویی و بسیاری از کارهای دیگر. حتی اگی حیوانی بدونِ گفتن «بسم اللّه» ذبح شود مصرف گوشت آن حرام است. و این رمز آن است که خوراکِ انسانِ هدفدار و موحّد نیز باید جهت الهی داشته باشد. ---------- [۱]: ۱۸۲) سوره هود، آیه ۴۱. [۱]: ۱۸۳) بحار، ج ۷۶، ص ۳۸۵. [۲]: ۱۸۴) کنزالعمّال، حدیث ۲۹۵۵۸. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیت توجه و لذت بردن از نماز 🔷 بر انجام عبادات در جوانی توصیه شده 🔷 نماز جایگاه امید و بهجت و روشن شدن دل 📎 📎 📎 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مواردی که تاخیر در نماز جایز است... 🎙حجت‌الاسلام سجادی 📎 📎 📎 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سلام درس پانزدهم ۶-ششمین و آخرین مورد از شک هایی که نباید به اونها اعتنا کنیم، "شک در نماز های مستحبی" است: الف) شک در تعداد رکعت های نماز مستحبی: اگه در عدد رکعت ها شک کنیم، اختیار داریم و هم میتونیم بنارو به طرف کمتر بزاریم و هم میتونیم بنارو به طرف بیشتر بزاریم. البته به شرطی که طرف بیشتر نمازو باطل نکنه که در این صورت باید بنا رو به کمتر بزاریم. ب) شک در اجزاء نماز: شک در اجزاء نماز مستحبی با نماز واجب فرقی نداره. مثلاً اگه شک کنیم حمد و سوره خوندیم یا نه، اگه محلش نگذشته باشه باید به جا بیاریم و اگه محلش گذشته نباید اعتنا کنیم. ج) شک در نماز مستحبی بعداز گذشتن وقت: اگه بعداز گذشتن وقت نماز نافله (مستحبی روزانه) شک کنیم با جا آوردیم یا نه، نباید اعتنا کنیم و اگه هنوز وقت نگذشته میتونیم به جا بیاریم. یادآوری از گذشته: گفتیم که اگه بعداز سلام نماز، شک کنیم (چه در عدد رکعت ها، چه در اجزاء و چه در شرایط) نباید به شک خودمون اعتنا کنیم. شک های غیرقابل اعتنا شش مورد بود و اینجا و در این درس این نوع از شکیات تموم شد. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
💎 جواب کامل شبهه 3️⃣2️⃣2️⃣ امام حسین علیه‌السلام با اینکه می‌دانست کشته می‌شود، چرا به سمت کربلا حرکت کرد آیا این هلاکت کردن خود و خودکشی نبود؟! با این وجود چرا زنان و فرزندانش را با خود همراه کرد تا اسیر شوند؟! 🔶 اول: امام حسین علیه‌السلام به‌قصد پیروزشدن به سمت کوفه حرکت کرد و تمام تدابیر جنگی را رعایت کرده بود و قبل از رفتن به سمت کوفه نمایندگان و سفیران خود را برای بیعت گرفتن از مردم به کوفه و بصره فرستاده بود و حدود 12 تا 18 هزار نفر برای او نامه و امضاء فرستاده بودند و از او دعوت کرده بودند که به کوفه بیاید. 🔷 دوم: وقتی مردم امام خود را بخواهند و از او درخواست کنند که حکومت آن‌ها را برعهده بگیرد بر امام واجب است که قبول کند؛ زیرا حکومت حق اوست و این را خدا بر عهدهٔ او گذاشته است. و امام مأمور به وظیفه است نه نتیجه. 🔶 سوم: همیشه پیروزی در میدان جنگ، راه رسیدن به هدف نیست بلکه گاهی رسیدن به هدف با کشته شدن در میدان جنگ حاصل می‌شود. ◾️ مثلا زمانی که گرگ لباس میش را پوشیده و خودش را مثل بقیه نشان می‌دهد ولی در پنهانی خون بقیه را می‌ریزد برای اینکه نشان دهیم آن گرگ است، باید در روز روشن جلوی بقیه با او درگیر شد. و بگذارید او با دندان و چنگال تیزش به شما صدمه بزند تا دیگران ببیند و او را بشناسند. هرچند ما در این میدان کشته شویم ولی بقیه او را شناختند و آگاه شدند و این پیروزی واقعی است. 🔺 درست است که امام حسین علیه‌السلام در میدان کربلا کشته شد ولی همین که مردم را آگاه کرد یعنی پیروز شده است. 🔷 چهارم: اگر انسان برای هدف بالاتری کشته شود ایثار است و خودکشی نیست وقتی شما با کشته شدن، جان چندین نفر یا دین دیگران را حفظ کنید این ایثار است مثل رزمنده‌ای که خودش را روی یک مین یا زیر تانک بیندازد تا جان دیگران را حفظ کند. امام حسین علیه‌السلام بین زنده نگه‌داشتن دین خدا و جان خودش، زنده نگه‌داشتن دین خدا را انتخاب کردند. 🔶 پنجم: اما همراه کردن خانواده با خود به خاطر این بود که: 1️⃣ کسانی باشند که بعد از امام حسین علیه‌السلام حقایق کربلا را به گوش جهانیان برسانند و نگذارند دشمنان حقایق کربلا را وارونه و به نفع خود نشان دهند. 2️⃣ خانواده امام حسین علیه‌السلام مأموریت ناتمام امام را کامل کنند و حق بودن امام حسین علیه‌السلام را به همه نشان دهند و با تبین و روشنگری امویان را رسوا کنند. 3️⃣ با اسیر شدن خانواده امام حسین علیه‌السلام و رفتار دشمنان با آنان مظلومیت و حقانیت امام حسین علیه‌السلام برای مردم آشکار می‌شود و مردم به ذات خبیث و بد یزید و امویان که حتی به کودک 6 ماهه هم رحم نکردند آشنا می‌شوند. 4️⃣ اگر امام حسین علیه‌السلام خانواده خود را در مدینه می‌گذاشت احتمال اسیر شدن آن‌ها توسط مأموران یزید در مدینه بود و با اسارت و گروگان‌گیری آنان در زمان زنده‌بودن امام حسین علیه‌السلام، او را مجبور به تسلیم‌شدن یا بیعت با یزید می‌کردند. [1] ◾️ و امام حسین علیه‌السلام نه می‌خواست با یزید بیعت کند نه تا زنده است خانواده‌اش را در اسارت ببیند. 🌐 منابع: [1] ـ برگرفته از اللهوف على قتلى الطفوف، سید بن طاووس، انتشارات جهان، ص 84. ( مِمّا يُمكِنُ أن يَكونَ سَبَباً لِحَملِ الحُسَينِ عليه السلام لِحَرَمِهِ مَعَهُ ولِعِيالِهِ، أنَّهُ لَو تَرَكَهُنَّ بِالحِجازِ أو غَيرِها مِنَ البِلادِ، كانَ يَزيدُ بنُ مُعاوِيَةَ لَعَنَهُ اللَّهُ أرسَلَ مَن أخَذَهُنَّ إلَيهِ، وصَنَعَ بِهِنَّ مِنَ الاستيصالِ وسوءِ الأَعمالِ ما يَمنَعُ الحُسَينَ عليه السلام مِنَ الجِهادِ وَالشَّهادَةِ، ويَمتَنِعُ عليه السلام- بِأَخذِ يَزيدَ بنِ مُعاوِيَةَ لَهُنَّ- عَن مَقامِ السَّعادَةِ). 📎 📎 📎 📎 📎 📎
💎 جواب کامل شبهه 4️⃣2️⃣2️⃣ چرا امام حسین علیه‌السلام در کربلا برای پیروزشدن دست به معجزه نزد؟! 🔶 اول: سنت و اراده خدا و پیامبران و امامان معصوم علیهم‌السلام بر این است که کار را بر روال طبیعی انجام دهند و هدایت به‌صورت طبیعی انجام گیرد و معجزه و کرامت را جز در موارد محدود انجام نمی‌دهند. ◾️ امام حسین علیه‌السلام هم می‌خواست هدایت مردم را بر سنت طبیعی انجام دهد. به این خاطر از معجزه و قدرت الهی استفاده نکردند. 🔷 دوم: استفاده از معجزه برای نشان‌دادن حقیقت و تقویت اعتقادات مردم است؛ ولی در کربلا دشمنان می‌دانستند امام حسین علیه‌السلام بر حق هستند؛ ولی به‌خاطر مال دنیا و پر شدن شکم‌هایشان از حرام و به‌خاطر دشمنی و تعصب نسبت به پدر امام حسین علیه‌السلام یعنی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نمی‌خواستند حقیقت را بپذیرند و حتی اگر امام حسین علیه‌السلام معجزه می‌کرد باز دشمنان قبول نمی‌کردند. [1] 🔶 سوم: اگر امام حسین علیه‌السلام از معجزه برای پیروزی استفاده می‌کرد، اختیار را از آن‌ها برای هدایت گرفته بود و ممکن بود بعضی‌ها اعتراض کنند که امام حسین علیه‌السلام ما را با زور قدرت الهی نابود کرد و نگذاشت ما هدایت پیدا کنیم. ◾️ همان‌طور که در روایت آمده وقتی اجنه و فرشتگان به کمک امام حسین علیه‌السلام آمدند امام فرمود: «ما بر این کار از شما تواناتریم، اما چنین نمی‌کنیم تا آن‌ها که گمراه می‌شوند با اتمام حجت باشد و آن‌ها که راه حق را می‌پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار باشد». [2] 🔷 چهارم: اگر امام حسین علیه‌السلام برای پیروزی از معجزه و قدرت الهی استفاده می‌کرد دیگر نمی‌توانست یک الگو برای جهانیان برای مبارزه با ظلم و ستم باشد چون مردم می‌گفتند او قدرت الهی داشته و باقدرت الهی در برابر ظلم، ستمگران ایستاده و ما نمی‌توانیم مثل او باشیم. 🔶 پنجم: استفاده‌نکردن امام حسین علیه‌السلام از معجزه برای امتحان الهی بود که مؤمنین واقعی از غیرواقعی شناخته شوند و اگر امام حسین علیه‌السلام با معجزه پیروز می‌شد دیگر معلوم نبود چه کسی مؤمن واقعی است و با عشق و علاقه امام حسین علیه‌السلام و دین خدا را پذیرفته است و چه کسی از روی اجبار و به‌خاطر ترس از کشته‌شدن امام حسین علیه‌السلام و دین خدا را پذیرفته است. 🔷 ششم: معجزه برای افراد حاضر در کربلا حجت می‌شد و برای دیگران فایده‌ای نداشت و ممکن بود اثری که جریان طبیعی حرکت امام حسین علیه‌السلام برای مردم در تمام زمان‌ها داشت معجزه نداشته باشد، چون هدف اما حسین علیه‌السلام آگاه‌کردن مردن بود نه شکست‌دادن لشکریان حاضر در کربلا و با پیروزی امام با معجزه فقط شکست دشمنان در کربلا حاصل می‌شد و آگاهی برای مردم حاصل نمی‌شد. 🔶 هفتم: اثر شهادت امام حسین علیه‌السلام بیشتر از پیروزی او بود؛ چون با پیروزی امام با معجزه فقط پیروزی ظاهری حاصل می‌شد؛ ولی تفکر باطل یزیدیان از بین نمی‌رفت؛ ولی با شهادت امام حسین علیه‌السلام و آگاه شدن مردم تفکر باطل یزیدیان شکست خورد. ◾️ مثل آن گرگی که در لباس میش است برای شناساندن حقیقت گرگ باید با او درگیر شد و بگذارید او بر شما زخم زند تا دیگران او را بشناسند و اگر شما قبل از شناساندن گرگ به مردم او را بکشید ممکن است مردم نفهمند او گرگ بوده و برای او دلسوزی کنند و او را مظلوم جلوه دهند و جای شهید و جلاد عوض شود. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/162 📎 📎 📎 📎 📎
🔆 اختلاس در زمان شاه 3⃣ ✍ اختلاس بزرگ بانک صادرات 📚روزنامه اطلاعات ۲۲ بهمن ۵۶ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.