#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
گر چنین جلوه کند مغبچهٔ باده فروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سنایی ای عشق تو را روح مقدس منزل سودای ترا عقل مجرد محمل سیاح جهان معرفت یعنی دل از دست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزها
روزها بر پنج قسم هستند. روز از دست رفته، روز حاضر، روز وارد، روز وعده داده شده و روز دراز. روز از دست رفته، دیروز تو بود که با کوتاهیها آن را از دست دادی، روز حاضر، امروز توست که اکنون در اختیار توست و از آن توشه برگیر، روز وارد فردای توست که نمی دانی از آن توست یانه، روز موعود آخرین روز زندگی توست آن را نصب العین خود قرار ده، روز دراز آخرت است که پایانی ندارد. پس برای آن نهایت اهمیت را روا دار که یا نعمت دائم است و یا عذاب دائم.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.004.mp3
2.74M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.005.mp3
3.57M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.006.mp3
3.6M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جواب سوم👇👇 👌👈ثالثا: ما خیال میکنیم حتما طرف را باید ماشین بزند یا به مرضی غیر قابل درمان مبتلا بشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️شبهه نهم⚠️
قرآن در سوره بقره(آیه الکرسی)میفرماید: «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» پس👇👇
۱.چرا من باید به اجبار در اجتماع حجاب داشته باشم❓
۲.چرا کسی که از اسلام برگردد به عنوان مرتد کشته میشود❓
#قرآن_شناسی
✅جواب به شبهه نهم
مقدمه ضروری اول
👏👌✅ما سه مفهوم داریم👇👇
۱. باور:چیزهای که هست حالا چه درست مثل خدا چه غلط مثل اعتقاد به بت پرستی
۲.ارزش:چیزهای که بین اجتماع مقبولیت دارد حالا چه دینی باشد چه غیر دینی مثل اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام که در جامعه ما مورد احترام هستند یا احترام به والدین یا احترام مردگان یا حجاب و حیاء و...
۳.هنجار :هنجار در لغت لاتین به معنای «گونیا» است، لذا به عنوان قانون یا قاعدهای تلقی میشود که باید به آن رجوع نمود.
👌👈 هنجار آنچیزی که ارزش را در جامعه تجسم میکند مثلا احترام به والدین که ارزش بود حالا در هنجار میگوید چه چیزی احترام محسوب میشود و چه چیزی بی احترامی مثلا در هنجار میگوید پاها را جلوی پدر و مادر دراز نکن یا صداتو بالا نیاور یا مثلا امام حسین علیه السلام که ارزش است در هنجار میگوید هنگام شهادتشون پیراهن سیاه بپوش یا اینطوری مداحی بکن و...
👏👌✅👌هنجار های اجتماعی را تغییر دادن هزینه کمتری دارد ولی ارزش های اجتماعی را تغییر دادن خیییلی سخت است مثلا دشمن نمیگوید امام حسین علیه السلام را دوست نداشته باش بلکه میگوید لازم نیست در مراسمش شرکت بکنی لازم نیست پیراهن سیاه بپوشی یا مثلا نمیگوید حجاب کلا نداشته باش بلکه میگوید چه اشکالی دارد چند تار موی من بیرون باشد مگر زمین به آسمان میرود
✅👌کار دشمن اول روی هنجار ها هست بعد سراغ ارزشها و بعداز آن سراغ باورها می آید هر چند کسی که سنگر اول هنجارها را به دشمن بده سنگر دوم و سوم (ارزش و باور)را هم خواهند داد
عقاید------->ارزشها-------->هنجارها------>> رفتار
#هنجار #ارزش #باور
#قرآن_شناسی
جواب دوم شبهه نهم
👌✅در نظام هاى اجتماعى، اکراه و اجبار از ابزارهاى پیش بینى شده در کلیه نظام ها است؛ یعنى، در هر نظامى در مقوله هاى اجتماعى و حقوقى آن، جبر قانونى وجود دارد و بدون آن، جامعه قابل اداره و کنترل نیست. نظام هاى قضایى و نیروهاى انتظامى در همه نظام ها، امرى مقبول و معقول هستند. 👌بنابراین بایستى محدوده عقیده را از محدوده عمل و حقوق جدا کرد. در حیطه «عقیده» اجبار راهى ندارد؛ ولى در حیطه عمل، آنچه که به نظم عمومی جامعه مربوط می شود رفتارهای اجتماعی تحت نظارت و کنترل در آمده و احیانا با آن برخورد می شود. چنان که در تمامی جوامع قوانین و مقرراتی وضع می شود و همگان ملزم به رعایت آن می باشند
به بیان دیگر👇👇
👌هر قانونی که تصویب می شود اگر جبر و الزام پشت آن قرار نگیرد هیچ وقت اجرا نمی شود مثلا اگر تصویب شد که حتما باید پشت چراغ قرمز همه ی ماشین ها توقف بکنند، باید در عالم خارج هم تنبیه ها و جریمه های در نظر گرفته بشود تا این قانون اجرا بشود.
✅کلا اگر حوزه اندیشه بخواهد در عالم خارج محقق بشود حالا چه آن مسئله دینی باشد چه غیر دینی حتما در خیلی از موارد نیازمند الزام است
👌👌حجاب یک رفتاری اجتماعی است که باید الزامات قانونی داشته باشد
#قرآن_شناسی
c4da3bf721b64b23a6441b840d79e9a4.pdf
2.52M
✅ رفیق روزهای بندگی
🔸کتابچه خلاصه مباحث کتاب «آداب انس با قرآن کریم»
🔻تنظیم در ٣٠ نکته (در ١٢٠ صفحه. هر نکته ٣ صفحه و یک صفحه عنوان نکته)
💠 بخشی از کتاب:
«قرآن کریم حقیقتی زنده و با شعور است که با مخاطب خویش ارتباط برقرار می کند. اساساً انس با قرآن زمانی معنای حقیقی خود را پیدا می کند که انسان قرآن را زنده و با شعور بداند و بیابد.
شاید باور این مسئله برای ما کمی سخت باشد؛ اما همین قرآنی که در محضر او قرار داریم و آن را به دست می گیریم و تلاوت می کنیم، موجودی حیّ و زنده است که با انسانی که همدم اوست و با او حشر و نشر دارد، رفیق می شود. با این ملاحظه که کلمات و الفاظ ظاهری که ما به صورت مکتوب مشاهده می کنیم، به منزله بدن برای آن حقیقت زنده است و آن حقیقت زنده است که این کلمات و جملات را زنده نگه داشته است.»
🔰 لینک خرید کتاب آداب انس با قرآن کریم:
🌐 tamhis.ir/product/کتاب-آداب-انس-با-قرآن/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚تاحالا شناسنامه خدارو دیده بودی " ؟
🎧عبدالباسط
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شگفتی های خلقت خداوند🌹
🐙اختاپوس بعد از اینکه صید شد و به داخل قایق پرتاب شد خودش رو سریع همرنگ بدنه قایق کرد!!
🌸سبحان الله🌸
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مشاهدات من در جلسه ارتباط با ارواح بنا بود مشاهدات خود را در «جلسه ارتباط با ارواح» (البتّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ولى اشكال اوّل را ناديده گرفتيم و گفتيم شايد در گرفتن پيام دقّت نشده.
دومى را هم ناديده گرفتيم؛ چون در تلفّظ كلمه جمع، الف خوانده نمى شود.
و سومى را هم به دليل اين كه «گيرنده پيام» قسمت آخر را با «القا» گرفت، حمل بر اين كرديم كه اشتباه از خود او بود نه از مرحوم آيةاللّه بروجردى (منظور از القا اين است كه گاهى «مديوم» احساس مى كند به او القا مى شود و نياز به حركت ميز ندارد و حروفى پى در پى به قلب او القا مى گردد، او هم بلند مى خواند: ت ف ل ه... كه اطرافيان ثبت مى كنند. )
همه اينها قابل اغماض بود ولى يك نكته همچنان براى ما مبهم ماند و آن اين كه جمله (قولوا لا اله إلّا الله تفلحوا) گفتار معروف پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم است و بايد قال رسول اللّه گفته شود نه گفتار خدا است كه قال اللّه تعالى گفته شود. اين اشتباه از روح آيةاللّه بروجردى قابل
اغماض نبود! و به ما حق مى داد كه در صحّت اين ارتباط ترديد كنيم... بگذرم.
*
ارتباط با ارواح، ص: ۸۶
در اين جا از من سؤال شد كه آيا شما پرسشى از روح آيةاللّه بروجردى داريد؟
گفتم: البتّه، از ايشان بپرسيد كه آينده حوزه علميّه قم چه خواهد شد؟ (زيرا در آن روزها به جهاتى از اين ناحيه نگران بوديم. ) ارتباط برقرار شد و به همان طريق سابق يك جواب كلّى آمد كه همه از آن مطّلع بوديم و توضيح واضح بود.
در اين جا چون نمى توانستم تنها به آن جواب كلّى قناعت كنم، خواهش كردم نشانه اى از ايشان بخواهيد؛ از آن نشانه هايى كه ميان ما كه در حيات آن مرحوم در قم بوديم و ايشان وجود داشته است؛ نشانه اى كه جنبه خصوصى داشته باشد و ديگران از آن مطّلع نباشند، و ما را مطمئن سازد كه ارتباط با روح ايشان صورت گرفته و كاملًا خاطرجمع شويم.
متأسّفانه در اين جا ارتباط به علّت نامعلومى قطع شد! و نتوانستيم جواب اين سؤال را از ايشان بشنويم.
*
در اين هنگام ميز مجدّداً طبق برنامه سابق به حركت درآمد؛ معلوم شد ارتباطى برقرار شده، سؤال شد: آيا
ارتباط با ارواح، ص: ۸۷
حضرت آيةاللّه بروجردى هستيد؟
امّا ميز حركت نكرد.
- پس خود را معرّفى كنيد.
بزودى حروف زير در جواب آمد: ف ق ى ه... معلوم شد با روح مرحوم فقيه سبزوارى ارتباط برقرار شده است.
آن فقيد بدون اين كه ما سؤالى كرده باشيم، پيامى فرستادند كه پيام با همان روش حروفى بود و متن پيام عيناً اين بود: «خوب بود مجلّه تان طورى پخش مى شد كه جوانان تشنه، دسترسى به خواندن آن داشته باشند! » (اين
پيام هم كلّى بود) مجدّداً اصرار كردم با روح مرحوم آقاى بروجردى تماس گرفته شود و از ايشان نشانه مورد نظر ما را بخواهند، امّا متأسّفانه ارتباط برقرار نشد!
#کتاب ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹روز ازل چه اتفاق افتاد؟ (۱) (قرآن،انسان، خلقت،خلافت،هبوط) استاد #رحیم_پور ازغدی #طرحی_برای_ف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401.01.16.sh1.mp3
15.98M
#صوت
🔹روز ازل چه اتفاق افتاد؟ (۲)
(قرآن،انسان، خلقت،خلافت،هبوط)
استاد #رحیم_پور ازغدی
#طرحی_برای_فردا