eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: فصل اول یکى از آداب قلبیه در عبادات و وظایف باطنیه سالک طریق آخرت، توجه به عـزّ ربوبیـت و ذلّ عبودیت است؛ و آن یکى از منازل مه مه سالک است؛ که قوت سلوك هر کس بـه مقـدار قـوت این نظر است، بلکه کمال و نقص انسانیت تابع کمال و نقص این امر است . و هر چه نظر انّیت و انانیت و خودبینى و خودخواهى در انسان غالـب باشـد، از کمـال انـسانیت دور و از مقـام قـرب ربوبیت مهجور است . و حجاب خودبینى و خ ودپرستى از جمیع حجب ضـخیم تـر و ظلمـانى تـر است، و خرق این حجاب از تمام حجب مشکلتر و خرق همه حجب را مقدمه است، بلکه مفتاح مفاتیح غیب و شهادت و باب الابواب عروج به کمال روحانیت خرق این حجاب است . تـا انـسان را نظر به خویشتن و کمال و جمالِ متوهم خود است، از جمال مطلق و کمال صرف محجوب و مهجور است؛ و اول شرط سلوك الى اللَّه خروج از این منزل است، بلکه میزان در ریاضت حق و باطل همین است . پس هر سالک که با قدم انانیت و خودبینى و در حجاب انّیـت و خودخـواهى طى منزل سلوك کند، ریاضتش باطل و سلوکش الى اللَّه نیست، بلکه ال ى الـنفس اسـت : مـادر بتها بت نفس شما است.(21 ( قَالَ تَعالى : و منْ یخْرُج منْ بیته مهاجِراً الَى اللَّه ورسوله ثُم یدرِکْهالْموت فَقَدوقَـعأَجـرُه علـى ( اللَّه 22.(هجرت صورى و صورت هجرت عبارت است از هجرت به تن از منزل صورى بـه سـوی کعبه یا مشاهد اولیاء )ع( ؛ و هجرت معنوى خروج از بیت نفس و منـزل دنیـا اسـت الـى اللَّـه و رسوله؛ و هجرت به سوى رسول و ولىنیز هجرت الى اللَّه است . و ما دام که نفس را تعلّقـى بـه خویش و توجهى به انّیت است مسافر نشده؛ و تا بقایاى انانیت در نظـر سـالک اسـت و جـدران شهر خودى و اذان اعلام خودخواهى مختفى نشده، در حکم حاضر است نه مسافر و مهاجر . و در مصباح الشّریعۀ است : قالّ الصادقُ علیه السلام : العبودیۀُ جوهرَةٌ کُنْهها الرُّبوبِیۀُ؛ فَما فُقد منَ العبودیۀِ وجِد فى الرُّبوبِیۀِ، و ما خَفى منَ الرُّبوبِیۀِ أُصیبفى العبودیۀ(23 .( کسى که با قدم عبودیت سیر کند و داغ ذلّت بندگى را در ناصیه خـود گـذارد، وصـول بـه عـزّ ربوبیت پیدا کند . طریق وصول به حقایق ربوبیـت سـیر در مـدارج عبودیـت اسـت؛ و آنچـه در عبودیت از انّیت و انانیت مفقود شود د ر ظلّ حمایت ربوبیت آن را مى یابد، تا به مقامى رسد که حق تعالى سمع و بصر و دست و پاى او شود؛ چنانچه در حدیث صحیح مـشهور بـین فـریقین وارد است.(24 ( چون از تصرّفات خود گذشت و مملکت وجود خود را یکـسره تـسلیم حـق کـرد و خانـه را بـه صاحب خانه واگذار نمود و فانى در ع زّ ربوبیت شد، صاحب خانه خود متـصرّف در امـور گـردد؛ پس تصرّفات او تصرّف الهى گردد؛ چشم او الهى شود و با چشم حق بنگـرد، و گـوش او گـوش الهى شود و به گوش حقّ بشنود . و هر چه ربوبیت نفس کامـل باشـد و عـزّ آن منظـور خـواطر شود، از عزّ ربوبیت به همان اندازه کسر شود و نا قص گردد، چه کـه ایـن دو مقابـل یکدیگرنـد : ( الدنْیا و الآخرَةُ ضَرَّتان 25 .( پس، سالک الى اللَّه را ضرور است که به مقام ذلّ خود پى برد و نصب العین او ذلّـت عبودیـت و عزّت ربوبیت باشد . و هر چه این نظر قوت گیرد عبادت روحـانى تـر شـود و روح عبـادت قـویتر شود، تا اگر به دستگیرى حقّ و اولیاى کمل علیهم السلام توانست به حقیقت عبودیـت و کنـه آن واصل شود، از سرّ عبادت لمحه اى درمى یابد. و در جمیع عبادات - خصوصاً نمـاز کـه سـمت جامعیت دارد و منزله آن در عبادات منزله انسان کامل است و منزله اسم اعظم بلکه خود اسـم اعظم است - این دو مقام، یعنى مقام عزّ ربوبیت که حقیقت است و مقام ذلّ عبودیت که رقیقـه آن است، مرموز است . و در اعمال مستحبه قنوت و در اعمال واجبه سجده را اختـصاصى اسـت که پس از این ان شاء اللَّه به آن اشاره خواهم کرد آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه و باید دانست که عبودیت مطلقه از اعلى مراتب کمال و ارفع مقامـات انـسانیت اسـت کـه جـز اکمل خلق اللَّه محمد صلّى اللَّه علیه و آله بالاصالۀ و دیگر اولیاى کمل بالتّبعیۀ کـسى دیگـر را از آن نصیبى نیست، و دیگران را پاى عبودیت لنگ است و عبادت و عبودیت آنها معلّل است و . جز با قدم عبودیت نتوان به معراج حقیقى مطلق رسید؛ و لهذا در آیه شـریفه فرمایـد : سـبحانَ الّذى اسرى ( بِعبده (قدم عبودیت و جذبه ربوبیت سیر داد آن ذات مقدس را به معراج قـرب و وصول . و در تشهد نماز که رجوع از فناى مطلق است، که در سجده حاصل شده، باز توجه بـه عبودیت قبل از توجه به رسالت است . و ممکن است اشاره به آن باشد که مقـام رسـالت نیـز در نتیجه جوهره عبودیت است . و این مطلب را دنباله طویلى است که از وظیفـه ایـن اوراق خـارج است .......: آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
‌❓: برای تقویت اراده چه راه هایی را پیشنهاد می فرمایید؟ 🔸 فرمودند: قوت اراده به يك معنا يك نوع هنرمندي است كه هركسي از آن بهره مند نيست. اما خوشبختانه براي همه تحصيل آن ممكن است و اگر آن را بدست بياوريم به همه جا ميرسيم. راه رسيدن به بسياري از هنرها از جمله خط خوش بعنوان مثال تمرين مداوم است آدم با تمرين و پيگيري ميتواند به اغلب يا تمام هنرها نايل شود پس بايد آدم اراده اش را در موارد كوچكتر و راحتتر و سبكتر مثلا غذاخوردن تمرين بدهد معين كند مقدار نان اين مقدار و مقدار برنج اين مقدار شبيه آنچه در ر‍‍ژيمهاي غذايي مشخص ميكنند و سعي كند از آن حد تجاوز نكند و در صورت تجاوز از آن حد يك كيفر سبك براي خودش مشخص نمايد مثلا صدمرتبه صلوات و... اگر توانست ذر اين طرح موفق شود آنوقت مرحله بالاتري در نظر بگيردو همينطور.   و باتوجه و و عليه السلام در همه كارهاي خوب و جلوگيري از بديها عوامل مهمي هستند.
پاسخ به شبهه سخنان رهبری.mp3
4.22M
🔆 پاسخ به شبهه ای مهم که بعد سخنان 19 دی رهبری در حال پخش شدن هست 💠 چطور رهبری برای اصول انقلاب، دم از می زنند اما در بحث توهین فلان شخص سنی به ائمه(ع) میگویند کش ندهید؟ انقلاب مهمتر است یا ائمه (ع)؟ 🔰 چطور بین داشتن و کش ندادن آن موضوع می توان ارتباط برقرار کرد؟ سکوت کردن که بی غیرتی است!!! 👌 در این صوت به این شبهات پاسخ داده شده است 🎤 عبادی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال: چرا قبرستان بقیع لامپ ندارد؟ 🔴جواب: چون اصراف هست. جواب وهابی ها به این سوال آیا منطقی هست؟ 📙درسهایی از قرآن 🎙حجت الاسلام قرائتی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
صوت انگیزشی.mp3
10.9M
💠صوت انگیزشی پیرامون حرفهای مهم رهبری در ✅ برای تحقق بیانات رهبری چه کنیم؟ 👌 این صوت انگیزشی را حتما گوش کنید اگر قصد مفید بودن برای انقلاب و اسلام را دارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | 🔻 | چقدر زیبا ، عاقلانه و منطقی پاسخ این شبهه را می‌دهد که : دلت پاک باشد نیاز به حجاب نداری!! 👈 برای باز نشر در گروه‌های خیلی مفید است. حتی اگر یک نفر با دیدن این فیلم حجاب خود را اصلاح کند ، در اجر آن شریکیم ❤️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 حمایت فرح از بی‌حجابی اجباری! 👸 «فرح پهلوی» بیوه شاه مخلوع با حمایت از کشفِ حجابِ رضاخانی در سال ۱۳۱۴ گفت: «هشتاد سال پیش رضاشاه بزرگ حجاب اجباری را از سر زنان ایرانی برداشت…» 🙅‍♀ بیوه شاه در سخنانی متناقض، در حالی از «بی‌حجابی اجباری» در دوران رضاشاه حمایت کرد که پیشتر مدعی شده بود که حامی آزادی پوشش است! 🌐 https://bit.ly/3EBfRMP 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. https://eitaa.com/zandahlm1357
🔆 فمینیست‌ها دشمن حجاب 📝نظر سفیر آمریکا در اسرائیل، درباره و اهمیت مبارزه با آن: در ایران به منزله پرچم است؛ لذا ما برای براندازی این نظام، باید حجاب‌ها را سست نماییم. 💀آیا هدف در ایران براندازی نیست؟ فمینیسم تلاش دارد با بیرون کشیدن زنان از خانه‌ها و ولنگاری و تبرّج و خودنمایی آنها در جامعه و ترویج بی‌حجابی با توجیه دروغین آزادی، تئوری دشمنان ایران برای اندلسی کردن و براندازی جمهوری اسلامی را دنبال نماید. ⁉️این وسط مسئولان و متولیان دولتی و فرهنگی و آموزشی، کجای کار هستند؟! نقش آنها در ترویج حجاب برتر در جامعه و نسل جوان چه می‌باشد؟ ⁉️دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظرش درباره و چادر چیست و چه برنامه‌ای برای مقابله با هجمه ضدحجاب دشمنان دارد؟! ⁉️رسانه ملی چه برنامه‌هایی برای ترویج چادر به عنوان یادگار امّ‌ابیها، حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارد؟! ✍️ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
1_743605433.mp3
14.4M
🦋هنر زن بودن(بخش1،قسمت1) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه خود را نداند. 🚫_به زن بودنش افتخار نکند. 🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند. ✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود 🎵استاد محمدجعفرغفرانی https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴۳- ضمانت بهشت امام صادق علیه السلام می‌فرماید: عده ای مسلمانان انصار محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدند و سلام دادند. پیامبر صلی الله علیه و آله جواب سلام را دادند. عرض کردند: - یا رسول الله! ما حاجتی به تو داریم. حضرت فرمود: حاجتتان چیست؟ بگویید. گفتند: حاجتمان خیلی بزرگ است. حضرت فرمود: هر قدر هم بزرگ باشد، بگویید. گفتند: از جانب خداوند بهشت را برای ما ضمانت کن تا اهل بهشت باشیم. پیامبر صلی الله علیه و آله سرش را پایین انداخت و در حال تفکر کمی خاک را زیر و رو کرد سپس سرش را بلند کرد و فرمود: - من بهشت را برای شما ضمانت می‌کنم، به شرط اینکه هرگز چیزی از کسی نخواهید. سپس امام علیه السلام فرمود: - در گذشته مسلمانان چنین بودند. هر گاه در سفر، شلاق یکی از آنان از دستش به زمین می‌افتاد، خوش نداشت به کسی بگوید شلاق را بردار و به من بده. به خاطر اینکه می‌خواست گرفتار ذلت سؤال نگردد. لذا خودش از مرکب پیاده می‌شد و شلاق را از زمین برمی داشت و یا در کنار سفره با اینکه بعضی از حاضرین به آب نزدیکتر بودند، به او نمی گفت آب را به من بده. خودش بلند می‌شد و آب را برمی داشت و میل می‌کرد. چون می‌خواست حتی در آب خوردن نیز از کسی سؤال نکند. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۲۲، ص ۱۲۹. جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت سیصد و سیزدهم با همه خستگی طی مسافت طولانی بندر تا مرز شلمچه، ازدحام غیر قابل تصور عبور از مرز و پس از ساعت‌ها پیمودن مسیر مرز تا ورودی شهر نجف، باز هم شوری شیرین در تمام رگ‌های بدنم می‌دوید که هنوز مرقد امام علی (علیه‌السلام) را ندیده و نمی‌توانستم منظره رؤیایی‌اش را تصور کنم. حالا تا دقایقی دیگر بر کسی میهمان می‌شدم که این روزها با آهنگ کلماتش خو گرفته و با مطالعه مداوم نهج‌البلاغه‌اش، بیش از پیش شیفته کمالاتش شده بودم. در تمام طول مسیر از مرز تا شهر نجف، روی سرِ شیعیان میهمان‌نواز و بی‌ریای عراق قدم می‌گذاشتیم که با ماشین‌های شخصی خودشان، زائران را در طول مسیر منتقل می‌کردند و با همان زبان خودشان و کلماتی که از زبان فارسی آموخته بودند، رهسپاری‌مان را در مسیر زیارت امام حسین (علیه‌السلام) می‌ستودند و مدام خوش آمد می‌گفتند. در هر روستا و کنار هر خانه‌ای بساط پذیرایی بر پا کرده تا به استکانی چای عراقی و خرما و یا هر چه در دسترس‌شان بود، خستگی را از تن مردم به در کنند و خدا می‌داند با چه اخلاص و محبتی از زائران پذیرایی می‌کردند که انگار میزبان عزیزترین عزیزان خود بودند تا جایی که وقتی در کنار یکی از موکب‌ها برای تجدید وضو و اقامه نماز مغرب توقف کردیم، هر کدام از اهل طایفه برای ارائه خدمتی، مشتاقانه به سمت‌مان آمدند. پیرمرد خانواده به سمت وضوخانه راهنمایی‌مان می‌کرد و بانوی خانه با تشت و پودر آمده بود تا لباس‌هایمان را بشوید و هنوز نمازمان تمام نشده، سفره شام را پهن کرده و بی‌توجه به تعارف‌های ما، با نهایت مهربانی غذای لذیذشان را آوردند و شاید خدا می‌خواست اوج خدمت‌گذاری این بندگان مخلصش را به رخ ما بکشد که برق هم رفت تا در تمام طول مدت صرف غذا، پیرمرد خانواده با چراغ قوه بالای سرِ ما به خدمت بایستد و دستِ آخر با چه محبتی ما را بدرقه کردند و باز موکب‌های دیگر دست بردار نبودند که هر کدام سرِ راهمان را می‌گرفتند تا میهمان خانه آنها شویم و هر کدام می‌خواستند افتخار پذیرایی از میهمانان امام حسین (علیه‌السلام) را از آنِ خودشان کنند و ما شرمنده اینهمه مهربانی بی‌منت، از کنارشان عبور می‌کردیم. به علت محدودیت‌های امنیتی، از ورود وسایل نقیله به مرکز شهر نجف جلوگیری می‌شد و مجبور بودیم راهمان را به سمت حرم با پای پیاده طی کنیم. آسید احمد و مجید با کوله پشتی‌های به نسبت سنگینی که هر یک به دوش گرفته بودند، جلوتر از ما حرکت می‌کردند و من و مامان خدیجه و زینب‌سادات پشت سرشان می‌رفتیم. خیابان‌ها مملو از جمعیتی بود که خستگی را زیر پا گذاشته و در ساعات پایانی نیمه شب، همچنان با شیدایی به سمت حرم می‌رفتند. هر چند هنوز طعم تلخ هلاکت پدر پیر و به فنا رفتن جوانی برادرم از مذاق جانم نرفته بود، اما خنکای مطبوع شبانگاه شهر نجف، آنچنان روحم را نوازش می‌داد که با قدم‌هایی پُر توان و استوار پیش می‌رفتم و نه اینکه نخواهم که دیگر نمی‌توانستم به چیزی جز شور اربعین بیندیشم که با چشمان خودم می‌دیدم چه طوفان عظیمی برای بزرگداشت چهلمین روز شهادت فرزند پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) آن هم پس از چهارده قرن به پا خاسته که مرزهای ایران از هجوم جمعیت به تنگ آمده و حتی جاده شلمچه به سمت مرز عراق از حضور زائران اربعین پُر شده بود و حالا هم می‌دیدم نه کربلا که نجف لبریز از شیعیانی شده که برای پیمودن مسیری چهار روزه با پای پیاده، سر از پا نمی‌شناختند. با ما همراه باشید🌹💍https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا