eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا .......: @zandahlm1357
خادم های امام رضا (ع) که مثل همیشه در حال عوض کردن گل های بالای حرم امام رضا(ع) بودند . ناگهان گلدان از دست خادم رها میشه و طرفی که بانوان در حال زیارت بودن می افته و روی سر دختری که در کنار نشسته بود می افته همه به طرف دختر می رن …سر دختر کاملا شکافته شده بود و خون همه جا رو فرا گرفته بود سریع این دختر رو به بیمارستان می برند خادم هم که از ترس جرات حرکت نداشت در جای خود می لرزید تا اینکه تقریبا 4 ساعت بعد از حادثه پدر دختر به حرم اومد و سراغ اون خادمی که گلدون از دستش افتاده بود رو گرفت تا اینکه این خادم پدر دختر رو دید ترس همه ی وجودش رو فرا گرفته بود و با خود می گفت ( نکنه دختر فوت شده باشه نکنه …..) که پدر به این خادم رسید و در کمال نا باوری پدر خادم رو بغل و او را بوس می کرد و اشک در چشمان پدر پر شد خادم گفت من سر دختر شما رو شکستم و شما من رو بغل و می بوسید؟؟؟ پدر گفت دختر من از زمانی که به دنیا امد نابینا بود و به مشهد اومده بود تا شفا بگیره زمانی که اون گلدون به سر دخترم خورده بود دکترا می گفتند که به طرز کاملا عجیبی چشمان دخترم بینا و باز شده بود که اقا امام رضا (ع) شفای او رو داد انگاه پدر بلند صدا زد یا امام رضا(ع) قربونت برم. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
🔰يكبار با او بحث كردم كه چرا برای كار پول نمی گيری؟ خُب نصف قيمت ديگران بگير?. تو هم خرج داري و... 🔰هادی خنديدو گفت:‌ خدا خودش مي رسونه، آدم برای بايد كار بكنه، اوستا كريم هم هوای ما رو داره، هر وقت داشتيم برامون می فرسته. 🔰بعد مكثي كرد و ماجرای را برایم تعریف کرد.گفت: يه شب تو همين مشكل مالی پيدا كردم. خيلي به پول احتياج داشتم. 🔰آخر شب مثل هميشه رفتم تو و مشغول شدم. اصلاً هم حرفي در مورد پول با مولا (علیه السلام) نزدم 🔰همين كه به چسبيده بودم يه آقايی به سر شانه من زد و گفت:‌ آقا اين پاكت مال شماست. 🔰برگشتم و ديدم يك آقای پشت سر من ایستاده. او را نمی شناختم بعد هم بی اختيار پاكت را گرفتم. 🔰هادی مکثی کرد و ادامه داد: بعد از راهی منزل شدم. پاكت را باز كردم. باتعجب ديدم مقدار زيادی پول نقد داخل آن پاكت است. 🔰هادي دوباره به من نگاه كرد و گفت: ، همه چيز دست خداست من براي اين مردم ضعيف، ولی كار می كنم. هم هر وقت احتياج داشته باشم برام می ذاره تو پاكت و می فرسته. 🌷 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/zandahlm1357 💠💠💠💠💠💠💠
ای وجه رب العالمین هو یا امیر المومنین  ای قبله ی اهل یقین هو یا امیر المومنین 
خُذِ الْحِکْمَةَ أَنَّى کَانَتْ، فَإِنَّ الْحِکْمَةَ تَکُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْکُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ. امام(عليه السلام) فرمود: حکمت و دانش را فرا گير هرجا که باشد، زيرا حکمت گاهى در سينه منافق است; اما در سينه او آرام نمى گيرد تا از آن خارج شود و در کنار حکمت هاى ديگر در سينه مؤمن جاى گيرد.
شرح و تفسير دانش را هر جا بيابى فرا گير! خلاصه اين کلام گهربار اين است که سخنان حکمت آميز را از هر کس بايد پذيرفت حتى اگر گوينده آن منافق باشد. مى فرمايد: «حکمت و دانش را فرا گير هرجا که باشد»; (خُذِ الْحِکْمَةَ أَنَّى کَانَتْ). سپس به دليل آن اشاره کرده، مى افزايد: «زيرا حکمت گاهى در سينه منافق است; اما در سينه او آرام نمى گيرد تا از آن خارج شود و در کنار حکمت هاى ديگر در سينه مؤمن جاى گيرد»; (فَإِنَّ الْحِکْمَةَ تَکُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ(1)فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْکُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ). تعبير به «تَلَجْلَجُ...» با توجه به اينکه اين واژه به معناى اضطراب و ناآرامى است اشاره به آن است که جايگاه کلام حکمت آميز سينه منافق نيست، ازاين رو در آنجا پيوسته ناآرامى مى کند تا خارج شود و در جايگاهى که متناسب آن است; يعنى سينه شخص مؤمن در کنار ساير سخنان حکمت آميز قرار گيرد. نتيجه اين سخن همان است که از روايات مختلف معصومان(عليهم السلام) استفاده کرديم که علم و دانش هيچ محدوديتى ندارد; نه از نظر زمان: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ مِنَ الْمَهْدِ إلَى اللَّحَدِ» و نه از نظر مکان: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ وَلَو بِالصّينِ» و نه از نظر مقدار تلاش و کوشش: «أُطْلُبُوا الْعِلْمِ وَلَوْ بِخَوْضِ اللُّجَجِ وَشَقِّ الْمُهَجِ» و نه از نظر گوينده همان گونه که در اين حکمت و در حکمت بعد آمده است. آرى علم وحکمت به حدى اهميت داردکه هيچ محدويتى را به خودنمى پسندد. در اينجا اين سؤال مطرح مى شود که در بعضى از روايات از جمله روايتى که از امام باقر(عليه السلام) در ذيل آيه شريفه (فَلْيَنْظُرِ الاْنْسانِ إلى طَعامِهِ) آمده است که امام(عليه السلام)فرمود: منظور از طعام «عَلْمُهُ الَّذى يَأخُذُهُ مِمَّنْ يَأخُذُهُ; دانشى است که فرا مى گيرد بايد نگاه کند از چه کسى فرا مى گيرد»(2) بنابراين گرفتن سخن حکمت آميز از منافق چه معنا دارد. پاسخ سؤال اين است که گاه سخن حکمت آميز به قدرى واضح و روشن است که از هر جا و از هر کس که باشد بايد آن را پذيرفت; ولى در موارد ديگر که انسان مطالب را به اعتماد استاد فرا مى گيرد بايد نزد کسى برود که از نظر ديانت و علميت مورد اعتماد باشد. در شرح نهج البلاغه علاّمه شوشترى اشاره به نکته جالبى شده است که با ذکر آن اين سخن را پايان مى دهيم، نقل مى کند: «ابن مبارک» به عنوان نظارت بر شهر در کوچه ها راه مى رفت چشمش به مرد مستى افتاد که آواز مى خواند و مى گفت: أضَلَّنى الْهَوى وَأنَا ذَليلٌ *** وَلَيْسَ إلى الَّذى أهْوى سَبيلٌ هواى نفس مرا ذليل کرد و افسوس که راهى به آن کس که به او علاقه دارم، نيست. ابن مبارک از آستين خود کاغذى درآورد و اين بيت را نوشت. به او گفتند: شعرى را از شاعر مست مى نويسى؟ او گفت: مگر ضرب المثل معروف را نشنيده ايد که «رُبَّ جَوْهَرَة فى مَزْبَلَةً» اى بسا گوهرى در ميان زباله ها افتاده باشد؟ گفتند: آرى. گفت: اين هم گوهرى بود از مزبله!(3) (1). در بعضى از نسخ نهج البلاغه از جمله در بحار الانوار به جاى «تلجلج»، «تتخلّج» آمده که از نظر معنا چندان تفاوتى با آن ندارد. (2). بحارالانوار، ج 2، ص 96. (3). بهج الصباغه، ج 12، ص 597.
🌹 اَلْحِکْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِکْمَةَ وَلَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ. امام(عليه السلام) فرمود: علم و دانش و حکمت گمشده مؤمن است، بنابراين حکمت را بگير هرچند از اهل نفاق باشد.
شرح و تفسير دانش گمشده مؤمن است آنچه در اين کلام گهربار آمده است شبيه چيزى است که در کلام قبل آمد; اما به تعبير و به شکل ديگر. امام(عليه السلام) براى اين که نامحدود بودن منبع علم را روشن سازد تشبيه زيبايى کرده مى فرمايد: «علم و دانش گمشده مؤمن است، بنابراين دانش را بگير، هرچند از اهل نفاق باشد»; (الْحِکْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِکْمَةَ وَلَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ). روشن است هرگاه انسان گمشده پرارزشى داشته باشد دائماً به دنبال آن مى گردد و آن را نزد هرکس ببيند از او مى گيرد; خواه آن شخص مؤمن باشد يا کافر، منافق باشد يا مشرک، نيکوکار باشد يا بدکار. اين سخن در واقع نشان مى دهد که صاحبان اصلى علم ودانش افراد باايمان اند و منافقان و فاسدان غاصبانه از آن استفاده مى کنند و چه بسا آن را وسيله اى براى رسيدن به اهداف سوء خود قرار مى دهند، بنابراين، صاحب حقيقى آن که مؤمنان اند هر جا که آن را بيابند به آن سزاوارترند. شبيه چيزى که به صورت گسترده تر در قرآن مجيد آمده است; در سوره «اعراف»، آيه 32 مى خوانيم: «(قُلْ مَنْ حَرَّمَ زينَةَ اللّهِ الَّتي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَالطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِيَ لِلَّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا خالِصَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الاْياتِ لِقَوْم يَعْلَمُونَ); بگو چه کسى زينت هاى الهى را که براى بندگان خود آفريده و (همچنين) روزى هاى پاکيزه را حرام کرده است. بگو اينها در زندگى دنيا از آن کسانى است که ايمان آورده اند (هرچند ديگران نيز از آن استفاده مى کنند ولى) در قيامت خالص براى مؤمنان خواهد بود. اين گونه آيات خود را براى کسانى که آگاهند شرح مى دهيم». گرچه آيه ناظر به مواهب مادى است; ولى مواهب معنوى را به طور مسلم شامل مى شود. در شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد آمده است که روزى «حجاج» خطبه خواند و در ضمن آن گفت: «إنَّ اللّهَ أمَرَنا بِطَلَبِ الاْخِرَةِ وَکَفانا مَؤنَةَ الدُّنْيا فَلْيَتَنا کُفينا مَؤنَةُ الاْخِرَةِ وَأُمرْنا بِطَلَبِ الدُّنْيا; خداوند ما را به طلب آخرت دستور داده و روزى دنيوى ما را ضمانت کرده. اى کاش آخرت را براى ما تضمين مى کرد و ما مأمور به طلب دنيا بوديم». حسن بصرى اين سخن را شنيد و گفت: «هذهِ ضالَّةُ الْمؤمِنْ خَرَجَتْ مِنْ قَلْبِ الْمُنافِقِ; اين همان گمشده مؤمن است که از قلب منافقى خارج شده است».(1) (1). شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 18، ص 229.
خدایا! تقدیر  ما را در شب قدر به گونه ای رقم بزن که در دنیا و آخرت، بالاترین افتخار ما شیعه بودن ما باشد؛ شیعه واقعی حضرت امیر(ع). همین و بس.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و انشالله با عمل به حکمت ها ، 🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نتایج انتخابات در مهم ترین حوزه های انتخابیه تا به این لحظه تهران: ۳۰ بر صفر اصولگرایان مشهد: ۵ بر صفر اصولگرایان اصفهان: ۵ بر صفر اصولگرایان قم: ۳ بر صفر اصولگرایان اردبیل: ۳ بر صفر اصولگرایان تبریز: ۴ اصولگرا، ۱نفر اصلاح‌طلب، ۱نفر مستقل شیراز: ۳ اصولگرا، ۱ نفر مستقل کرج: ۱ نفر اصولگرا، ۱ نفر مستقل کرمان: ۱ نفر اصولگرا، ۱ نفر مستقل ارومیه: ۲ اصولگرا، ۱ نفر مستقل 🔸 غیر قطعی .......: @zandahlm1357
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 https://eitaa.com/zandahlm1357
✅لکه های برگی در اثر فعالیت قارچها بوجود می آید و برای مبارزه از سموم قارچ کش نفوذی استفاده میشود. .......: @zandahlm1357
✅سفیدک سطحی قارچ های این بیماری روی اندام های هوایی، ساقه و برگ  به صورت پوشش آرد مانند ظاهر می‌شوند🍁 💢برای مبارزه با آن از سموم قارچ کش مانند کاراتان استفاده میشود که باید به نسبت یک در هزار همراه با مویان استفاده کرد🔰 .......: @zandahlm1357
✅زنگ بر روی سطح برگ و اندام های گیاهان جوش های متعددی ظاهر میشود🍂 شکل این جوش ها بسته به نوع قارچ عامل بیماری و میزبان آن متفاوت است🌾 در نتیجه حمله قارچها گیاه بد منظره و خشک میشود❌ .......: @zandahlm1357
آبیاری:😍👇👇👇 در هر حال خاک را مرطوب نگه دارید به جز هنگامی که درجه حرارت پایین تر از ۱۰درجه است .آبیاری ۲-۳بار در هفته در تابستان و یک بار در زمستان و هر ۱۰روز یکبار در درجات نزدیک به ۱۰درجه سانتی گراد آبیاری پیشنهادی این گیاه است خاک مناسب:👇😍 خاک باید کاملا سبک باشد،کمپوست بهترین خاک برای این گیاه است.👌 رطوبت:😍👇👇👇 غبار پاشی روزانه در تابستان و هفتگی در زمستان جهت تامین رطوبت پیشنهاد میگردد،👌 .......: @zandahlm1357
🔴 | آزمون سخت 🔻‏پیروزی قاطع نیروهای انقلاب در سراسر کشور شروع سخت ترین آزمون آنان در تاریخ چهل و یک ساله انقلاب است.بازگرداندن امید اگر انجام نشود با جریان مستقر تفاوتی در بین مردم نخواهید داشت اکنون"می شود انجام داد" به"بروید انجام دهید" تبدیل شده است و شعار باید به عمل تبدیل شود. ‎ عبدالله گنجی https://sapp.ir/joingroup/KOwcfFpBCixzgEJGabZID0No 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
صفحه سبک زندگی .......: @zandahlm1357