#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جنبش تمام بن تميم در سال ۱۸۱ هجرى، گروهى از مردم تونس به رهبرى تمام بن تميم، براى اعلام ناخرسندى خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جنبش ابوالخصيب
در سال ۱۸۳ هجرى، وهيب بن عبدالله نسائى، معروف به ابوالخصيب در منطقه نساء از نواحى خراسان قيام كرد و دامنه شورش وى كه تا سال ۱۸۵ هجرى ادامه يافت. شهرهاى ابيورد، توس و نيشابور را فرا گرفت و همه اين شهرها به تصرّف شورشيان درآمد. مرو نيز محاصره شد، امّا على بن عيسى بن ماهان در مرو به مقابله با آنان پرداخت. خاندان ابوالخصيب را به اسارت گرفت و به سال ۱۸۶ وى را در مرو كشت.
جنبش حمزه شارى
در سال ۱۸۵ هجرى، حمزه شارى كه از خوارج بود، در بادغيس شورش كرد. عيسى بن موسى عامل عبّاسيان در منطقه، به نبرد با وى شتافت، امّا فراوانى پيروان حمزه موجب شد كه عيسى تنها با كشتارى گسترده بتواند آشوب را فرونشاند، از اين رو، آنان را تا زابلستان و كابل و قندهار تعقيب كرد و ده هزار تن از ياران حمزه شارى را از پاى درآورد و شورش را با شكست روبرو ساخت.
https://eitaa.com/zandahlm1357
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدار آیت الله حسن زاده آملی
با امام رضا (ع) ...!
✍خاطره ای از زبان؛
🎙#آیت_الله_حسن_زاده_آملی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 کتاب " دلیل روشن" 👈 از بهترین و عالی ترین کتب نوشته شده در موضوع پاسخ به شبهات وهابیت علیه امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
خروج سفیانی قبل از واقعه قرقیسیا است یا بعد از آن؟
آیا از بین رفتن اسرائیل شرط ظهوره؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔹خروج سفیانی قبل از قرقیسیا است. سفیانی خروج می کند شامات را می گیرد به سمت عراق که می آید بین مرز شام و عراق درگیر جنگ قرقیسیا می شود.
🔹از بین رفتن اسرائیل شرط ظهور است.. ما جایی چنین چیزی روایت ندیدیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
طبیب درد بی درمان!
محمّد بن یوسف میگوید:
به بیماری کورَک - نوعی زخم چرکین - مبتلا شدم. پزشکان مرا معاینه کردند و برای درمان، پول زیادی هزینه کردم، امّا بهبودی حاصل نشد.
نامه ای به محضر مبارک امام زمان علیه السلام نوشتم و از حضرتش التماس دُعا نمودم.
امام علیه السلام مرقوم فرمود:
«البسک اللَّه العافیة وجعلک معنا فی الدنیا والآخرة».
«خدا تو را لباس عافیت بپوشاند، و تو را در دنیا و آخرت با ما قرار دهد».
هنوز یک هفته نگذشته بود که محل زخم بهبود یافت. در این هنگام، پزشکی از دوستان مان را فرا خواندم، و محل زخم را به او نشان دادم.
گفت: ما برای این زخم دارویی نمی شناسیم. بهبودی آن تنها از ناحیه حق تعالی بوده است. [۱]
----------
[۱]: ۳۴. کافی، ج ۱، ص ۵۹۱، مولد الصاحب علیه السلام؛ خرایج، ج ۲، ص ۶۹۵، فی اعلام الامام صاحب الزمان علیه السلام؛ ارشاد، ج ۲، ص ۳۵۷ و ۳۵۸؛ دلائل و بینات الامام علیه السلام؛ بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۲۹۷.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357