#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: هدف و منظور مأمون اما اول: هدف و منظور مأمون را بايد از خود او بشنويم , عده ى از عباسيان و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۵ خاموش ساختن شعله هاى خشم و اعتراض مخالفين خصوصاً علويان , و وانمود ساختن علاقه و محبت خود نسبت به آل على (ع) براى جلب حمايت علويان هدف ديگر مأمون بود. زيرا شعله هاى جنگى كه بين امين و];ّّ۵ مأمون بر سر خلافت برافروخته شده بود, اكثريت عباسىها و شيعيان از امين پشتيبانى مى كردند, خصوصاً مخالفت شيعيان خراسان كه بيشتر نابودى مأمون را تهديد مى كرد, و شورش هاى ديگرى در كوفه و بصره و مدينه و مكه , عليه مأمون محسوس بود, مأمون اين وضعيت را كه درك كرد, هيچ وسيله اى كه براى بقاى حكومت او نافع باشد نديد, جز آن كه تظاهر به شيعى بودن كند, بدين سبب امام را به قبول ولايتعهدى
مجبور كرد و مردم را به دوستى او مى خواند و پول رسمى را بنام او سكه مى زد و بدين وسيله شعله هاى خشم مردم را فرو مى نشاند. و خود مى گفت: ما ظننت ان احداً من آل ابيطالب يخافنى
بعد ما عملته بالرضا يعنى: گمان نمى كنم بعد از آن كه رضا را وليعهد خود قرار دادم , از احدى از آل ابوطالب بترسم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......:
تربت مقدس رضوي
مولانا محمد معصوم يزدي ساكن مشهد مقدس كه يكي از صلحاي ارض اقدس رضوي بود نقل نمود.
من مبتلا به تب نوبه شدم و هرچند مداوا كردم بهبودي حاصل نشد تا روزي در عالم خواب شخصي نوراني با شمائل روحاني به من فرمود چرا از آنچه در فلان حجره و در صندوقچه ميباشد بر بدن خود نمي مالي چون از خواب بيدار شدم از شدت مرض خواب خود را فراموش كرده و از بسياري درد و حرارت تب ناله ميكردم.
ناگاه مادرم در آنوقت آمد و چون مرا به آن شدت مرض ديد كه ناله ميكنم گفت اي فرزند از لطف الهي نااميد مباش و تو چرا در اين مدت مرض از غبار ضريح مطهر حضرت رضا (ع) بر بدن خود نماليده اي.
گفتم اي مادر آن غبار شريف كجاست و چرا نمي آوري تا من از اين سختي و شدت مرض خلاص شوم. مادرم فوراً رفت و صندوقچه اي آورد و باز كرد و قدري غبار ضريح مطهر بيرون آورد و بمن داد پس من گرفتم و بر سر و رو و سينه خود ماليدم و بخواب رفتم و چون پس از ساعتي بيدار شدم عرق بسياري كرده بودم و خود را سبك يافتم و ملتفت شدم كه به بركت آن غبار مطهر شفا يافتهام پس برخاستم و همان وقت به زيارت آن بزرگوار مشرف شدم و شكر الهي را بجاي آوردم. و نيز گفته است.
وقتي
چشمم بنحوي شد كه هيچ جائي و چيزي را نمي ديدم و هرقدر معالجه نمودم فائده اي حاصل نشد و از علاج مايوس شدم تا شبي در عالم خواب ديدم به زيارت حضرت رضا (ع) مشرف شدهام لكن ضريح مبارك نبود و قبر شريف آشكار بود و ديدم خاك بسياري روي قبر مبارك است در همان عالم خواب بخاطرم رسيد كه خوب است قدري از اين تربت پاك بقصد تبرك بردارم و بر چشم خود بكشم.
پيش رفتم قدري خاك بردارم ناگاه گوينده اي گفت اي بي ادب مابين ضريح و قبر مبارك حريم است تا اين ندا را شنيدم دور شدم و با ادب نشستم لكن يكدست خود را بر زمين بنهاده و خم شدم و با دست ديگر قدري خاك برداشتم و به هر دو چشم خود كشيدم و چون بيدار شدم در اندك وقتي بهبودي حاصل گرديد و حال قريب يك سال كه ديگر بدرد چشم مبتلا نشده ام. [۳۵].
خاك رهش ز بهر مريضان بود شفا
هر دردي بي علاج ز لطفش شود دوا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید میخاستم بپرسم مدرک اقتصادی مقام معظم رهبری چیه؟ تو هیچ سایتی چیزی ننو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا ۳۱۳ یار امام زمان (عج) از یک زمان هستند یا از زمانهای مختلف و ممکن است از دنیا رفته باشند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠اینکه ۳۱۳ نفر یار امام زمان آیا الان یا آن موقع ظهور همه زندهاند یا از مردگان گذشته یا همان رجعت کنندگان هستند، این رو اقوال مختلف است؛ عده ای میگویند همه زندهاند.
عده ای میگویند نه از گذشتگان هم هست. به همین خاطر نمیشود نظر قطعی در این زمینه داد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️لذت...
🎤 دکتر الهی قمشه ای
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تعجب بزرگمهر میگوید: دانشمندترین انسانها در دنیا کسی است که از دنیا کمتر شگفت زده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غیبت
دانشمندی به عیادت زاهدی رفت و از برخی دوستانش سخنی بر زبان آورد. عابد گفت: از عیادتت زیان بردی و مرتکب سه جنایت شدی. اول آنکه دوستم را مورد کینه من قرار دادی؛ دوم آنکه دل آسوده مرا گرفتار کردی؛ سوم آنکه خودت را نزد من متهم ساختی.
انس مؤمن
عبید بن زراره از امام صادق علیه السلام نقل میکند که فرمودند: مؤمنی نیست مگر اینکه خدا از ایمانش برای او مونسی قرار داده که در تنهایی به او علاقه مند میشود؛ بطوری که اگر بر قله کوه باشد وحشت او را فرا نمی گیرد.
کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 11 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ انقلاب 12.MP3
9.67M
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 12
🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی
🎬 جلسه 2️⃣1️⃣
✳️ #فصل_دوم ، #دولت_هاشمی ( جلسه 3)
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
⬅️⬅️ جهت #روشنگری_انقلابی و درست علیه جریان غیرانقلابی برای #انتخابات1400 و روی کار آمدن #دولت_انقلابی ، حتما این فایلها را نشر دهید ، حتی با لینک خودتان ➡️➡️
🔵 #همجنس_باز بودن محمدرضاشاه
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 زمانی که همجنس بازی مد نبود شاه مملکت ما از همجنس بازان معروف بین المللی بودن.
در سال 1347ش/1964م. یک مجله آمریکایی عکسی از راهروهای زیرزمینی نیویورک منتشر کرد که در آنجا رجال با یکدیگر #رابطه_جنسی داشتند و در میان این رجال، عکس شاه ایران نیز وجود داشت .
این تصویر در بهمن ماه 1347 در مجله امید ایران نیز به چاپ رسید که واکنش شدید ساواک را به همراه داشت.
📚منابع خارجی:
http://www.boxturtlebulletin.com/2016/06/26/73883
https://www.artforum.com/interviews/nayland-blake-talks-about-free-love-tool-box-38498
https://notchesblog.com/2014/07/22/heterosexuality-in-america-fifty-years-and-counting/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 انتقاد از #شاه جرم است!!!
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 در زمان #شاه به حدی آزادی بیان وجود داشت که خود شاه در مصاحبه با خبرنگار خارجی میگه:انتقاد از من و سلطنت غیرقانونیه و مجازات داره. حالا مقایسه کنید با الان که #زیباکلام و #تاج_زاده و امثالهم، شبانه روز،رهبری و حکومت رو به شدیدترین شکل ممکن مورد انتقاد قرار میدن ولی انگار نه انگار.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👈پس از آن که اسرای حنین به قبیله شان ملحق شدند، رسول خدا (ص) حرکت کرد، اما مردم مکرر از او خواستند ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚔غزوه تبوک (رجب سال نهم)
منافقان مدینه در آینه سوره توبه
🔸سرزمین شام در شمال جزیره العرب بود و قریش در قیاس با سایرین به دلیل رفت و آمد به آن آشنایی کافی با آن داشت. به همین دلیل اگر قرار بود تا اسلام گسترش یابد، اولین منطقه مورد نظر همان شامات و حداقل مناطقی🗺 از آن بود که در شمال حجاز قرار داشت.
💢پیش از تبوک، در جریان موته، یک اقدام نسبتا محدود صورت گرفت که حاصلی دربرنداشت. اکنون پس از فتح مکه لازم بود تا سپاهی🏇 عظیم بدان سوی حرکت کرده و حضور قاطع حجاز اسلامی را در شامات به نمایش بگذارد، بویژه که اخبار شام که توسط برخی نبطیان تاجر به مدینه🗞 رسید، حکایت از تلاش هرقل شام در جمع آوری لشکری از قبایل عربی بود، لشکری که می بایست برای جنگ با حجاز آماده میگردید.
👈 نباید غفلت کرد که شام منطقه ای عربی تحت سلطه رومیان بود و امید می رفت که با یک حرکت عربی روی موافق نشان دهند.
🔰چنین خبری برای مسلمانان که در برابر سپاه شام، نیروی اندکی داشتند تا اندازه ای نگران کننده بود. آنان می بایست به تناسب، سپاه بزرگی👥 فراهم می آوردند و طبعا چنین اقدامی نمی توانست در پنهانی صورت گیرد. رسول (ص) نمایندگانی را به مناطق مختلف و از جمله مکه فرستادند تا مردم را برای سفر آماده کنند. آن حضرت مقصد را بیان کرد و به عنوان تکلیف شرعی☝️ از مسلمانان خواست تا در آن شرکت کنند.
〽️صرف نظر از آنچه مربوط به جنگ با رومیان می شد، غزوه تبوک از جهاتی یک آزمایش برای مسلمانان و آشکار کردن منویات باطنی آنان بود. دلیلش نیز آن بود که سفر مزبور در فصلی بسیار گرم☀️، در راهی بسیار طولانی و با وجود مشقات فراوان، و درست در زمان رسیدن محصولات🍎🍊 و وقتی بود که مردم علاقمند بودند تا زیر سایه درختانشان بنشینند. مشکل سفر تا به آنجا بود که آن را "جیش العسره" نامیدند.
♦️زمانی که بسیج عمومی اعلام گردید، اعتراض برخی از مسلمانان ضعیف الایمان آغاز شد. در آن میان، منافقان❌ که اکنون بیش از هر زمان دیگر بودند فعال شدند. بهانه جویان برای رفع مسئولیت از خویش، انواع بهانه ها را مطرح کردند و کوشیدند تا به نحوی از رسول خدا (ص) اجازه ماندن در مدینه را بگیرند.
👈مطالب مربوط به تبوک و بسیج عمومی از آیه 38سوره توبه آغاز می شود.
این آیات📖 روحیه حاکم بر مسلمانان را در این دوره که سالهای آخر حیات پیامبر (ص) است نشان می دهد.
خداوند مصلحت💥 را در این دانسته تا این قبیل افراد ضعیف الایمان در خانه بنشینند، زیرا اگر در جنگ هم بروند اسباب تضعیف روحیه مسلمانان هستند.
بهانه های برخی از آنها جالب بود. جد بن قیس که فردی ثروتمند بود، از آمدن خودداری کرد و بهانه خود را چنین عنوان کرد که به سرعت شیفته زنان👱♀ زیباروی رومی شده و گرفتار فتنه می شود.
این قبیل افراد از منافقان مدینه بودند که شمارشان فراوان بود.
🔆خداوند اعلام کرد اگر اینان انفاق نیز کنند، از آنان پذیرفته نیست، آنان در عمق دل به خداوند کافرند.❌
منافقان در عین حال که سخنانی در خفا با یکدیگر می گفتند، هراس از آن داشتند تا آیاتی درباره آنان نازل شده و سبب خجلت آنان گردد.
🔰منافقان کسانی را که انفاق می کردند به تمسخر می گرفتند. لذا خداوند می فرماید که حتی اگر رسول خدا هفتاد بار برای آنان استغفار کند📿، او آنان را نخواهد آمرزید.
در آیه هشتاد و یکم بار دیگر به کسانی که از جنگ تبوک تخلف کرده اند پرداخته و به یکی از بهانه های آنان که گرمی هوا بوده اشارت رفته است.🌞
👥کسانی مجاز به ماندن بودند، اینان عبارت بودند از ناتوانان، مریضان و نیز کسانی که نمی توانستند هزینه سفر خویش را تامین کنند. گروهی از این افراد، از این که توان رفتن 😔 نداشتند به شدت ناراحت بودند. خداوند در آیه 92 توبه به ایشان اشاره دارد.
👈آیه 118 اشاره به سه نفر از اصحاب رسول خدا (ص) دارد که به هیچ روی انتظار تخلف از آنان نبود. یکی از آنان کعب بن مالک شاعر 🎼 رسول خدا (ص) در جنگها بود که بارها به اطاعت محض از دستورات رسول خدا (ص) افتخار کرده بود. دو نفر دیگر مراره بن ربیع و هلال بن امیه بودند.
🔸اینان حتی پس از اصرار رسول خدا (ص) راضی به رفتن نشدند و رسول خدا (ص) طبق دستور خداوند که فرموده بود تا از آنان اعراض شود، در بازگشت، به هیچ روی با آنان هم سخن نشدند. به دیگر مومنان نیز دستور داده شد تا از آنها دوری کنند. اینان در شمار منافقان نبودند بلکه تنها از روی بی توجهی❌ به فرمان رسول خدا (ص) و دنیا طلبی چنین کردند.
پس از بازگشت رسول خدا (ص) و مسلمانان، آنان به اجبار به کوهها پناه بردند. خانواده ایشان، غذا برایشان میبردند🍪، اما با آنها سخن نمی گفتند تا آن که خداوند توبه آنان را پذیرفت.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص645-650"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۵۹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: 🌸 ادامه مباحث کانال 🌸 #یهودیت #تاریخی #صهیونیزم 🔯 در گذر از تاریخ پنهان و آشکار یهود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
🔖📝🔖
📝 ادامه مباحث تاریخی کانال
#تاریخی
#یهودیت
#صهیونیزم
📒 در گذر تحلیل گونه ای که با هم بر تاریخ داشتیم ، روند کسب ثروت و قدرت و نفوذ یهودیان رو در جهان بررسی اجمالی کردیم. این حضورها در کشورهای مختلف یا دلیل منفعتی داشت یا دلیل مصلحتی و اغلب هم هر دو ؛ یعنی سلطه ای برای پیشبرد مصالح یهود و ثروتی در خدمت اجرای مصالح و اهداف یهود .
در قرن 17 میلادی در اروپا یهودیان آشکار در بنادر جنوبی اروپا و کشورهای مرکزی و شرقی آن بخصوص لهستان و لیتوانی مستقر شده صاحب نفوذ فراوان در تجارت بودند . در 1650 م جمعیت یهودیان 675 هزار تن گزارش شده ؛ 250 هزار نفر در خاورمیانه و شمال افریقا ، 350 هزار نفر در شرق اروپا ، 75 هزار نفر در مرکز و غرب اروپا .
با قدرت گرفتن حکومت پروتستان در هلند در اواخر قرن 16 م ، مهاجرت یهود به هلند و مخصوصا آمستردام آغاز شد. یهودیان مخفی ( مارانو ) به مذهب پروتستان گرویدند . قبل از تسخیر آمستردام ، بندر آنتورپ در شمال بلژیک و نزدیک به مرز جنوبی هلند مرکز مهم یهودیان در آن حوالی بود . در 1610 از 16 تاجر ادویه در آمستردام 11 تن یهودی آشکار بودند .
شروع مهاجرت و استقرار یهودیان در هلند ، مصادف شد با آغاز اقتصاد مستعمراتی هلند و تأسیس کمپانی هند شرقی هلند . در 1624 م کمپانی هند غربی هلند برای اشغال و استعمار و استثمار قاره امریکا تأسیس شد که یهودیان سهم بسیار مهمی در اون داشتتد همچون کمپانی هند شرقی هلند .
در نیمه دوم قرن 17 م بخش عمده تجارت شکر ، تنباکو ، ابریشم و الماس در هلند در انحصار یهودیان بود . در پایان همین قرن ، رسما 1 چهارم کل سهام کمپانی هند شرقی به یهودیان آشکار تعلق داشت . البته سهم یهودیان مخفی بیشتر هم بود . قدرت مطلق هیأت مدیره کمپانی هم در اختیار یهودیان بود . در آستانه قرم 18 م یهودیان 80 درصد کل واردات و تجارت الماس کمپانی هند شرقی را در اختیار خود داشتند !! الماس های هند به تاراج یهود میرفت در ازای ثمن ناچیز .
تجارت مرجان ، سنگ های قیمتی و فلزات گران بها نیز در اختیار یهودیان بود . آنها
در صنایع نظامی و کشتی سازی هم نقش مهمی داشتند و سرمایه گذار عمده این صنایع محسوب میشدند. یهودیان در حوادث خونین اروپا به سرمایه گذاری در نزد هر دو طرف متخاصم دست میزدند .
یهودیان در قرن 17 م در بندر هامبورگ آلمان هم نقل مکان کردند و همین طور سایر بنادر آلمان و دانمارک و شمال غرب اروپا . در 1619 م تعداد 30 صرافی یهودی در هامبورگ وجود داشت و طی فقط 4 سال تعدادشون به 46 صرافی رسید . گسترش حضور تجاری یهود در حد وسیعی در مراکز مهم تجاری اروپا در حال انجام بود .
شهر نیس و بوردو در فرانسه هم از مراکز مهم تجارت مارانوها بود . بوردو دارای کارخانه های مهم و بزرگ تولید شراب با کیفیت شد که این شراب به عنوان شراب بوردو شهرتی جهانی داره .
مهاجرت یهود به فرانسه از اوایل قرن 17 م شروع شد.
ادامه دارد ان شاءالله در پست بعد 👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
📝 ادامه مباحث تاریخی کانال
#یهودیت
#صهیونیزم
#تاریخی
🔯 حضور یهودیان در لهستان در ابتدا در قالب مباشران ملاکان فئودالی بود و بعد در قالب فئودال های بزرگ که حقیقتا میشه گفت انبار آذوقه اروپا رو در دست داشتند . در قرن 18 م حدود 30 درصد یهودیان لهستان در املاک زراعی سکونت داشتند و عموما مباشر اشراف زمین دار . در کنار همه این شغل ها ، شغل سنتی یهودیان صرافی و رباخواری بیرحمانه و در سطح وسیع بود بخصوص در شرق اروپا . آنها در بدو ورود به هر جا ، اعطای وام به سکنه بومی رو شروع میکردند و تدریجا تبدیل به بانک شرق اروپا شدند . یهودیان به اشراف مقتدر و دولت ها هم وام های کلان میدادند البته با بهره های کمرشکن . قبلا گفتیم که در فقه تلمودی یهود ( هلاخا ) رباخوری از غیریهود به نوعی واجب شرعی تلقی میشه تا جایی که یهود از نظر دینی هم اجازه داره رباخواری بکنه و هم بهره کمرشکن و ظالمانه بگیره البته از غیریهودیان . حتی یهود اجازه داره در صورت مهیا بودن شرایط ، غیر یهود رو از طریق ربا به ورشکستگی بکشه و از نظر شرعی هیچ مشکلی هم نداره برای یهودیان .
همچنین معادن نمک در مالکیت یهود بود که از اون درآمد کلانی هم حاصل میشد . پیمانکاری نظامی و اطلاعاتی ⚠️ و فراهم کردن ابزار و لوازم جنگ از منابع مهم درآمد یهود بود . اونها کارخانه های ساخت باروت داشتند . اسلحه برنو متعلق به یهودیان بود . و بسیاری از سلاح های دیگه .
عرصه دیگر تکاپوی اقتصادی یهود تولید و تجارت مشروبات الکی بود که عمدتا در روسیه و شرق اروپا حرفه تخصصی آنها به شمار میرفت . همچنین شبکه وسیعی از میخانه ها و اداره آنها در دست یهود بود.
ظلم بر طبقه فرودست و کشاورزان و رعیت جامعه از شاخصه های این دوران محسوب میشه که قیام های دهقانی و مخصوصا قیام قزاق ها به رهبری بوگدان خملنیسکی رو به دنبال داشت که قبلا اشاراتی به اون داشتیم .
در 1720 نهضت هایداماک شکل گرفت در شرق لهستان و اوکراین . هایداماک ها ، دهقانانی بودند که از ظلم اربابان و مباشران یهودیشان از روستاها به جنگل پناهنده شده بودند . اونها به تدریج با توده های فقیر و عاصی شهری در آمیختند و قیامی مسلحانه رو شروع کردند که به تسخیر چند شهر کوچک و تعدادی از قلعه های اشراف انجامید ولی سرانجام در 1768 سرکوب و متواری شدند .
ادامه خواهد داشت ان شاءالله .
https://eitaa.com/zandahlm1357
قلیان یا سیگار کدام مرگ آورتر است ؟☠
▫️آرسنیک موجود در قلیان 4 برابر سیگار
▫️سرب موجود در قلیان 202 برابر سیگار
مصرف تنها یکبار قلیان برابر مصرف 20 تا 30 نخ سیگار است !🚬
https://eitaa.com/zandahlm1357