eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️« و اگر در حال ببینند می گویند: «این است .» ( طور – 44 )
- ناشناس.mp3
4.06M
🎵 تلاوت جزء 22 قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی (تند خوانی)
- ناشناس.mp3
4.03M
🎵 تلاوت جزء 23 قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی (تند خوانی)
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ياران امام ابراهيم بن ابى البلاد وى از ثقات راويان و از قرّاء قرآن و ادباى زمان خويش است. حضرت رضا (ع) بر او ثنا فرموده و رساله اى به وى مرقوم داشته است. احمد بن محمد بن ابى نصر بزنطى كوفى وى از ثقات راويان حديث و صاحب « كتاب الجامع » است كه به « جامع بزنطى » معروف است. بزنطى از محضر حضرت موسى بن جعفر (ع) نيز كسب فيض نموده و نزد حضرت رضا (ع) مرتبه و منزلتى داشته و پس از آن حضرت، به فرزندش جوادالائمه (ع) نيز اختصاص داشته است. بزنطى از كسانى است كه متقدمان شيعه، احاديث منقول از وى را گرچه مرسلاً نقل كرده باشد موصوف به صحّت شمرده و به فقه و فضل وى اقرار داشته اند. وفات وى به سال ۲۲۱ هجرى (يعنى ۱۸ سال پس از درگذشت حضرت رضا عليه السلام) اتفاق افتاد. بزنطى منسوب به بيزانطيه، يكى از مستعمرات يونانى است كه توسط قسطنطين كبير در سده هفتم پيش از ميلاد تجديد بنا شده و پايتخت امپراتورى روم شرقى (دولت بيزانس) بود و به همين دليل نام قسطنطنيه را بر آن نهادند. بعيد نيست كه خود بزنطى يا پدران او، در جنگهاى بين مسلمانان و روم شرقى اسير شده و به ديار اسلامى انتقال يافته، يا به خواسته خويش به بلاد بين النهرين مهاجرت نموده و در كوفه سكونت گزيده باشند. از آن جا كه علاّمه در رجال خود از او به عنوان (مولى السكونى) ياد كرده، احتمال اسارت وى تقويت مى شود ، زيرا به احتمال قوى، معنى مولى در اين جا (آزاد كرده) است كه معلوم مى شود وى نخست غلام سكونى بوده كه خود از اصحاب حضرت صادق به شمار مى رفته و قضاوت بصره را بر عهده داشته و مردى موجّه شمرده مى شده است. احتمال ديگرى نيز موجود است و آن اين كه مولى به معنى حليف و هم پيمان باشد، اين نيز احتمال اسارت يا مهاجرت بزنطى را تأييد مى كند، زيرا معمولاً افراد غيرعرب خود را به شخصيتها يا قبايل معروف منتسب مى كردند و با آنان پيمان مى بستند. بزنطى از كسانى است كه متقدمان شيعه، تمامى احاديث منقول از وى را موصوف به صحّت شمرده اند و اقرار به فقه و فضل وى داشته اند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: اگر خلافت مال توست... اباصلت می‌گوید: مأمون به امام رضا علیه السلام گفت: «من فضل و علم و زهد و پارسایی وعبادت تو را می‌دانم، و می‌دانم که تو از من برای خلافت شایسته تری! » امام فرمودند: «من به بندگی خدا افتخار می‌کنم و با بی میلی و زهد نسبت به دنیا، امیدوارم که از شر آن نجات یابم و با پرهیز از حرام، امید به پاداش الهی بسته‌ام و با تواضع و فروتنی در دنیا امیدوارم که نزد خدا سربلند باشم». مأمون گفت: « من می‌خواهم خودم را از خلافت عزل کنم، تو را خلیفه کنم و با تو بیعت نمایم! » امام فرمودند: «اگر خلافت مال توست و خدا به تو داده، حق نداری آن را به دیگران واگذار کنی و لباسی را که خدا بر تنت پوشانده به تن دیگران بپوشانی و اگر مال تو نیست، باز حق نداری چیزی را که مال تو نیست به من بدهی». [۱] ---------- [۱]: . بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۱۲۸ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
22.mp3
2.49M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 22 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
sharh-doa-roozhaye-mah-e-ramezan-mojtehedi_sharh-doa-rooz-aval-ramezan_23.mp3
1.91M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 23 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: از همین ابتدای راه، خوبیها شروع شده. تو با ایثار تمام و با اصرار، دوستت را کنار پنجره ای نشانده ای و او از این حرکت زیبای تو تشکر کرده است. اگر در جای دیگر و اشخاص دیگری بودند، کنار پنجره سرقفلی داشت. پارتی بازی هم می‌کردند. سر یکدیگر را هم کلاه می‌گذاشتند. اما اینجا این حرفها نیست. من و تویی ندارد. تو هنگامی راضی و خوشحالی که برادر و دوستت خوشحال باشد. در بین راه با خودت فکر می‌کنی. «الحمدلله توانستم چشمم را نگه دارم. خیلی کم به نامحرم نگاه کردم. آن هم ناخودآگاه و نه از روی غرض. اصلا نباید به زن نامحرم نگاه کرد. هر نگاه تیر شیطان است که بر قلب مؤمن می‌نشیند. آن شب هم که چند نفر از فامیل آمدند خانه مان، رفتم آن گوشه نشستم و تقریبا هیچ یک از زنان و دختران را ندیدم. سرم را پایین انداخته بودم و فکر می‌کنم حسابی قرمز شده بودم. الحمدلله. توی خیابانها که رعایت نمی شود و بعد از این همه نصیحت و شهید باز هم بعضی‌ها چنان افتضاح بیرون می‌آیند که انسان شرمش می‌شود بگوید اینجا کشور اسلامی است. اما ان شاء الله درست می‌شود. ان شاء الله وقتی جنگ تمام شد رزمندگان بر می‌گردند و این امور را درست می‌کنند. دولت تذکر می‌دهد و خود آنها می‌دانند نباید بدن و موهایشان پیدا باشد ولی باز شیطان آنها را گول می‌زند و حاضر نیستند برای خدا این مسائل اخلاقی را رعایت کنند... » خیلی متفکرانه نشسته ای و همراه با سیمهای برق و تلفن بالا و پایین می‌روی. فکرت از این سو به آن سو می‌رود و دنبال چیزی می‌گردد. خودت هم نمی دانی چیست. ولی احساس خوبی داری. فکر می‌کنی موفق شده ای تکلیف را بشناسی و آن را انجام دهی. به جبهه فکر می‌کنی. به اردوگاه جدید. به اردوگاه قدیم. با آن حال و هوای خاص. به شهیدان گردان. چهره هایشان را یکی یکی از نظر می‌گذرانی و اسمهایشان را می‌یابی. حرکات و سکنات آنها را مرور می‌کنی. به حال آنها غبطه می‌خوری... راستی خبری از مجروحان نداری. نتوانستی آنها [صفحه ۸] را ملاقات کنی. یک روز بچه‌ها در پادگان برای ملاقات با چند نفر از آنها قرار گذاشتند ولی تو نتوانستی بروی. چون همراه خانواده ات به قم رفتی. حیف شد. شنیده ای که پای محسن شیرازی قطع شده و عباس به پایش تیر خورده است. اردوگاه جدید و هوای تازه. اینجا، غرب کشور هم اردوگاه اسلام است. خاک کردستان مشک تر دارد. از جداییها خبر دارد. در اینجا چند عملیات صورت گرفته و تعداد زیادی از سرداران اسلام به شهادت رسیده اند. معروفترین آنان شهید بروجردی است که خیلی از او تعریف می‌کنند. قبل از جنگ و در نخستین روزهای انقلاب نیروهای ضد انقلاب در قالب حزب و دسته مسلح به جنگ نظام آمدند و باعث شهادت تعداد زیادی از برادران سپاهی و ارتشی شدند. کردستان بوی خون می‌دهد و اول چیزی که احساس می‌شود فقر اجتماعی و فرهنگی منطقه است که نیروهای محارب و ضد انقلاب از آن استفاده کردند. و باعث نفوذ در منطقه شدند. مردم این منطقه توسط شاه و پدرش به شدت سرکوب می‌شدند و به همین دلیل با پیروزی انقلاب اسلامی و کسب آزادی، برخی از آنها فریفته افکار مسموم خائنان و تجزیه طلبها شدند و تعدادی علیه نظام سلاح به دست گرفتند. البته مردان غیور و شریف و پیشمرگان کرد مسلمانان با تواناییهای خاص خود توانستند رزمندگان اسلام را برای ضربه زدن به گروههای معاند یاری دهند. اما آنچه که تو باید از این منطقه و جاده‌های پر پیچ و خم آن بدانی، مسائل نظامی و آمادگیهای رزمی است. کمین اولین حرف ضد انقلاب در منطقه است و تا کنون صدها تن از رزمندگان و مردم مظلوم همین منطقه در دام این کمینها افتاده و شهید و مجروح شده اند. کمینها معمولا در نقاط کور جاده‌ها زده می‌شود. به گونه ای که در یک پیچ با کمین دشمن مواجه می‌شوند و راه عقب و جلو را نیز مسدود می‌کنند و سپس با آتش سنگین سلاح سبک و نیمه سنگین افرادی را که در کمین افتاده اند، مورد هدف قرار می‌دهند. در آموزش یاد گرفته ای که بهترین کمین آن است که یک طرف آن کوه و طرف دیگر پرتگاه و دره باشد. دو پیچ متوالی انتخاب می‌شود تا سر و ته ستون دیده [صفحه ۹] دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
• . فـرازی‌ازوَصیت‌نـٰامہ‌یِ‌ حـٰاجی(: عزٺ‌دستِ‌خداست‌؛ وبدانیداگـرگمنـٰام‌ ترین‌هم‌باشیدولی‌نیتِ‌شمایارۍمردم‌باشد می‌بینیدخدٰاوند؛ چقدربـٰاعزت‌وعظمت‌ شمآرادر‌آغوش‌می‌گیرد:")! .
hafez 54.mp3
2.58M
ای دل شباب رفت و نچیدی گلی ز عیش
زیبا چقدر زیبا است آن زیبایی که محبوبست و چقدر نادانست آنکس که دم از ملامتگری می زند، چه بسیار جرعه‌های اندوهناکی که چشیدم و چقدر دل من تحمل جفاکاری نمود. ما اجمل من احب ما اجمله ما اجهل من یلوم ما اجهله کم جرعنی مدامة من غصص ما احمل ذالفؤاد ما احمله شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357