eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۲- عاشقانه آنگونه که بیمار، از غذای لذیذ، لذّت نمی برد، عبادت کنندگان بی شوق هم، لذّتی از پرستش نمی برند. عبادت باید همراه محبت و عشق و نشاط و لذّت باشد، نه همراه کسالت و بیحالی و افسرده دلی. نشاط در عبادت، امتیازی است که انسانهای شیفته دل از آن برخوردارند. زمینه آن را هم باید با معرفت و توجّه بدست آورد. عبادت زوری و تحمیلی، بی نتیجه است. امام صادق علیه السلام فرمود: «لا تُکْرِهُوا اِلی اَنْفُسِکُم الْعِبادَة» (۲۱) عبادت را به خودتان تحمیل نکنید. آنگونه که برای دیدار یک شخصیت محبوب و بزرگ، نشاط و شوق می‌یابیم، برای دیدار با خدا و پرستش در آستان او هم باید قلبی مشتاق و با نشاط بیابیم. اولیاء دین و معصومین علیهم السلام چنان شیفته لحظه دیدار با خدا بودند و چنان عاشقانه نماز و عبادت داشتند که شگفت آور است (به نمونه‌هایی در بحث‌های بعد اشاره می‌شود). ۳- خالصانه گوهر خلوص، به عبادت‌ها ارزش و اعتبار می‌بخشد و عبادتی که خالص برای خدا نباشد و ریا، نفاق و شهرت طلبی و عوام فریبی باشد، فاقد ارزش است و نزد خداوند هم پذیرفته نیست. قرآن می‌فرماید: «وَلَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدَا» (۲۲) (هر که به خدا و قیامت ایمان دارد) کسی را در عبادت، شریک خدا نسازد. امام رضا علیه السلام فرمود: «مَنْ شَهَّرَ نَفْسَهُ بالْعِبادَةِ فَاتَّهَمُوهُ عَلی دینِه» (۲۳) هر کس با طرح عبادت خویش در جامعه، خود را مشهور می‌کند، نسبت به دین او بدبین باشید. چنین کسانی از دین، دامی برای فریب مردم می‌سازند. عبادت بی اخلاص، همچون جسم بی جان و پیکر بی روح است. و به تعبیر قرآن، مردم فرمان نیافته اند مگر آنکه با دینی خالص خدا را بپرستند: «وَمَآ أُمِرُواْ إِلَّا لِیَعْبُدُواْ اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَّهُ الدِّینَ» (۲۴).... ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 نشانه های پذیرش نماز ✍ از امام صادق (ع) نقل شده است: «کسی که دوست دارد بداند آیا نماز او پذیرفته شده یا نه، باید بنگرد و ببیند آیا نماز، او را از فحشا و منکر بازداشته است؟ پس به آن اندازه که او را از فحشا و منکر بازداشته، از او پذیرفته شده است.» نماز از مهم‌ترین آثارش جلوگیری از منکر و گناه و آلودگی هاست. خداوند در قرآن فرموده است: «اِنَّ الصَّلاةَ تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَرِ، نماز از کار زشت و ناپسند باز می‌دارد.» حال اگر کسی نماز خواند، ولی از گناه ابایی نداشت، از ظلم ابایی نداشت، از ضایع کردن حق ديگران ابایی نداشت، آیا این نماز، نماز مقبول بوده است؟ بی‌تردید چنین نیست.
Namaz01-48k.mp3
18.99M
*چگونه دیگران را قانع کنیم نماز بخوانند؟ *تصور اشتباه از نماز خوب *تعریف نماز خوب 1. کاهش نقایص زندگی 2. تنظیم روح آدمی 3. آباد کردن دنیا 4. کلید مقامات مادی و معنوی *برخی از آثار نماز خوب *سادگی و راحت بودن نماز خوب *نماز ابتدایی، رعایت ادب *نماز در مرحله اول، رعایت ادب است، نه عشق بازی *خدا آداب نماز را واجب کرده، نه حال و گریه را
.......: فصل دوم در مراتب مقامات اهل سلوك بدان که اهل سلوك را در این مقام و سایر مقامات مراتب و مدارجى است بى شمار، و ما به ذکر بعض از آن مراتب به طور کلّى مى پردازیم. و اما احاطه به جمیع جوانب و احـصاء همـه مراتـب آن از عهده این ناچیز بیرون است: ( الطُّرُقُ الَى اللَّه بِعدد انْفاسِ الْخَلائق 27 .( یکى از آن مراتب مرتبه علم است . و آن، چنان است که به سلوك علمى و برهان فلـسفى ثابـت نماید ذلّت عبودیت و عزّت ربوبیت را . و این یکى از لبـاب معـارف اسـت کـه در علـوم عالیـه و حکمت متعالیه به وضوح پیوسته که جمیع دار تحقّق و تمام دایره وجود صرف ربـط و تعلّـق و محض فقر و فاقه است . و عزّت و ملک و سلطنت مختص به ذات مقدس کبریا است و احـدى را از حظوظ عزّت و کبریا نصیبى نیست، و ذل عبودیت و فقر در ناصیه هر یـک ثبـت و در حـاقّ حقیقت آنها ثابت است . و حقیقت عرفان و شهود و نتیجه ریاضت و سلوك، رفع حجاب از وجـه حقیقت و رؤیت ذلّ عبودیت و اصل فقر و تدلّى اسـت در خـود و در همـه موجـودات . و دعـاى منسوب به سید کائنا ت صلّى اللَّه علیه و آله : ( اللّهم ارِنى الاشیاء کَما هـى 28 .(شـاید اشـاره بـه همین مقام باشد؛ یعنى، خواهش مشاهده ذلّ عبودیت کـه مـستلزم شـهود عـزّ ربوبیـت اسـت نموده پس، اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیت با قدم سلوك علمى و مرکـب سـیر فکـرى این منزل را طى کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام اول انسانیت نائـل شـود، و لکـن ایـن حجاب از حجب غلیظه است که گفته اند: العلْم هو الْحجاب الْـاکْبر (29 .(و بایـد سـالک در ایـن حجاب باقى نماند و آن را خرق کند . و شاید به این مقام اگر قناعت کند و قلب را در ایـن قیـد محبوس نماید، در استدراج واقع شود . و استدراج در این مقام آن است که بـه تفریعـات کثیـره علمیه پرداخته و به جولان فکر براى این مقـصد بـراهین کثیـره اقامـه کنـد و از منـازل دیگـر محروم ماند، و قلبش به این مقام علاقه مند شود و از نتیجه مطلوبه که وصول الى فناء اللَّه است غافل شود، و صرف عمر خود را در حجاب برهان و شعب آن نماید؛ و هر چه کثرت فروع بیشتر شود، حجاب بزرگتر و احتجاب از حقیقت افزون گردد . پس، سالک نباید گول شیطان را در این مقام خورده از حق و حقیقت به واسطه کثرت علم و غزارت آن و قوت برهان محجوب شود و از سیر در طلب با زماند؛ و دامن همت به کمر زند و از جـدیت در طلـب مطلـوب حقیقـى غفلـت نورزد و خود را به مقام دیگر که مقام دوم است برساند . و آن، چنان است که آنچه را عقل با قوت برهان و سلوك علمى ادراك کـرده بـا قلـم عقـل بـه صفحه قلب بنگارد و حقیقت ذلّ عبودیت و عزّ ربوبیت را بـه قلـب برسـاند و از قیـود و حجـب علمیه فارغ گردد . و ما اشاره به این مقام در آتیه نزدیکى مى نمـاییم ان شـاء اللَّـه . پـس نتیجـه مقام دوم حصول ایمان به حقایق است . مقام سوم، مقام اطمینان و طمأنینه نفس است که در حقیقت مرتبه کاملـه ایمـان اسـت . قـالَ تَعالى مخاطباً ل خَلیله: ا ولَم تُؤمنْ؟ قالَ بلى ( و لکنْ لیطْمئنَّ قَلْبى 30 .(و شـاید اشـاره بـه ایـن مرتبه نیز پس از این بیاید . مقام چهارم، مقام مشاهده است که آن نورى اسـت الهـى و تجلّـى اى اسـت رحمـانى کـه تَبـع تجلّیات اسمائیه و صفاتیه در سرّ سالک ظهور کند و سر ت ا پاى قلب او را به نور شهودى متنـور نماید. و در این مقام درجاتى است کثیره که ذکر آنها از حوصله این اوراق خارج است . و در این مقام نمونه ( اى از قرب نوافل کُنْت سمعه و بصرَه و یده 31 (بروز کند و سالک خـود را مـستغرق بحر لا یتناهى بیند؛ و پس از آن بح رى است بسیار عمیق که از اسرار قدر در آن شمه اى کشف شود هر یک از این مقامات را استدراجى است خاصبه خـود کـه سـالک را در آن هلاکـت عظـیم است، و سالک باید در تمام مقامات خود را تخلیص از انانیت و انّیت کند و خودبین و خودخـواه نباشد که سرچشمه اکثر مفاسد است خصوصاً براى سالک . و پس از این اشارتى به ایـن مطلـب مىنماییم، ان شاء اللَّه.... آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20210917-WA0000.
4.57M
▪️ جلسه اول: چرا بعد از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، امام علی (علیه‌السلام) به قدرت نرسید؟ 👤استاد طائب ✔️ حتما بشنوید 🇮🇷
طائب- اسلا م و یهود - MobarezClip.com.mp3
4.21M
▪️ جلسه دوم: تلاش های پیامبر برای جلوگیری از انحراف اسلام و اهمیت . 👤 استاد طائب ✔️ حتما بشنوید
طائب- اسلا م و یهود - MobarezClip.com.mp3
4.94M
▪️ جلسه سوم: اتفاقات تلخ بعد از شهادت پیامبر (ص). برنامه‌های یهود برای از بردن اسلام. 👤استاد طائب ✔️ حتما بشنوید 🇮🇷
طائب- اسلا م و یهود - MobarezClip.com.mp3
8.57M
▪️ جلسه آخر: ماجرای دقیق شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و اقدامات حضرت برای دفاع از اسلام و ولایت. 👤استاد طائب ✔️ حتما بشنوید 🇮🇷
📚 🔰 معرفی کتاب عالی و بی نظیر " غلط ننویسیم " 👈 کتابی که خواندنش برای هر انسانی که سر و کارش با تحصیل و نوشتن مجازی یا حقیقی است لازم می باشد. 👌 در این کتاب شما با غلط های مشهور املایی و نوشتن درست کلمات پرتکرار که عموم مردم آنها را غلط می نویسند آشنا خواهید شد 💠 متاسفانه در جامعه فعلی تحصیل کرده ما به دلیل جدی گرفته نشدن ادبیات فارسی، غلط های املایی فاحش به وفور دیده می شود حتی در بین برخی فارغ التحصیلان مقطع دکتری !!! ⬇️⬇️ دانلود حلال و رایگان این کتاب از پست پائین ⬇️⬇️
ghalat_nanevisim(aftamat.com).pdf
15.09M
📚 فایل رایگان و حلال کتاب " غلط ننویسیم "
4_300608373114536055.mp3
24.04M
🦋هنر زن بودن (قسمت2 ) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه خود را نداند. 🚫_به زن بودنش افتخار نکند. 🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند. ✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود 🎵استاد محمدجعفرغفرانی
معلم جدید، بی حجاب بود. مصطفی تا دید سرش را انداخت پایین. خانم معلم آمد سراغش. دستش را انداخت زیر چانه اش كه «سرت را بالا بگیر ببینم.» چشم هایش را بست سرش را بالا آورد. از كلاس زد بیرون، تا وسط های حیاط هنوز چشم هایش را باز نكرده بود. خونه که رسید گفت: دیگه نمی خوام برم هنرستان. گفتم: آخه برای چی!؟ معلم ها بی حجابن، انگار هیچی براشون مهم نیست. میخوام برم قم؛ می خوام برم حوزه. 📙برگرفته از کتاب مصطفای خدا ❤️شهید مصطفی ردانی پور❤️
🌺حجاب نشانه ارزش ‌است ✍️حاج آقا قرائتی: شما‌ جنس مرغوب را کادو مى‌پیچید. کتاب قیمتى ‌را جلد می‌کنید. طلا‌ و جواهرات ‌را ساده در دسترس قرار ‌نمی‌دهید. بنابراین حجاب نشانه ارزش ‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 با وجود منافعی که تکنولوژی برای بشر داشته اما در برخی موارد به شدت باورها و فرهنگ ها را تحت تاثیر قرار داده. 💎 در این میان شیعیان که به لطف خدای متعال به محبت اهل بیت علیهم السلام شرافت یافته اند نباید در مقابل تکنولوژی، چون دیگران باشند و از آن رنگ بگیرند و یا خدای ناخواسته هویت ببازند. 🌺 به عنوان مثال قرآن خودنمایی زنان را مذمت کرده و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها هم فرموده اند: ⚘خِیر زنان در این است که نه به نامحرمی نظر کنند و نه نامحرمی به آنان بنگرد.⚘ ❓با این توصیفات به نظر شما آیا خداپسند است که بانوان متدین عکس خود (ولو عکس با حجاب) را در شبکه های اجتماعی قرار دهند؟ 😞 یعنی این کار حضرت صدیقه سلام الله علیها را دلگیر نمی کند؟ ⚡️ما معمولا نمی توانیم به آثار کارمان پی ببریم و لذا به حکم عقل، به فرمان حجت خدا تن می دهیم. ⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘🍃 لطفا به نیت خشنودی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها برای همه بانوان متدین ارسال بفرمایید برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴۴- راهنمایی به پروردگار عبد الله دیصانی که منکر خدا بود خدمت امام صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: مرا به پروردگارم راهنمایی کن. امام علیه السلام فرمود: نامت چیست؟ دیصانی بدون آنکه اسمش را بگوید برخاست و بیرون رفت. دوستانش گفتند: چرا نامت را نگفتی؟ عبدالله گفت: - اگر اسمم را می‌گفتم که عبدالله است، حتما می‌گفت آنکس که تو عبدالله و بنده او هستی کیست؟ و من محکوم می‌شدم. به او گفتند: نزد امام علیه السلام برو و از وی بخواه تو را به خدا راهنمایی کند و از نامت نیز نپرسد. عبدالله برگشت و گفت: - مرا به آفریدگارم هدایت کن و نام مرا هم نپرس. امام علیه السلام فرمود: بنشین. ناگهان پسر بچه ای وارد شد و در دستش تخم مرغی داشت که با آن بازی می‌کرد. امام صادق علیه السلام به آن پسر بچه فرمود: - تخم مرغ را به من بده پسرک تخم مرغ را به حضرت داد. امام علیه السلام فرمود: - ای دیصانی! این قلعه ای که پوست ضخیم دور او را فرا گرفته است و زیر آن پوست ضخیم، پوست نازکی قرار دارد و زیر آن پوست نازک، طلای روان و نقره روان (زرده - سفیدی) می‌باشد که نه طلای روان به آن نقره روان آمیخته می‌گردد. بدین حال است و کسی هم از درون آن خبری نیاورده و کسی نمی داند که برای نر آفریده یا برای ماده. وقتی که شکسته می‌شود پرندگانی مانند طاووسهای رنگارنگ به آن همه زیبایی و خوش خط و خال از آن بیرون می‌آید، آیا برای آن آفریننده نمی دانی؟ دیصانی مدتی سر به زیر انداخت. سپس سر برداشته و شهادت بر یکتایی خداوند و رسالت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله داده و گفت: شهادت می‌دهم که تویی رهبر و حجت خدا بر خلق او و اینک از عقیده ای که داشتم، توبه می‌کنم. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۳، ۳۱-۳۲ و ۱۴۱. تلفیق از دو روایت ۶-۵. جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357