eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۲ - تاکید فرمودند بر تلاوت و قرائت این سوره‌ها بعد از نمازهای واجب: بعد از نماز صبح سوره یس، بعد از نماز ظهر سوره عم، بعد از نماز عصر سوره نوح (البته بعضی نقلهای دیگر دارد که سوره عصر)، بعد از نماز مغرب سوره واقعه و بعد از نماز عشاء سوره ملک. [صفحه ۳۸] ۳- تاکید فرمودند بر خواندن دو رکعت نماز بین مغرب و عشاء که در رکعت اول بعد از حمد، هر سوره ای خواستی بخوان و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره واقعه را بخوان، و فرمود: کفایت می‌کند این نماز از خواندن سوره واقعه بعد از نماز مغرب چنان که گفته شد. ۴ - سفارش فرمودند که: بعد از نمازهای پنجگانه، این دعا را بخوان: اللهم سرحنی عن الهموم و الغموم و وحشه الصدر و وسوسه الشیطان برحمتک یا ارحم الراحمین. ۵ - سفارش فرمودند بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع در نمازهای یومیه، خصوصا در رکعت آخر: اللهم صل علی محمد و آل محمد و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم. ۶ - در تعریف و تمجید از شرایع الاسلام محقق حلی فرمودند: تمام مطالب آن مطابق با واقع است مگر کمی از مسائل آن. ۷ - تاکید فرمودند به خواندن قرآن و هدیه کردن ثوابش به ارواح شیعیانی که وارثی ندارند یا وارثی دارند و یادی از آنها نمی کنند. ۸ - تاکید فرمودند بر تحت الحنک را از زیر گردن دور دادن و سر آن را در عمامه قرار دادن، چنانکه علمای عرب به همین شکل عمل می‌کنند، و فرمود: در شرع چنین وارد شده است. ۹ - تاکید فرمودند بر زیارت سیدالشهداء علیه السلام. ۱۰ - دعا در حقم فرمودند که: جعلک الله من خدمه الشرع (خداوند تو را از خدمتگزاران شرع قرار دهد). [صفحه ۳۹] ۱۱- پرسیدم: نمی دانم آیا عاقبت کارم خیر است و آیا من نزد صاحب شرع مقدس رو سفیدم؟ فرمود: عاقبت تو بخیر وسعیت مشکور است و نزد صاحب شرع روسفیدی. گفتم: نمی دانم آیا پدر و مادر و اساتید و ذوی الحقوق از من راضی هستند یا نه؟ فرمود: تمام آنها از تو راضی اند و درباره ات دعا می‌کنند. استدعای دعا کردم برای خودم که موفق باشم برای تالیف و تصنیف کتب. دعا فرمودند. مطالب دیگری رد و بدل شد که مجال تفصیل و بیانش نیست. پس برخاستم که از مسجد بیرون روم به خاطر حاجتی. آمدم نزد حوضی که وسط راه قبل از خارج شدن از مسجد قرار دارد. به ذهنم خطور کرد که امشب چه شبی است و این سید عرب کیست که این همه با فضیلت است، شاید این آقا همان محبوب و معشوقم باشد. مضطرب شدم و برگشتم و آن گل زیبای نرجس خاتون را ندیدم و کسی هم در مسجد نبود. یقین پیدا کردم که حضرت صاحب الزمان علیه السلام را زیارت کردم. مشغول گریه و زاری شدم و همچون مجنونی سرگردان در اطراف مسجد گردش می‌کردم و تا صبح چون عاشقی که بعد از وصال مبتلا به فراق گشته است، واله و حیران بودم. هر گاه یاد آن شب می‌افتم، بهت زده می‌شوم. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: این پشت چه خبر است؟ خیلی نیرو آمده. اورژانس هم همین جاست. یک سنگر بزرگ با آنتنهای فراوان هم دیده می‌شود. به احتمال قوی سنگر قرارگاه است. اینجا نقطه رهایی است. نقطه ای که رزمندگان در اختیار نیروهای اطلاعات و عملیات قرار می‌گیرند و به سوی دشمن حرکت می‌کنند. یعنی دیگر در حمایت منطقه خودی نیستند. آتش پراکنده ای در منطقه وجود دارد و صدایی شنیده می‌شود. از خمپاره‌های سرگردان خبری نیست. نیروها تقریبا در خاک عراق قرار دارند. از این پس وارد خاک عراق شده و مناطق مورد نظر را تصرف خواهیم کرد. یک شهر هم جلوی ما قرار دارد. ولی چیزی دیده نمی شود. چراغی هم روشن [صفحه ۳۶] نیست. البته طبیعی است. چون آن شهر از مردم تخلیه شده و کسی در آن زندگی نمی کند. ولی حتما مأمن خوبی برای نیروهای عراقی بوده است. ستونها یکی پس از دیگری به راه می‌افتند. یکی دو گردان هم از جلوی خاکریز دور می‌شوند و به طرف جلو می‌روند. معلوم نیست خط شکن کیست؟ ولی قبلا گفتند که این منطقه خط منسجمی ندارد و باید از کمینها عبور کرد و بعد به خطوط مستحکم عراق که نامنظم در پایین و بالای ارتفاع چیده شده برخورد کنیم و با از بین بردن آنها باید به قله برسیم و این ارتفاع بزرگ و استراتژیک را به تصرف خود درآوریم. این ارتفاع به مناطق زیادی از جمله سلیمانیه عراق مشرف است. پس امکان دارد هر لحظه حمله ی دیگری شروع شود. چون هر گردان سر راه خود با سنگر کمینهای زیادی رو به رو می‌شود. گردان، تپه پدافندی را دور می‌زند و وارد دشت نسبتا صافی می‌شود. نیمه شب نزدیک است. در طرف راست حدود ۵۰۰ متری دوشکای عراق شروع به کار کرده و منطقه را زیر آتش برده. از این طرف هم آرپی جی‌های زیادی شلیک می‌شود. به خوبی سنگر عراق و موضع شلیک آرپی جی‌ها مشخص است. ناگهان یک منور روشن می‌شود. تمام آسمان منطقه روشن می‌شود. ستونها وسط دشت. در یک لحظه همه می‌نشینند. به هر شکلی که هستی نباید تکان بخوری، مثل مجسمه! «کسی تکان نخورد. وقتی منور خاموش شد دوباره حرکت می‌کنیم». مسئول گروهان هنگام ادای جمله‌های بالا سعی می‌کند فریاد خود را در گلو خفه کند ولی در عین حال همه صدای او را بشنوند. هدایت ستون در این شب تاریک کار مشکلی است، ولی باید جلو رفت، آن هم در یک ستون منظم. با اطاعت از یک فرمانده ی لایق و کار کشته. منور خاموش می‌شود و ستون دوباره به راه می‌افتد. چند قدم جلو دوباره منور. منطقه حسابی شلوغ شده. سمت چپ هم درگیری شده. منورها زیاد شده [صفحه ۳۷] ولی هنوز در جلوی ستون خبری نیست. ستون به جلو می‌رود. با ازدیاد منورها دیگر ستون نمی ایستد. چون اگر قرار باشد با هر منور بایستیم، اصلا نباید حرکت کنیم. حرکت گردان تندتر شده. مسئولان گردان می‌خواهند قبل از اینکه با نیروهای کمین عراقی رو به رو شوند، نیروها را به نقاط بالای ارتفاع برسانند. به اطراف که نگاه می‌کنی هنوز درگیریها و انفجارها ادامه دارد. گاهی خطای دید باعث می‌شود که انسان فکر کند درگیری پشت سر اوست. در حالی که تمام این درگیریها در نقاطی غیر از مسیر حرکت است. صدای مهیب انفجارهای متعدد در برخورد با کوه مقابل چند برابر می‌شود. کوهی بزرگ و سترگ در مقابل ایستاده و در دل تاریکی قد علم نموده. یک شهر کوچک عراق را پشت سر می‌گذاریم. دشت تمام می‌شود و حالا در دامنه آن ارتفاع عظیم قرار می‌گیریم. احساس می‌کنیم تله ای برای نیروها گسترده اند. این منطقه خیلی آرام است. درگیری شدیدی وجود دارد. اطلاعات عملیات به پیش می‌رود. پشت سر او مسئول گردان و سپس تمام گردان. شاید در چند ده متری اطراف ما هم نیروها در حال پیشروی باشند، ولی اصلا دیده نمی شوند. همانطور که آنها نیز ما را نمی بینند. پس احتمالا عراقیها هم ما را نمی بینند. تجهیزات سنگینی می‌کند. تشنگی را با آب قمقمه بر طرف می‌کنی. شاید حدود سه ساعت باشد که گردان راه افتاده. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
🖼 شهیدی که آرزوی بچه‌دارشدن زوج‌های نابارور را برآورده کرد رهبر انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چند نفر کاظمی‌آشتیانی را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 70.mp3
5.74M
ای که بر مه کشی از عَنبر سارا چوگان
روزها روزها بر پنج قسم هستند. روز از دست رفته، روز حاضر، روز وارد، روز وعده داده شده و روز دراز. روز از دست رفته، دیروز تو بود که با کوتاهی‌ها آن را از دست دادی، روز حاضر، امروز توست که اکنون در اختیار توست و از آن توشه برگیر، روز وارد فردای توست که نمی دانی از آن توست یانه، روز موعود آخرین روز زندگی توست آن را نصب العین خود قرار ده، روز دراز آخرت است که پایانی ندارد. پس برای آن نهایت اهمیت را روا دار که یا نعمت دائم است و یا عذاب دائم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️شبهه نهم⚠️ قرآن در سوره بقره(آیه الکرسی)میفرماید: «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» پس👇👇 ۱.چرا من باید به اجبار در اجتماع حجاب داشته باشم❓ ۲.چرا کسی که از اسلام برگردد به عنوان مرتد کشته میشود❓
جواب به شبهه نهم مقدمه ضروری اول 👏👌✅ما سه مفهوم داریم👇👇 ۱. باور:چیزهای که هست حالا چه درست مثل خدا چه غلط مثل اعتقاد به بت پرستی ۲.ارزش:چیزهای که بین اجتماع مقبولیت دارد حالا چه دینی باشد چه غیر دینی مثل اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام که در جامعه ما مورد احترام هستند یا احترام به والدین یا احترام مردگان یا حجاب و حیاء و... ۳.هنجار :هنجار در لغت لاتین به معنای «گونیا» است، لذا به عنوان قانون یا قاعده‏ای تلقی می‏شود که باید به آن رجوع نمود. 👌👈 هنجار آنچیزی که ارزش را در جامعه تجسم میکند مثلا احترام به والدین که ارزش بود حالا در هنجار میگوید چه چیزی احترام محسوب میشود و چه چیزی بی احترامی مثلا در هنجار میگوید پاها را جلوی پدر و مادر دراز نکن یا صداتو بالا نیاور یا مثلا امام حسین علیه السلام که ارزش است در هنجار میگوید هنگام شهادتشون پیراهن سیاه بپوش یا اینطوری مداحی بکن و... 👏👌✅👌هنجار های اجتماعی را تغییر دادن هزینه کمتری دارد ولی ارزش های اجتماعی را تغییر دادن خیییلی سخت است مثلا دشمن نمیگوید امام حسین علیه السلام را دوست نداشته باش بلکه میگوید لازم نیست در مراسمش شرکت بکنی لازم نیست پیراهن سیاه بپوشی یا مثلا نمیگوید حجاب کلا نداشته باش بلکه میگوید چه اشکالی دارد چند تار موی من بیرون باشد مگر زمین به آسمان میرود ✅👌کار دشمن اول روی هنجار ها هست بعد سراغ ارزشها و بعداز آن سراغ باورها می آید هر چند کسی که سنگر اول هنجارها را به دشمن بده سنگر دوم و سوم (ارزش و باور)را هم خواهند داد عقاید------->ارزشها-------->هنجارها------>> رفتار
جواب دوم شبهه نهم 👌✅در نظام هاى اجتماعى، اکراه و اجبار از ابزارهاى پیش بینى شده در کلیه نظام ها است؛ یعنى، در هر نظامى در مقوله هاى اجتماعى و حقوقى آن، جبر قانونى وجود دارد و بدون آن، جامعه قابل اداره و کنترل نیست. نظام هاى قضایى و نیروهاى انتظامى در همه نظام ها، امرى مقبول و معقول هستند. 👌بنابراین بایستى محدوده عقیده را از محدوده عمل و حقوق جدا کرد. در حیطه «عقیده» اجبار راهى ندارد؛ ولى در حیطه عمل، آنچه که به نظم عمومی جامعه مربوط می شود رفتارهای اجتماعی تحت نظارت و کنترل در آمده و احیانا با آن برخورد می شود. چنان که در تمامی جوامع قوانین و مقرراتی وضع می شود و همگان ملزم به رعایت آن می باشند به بیان دیگر👇👇 👌هر قانونی که تصویب می شود اگر جبر و الزام پشت آن قرار نگیرد هیچ وقت اجرا نمی شود مثلا اگر تصویب شد که حتما باید پشت چراغ قرمز همه ی ماشین ها توقف بکنند، باید در عالم خارج هم تنبیه ها و جریمه های در نظر گرفته بشود تا این قانون اجرا بشود. کلا اگر حوزه اندیشه بخواهد در عالم خارج محقق بشود حالا چه آن مسئله دینی باشد چه غیر دینی حتما در خیلی از موارد نیازمند الزام است 👌👌حجاب یک رفتاری اجتماعی است که باید الزامات قانونی داشته باشد