فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👁 به انسانها دو جور میشه نگاه کرد:
✅ نگاه صحیح و قرآنی
انسانها فقط وسیله و ابزار هستند و کار دست خداست، با این نگاه اگه از کسی درخواستی هم داشته باشی اشکال نداره
❌ نگاه غلط
همه چیز دست فلانی هست: اگه امضا نکنه، اگه پول نده، اگه استخدامم نکنه، اگه تأیید نکنه، اگه...بدبخت میشم
داستان کسانیکه بهجای خدا سرپرستانی گرفتهاند، مانند داستان عنکبوت🕷است که خانهای بیدیوار، بیسقف و بیحفاظ برای خود بنا کرده باشد،و بیتردید سُستترین خانهها خانه عنکبوت🕸است، آنان اگر به این واقعیت معرفت داشتند دیگران را سرپرستان خود نمیگرفتند.
عنکبوت۴۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘گوش جان بسپارید به چند فراز شاهکار
🎶اجرا شده در مقام چهارگاه
❤با صدای اساتید🔻
↩️1: استاد شیخ مصطفی اسماعیل
↩️2: استاد ابوالعینین شعیشع
↩️3: استاد کامل یوسف البهتیمی
↩️4:استاد محمد صدیق منشاوی
↩️5:استاد محمود علی البناء
↩️6: استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
↩️7: استاد محمد عمران
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اعتراف مأمون به اولويت خاندان على روزى مأمون در مقام آن برآمد كه از امام اعتراف بگيرد به ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
موضع گيرى هشتم (مفاد دست خط امام بر سند وليعهدى)
به باور من آن چه امام در سند وليعهدى نبشت نسبت به موضع گيريهاى ديگرش از همه مؤثّرتر و مفيدتر بود.
در آن نوشته مى بينيم كه در هر سطرى و بلكه در هر كلمه اى كه امام با خط خود نوشته معنايى عميق نهفته و به وضوح بيان گر برنامه اش براى مواجه شدن با توطئه هاى مأمون، مى باشد.
امام با
توجه به اين نكته كه سند وليعهدى در سراسر قلمرو اسلامى منتشر مى شود، آن را وسيله ابلاغ حقايقى مهّم به امّت اسلامى قرار داد. از مقاصد و اهداف باطنى مأمون پرده برداشت و بر حقوق علويان پافشرد و توطئه اى را كه براى نابودى آنان انجام مى شد، آشكار كرد. امام در اين سند نوشته خود را با جمله هايى آغاز مى كند كه معمولاً تناسبى با موارد مشابه نداشت. مى نويسد: ستايش براى خداوندى است كه هر چه بخواهد همان كند. هرگز چيزى بر فرمانش نتوان افزود و از تنفيذ مقدّراتش نتوان سر باز زد. »
آن گاه به جاى آن كه خداي را در برابر مأمون كه اين مقام را به او ظاهراً بى تناسب با آن مقام پروردگار را چنين توصيف مى كند:
« او از خيانت چشمها و از آن چه كه در سينهها پنهان است آگاهى دارد. »
خواننده عزيز آيا شما هم مانند من اين حقيقت را مى پذيريد كه امام (ع) با انتخاب اين جملات ميخواست ذهن مردم را به خيانتها و نقشههاي پنهاني توجه دهد؟ آيا با اين كلمات به مأمون كنايه نمى زدند تا مردم را متوجه هدف هاى ناآشكارش بنمايد؟
به هر حال، امام دست خط خود را چنين ادامه مى دهد:
« و درود خدا بر پيامبرش محمّد خاتم پيامبران، و بر خاندان پاك و مطهّرش باد.. »
در آن روزها هرگز عادت بر
اين نبود كه در اسناد رسمى از پى درود بر پيغمبر، كلمه « خاندان پاك و مطهرش » را نيز بيفزايند. اما امام مى خواست با آوردن اين كلمات به پاكى اصل و دودمان خويش اشاره كند و به مردم بفهماند كه اوست كه چنين خاندان مقدّس و ارجمندى تعلّق دارد نه مأمون.
بعد مى نوسيد:
«. اميرالمؤمنين حقوقى از ما مى شناخت كه ديگران بدان آگاه نبودند. »
خوب، اين چه حقى يا حقوقى بود كه مردم حتى عباسيان به جز مأمون آن را درباره امام نمى شناختند؟
آيا مگر ممكن بود كه امّت اسلامى منكر آن باشد كه وى فرزند دختر پيغمبر (ص) بود؟! بنابراين آيا گفته امام اعلانى به همه امّت اسلامى نبود كه مأمون چيزي را در اختيارش قرار داده كه حق خود او بوده؟ حقى كه پس از غصب دوباره داشت به دست اهلش بر مى گشت.
آرى، حقى كه مردم آن را نمى شناختند « حقّ اطاعت » بود. البته امام (ع) در برابر هيچ كس حتى مأمون و دولت مردانش در اظهار اين حقيقت تقيّه نمى كرد كه خلافت پيامبر (ص) به على (ع) و اولاد پاكش مى رسيد و بر همه مردم واجب است كه از آنان اطاعت كنند. اين نكته را امام در نيشابوربه شرحى كه گذشتاعلام كرد. او همچنين اين حقيقت را در محضر دولت مردان نيز مى گفت و در برخى موارد تأكيد مى كرد كه حاضران پيامش را به
غايبان برسانند.
در كتاب كافى اين روايت آمده كه روزى يك ايرانى از امام (ع) پرسيد، آيا اطاعت از شما واجب است؟ حضرت فرمود: بلى. پرسيد: مانند اطاعت از على بن ابيطالب؟ فرمود: بلى. (۲۴)
و از اين قبيل روايات بسيار است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
امام فرمودند: اي ملائكه پروردگار بنشينيد
از امام جواد عليه السلام نقل شده كه يكي از اصحاب حضرت رضا عليه السلام بيمار شده بود و حضرت به عيادت و ديدن او تشريف فرما گرديدند جوياي احوال او شدند.
حضرت به شخص مريض فرمودند: خود را در چه حالي مييابي و چگونه ميبيني؟
عرض كرد: مرگ را ملاقات كردم «و مقصودش اين بود كه در شدت مرضم»
حضرت فرمود: مرگ را چگونه ملاقات كردي.
[صفحه ۹۹]
عرض كرد: مرضم بسيار شديد و سخت است.
آن بزرگوار فرمود: اين شدت مرض مرگ نيست بلكه آنچه مييابي بعضي از احوالات مرگ را به تو مينماياند و تو را ميترساند. سپس فرمودند: مردم در مردن بر دو قسمند:
۱- يك قسم مردماني هستند كه به مردان راحت ميشوند «يعني مردن اول راحتي آنها است»
۲- قسم ديگر كساني هستند كه چون ميميرند مردم از ايشان راحت ميشوند.
حضرت فرمودند: پس تو ايمان خود را به خدا و نبوت و ولايت ما خانواده تازه كن تا راحت شوي آن مرد چنين كرد «ايمان خود را تجديد كرد» و گفت: يابن رسول الله من گروهي از ملائكه پروردگار را ميبينم و
ايشان را اجازه مرحمت فرمائيد تا در خدمت شما بنشينند.
امام عليه السلام فرمودند: اي ملائكه پروردگار بنشينيد و حضرت به آن مريض رو كردند و فرمودند: از اين ملائكه بپرس كه آيا مأمورند كه نزد من بايستند؟
[صفحه ۱۰۰]
مريض گفت: من پرسيدم اما ايشان گفتند: اگر تمام ملائكه اي را كه خداوند سبحان خلق فرموده نزد شما حاضر شوند نمي نشينند تا زماني كه به ايشان اجازه دهيد و مرخص فرمائيد، و ايشان به همين كيفيت از جانب خداوند متعال مأمورند پس آن مرد چشمهاي خود را بر هم نهاد و گفت السلام عليك يابن رسول الله اين است شخص تو «شخصيت شما» و پيامبر خدا و امامان بعد از پيامبر، اين كلمات را بيان كرد و از دنيا رفت.
مسلم و مبرهن و قطعي است كه در حال احتضار و هنگام مرگ، پيغمبر خدا صلي الله عليه و آله و ائمه طاهرين عليهم السلام حاضرند و به دوستان خود نظر مرحمت دارند و براي دوستان چه لذتي بالاتر از اين كه هنگام مرگ و وقت جان دادن چشمش به جمال محبوبان خود بيفتند و بگويد:
آن جان عاريت كه به حافظ سپرده دوست
روزي رخش ببينم و تسليم وي كنم
يا بگويد:
[صفحه ۱۰۱]
در آن نفس كه بميرم در آرزوي تو باشم
بدان اميد دهم جان كه خاك كوي تو باشم
علي الصباح قيامت كه سر ز خاك برآرم
بگفتگوي تو خيزم بجستجوي تو باشم
[صفحه ۱۰۲]
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 منظور حضرت دعای خودش برای ماست درسته، طبق این حدیث؟ کلام امام زمان يابْنَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در آخرین توقیع امام به نائب چهارم، امام از شخص «تهمت زننده» یاد کرده است. منظور امام چیست؟ این موضوع رو یه مقدار شرح دهید ممنون از زحمات شما.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📩آن نامه ای که امام به نائب چهارم نوشت بحث تهمت زننده نیست،
بحث این است که هر کس قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای ارتباط با من را بکند «مَنْ يَدَّعِی الْمُشَاهَدَةَ... فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَر» او کذاب و دروغگو و افتراء زننده است.
👈🏻هر کس بخواهد ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را در زمان غیبت یعنی زمان فعلی بکند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
20.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ | برای دیدن تو هیچ کاری نکردم
🎤 محمد حسین حدادیان
#اللهــمعجللولیکالفـــــرج..🤲🏻
Part03_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
14.04M
فصل سوم(پایان)؛ جهانی شدن، پایان تاریخ، مهدویت
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗 کتاب صوتی #راز_درخت_کاج "خاطرات مادر شهیده زینب کمایی" قسمت 4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.mp3
4.42M
📗 کتاب صوتی
#راز_درخت_کاج
"خاطرات مادر شهیده زینب کمایی"
قسمت 5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌
❣مرا یاد کنید تا من هم شما رو یاد کنم..
#سخنرانی
👤دکتر الهی قمشه ای
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صد درد را خدا به دعایی دوا کند. دلا بسوز که سوز تو کارها بکند*** نیاز نیم شبی دفع صد بلا بکند [۳]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
(خدا شری بدهد که خیر ما در آن باشد)
ممکن است نتیجه ی بسیاری از توطئهها و بدخواهی ها، منجر به امر خیر یا نتیجه مثبت شود. عَدو؛ دشمن.
مردی پارسا به بازار شهر رفت و گاوی خرید و به سوی خانه اش بازگشت. گاو، درشت و چالاک بود. برای همین در میان راه، دزدی هوس کرد که آن را بدزدد... از این رو سایه به سایه مرد پارسا به راه افتاد. هنوز مدتی نگذشته بود که دزد یک نفر را دید که شانه به شانه او میآید.
از این که ناگهان او را دید، تعجب کرد و پرسید: تو کی هستی؟ کنار من چه میکنی؟ آن فرد گفت: «من دیو هستم، خودم را به صورت آدم درآوردهام تا هرجا که شد این مرد پارسا را بکشم. تو برای چه به دنبال این مرد میروی؟ دزد گفت: کار من دزدی است. گاو این مرد، چشم مرا گرفته و تا صاحب آن گاو نشوم، آرام نمی گیرم!
دیو گفت: پس هر دو با این مرد پارسا کار داریم؛ ولی یکی برای کشتن او و یکی برای بردن گاو او! دزد گفت: پس هر دو تا رسیدن به آنچه که میخواهیم، دوست و همراهیم! مرد پارسا میرفت و دزد و دیو به دنبال او نیز میرفتند تا به خانه اش رسیدند. وقتی به آن جا رسیدند، شب شده بود. مرد پارسا، گاو را به طویله برد. آب و علفی برایش گذاشت و به اتاق رفت تا بخوابد. در این وقت، دیو و دزد داخل خانه شدند؛ ولی پیش از آن که کارشان را شروع کنند؛ دزد با خود گفت: اگر زودتر از آن که من گاو را ببرم، مرد زاهد بیدار شود چه؟ از کجا معلوم که دیو بتواند او را بکشد؟ دیو هم با خود گفت: اگر
پیش از آن که من مرد پارسا را بکشم، با سر و صدای دزد که میخواهد گاو را از خانه بیرون ببرد، مرد از خواب بیدار شود چه؟ از کجا معلوم که دزد بتواند بی سر و صدا گاو را ببرد؟
دیو و دزد این فکرها را با خود میکردند که دزد گفت: گوش کن رفیق! بهتر است من اول گاو را ببرم، بعد تو مرد پارسا را بکشی، این کار به عقل نزدیکتر است. میترسم که تو موفق نشوی و کار مرا خراب کنی.
دیو گفت: اشتباه نکن. کار من به عقل نزدیک تر است. اگر من اول مرد پارسا را بکشم، تو راحت تر میتوانی گاو او را بدزدی. دزد گفت: ولی من اول این مرد و گاوش را دیدم.
دیو گفت: تو به دنبال گاو او روان شدی، ولی من خودش را میخواستم، پس بهتر است من اول کارم را شروع کنم. دزد گفت: تو دیوی و نمی فهمی! میخواهی کاری کنم تا از آدم کشی پشیمان شوی؟ دیو گفت: تو دزدی و نمی دانی! میخواهی کاری بکنم که آن گاو را در خواب هم نبینی؟ در این هنگام، دزد رو به اتاق مرد زاهد فریاد کشید: بلند شو ای مرد، چه نشسته ای که دیوی قصد جان تو را کرده! دیو هم بلندتر از دزد فریاد کشید: بلند شو ای مرد، چه خوابیده ای که دزدی برای بردن گاو تو آمده! با این سر و صداها، مرد زاهد از خواب بیدار شد. فریاد زد و از همسایگان کمک خواست. همسایهها با چوب و سنگ و هرچه در دست داشتند، به دیو و دزد حمله کردند. دیو و دزد از ترس پا به فرار گذاشتند.
یکی از همسایهها پرسید: ای مرد خدا چه شد که از آمدن دیو و دزد به خانه ات خبردار شدی؟
مرد پارسا گفت: من بی خبر بودم. خودشان به جان هم افتادند و جان و دارایی من در امان ماند. دعوای آنها برای من خیر و خوبی به همراه داشت. به هر حال عَدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#آموزش_نماز_مؤدبانه درس یازدهم: آموزش تلفظ صحیح حرف ذ ْ °•ْ °•ْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش_نماز_مؤدبانه
درس دوازدهم:
آموزش تلفظ صحیح حرف غ
ْ °•ْ
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زندگی پس از زندگی
👈 همیشه نماز برایم سوال بود ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺آیت الله حق شناس (ره):
شیطان هم دنیا را گرفت و هم نماز اول وقت را!
🔷 یک آقای فرش فروش که اهل نماز اول وقت بود به بنده گفت: یک کسی برای خریدن فرش وارد مغازه ی بنده شد. گفتم: وقت نماز است. گفت: من وقت ندارم، مسافرم و می خواهم بروم. هر چه اصرار کردم، دیدم نمی شود و گول شیطان را خوردم و یک قدری که از نماز اول وقت گذشت، دیدم همین آقای مشتری که خیلی شیفته ی این معامله بود، گفت من باید قدری تامل بکنم! و از خرید منصرف شد!!
شیطان هم دنیا را گرفت و هم نماز اول وقت را.
امیر مومنان (ع) فرمودند: اگر مومن، دنیا را مانع از آخرت خودش قرار بدهد؛ پروردگار او را از هر دو باز می دارد.
پروردگار می فرماید: چرا این شخص نماز را تند می خواند؟! مگر رفع شداید و قضای حاجات او در دست کسی غیر از من است؟!
یک صلوات بفرستید.
📙(کتاب ز ملک تا ملکوت جلد 1 ص 213).
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
43.5K
اگه ما به سن تکلیف نرسیده باشیم و با مادر خود بد حرف بزنیم گناه است یا نه؟