#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
يشنهاد خلافت تا چه حد جدّى بود؟ در پيش برايتان گفتيم كه مأمون نخست به امام رضا (ع) پيشنهاد كرد كه خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
چگونه مى توان بين تهديدهاى او به امام و جدّى بودن پيشنهاد مزبور، رابطه معقولى برقرار كرد؟
اگر او توانسته بود با تهديد مقام وليعهدى را به امام بقبولاند پس چرا در قبولاندن خلافت، همين زور و اجبار را به كار نگرفت؟
پس از امتناع امام، دليل اصرار مأمون چه بود، و چرا امام را به حال خود رها نكرد، و چرا باز هم آن همه زورگويى و اعمال قدرت؟
اگر مأمون به راستى مى خواست امام را بر مسند خلافت مسلمانان بنشاند، پس چرا تأكيد مى كرد كه براى رفتن به بارگاهش، از راه كوفه و قم نرود؟ او به خوبى مى دانست كه در اين دو شهر مردم آمادگى داشتند كه شيفته امام گردند.
باز اگر مأمون راست مى گفت پس چرا جلوى امام را در مسير رفتن به نماز عيد گرفت؟ آرى، او مى ترسيد كه اگر امام به نماز
بايستد، پايه هاى خلافتش به تزلزل افتد.
همچنين، اگر او امام را حجت خدا بر خلق مى دانست و به قول خودش او را داناترين فرد روى زمين باور داشت، پس چرا مى خواست نظرى بر وى تحميل كند كه او آن را به صلاح نمى ديد، و چرا بالاخره امام را آن همه تهديد مى كرد؟
در پايان آن هم رفتار خشن و غيرانسانى كه مأمون پيش از بيعت و بعد از آن، و در طول زندگى امام و هنگام وفاتش، با او و با علويان در پيش گرفته بود، چگونه قابل توجيه بود؟
مأمون خود دليل مى آورد
شايان تذكّر آن كه مأمون هرگز خود را آماده پاسخ به اين سئوالها نكرده چه مى بينيم در توجيه اقدام خويش منطق استوارى برنگزيده بود. او گاهى مى گفت كه مى خواهد پاداش على بن ابيطالب را در حقّ اولادش منظور بدارد. (۱۰)
گاهى مى گفت انگيزه اش اطاعت از فرمان خدا و طلب خشنودى اوست كه با توجّه به علم و فضل و تقوى امام رضا مى خواهد مصالح امتّ اسلامى را تأمين كند. (۱۱)
و زمانى هم مى گفت كه او نذر كرده در صورت پيروزى بر برادر مخلوعش امين، وليعهدى را به شايسته ترين فرد از خاندان ابيطالب بسپرد. (۱۲)
اين توجيه هاى خام همه دليل بر عدم توجه مأمون بود به پيشبينى هاى لازم جهت پاسخ به سؤال هاى انتقادآميز؛ وازاين رو است كه آنها را در تناقض و
ناهماهنگى مى يابيم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#زنده_از_حرم
دلم کبوتر صحن و سرای ارباب است
هوایی حرم با صفای ارباب است
هزار شکر،خدا را از صباح ازل
دل غریبه من آشنای ارباب است
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 کلمه ی "بداء" که در بعضی پاسخ هایتون فرمودید یعنی چه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
می خواستم بدونم در مورد سرنوشت یمانی روایتی وجود داره؟ اینکه میگن یمانی از فرماندهان سپاه امام هست و جزء ۳۱۳ نفر درسته یا نه؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📚من جایی ندیدم که نوشته باشه یمانی جزء ۳۱۳ تا هست، اما اشکال نداره هم بگیم فرمانده لشکره، هم جزء ۳۱۳ تا، مگر این قضیه اشکالی داره؟
هر دو باشد، به هر حال ۳۱۳ نفر هم جزء فرماندهان امام زمان✨ هستن... اونا هم جزء فرماندهان اصلی هستند پس اشکالی نداره، همزمان هم فرمانده باشه هم جزء ۳۱۳ نفر. هیچ اشکال خاصی نداره.
👈🏻سرنوشتش نه. روایت راجع به سرنوشت یمانی نداریم که مثلا بگوید یمانی آخر سر امام زمان (عج) را میبینه یا مثلا شهید میشه قبل از ظهور، راجع به این ها روایت نداریم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
4_5924994336444909144.pdf
209.5K
#متن_منبر_مجازی 8
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 8
🎬 جلسه 8️⃣
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس #شهدا #صوت 📚 #دختری_از_دورترین_نقطه_مرزی 2⃣ فصل دوم (۲) 📝 روایتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا #صوت
📚 #دختری_از_دورترین_نقطه_مرزی
3⃣ فصل سوم (۳)
📝 روایتی از خاطرات بانوی امدادگر اقدس محمدزاده از دوران دفاع مقدس
✍ سارا رحیمی
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠شیخ بهایی شیخ الاسلام اصفهان بود در همان موقع ها زمانی در مسجد چهار باغ نشسته بود و مشغول تصحیح نماز مردم بود در بین مردم پیرزنی هم آمده بود ، بعد که نوبتش شده شیخ به او گفت نمازت را بخوان: پیرزن شروع کرد به غلطی پلوتی حمد خود را خواندن ، که شیخ نیمه کاره حمدش را قطع کرد و گفت: تو که همه ی نمازت اشتباه هست. پیرزن گفت: نماز من اشتباهه؟؟ نماز تو اشتباهه؟
شیخ بهایی گفت: من شیخ الاسلام اصفهان هستم چطور می گی که نماز من اشتباهه؟؟
پیرزن گفت : نماز باید اثر داشته باشد، تو حمد بخوان و به این آب فوت کن ، من هم می خوانم و به این آب فوت می کنم، ببینیم نفس کدوم یک از ما می تونه این آب رو نگه داره؟
شیخ حمدش رو خوند و به آب فوت کرد ولی آب ناایستاد
پیرزن با همون حالت اشتباه خوند و آب ایستاد.
شیخ بهایی حیران شد و بعد از این جریان مدتی جزء شاگردان اون پیرزن قرار گرفت و پیش اون به تهذیب نفس پرداخت
📚به نقل از سخنرانی های جناب دکتر الهی قمشه ای
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خدا صدای شکستن گردوها راشنیده است. مردی بارِ گرودیی به خانه آورد و مشغول جدا کردن ریز و درشت آن بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا کس بی کسان است.
خدا پشتیبان بینوایان است.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
خدا کوهی به مویی میبخشد.
خدای مهربان گناهان بسیار را به ثواب ناچیز و کوچکی میبخشاید؛ و از آن چشم پوشی میکند. چه بسا کار نیک کوچکی گناهان بزرگی را از دفتر عدالت خداوند محو کند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره169
و قال عليهالسلام
قَدْ أَضَاءَ الصُّبْحُ لِذِي عَيْنَيْنِ.
امام عليه السلام فرمود:
صبح براى آنها كه دو چشم بينا دارند روشن است
شرح و تفسير
نشانههاى حق آشكار است
امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به كسانى كه حق را با تمام ظهور و بروز آن فهم نمىكنند هشدار مىدهد و مىفرمايد:«صبح براى آنها كه دو چشم بينا دارند روشن است»؛ (قَدْ أَضَاءَ الصُّبْحُ لِذِي عَيْنَيْنِ) .
اشاره به اينكه كسانى كه چشم بصيرت دارند حق را به خوبى درك مىكنند، زيرا نشانههاى آن كاملاً آشكار است؛ خواه اين حق به معناى ذات پاك پروردگار باشد آنگونه كه قرآن مجيد مىفرمايد: «سَنُرِيهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ فِي أَنْفُسِهِمْ حَتّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَ وَ لَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ» ؛به زودى نشانههاى خود را در اطراف عالم و در درون جانشان به آنها نشان مىدهيم تا براى آنان آشكار گردد كه او حق است. آيا كافى نيست كه پروردگارت بر همه چيز شاهد و گواه است» ١ و يا اينكه مراد از صبح قرآن مجيد است، همانگونه كه مىفرمايد: «قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبِينٌ» ؛(آرى) از طرف خدا نور و كتاب روشنگرى به سوى شما آمد». ٢ يا اينكه منظور آيين اسلام و آورندۀ آن باشد آنگونه كه قرآن مىفرمايد: «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» ؛اكراهى در قبول دين نيست.(زيرا) راه راست از راه انحرافى روشن شده است» ٣ و يا اين كه مراد رسول گرامى اسلام باشد همانگونه كه مىخوانيم: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً* وَ داعِياً إِلَى اللّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنِيراً» ؛اى پيامبر! ما تو را گواه فرستاديم و بشارتدهنده و بيمدهنده؛ و تو را دعوت كننده به سوى خدا به فرمان او قرار داديم و چراغى روشنى بخش». ١
يا مقصود خود حضرت (و امامان اهلبيت) باشد، چنان كه در زيارت «جامعه» آمده است:
«خَلَقَكُمُ اللّه أنواراً فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقينَ حَتّى مَنَّ عَلَيْنا بِكُمْ» .و در خطبۀ ٨٧ نهج البلاغه نيز به اين معنا اشاره شده است. يا اينكه منظور تمام آنچه گذشت و تمام حقايق عالم هستى است.
قرآن مجيد در سورۀ «اسراء» آيۀ ٧٢ نيز مىفرمايد: «وَ مَنْ كانَ فِي هذِهِ أَعْمى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمى وَ أَضَلُّ سَبِيلاً» ؛اما كسى كه در اين جهان (از ديدن چهرۀ حق) نابينا بوده است در آخرت نيز نابينا و گمراهتر است».
به هر حال اين جمله به صورت ضربالمثلى در آمده و واژۀ «صبح» كنايه از حق و «ذى عَيْنَيْن» كنايه از صاحبان بصيرت و آگاه و واژۀ «أضاء» اشاره به ظاهر بودن حق است. حال اگر كسانى گمراه شوند به علّت نابينايى آنهاست، يا اينكه چشم دارند و بر هم مىگذارند يا خفاش صفت از ديدن آفتاب حق به شبهاى تاريك و ظلمانى پناه مىبرند. آنها سزاوار هرگونه سرزنش و مجازاتند آنگونه كه شاعر پارسىزبان مىگويند:
راه است و چاه و ديدۀ بينا و آفتاب تا آدمى نگاه كند پيش پاى خويش
چندين چراغ دارد و بيراهه مىرود بگذار تا بيفتد و بيند سزاى خويش!
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
قاشقی
پیرومیا یا قاشقی، گیاهی علفی و همیشه سبز با رشد كند است، یعنی در طول سال چندان بزرگ نمیشود. گیاه قاشقی برگهای قلبی شكل، گوشتی و اغلب رنگهای سفید كرمی و سبز دارد و چون محل زندگی و زادگاهش در جنگلهای نسبتا تاریك است، میتواند شرایط آپارتمان را بهخوبی تحمل كند؛البته در كاشت گروهی هم بهعنوان یك گیاه مجزا كاربرد دارد و مقایسه جالبی در شكل و رنگ برگها بهوجود میآورد. توجه داشته باشید كه زمان خرید و انتقال آن به منزل یا محل كار خود ممكن است بخشی از برگهای گیاه دچار ریزش شود اما اگر در محل مناسب قرار گیرد و رطوبت لازم را برایش مهیا كنید دوباره برگهای جدیدی در آن ظاهر میشود. در ایران واریتههای زیادی از این گیاه پرورش یافته است.
🆔 🌳🌴
قاشقی
نور مستقیم نمیخواهد
مقدار نور مورد نیاز پیرومیا از 3 تا 4 هزار فوت كندل است، درصورتی كه كنار پنجره اتاق قرار داشته باشد و نور مستقیم آفتاب باعث خرابی گیاه میشود.
گلدان كوچك كافی است
ریشه این گیاه سطحی و ریز است و در گلدان كوچك احساس راحتی میكند و درصورت لزوم 2 سال یكبار گلدان آن را با یك اندازه بزرگتر عوض كنید.
آب زیاد نمیخواهد
پیرومیا اصولا گیاه كمآبی است. پرآبی و همچنین قرار گرفتن آن در هوای سرد، باعث پوسیدگی و حمله قارچ «بوتریتیس» به این گیاه میشود. در فصل تابستان حداكثر یكبار و در زمستان 2 هفته یكبار آبیاری با آب ولرم و بدون املاح كافی است.
🆔 🌳🌴
قاشقی
عوارض و درمان
برگها رنگ پریده و رشدمتوقف شده اند: گیاه از کمبود مواد غذایی در گلدان رنج میبرد. هر دو هفته یکباربا کودهای مخصوص گیاه را تغذیه کنید
رنگ برگ ها زرد و سطح زیرین آنها مملوازتارعنکبوت است : کنه ریزقرمزعامل آن است .گیاه را هردوهفته یکباربا سک کنه کش سمپاشی نمایید.غبارپاشی در کاهش افت گیاه موثراست
برگها خم شده : گیاه تشنه است و هوا خشک است .فوراآبیاری کنید. بهتر است گلدان را داخل تشت آب گذاشته و بعد از آن به قسمت خنک تری قرار دهید
برگها کم رنگ و گرایش به سفیدی دارند : شدت نور زیاد است گیاه را به محل کم نورتری ببرید
🆔 🌳🌴
نور، نخستین پارامتری است که باید به آن توجه داشت و برای این منظور نباید همه گیاهان آپارتمانی را در یک مکان نگهداری کرد، زیرا گیاهان از بابت موضوع نور به دو نوع گیاهان نور پسند و گیاهان سایه پسند تقسیم میشوند.
گیاهان نور پسند گروهی از گیاهان آپارتمانی هستند که گلدار بوده و برای آنکه گلهایشان باز شود باید در مکانی باشند که نور به آنها برسد، زیرا اگر نور کافی نداشته باشند، گلهایشان باز نشده و فقط رشد ساقهای خواهند داشت.
گیاهان نور پسند تعداد محدودی از گیاهان آپارتمانی را تشکیل میدهند، از گیاهان نور پسند میتوان به انواع شمعدانی، کالانکوئه و هور تانسیا اشاره کرد
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل دهم : در آداب معاشرت ظالمان و قليلى از احوال ايشان
بسند معتبر از حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام منقول است كه : بشيعيان خود فرمود، كه اى گروه شيعه گردنهاى خود را ذليل مكنيد بترك اطاعت پادشاه خود، پس اگر عادل باشد از خدا بطلبيد كه او را باقى بدارد، اگر ظالم و ستمكار باشد از خدا بطلبيد كه او را باصلاح آورد كه صلاح شما در صلاح پادشاه شما است ، پادشاه عادل بمنزله پدر مهربان است و از براى او بخواهيد آنچه از براى خود مى خواهيد، و از براى او مخواهيد آنچه از براى خود نمى خواهيد.
بسند معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : خدا رحمت كند كسى را كه يارى كند پادشاه خود را بر نيكى كردن به او.
از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : هر كه متعرض پادشاه ظالمى شود واز او آزارى بيابد، خدا او را بر آن آزار ثواب ندهد و صبر او را روزى نكند.
از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر كه مدح كند پادشاه ظالمى را و نزد او شكستگى و تذلّل كند، براى طمع دنيا قرين او باشد، در جهنم زيرا كه حقتعالى ميفرمايد وَلا تَرْكَنُوا اِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النّارُ يعنى به دل ميل مكنيد بسوى آنها كه ظلم ميكنند، پس مس ميكند شما را آتش و فرمود هر كه راهنمائى كند ظالمى را بر ظلم در جهنم باهامان وزير فرعون باشد و هر كه از جانب ظالمى خصومت كند، يا يارى او نمايد در آن حصومت چون ملك الموت نزد او آيد بگويد، بشارت باد ترا بلعنت خدا و آتش جهنم و هر كه تازيانه در دست گرفته گرداند از آتش جهنم كه درازاى آن هفتاد ذرع باشد و مسلط گرداند آنرا بر او درجهنم و نهى فرمود از حاضر شدن بر سر سفره فاسقان .
حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام در وقت فوت وصيت فرمود به حضرت امام حسن عليه السّلام كه دوست دار صالحان را براى صلاح ايشان ، مدارا كن بظاهر با فاسقان و در دل دشمن ايشان باش .
در حديث ديگر فرمود كه حضرت عيسى با بنى اسرائيل عليه السّلام ميگفت ، كه يارى نكنيد ظالم را بر ظلمش كه فضل شما باطل ميشود.
از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : سه چيز است كه دل را فاسد ميكند، ونفاق را در دل ميروياند چنانچه آب درخت را ميروياند، شنيدن سازها و خوانندگيها و فحش گفتن ، وبدر خانه پادشاه رفتن و از پى شكار رفتن .
از حضرت صادق منقول است كه : نگاه داريد و حفظ كنيد دين خود را بپرهيزكارى از محرمات و قوت دهيد دين خود را بتقيه كردن از مخالفان و مستغنى شدن بخدا از طلب كردن حوائج از پادشاهان ، بدانيد هر مؤ منى كه خضوع وشكستگى كند، نزد صاحب سلطنتى يا كسى كه مخالف او باشد در دينش از براى طلب آن دنيائيكه در دست او است خدا او را گمنام كند، دشمن دارد او را و او را بخود بگذارد، و اگر چيزى از دنياى او بدستش بيايد خدا بركت را از آن بردارد، و او را ثواب ندهد اگر خرج كند در حج يا عمره يابنده آزاد كردن .
در حديث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : چون روز قيامت شود منادى از جانب حق تعالى نداكند، كه كجايند ظالمان و مددكاران ايشان و آنانكه دوات ايشان را ليقه گذاشته اند، يا سر كيسه براى ايشان بسته اند يا مد قلمى بايشان داده اند آنها را هم با ظالمان محشور كنند.
در حديث معتبر ديگر فرمود كه هيچ بنده بپادشاهى نزديك نميشود، مگر آنكه از خدا دور ميشود، هيچ بنده مالش زياد نميشود، مگر آنكه حسابش دشوارتر ميشود و هيچ بنده اتباعش بيشتر نميشود، مگر آنكه شياطين او بيشتر ميشوند، و فرمود زينهار كه احتراز كنيد از در خانه پادشاهان و آنها كه با پادشاهان ميباشند، كه نزديكترين شما بآنها دورترين شمايند از خدا پادشاهان و آنها كه با پادشاهان ميباشند، كه نزديكترين شما بآنها دورترين شمايند از خدا و هر كه پادشاه را بر خدا اختيار كند خدا پرهيزكارى را از او بردارد، او را حيران گرداند.
در حديث صحيح از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : هر كه معذور دارد ظالمى را در ظلم او خدا مسلط گرداند بر او كسى را كه ظلم بر او كند، پس اگر دعا كند دعايش مستجاب نشود و خدا اورا بر آن ستم كه ميكند ثواب ندهد.
در حديث صحيح ديگر فرمود كه هر كه يارى دهد ظالمى را بر مظلومى پيوسته حق تعالى بر او خشمناك باشد، تا دست از آن يارى بردارد.
در حديث ديگر فرمود كه در زمان حضرت موسى عليه السّلام پادشاهى ظالمى بود كه حاجت مؤ منى را بشفاعت بنده صالحى برآورد، پس پادشاه و آن مرد صالح هر دو در يك روز مردند و همگى بر جنازه آن پادشاه جمع شدند، درهاى بازارها را بستند براى مردن او تا سه روز، آن مرد صالح در خانه خود ماند تا كرمهاى زمين رويش را خوردند، پس حضرت موسى بعد از سه روز مرده آنمرد صالح را بآنحال مشاهده كرد و گفت پروردگارا آن دشمن تو بود كه با آن اعزاز و اكرام او را برداشتند، و اين دوست تست و باين حال مانده است ، حق تعالى وحى فرستاد باو كه يا موسى اين دوست من از آن جبار حاجتى سئ