#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امام زمان (عج) قطب عالم امكان و ملجأ همه ي خلايق، اگر چه غايب است و ظهور نكرده؛ اما حضور دارد. كسي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اتحاد
مأموريت سلاطين فاسد، ممانعت از اتحاد مسلمانان است.
در عين اين كه دولتها و قدرتها و اداره كنندگان جهان، براي مصالح دولتها و مسايل سياسي خود، به سمت وحدت پيش ميروند، تمام تلاشهاي استكبار در جهت تضعيف ملتها و بخصوص ملت اسلام و ايجاد اختلاف بين اينها به كار ميرود.
اتحاد مسلمين، به معناي انصراف مسلمين و فِرَق گوناگون از عقايد خاص كلامي و فقهي خودشان نيست؛ بلكه اتحاد مسلمين به دو معناي ديگر است كه هر دوي آن بايد تأمين بشود: اول اين كه فِرَق گوناگون اسلامي) فِرَق سني و فِرَق شيعه (... حقيقتاً در مقابله با دشمنان اسلام، همدلي و همدستي و همكاري و همفكري كنند. دوم اين كه فِرَق گوناگون مسلمين سعي كنند خودشان را به يكديگر نزديك كنند
و تفاهم ايجاد نمايند و مذاهب فقهي را باهم مقايسه و منطبق كنند.
اتحاد مسلمين و صفاي دل آنان، شرط اصلي اعلاي كلمه ي اسلام است.
#کلمات قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله)
https://eitaa.com/zandahlm1357
💐-وکارخودرابهخداواگذارکهخدا
شنواوداناست.
📚[#انفال/61]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨تلاوت تصویری✨✨
📖شاهکار سوره:بلد
👤راغب مصطفی غلوش
درخواستی ازعضومحترم کانال
🇮🇷اجراکشور ایران
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فضيلت زيارت امام رضا (ع) رسول خدا (ص) فرمود: بزودى پاره اى از بدن من در زمين خراسان دفن مى شود، هيچ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فکر مامون در مورد بيعت با حضرت
ماه رمضان فرارسيد و آسمان زلال تر، اشيا لطيف تر و دلها نرم تر شدند. آرامشى آمد و چشمها ملكوتى شدند. شهوتها وخواسته هاى ناروا، در دور دست از چشم مردم پنهان شدند؛ اما كاخ خليفه، از هميشه پر رفت و آمدتر بود. مأمون
پس از مهيا كردن برنامه ها، دستور يك گردهمايى سرنوشت ساز را داد. او خوشبخت به نظر مى آمد. در ژرفاى درونش گمان مى كرد كه به پيروزى بزرگى دست يافته است. امام با چهره اى آرام و چشمانى كه از آن مهربانى اندوهگينانه اى مى تراويد، كنارش نشسته بود. دولت مردان با چهره اى گرفته حاضر بودند. در بالا دست آنان، فضل بن سهل وزير مأمون، فرزند فضل، يحيى بن اكثم قاضى، بشر بن معمر و حماد بن نعمان نشسته بودند. مأمون برخاست. حاضران به احترام او برخاستند. پوست آهوى لوله شده اى را در دست داشت. آن را گشود:
بسم الله الرحمن الرحيم. اين نوشته ايست كه عبدالله پسر هارون الرشيد اميرمؤمنان، آن را برا ى على پسر موسى بن جعفر نوشته است. از زمانى كه خلافت به امير مؤمنان رسيد، تلخى و سنگينى خلافت آن را حس كرد. پس، پيكرش خسته شد و چشمانش شبها بيدار ماندند. براى وليعهدى در خاندانش از تبار عبدالله بن عباس و على بن ابى طالب، به جست و جو پرداخت. بهترين دو خاندان، على پسر موسى، پسر جعفر، پسر محمد، پسر على، پسر حسين، پسر على بن ابى طالب است. (۹۷)
دلها با شنيدن آن نام هاى پاك نهاد، احساس فروتنى كردند. مأمون، تك تك واژگان را شمرده مى گفت تا كاملاً آشكارا بيان شوند؛ به
ويژه وقتى به اين فراز رسيد:
ا و را رضا ناميدند؛ زيرا اميرمؤمنان از وى راضى است. (؟! ) پس به خاطر بركت نام على، نخست با اميرمؤمنان و بعد از وى، با على بن موسى الرضا بيعت كنيد؛ بيعتى كه داوطلبانه و با شور و شوق باشد.
مأمون نگاهى سريع به حميد بن مهران افكند و سپس گفت: « البته، مى دانيد كه منظور امير مؤمنان چيست. پس بشتابيد به سوى پيروى از خدا و از اميرمؤمنان؛ كه اگر شتافتيد، همين باعث امنيت شما مى شود.
خليفه، تاريخ را هم اعلام كرده است. اين را هفتم رمضان سال دويست و يك هجرى قمرى نوشتم. »
مأمون با ادبى دروغين گام پيش نهاد و ادامه داد: « با دست خودت پذيرش وليعهدى را بنويس. »
امام عهدنامه را گرفت و در آن فرازى نوشت كه انگيزه و اهداف مأمون را بر ملا مى كرد:
سپاس خدايى را كه هر آن چه بخواهد، انجام مى دهد. فرمانش موقت نيست و كسى نمى تواند آن را نپذيرد. چشمان خائن را مى شناسد و از آن چه در دلها پنهان شده، آگاه است. درود او بر پيامبرش (ص) كه آخرين پيامبرش و خاندان پاك و پاكيزه اش. من، على بن موسى الرضا مى گويم: همانا امير مؤمنانكه خدايش وى را در هدايت يارى كند و براى رستگارى موفق بداردحق ما را كه ديگران نشناختند، شناخت.
پس آن خويشاوندى را كه گسسته شده بود، پيوند زد و هراسى كه ما را بگرفته بود، به آسودگى مبدّل ساخت.
او عهدش و مسؤليت بزرگ را براى من قرار دادالبته اگر پس از وى زنده باشمپس اگر كسى پيوندى را كه پروردگار دستور بستن آن را داده است، بگشايد و يا رشته پيمانى را كه آفريدگار پيوند آن را دوست دارد، ببرّد، پس حريم احترام او نزد خدا شكسته و رفتارى كه با وى ناروا بوده، روا شمرده است؛ زيرا كار چنين شخصى، دست درازى به امام و شكستن ارج دين است. در گذشته امام على (ع) چنين كرد. او بر رخداد ماجرايى كه نبايد رخ مى داد، شكيبايى ورزيد و جنگيد؛ زيرا از گسستگى دين و پريشانى وحدت مسلمين و نزديكى مردمان جاهليت و چشم انتظارى فتنه فرصت طلبان مى هراسيد.
اگر مسئوليت كار مسلمانان را پذيرفتم و خليفه شدم، خدا را بر خود گواه مى گيرم كه براى عموم مردم و عباسيان بر پيروى پروردگار و پيامبرش رفتار كنم؛ تا خون ناروايى بر زمين نريزم و شهوت و ثروت حرامى را حلال نشمارم؛ مگر در مورد كسى كه فرمان الهى دستور چنين كارى را داده است. سعى مى كنم تا با تمام تلاش و توانم، بهترين كارگزاران را برگزينم.
اينها را بر خود عهدى استوار قرار داده ام؛ عهدى كه پروردگار از من درباره آنها پرسش خواهد كرد؛ چرا كه آن وجود والا فرمود: « به پيمان وفا كنيد. همانا
از پيمان پرسيده خواهد شد. »
اگر (از اين عهدنامه) منحرف شدم، يا (آن چه را كه گفتم) دگرگون ساختم، شايسته تعويضم و مهياى تنبيه، به آفريدگار پناه مى برم از خشمش و براى پيروى و فاصله گرفتن از نافرمانيش، از وى توفيق و يارى مى طلبم..
جامعه و جفر نشانگر جز اين (ناتمامى ولايتعهدى) هستند و من نمى دانم سرنوشت من و شما چه خواهد شد؛ « همانا فرمانى جز فرمان خداوند نيست؛ به حق فرمان مى راند و او بهترين فرمانروا است. »
من، فرمان اميرمؤمنان را پذيرفتم. و خدا را بر خودش (در آن چه نوشتم) گواه گرفتم و گواهى پروردگار كافى است.
اين مطالب را با خط خودم در حضور اميرمؤمنانكه خدا عمرش را دراز گرداندنوشتم و در اين محضر، فضل بن سهل، سهل بن فضل، يحيى بن اكثم، بشر ب
ن معمر و حماد بن نعمان حضور داشتند. رمضان سال دويست و يك هجرى. (۹۸)
حميد بن مهران در فكر فرورفته بود. دغدغهها او را در برگرفته بودند. على بن موسى (ع) مرد ساده اى نبود. او مى توانست از اين موضوع بهره بردارى كند و عليه رژيم چنان بشورد كه خلافت را براى هميشه از عباسيان به علويان منتقل كند. او فكر مى كرد: « مأمون نمى فهمد چه مى كند. به علاوه نمى تواند سرانجامها را ارزيابى كند. »
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
به من بیشتر اعتماد داری یا به خدا؟!
"احمدبن محمدبن ابی نصر بزنطی" خدمت امام رضا علیه السلام رسید و گفت: «دو سال پیش، از خدا حاجتی خواسته بودم اما هنوز حاجتم برآورده نشده است، فکر میکنم خدا نمی خواهد جوابم را بدهد! »
امام علیه السلام فرمودند: «ای احمد! مواظب باش که شیطان تو را ناامید نکند! » و سپس فرمودند: «امام باقر علیه السلام میفرمودند: بنده ی مؤمن از خدا حاجتی میخواهد، خدا برآوردن حاجتش را به تأخیر میاندازد تا صدای او را بشنود... ».
آن گاه به احمد رو کردند و گفتند: «به من بگو: اگر من به تو قولی بدهم؛ آیا به من اعتماد میکنی؟ »
احمد گفت: «فدای شما شوم! اگر به قول شما اعتماد نکنم به چه کسی میتوانم اعتماد کنم؟! شما حجت خدا در میان مردم هستید... »
حضرت فرمودند: «پس اعتمادت به خدا بیشتر از من باشد چرا که او خودش به تو وعده داده است! [۱] [که از من بخواهید تا پاسختان را بدهم! ]»
----------
[۱]: . در قلمرو آفتاب، صص ۱۰-۱۲
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اگر نبايد تطبيق داد پس اين همه حديث با سند درست برای چی امامان گفتن؟ ➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در مورد دجال شما قبلا گفتید که در روایات سنی ها وجود داره یه مطلب هست در مورد اینکه دجال از نشانه های رستاخیز و ظهوره!! و گفته شده که از حوادث مهم و مقارن با ظهوره!!
د- دجّال
از نشانه های نزدیک شدنِ رستاخیز بزرگ در عصر ظهور است. دجّال در زبان عرب بمعنی «آب طلا» است و به همین علت به افراد بسیار دروغگو که باطل را حق جلوه میدهند دجال میگویند. از روایات استفاده میشود که او ستمکاری است که در آخرالزمان مردم را گمراه خواهد کرد. در آموزه های سه دین یهودیت و مسیحیت و اسلام از وی سخن گفته شده است. در روایات شیعه از آن بعنوان حادثه ای مهم مقارن با ظهور امام زمان یاد شده است.
درباره دجال چند احتمال وجود دارد:
۱-نام شخص معینی نیست و هر کس با حیله و نیرنگ در صدد فریب مردم باشد دجال است و در واقع گروهی شیّاد هستند. در روایات از این دجال ها فراوان نام برده شده بین ۱۲ الی ۷۰ دجال.*۱ پیامبر فرمودند: پیش از خروج دجال، هفتاد دجال خروج خواهد کرد.*۲
۲-از میان این دجال ها فردی که در دروغ گویی و مردم فریبی سرآمد بقیه است و فتنه اش بزرگتر است، نشانه ظهور مهدی است. یا همان دجال حقیقی.
از نکات شگفت آور و تامل برانگیز در انبوه روایات شیعه و سنّی، این است که بیشتر پیروان دجال، یهودیان هستند. و در منابع اهل سنت آمده دجال به دست حضرت عیسی کشته خواهد شد.
۱- بحارالانوار، ج۵۲
۲- کنزالعمال، ج۱۴
این مطلب استاد نظرتون چیه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📄همین که فرستادید برای منابع سنی هاست، بحارالانوار این روایت را از کنزالعمال می آورد یعنی از منابع اهل سنت می آورد پس اینطور نیست که چون بحار آورده پس برای شیعه هاست. بحار به نقل از منابع اهل سنت می آورد. پس این هم برای سنتی هاست و خیلی.. بله طبق نظر اهل سنت دجال از علائم قیامت هم هست.
👈🏻بعد آخر متن نوشته در انبوه روایات شیعه و سنی پیروان دجال یهودی هستند.... این انبوه روایات را من خیلی دوست دارم بدانم کجا هستند؟ واقعا خیلی دوست دارم بدانم. سه کتاب معتبر مهدویت الغیبة نعمانی، طوسی، کمال الدین شیخ صدوق در هر کدام اگر بگردید دو سه تا روایت در بحث دجال بیشتر نیست، آن هم کلیات بحث هست. آن هم بعضی راویانش سنی هستند چیزی که من گفتم، پس انبوه روایات را ما نمی دانیم منظورشان چی هست؟ به هر حال به این طور مطالب خیلی استناد نکنید.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
❓آیا در زمان ظهور امام زمان (عج) هیچ گناهی و ظلمی صورت نمی گیرد؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/video/202328
📎 #اعتقادات
📎 #امام_زمان
📎 #ظهور
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واکنش جالب مردم با دیدن بَدَل حاج قاسم سلیمانی!
🔺گله و شکایت مردم از وضعیت اقتصادی و مواجه شدن با بَدل حاج قاسم...
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
غزل گفتی و دُر سفتی بیا و خوش بخوان حافظ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا