یک پایه کوتاه می زنیم.
این حاشیه برای لبه های رومیزی، روتختی، لباس، شال و … قابل استفاده است.
در این مدل حاشیه بافی ابتدا با 2 زنجیره و یک پایه کوتاه کناره کار را بافت می زنیم.
در این آموزش هر 2 زنجیره و یک پایه را یک خانه می نامیم.
#گرایش_به_جنس_مخالف
(قسمت بیست سوم)
🔹آسیب6_فقدان شناخت درست و واقعبینانه
کسانی که مدعیاند که این گونه روابط و دوستی ها با انگیزه ازدواج شکل می گیرد، با کمی دقّت، در خواهند یافت که روح حاکم بر این گونه دوستی ها، عاقلانه و از سر اندیشه نیست؛ بلکه در آغاز و یا پس از مدتی، تنها عامل ادامه روابط، میل و کشش جنسی خواهد بود.
امام علی علیه السلام می فرماید: «حُبُّ الشّیءِ یُعْمی وَ یُصِمُّ؛ دوست داشتن چیزی [آن هم ناآگاهانه و از سر هیجان و احساسات]، انسان را کور و کر میکند». «وابستگیهایی که بین دختر و پسر ایجاد میشود، مانع گزینش صحیح و دقیق برای شریک آینده زندگی میشود و از آن جا که دختر یا پسر به فردی خاص وابسته شده، تمام نیکیها، خوبیها، زیباییها را در فرد مورد علاقه خود میبیند و دیگر توان مشاهده عیوب احتمالی طرف مقابل را ندارد؛ زیرا از روی علاقه و از پشت عینک وابستگی، به طرف مقابل نگاه میکند؛ نه با نگاه خریدار و نه با نگاه نقادانه و بررسی کننده ای که تمام نقاط ضعف و قوت او را در ترازوی حقیقت بین، مورد دقت و مشاهده قرار دهد».
🔹آسیب7_محرومیت از ازدواج پاک
هر انسانی در سرشت و نهاد خویش، به دنبال پاکی و نجابت است. نوجوانانی که در پی روابط آلوده هستند، در حقیقت، پشت پا به سرنوشت خود زده اند و این امر، باعث می شود که آنان به جرم آلودگی به این روابط، شرایط ازدواج پاک را از دست بدهند و اگر به وسیله این گونه روابط ناسالم، در ازدواج پسران نیز تأخیر ایجاد شود دختران بیش از پسران، در معرض این آسیب قرار میگیرند. «روابط دختر و پسر، بیش از آن که مفید باشد، تهدید کننده نهاد خانواده در جامعه به شمار میآید. با نگاهی به آمار میتوان دید که آمار طلاق در بین کسانی که قبل از ازدواج، ارتباطهای دوستانه داشتهاند، بالاتر است.
چند پرسشی که می توانید از نوجوان یا جوانتان بپرسید:
1. به نظر شما یک رابطه و پیوند مطلوب، چه ویژگی هایی دارد؟
2. آیا روابطی که بر پایه هوسرانی ها و سرگرمی های زودگذر است، می تواند روابطی پایا و پویا باشد؟
3. آیا هر انسانی با هر صفت و ویژگی، شایسته ارتباط و دوستی است؟
4. آیا پسندیده نیست که انسان، سرمایه عشق و محبت خود را برای زندگی آینده خویش پسانداز کند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
#گرایش_به_جنس_مخالف
(قسمت بیست چهارم)
🔹آسیب8- انحطاط اخلاقی،,
شکلگیری شخصیت انسان، تابع نوع رفتار کسانی است که با آنها رفت و آمد دارد. بنابراین، نوع دوست در تعیین سرنوشت و ساختن حقیقت انسان، بسیار مهم است. ریشه بسیاری از مفاسد اخلاقی از همین دوستی ها و روابط، ناشی می شود که سبب سقوط انسان در گناه و معصیت می گردد.
در آستانه بلوغ، شرم و حیا در هر نوجوان عفیفی، مانع از این است که او به طرف مسائل غریزی تنزل کند و با وجود این که در این دوران، هورمونهای جنسی شخص را تحریک میکنند و به جنس مخالف متمایل میکنند، امّا به جهت همان حجب و حیای فطری، فرد به نوعی احساس حقارت میکند.
دوستی ها و روابط نامطلوب دختران و پسران، بزرگترین مانع رشد و کمال انسانی است. دوستی های غیر صحیح، باعث می گردد که دختران و پسران به صورت ابزاری درآیند که هر روز، تغییراتی در آرایش، پوشش، حرکات و... داشته باشند و این، چیزی جز مشغول شدن به کارهای بیارزش و دور شدن از هدف اصلی نیست. در این صورت، انسان به دنبال خواسته های دیگران است و خودش را فراموش می کند.
در آستانه بلوغ، شرم و حیا در هر نوجوان عفیفی، مانع از این است که او به طرف مسائل غریزی تنزل کند و با وجود این که در این دوران، هورمونهای جنسی شخص را تحریک میکنند و به جنس مخالف متمایل میکنند، امّا به جهت همان حجب و حیای فطری، فرد به نوعی احساس حقارت میکند.
🔹آسیب9-کمرنگ شدن ارزشهای مکتبی و فرهنگ اصیل ایرانی
غرق شدن جوانان در عشق های آن چنانی و دوستی های ناباب، نتیجه اش دوری از معنویات و از دست رفتن ارزشهای انسانی و الهی است که، نتیجهاش نابودی سرمایههای انسانی و بهترین فرصت برای رواج فرهنگ بیخدایی و ابتذال غرب و تسلط دشمنان دیرین اسلام و قرآن در کشور است. آیا تجربه کشور اندلس اسلامی که جوانان را از راه فساد و فحشا، از ارزشهای الهی و انسانی تهی کردند و توانستند شکست را برآنان تحمیل کنند، برای ما کافی نیست؟ آیا عجیب نیست که چرا دنیای غرب و آمریکا، برای رواج ابتذال و تهیسازی جوانان از ارزشهای دینی هزینههای نجومی میکند؟
https://eitaa.com/zandahlm1357
آموزش کلاس مجازی
برای همه مقاطع تحصیلی👇
https://eitaa.com/joinchat/2166292511C78e8bc130a
بفرست برای دوستانت
🌙 روزی در یک دهکده کوچک، معلم مدرسه از دانشآموزان سال اول خود خواست تا تصویری از چیزی که خیلی دوست دارند، نقاشی کنند.
🌙 او با خود فکر کرد که این بچههای فقیر حتماً تصاویر بوقلمون و میز پر غذا را نقاشی خواهند کرد. ولی وقتی یکی از دانشآموزان نقاشی ساده کودکانه خود را تحویل داد، معلم شوکه شد.
🌙 او تصویر یک دست را کشیده بود، ولی این دست چه کسی بود؟بچههای کلاس هم مانند معلم از این نقاشی مبهم تعجب کردند.
🌙 یکی از بچهها گفت: «من فکر میکنم این دست خداست که به ما غذا میرساند.»یکی دیگر گفت: «شاید این دست کشاورزی است که گندم میکارد و بوقلمونها را پرورش میدهد.»
🌙 هر کس نظری میداد تا این که معلم بالای سر پسر رفت و از او پرسید: «این دست چه کسی است؟»پسر در حالی که خجالت میکشید، آهسته جواب داد: «خانم معلم، این دست شماست.»
🌙 معلم به یاد آورد از وقتی که این دانشآموز پدر و مادرش را از دست داده بود، به بهانههای مختلف نزد او میآمد تا خانم معلم دست نوازشی بر سر او بکشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پرورش فرزندان انقلابی - استاد اخوی.pdf
حجم:
302.7K
#نوجوان
✅جزوه پرورش انقلابی فرزندان
از استاد اخوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
بیست گفتار_6.Mp3
حجم:
13.56M
کتاب صوتی بیست گفتار اثرمتفکر شهید مرتضی مطهری
بخش ششم
بیست گفتار_7.Mp3
حجم:
11.47M
کتاب صوتی بیست گفتار اثرمتفکر شهید مرتضی مطهری
بخش هفتم
زندگی به رنگ کوه های آلپ؛ قسمت ۱:
نویسنده #مهمان: مهرداد فرخ نژاد - دانشجوی دکترای کامپیوتر - شهر گرونوبل فرانسه
دیروز در یک ورکشاپی شرکت کردم. وقتی استاد خودش رو معرفی کرد، متوجه شدم که اهل آمریکا است. یک استاد سن بالا با قد بلند و ریش پرفسوری سفید.
بعدش نوبت به دانشجو ها رسید که خودشون رو معرفی کنند، رسید به من، گفتم مهرداد فرخ نژاد از ایران... استاد برگشت گفت اوووو ایراااان. با خنده ادامه داد نگران هیچی نباش، من و تو در صلحیم( خنده و صدای جمعیت کلاس بلند شد).
وسط کلاس زمانی که دانشجوها داشتن تمرینی رو حل میکردن اومد پیش من و گفت: واقعا چه آدم هایی احمقی پیدا میشند. من گفتم چی: گفت ترامپ رو میگم . گفتم نظرت در مورد ترامپ چیه، سرش رو تکون داد و با یک آهی گفت او یک احمق هست😄. اکثر افرادی که اینجا دیدم چنین نظری در مورد ترامپ داشتن و وقتی اسمش میاد همه میگن اووووو...
وسط کلاس استاد یک تایم استراحت داد که بریم قهوه بخوریم. من و یکی دیگه تو کلاس موندیم. ازش پرسید چرا نمیری چیزی بگیری؟ گفت من روزه هستم. بعدش گفت اوو، ساااری.... رو کرد به من گفت تو هم باید روزه باشی احتمالا. گفتم بله. گفت ببخشید، دیگه حواسم هست که تو کلاس در مورد غذا صحبت نکنم.
واکنشش برام جالب بود؛ کلا این جا نسبت به روزه نظر مثبتی دارند. چون مسیحی ها هم یک نوع خاصی از روزه دارند.
روز اول ماه رمضون وقتی وارد اتاق شدم دو نفر بهم گفتن رمضان مبارک. استادم هم بهم ایمیل داد و گفت رمضان مبارک. بعدش گفت من هم قبلا یک دانشجوی مسلمان داشتم و یک بار رمضان رو تجربه کردم (قیافه من😐😐) میگفت فقط وسطش تشنم میشد و میرفتم یکم آب میخوردم ( تو دلم گفتم خسته نباشی😁). بهم گفت که چقدر خوبه شما به این چیزا احترام میذارید. برای روح خیلی مفیده.
حالا تو ایران استادا تعریف که نمیکنن، یه چیزی هم میگن به روزه دارها. یادمه وقتی دانشگاه تهران بودم استادم برگشت بهم گفت باید تیر ماه پروژه رو تحویل بدید. چرا روزه میگیرید. من به جای شما بودم روزه نمیگرفتم و روی پروژه کار میکردم.
ما کجا و اوناااااا کجا!!!
توی فرانسه و کلا اروپا کسی حق نداره از کسی بپرسه دینت چیه! وگرنه ناراحت میشن. میگن که دین یه چیز شخصیه و تبلیغ دین ممنوع هست. بیشترین مسلمان اروپا رو کشور فرانسه داره و اسلام دین دوم در فرانسه محسوب میشود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
@