eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۶ 🔹🔸🔹
.......: رفاه همگانی رفاه عمومی در زمان آن خورشید فروزان ولایت به اوج خود می‌رسد، چنانکه در روایات مختلف از طرق فریقین آمده است که رسول خدا (ص) فرمود: [صفحه ۴۹] تنعم امتی فی زمن المهدی نعمه لم ینعموا مثلها قط یرسل السماء علیهم مدرارا و لا تدع الارض شیئا من نباتها الا اخرجته و المال یومئذ کدوس یقوم الرجل فیقول یا مهدی اعطنی فیقول خذ. [۱]. امت من در زمان حضرت مهدی (ع) آن چنان از نعمتها برخوردار می‌شوند که هرگز نظیر آن دیده نشده است. آسمان سیل آسا بر آنان فرو می‌ریزد، زمین تمام گیاهانش را می‌رویاند و ثروت آن روز روی هم انباشته می‌شود و هر کس بگوید: ای مهدی، بر من عطا کن. می‌فرماید: بگیر [و به او عطا می‌کند]. اکنون که در دوران فراق جانسوزش هستیم، ولی نعمت ماست و همه نیازهای مادی و معنوی ما را از خوان کرمش مرحمت می‌فرماید. اگر چه رعایای خوبی برای آن مولا نیستیم اما آن کریم و کریم زاده به اعمال زشت ما نمی نگرد و ما را از عطا و احسانش محروم نمی گرداند. نااهلم و سزای نوازش نیم ولی نااهل و اهل پیش کریمان برابر است پاورقی [۱] عقدر الدرر، ص ۱۷۰. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: یا حسین، یا زهرا، یا علی، عجب پسر شجاعی! حالا باید نفرات بعدی خود را به «حجت» برسانند. نفر دوم می‌رود ولی نفر سوم در بین راه تیر می‌خورد و می‌افتد. نفر هفتم که به «حجت» می‌رسد، ناگهان «حجت» از آن سنگر خارج می‌شود و چند قدم باقی مانده را با یک یورش طی می‌کند و خود را بالای سر عراقیها می‌رساند. کلاش در دست و شلیک می‌کند. حالا موقع حمله است. «... الله اکبر، الله اکبر... » هیچ کس نمی فهمد چه اتفاقی افتاد. همه عراقی‌ها فرار کردند. خود را از آن طرف ارتفاع به سرازیری رسانده و فرار می‌کنند. با وجودی که بالای ارتفاع [صفحه ۴۷] به دست رزمندگان اسلام فتح شده ولی هنوز نیروهای باقی مانده با الله اکبر خود را به بالای ارتفاع می‌رسانند. این ندا واقعا دشمن شکن است. با گفتنش حتی مو به بدن خودمان هم سیخ می‌شود. چند جنازه ی عراقی روی ارتفاع و در پشت سنگرها. آنها منتظر انتقال به عقب بوده اند، ولی زهی خیال باطل. جنازه‌ها باقی ماند و خودشان هنوز در حال فرارند. ناگهان همه چیز متوقف می‌شود. منطقه آرام می‌گیرد. عراق قافیه را باخته و ارتفاع به این عظمت را در یک شب و یک نیمه روز از دست داده. عجب سربازان شجاعی! عجب فرماندهان لایقی! برو بچه‌ها مشغول پاکسازی سنگرها می‌شوند. عده ای هم از وجود سنگرها استفاده می‌کنند و دمی می‌آسایند. صدای توپخانه‌ها قطع نشده و گلوله باران مواضع پشتیبانی طرفین ادامه دارد. ولی در این نقطه خبری نیست. حتی یک گلوله ی خمپاره ۶۰ میلیمتری هم به زمین نمی خورد. ارتفاع خیلی بلند است، و به سمت عراق که بایستی، مناطق زیادی در تیر رس قرار می‌گیرد. چند ارتفاع کوچک و بزرگ، دشتها، چند شهر و روستای بزرگ. رو به ایران هم که می‌ایستی سلسله ارتفاعات فراوانی زیر پایت قرار می‌گیرد. حالا معلوم می‌شود عراقی‌ها چه میزان بر روی جاده‌های تدارکاتی ما دید داشته اند. اکثر جاده‌های ما در دید مستقیم عراقی‌ها بوده. شب سختی را گذرانده ای. خسته شده ای. ساعتها کوهپیمایی همراه با درگیری. و حالا در فتح بلندترین قله این عملیات شرکت داشته ای. تو مسائل نظامی را خوب می‌دانی. دشمن به این راحتی دست بردار نیست و به زودی حمله خواهد کرد. ارتفاع را می‌خواهد و با زور بیشتری هم می‌آید. حتما بعد از حمله دیشب، نیروهای کمکی زیادی برای او به منطقه آمده اند. چند جاده خاکی هم او را به این بالا می‌رساند. پس باید آماده شد. غفلت باعث شکست است. شاید دشمن در لابلای همین درختچه‌ها منتظر است تا نیروها به خواب بروند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
به قول حرم امام رضا همون جاییه ک هرچی بخوای رو برات خیر میکنن .... حتی اگه خیر نباشه ... :) در میزنیم و کسی وا نمیکند یعنی که باید امام رضا را خبر کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 76.mp3
2.13M
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
.......: مولوی این ز ابراهیم ادهم آمده است کوز راهی بر لب دریا نشست دلق خود می‌دوخت آن سلطان جان یک امیری آمد آنجا ناگهان آن امیر از بندگان شیخ بود شیخ را بشناخت سجده کرد زود خیره شد در شیخ و اندر دلق او که چسان گشته است خُلق و خلق او ترک کرده ملک هفت اقلیم را می زند بر دلق سوزن چون گدا شیخ واقف گشت از اندیشه اش شیخ چون شیر است و دلها بیشه اش دل نگهدارید ای بیحاصلان در حضور حضرت صاحبدلان شیخ سوزن زود در دریا فکند خواست سوزن را بآواز بلند صد هزاران ماهی اللهئی سوزن زر در لب هر ماهئی سر برآوردند از دریای حق که بگیر ای شیخ سوزنهای حق رو بدو کرد و بگفتش ای امیر این چنین به یا چنان ملک حقیر این نشان ظاهر است این هیچ نیست گر بباطن در روی دانی که چیست سوی شهر از باغ شاخی آورند باغ و بستانرا کجا آنجا برند خاصه باغی کاین فلک یک برگ اوست آن همه مغز است و دنیا جمله پوست بر نمی داری سوی آن باغ گام بوی آن دریاب و کن دفع زکام تا که آن بو جاذب جانت شود تا که آن بو نور چشمانت شود پنج حس با یکدیگر پیوسته اند رسته این هر پنج از شاخی بلند چون یکی حس غیر محسوسات دید گشت غیبی بر همه حسها پدید چون ز جو جست از گله یک گوسفند پس پیاپی جمله زان جو برجهند گوسفندان حواست را بران در چرای اخرج المرعی چران تا در آنجا سنبل و ریحان خورند تا بگلزار حقایق پی برند ای ز دنیا شسته رو در چیستی در نزاع و در حسد با کیستی کی از آن باغت رسد بویی بدل تا بکی چون خر بمانی پا بگل چون خری در گل فتد از گام تیز دمبدم جنبد برای عزم خیز حس تو از حس خر کمتر بداست که دل تو زین وحلها برنجست در وحل تأویلها درمیتنی چون نمی خواهی کزآن دل برکنی کاین روا باشد مرا من مضطرم حق نگیرد عاجزیرا از کرم او گرفتار است و چون گفتار کور این گرفتن را نبیند از غرور می بگویند اینجا گفتار نیست از برون جوئید کاندر غار نیست این همی گویند و بندش می‌نهند او همی گوید ز من کی آگهند گر ز من آگاه بودی این عدو کی ندا کردی که این گفتار (آن کفتار) کو شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴- در خطّ پیامبر باشد کمال عبادات و اعمال، آنست که در مسیر و خط سنّت و سیره پیامبر و اولیاء دین باشد، نه بر اساس تشریفات یا سنّت‌های موروثی از نیاکان یا محیط و خواسته مردم. عبادت، هر چه به روش معصومین علیهم السلام نزدیک تر باشد ارزشمندتر است. ۵ - سبقت داشته باشد در عبادات و کارهای نیک، سابقه ارزش دارد و پیشتازی به اینگونه امور، ملاک کمال است. قرآن، بطور مکرّر، فرمانِ «سارعوا» و «سابقوا» دارد. در جایی می‌فرماید: «لَا یَسْتَوِی مِنکُم مَّنْ أَنفَقَ مِن قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَتَلَ أُوْلَئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِّنَ الَّذِینَ أَنفَقُواْ مِن بَعْدُ وَقَتَلُواْ وَکُلّاً وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَی» (۱۱۸) مسلمانانی که پیش از فتح مکه، انفاق و جهاد کردند، پاداش بیشتری دارند از آنانکه پس از فتح مکه انفاق و مبارزه کردند. گرچه خداوند به هر دو گروه، وعده پاداش داده است. پس سبقت در کارهای شایسته (انفاق و جهاد) از ملاک‌های کمال است. در حدیثی می‌خوانیم، علی علیه السلام فرمود: «لایتمّ المعروفُ الاّ بثلاثِ خصالٍ: تَعْجیله وَ تَصْغیِرهُ وَ سترهُ» (۱۱۹) کار خیر، زمانی ارزش بیشتر دارد که هم زودتر انجام بگیرد، هم انجام دهنده آنرا کوچک پندارد (و به آن مغرور نشود) و هم پنهانی و دور از تظاهر انجام گیرد. از این رو، بهترین نماز، نماز اوّل وقت است و هر چه از اوّل وقت دورتر شود، فضیلتش کمتر می‌شود. در اذان که شعار رسمی ماست، می‌گوییم: «حَیَّ عَلَی الصَّلاةِ، حَیَّ عَلَی الْفَلاحِ، حَیَّ عَلی خَیْرالْعَمَلِ». بسوی نماز و رستگاری و بهترین کارها بشتاب...! ۶- در شرایط دشوار انجام شود کار نیک و عبادتی که در شرایط سلطه ستم و طاغوت‌ها انجام گیرد، چون فداکاری بیشتری می‌خواهد وتأثیر فراوان تر دارد، ارزشمندتر است. آنجا که فشارهای محیط بیرون و غرائز درون، دست بدست می‌دهد تا مانع عبادت و عبودیت شود، غلبه بر این فشارها و پرستش خدا، ارزش و کمال است. قرآن در ستایش از مؤمنان راستین می‌گوید: «وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَا ئِمٍ» (۱۲۰) در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری هراس ندارند. در جای دیگر می‌فرماید: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَلَتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ» (۱۲۱) آنان، پیام‌های الهی را می‌رسانند و از او می‌ترسند و از احدی جز خداوند نمی ترسند. آری... آنانکه در محیط فاسد و سلطه ظالم، خود و دین خود را حفظ می‌کنند (مانند همسر فرعون) از مقام بالاتری برخوردارند. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
1_949532538.mp3
19.16M
فایل صوتی/سخنرانی با بیان استاد قسمت2️⃣ *رعایت ادب اولین گام نماز خوب *شباهت نماز، به رژه نظامی *آثار وجود عظمت خداوند در دل *فلسفه «الله اکبر» در نماز *عظمت، عامل محبوبیّت *مشکل جهان مسیحیت *خدای فاقد عظمت در عرفان های وارداتی *راه بهتر شدن نماز
برای حضورقلب در نماز و عدم هجوم تخيلات وافكار حين نماز ، آن مقداری را كه ميتوانيد كنترل كنيد و اختياراً دنبال نكنيد، آنچه راهم كه غيراختياری وارد ميشود، اهميت ندهيد؛ خدای متعال داده است كه هركس درراه معنويت تلاش كند ،من دستش را ميگيرم. اگر مامتعهد شويم كه آن قسمتی كه ميتوانيم ودراختيار ماست، كنترل كنيم،از بركت اين مجاهده ، ان شاءالله خداوندﷻ به تدريج آن مهمان های ناخوانده را از قلب ما بيرون ميفرمايد. |مرحوم آیت الله فاطمی نيا| تقدیم نثار روح پر فتوح این عالم ربانی فاتحه ای قرائت فرمایید
عبادت در حضور کودک ✍️عبادت در حضور کودک تشویقی است برای جلب او به نماز و نیایش. امام صادق فرمودند: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در خانه خود اتاق متوسطی برای نماز داشت هر شب که طفلی به خواب نمی‌رفت امام او را به آن اتاق می‌برد و نماز می‌خواند. 📚جامع آیات و احادیث نماز، ج2، ص111 حال کودکی که شاهد نماز خواندن والدین نیست یا به ندرت آن‌ها را در حال نماز می‌بیند چگونه اهل نماز شود؟ باید دانست که پدر و مادر نخستین الگوی کودک هستند. 📚شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، صفحه77
.......: فصل ششم در غسل است و آداب قلبیه آن اهل معرفت گویند که جنابت خروج از وطن عبودیت و دخول در غربت است؛ و اظهار ربوبیت و دعواى منیت است و دخول در حدود مولا و اتّصاف به وصف سیادت است . و غسل براى تطهیـر از این قذارت و اعتراف به تقصیر است . و بعضى از مشایخ یکصد و پنجاه حال در ضمن ده فصل ذکر نموده که باید بنده سالک تطهیر از آنها نماید در خلال غسل، که غالب آنها یا تمام آنها بـه عزّت و جبروت و کبریاى نفس و خودخواهى و خودبینى برگردد(116 .( نویسنده گوید که جنابت فناى در طبیعت و غفلت از روحانیـت اسـت و غایـۀ القـصواى کمـال سلطنت حیوانیت و بهیمیت و دخول در اسفل السافلین است . و غسل تطهیر از ایـن خطیئـه و رجوع از حکم طبیعت است، و دخول در سلطان رحمانیت و تصرّف الهیت است به شست و شو نمودن جمیع مملکت نفس را که فانى در طبیعت شده بود و به غرور شیطان مبتلا شده بود . پس، آداب قلبیه آن آن است که سالک الى اللَّه در وقت غسل وقوف بـه تطهیـر ظـاهر و غـسل بدن، که قشر ادنى و حظّ دنیا است، نکند و توجه به جنابت باطنِ قلب و سرّ روح کنـد و غـسل از آن را لازمتر شناسد؛ پس، از غلبه نفس بهیمیه و شـأن حیـوانى بـر نفـس انـسانیه و شـئون رحمانى بپرهیزد و از رجز ش یطان و غرور او توبه کند؛ و باطن روح را، که نفخه الهیه اسـت و بـا نفَس رحمانى در او منفوخ شده، از حظوظ شیطانى، که توجه به غیـر کـه اصـل شـجره منهیـه است [ مىباشد ]تطهیر کند تا لایق جنّت پدرش، آدم علیه السلام گردد؛ و بداند که اکل از ایـن شجره طبیعت و اقبال به دنی ا و توجه به کثرت اصل اصول جنابـت اسـت . و تـا طهـارت از ایـن جنابت به انغماس یا تطهیر تام به آب رحمت حقّ که از سـاق عـرش رحمـانى جـارى اسـت و خالص از تصرّف شیطانى است نکند، لایق صلاة، که حقیقت معراج قـرب اسـت، نـشود؛ فانّـه لا صلاةَ الّا بِطَهور (117 .(و اشاره به آنچ ه ذکر شد فرموده در حدیث شریف که در وسـایل از شـیخ صدوق رضوان اللَّه علیه نقل نماید . قال: و بِاسناده قال : جاء نَفَرٌ منَ الْیهود الى رسولِ اللَّـه صـلّى اللَّه علیه و آله و سلم . فَسأَلَه اعلَمهم عنْ مسائلَ؛ و کانَ فیما سأَلَه انْ قالَ لـ : اى شَـى ء امـرَ اللَّـه تَعالى بالاغْتسالِ منَ الْجنابۀِ، و لَم یأْمرْ بالغُسل منَ الْغائط و الْبلِ . فَقالَ رسولُ اللَّه (ص): انَّ آدم ) ع( لَما اکَلَ منْ الشَّجرَةِ : دب ذلک فى عروقه و شَعرِه و بشَرِه . فَاذا جامع الَّرجلُ اهلَه ،خَرَج الْمـاء منْ کُلِّ عرْقٍ شَعرَةٍ فى جسده ،فَاوجباللَّه عزَّ و جلَّ على ذُریته الْاغْتسالَ منَ الْجنابـۀِ الـى یـومِ الْقیامۀِ(118 ... (الخبر. و فى روایۀٍ اخرى عنِ الرّضا علیه السلام : و انَّما امرُوا بالْغُ سل منَ الْجنابۀِ : و لَم یؤْمروا بالْغُسلِ منَ الْخَلَاء و هو أَنْجس منَ الْجنابۀِ و اقْذَر ،مـن اجـلِ انَّ الْجنابـۀَ مـنَ نَفْـسِ النْسانِ، و هو شَى ء یخْرُج منْ جمیعِ جسده؛ و الخَلَاء لَیس هو منْ نَفْسِ الانْس انِ: انَّمـا هـو غَـذاء ( یدخُلُ منْ بابٍ ویخْرُج منْ بابٍ 119 .( گرچه ظاهر این احادیث نزد اصحاب ظاهر آن است که چون نطفه از تمام بدن خارج مـى شـود، غسل جمیع بدن لازم شد؛ و این مطابق با رأى جمعى از اطباء و حکماى طبیعـى؛ ولـى معلّـل نمودن آن را به اکل شج ره چنانچـه در حـدیث اول اسـت، و نـسبت دادن جنابـت را بـه نفـس چنانچه در حدیث دوم است براى اهل معرفت و اشارت راهى به معارف باز کند؛ چه کـه قـضیه شجره و اکل آدم علیه السلام از آن از اسرار علوم قرآن و اهـل بیـت عـصمت و طهـارت علـیهم السلام است که بسیارى از معارف در آن مر موز است، و لهذا در احادیـث شـریفه علّـت تـشریع بسیارى از عبادات را همان قضیه آدم و اکل شجره قرار داده اند. من جمله بـاب وضـوء و نمـاز و غسل و صوم شهر رمضان و سى روز بودن آن و بسیارى از مناسک حج . و نویسنده را سـالها در نظر است که در این باب رساله اى تنظیم کنم و ا شـتغالات دیگـر مـانع شـده؛ از خـداى تعـالى توفیق و سعادت مىخواهم . بالجمله، تو آدم زاده که بذر لقائى و براى معرفت مخلوق و خداى تعالى تو را براى خود برگزیـده و با دو دست جمال و جلال خود تخمیر فرموده و مسجود ملائکه و محـسود ابلـیس قـرار داده، اگر بخواهى از جنابت پد ر که اصل تو است خارج شوى و لایق لقاى حـضرت محبـوب شـوى و استعداد وصول به مقام انس و حضرت قدس پیدا کنى، بایـد بـا آب رحمـت حـقّ بـاطن دل را غسل دهى و از اقبال به دنیا، که از مظاهر شجره منهیه است، توبـه کنـى و قلـب خـود را، کـه محفل جناب جمیل و جمال جلیل است، از حب دنیـ ا و شـئون خبیثـه آن، کـه رجـز شـیطان است، شـست و شـو دهـى کـه جنّـت لقـاى حـقّ جـاى پاکـان اسـت - و لا یـدخُلُ الجنَّـۀَ الا .(شست و شویى کن و آنگه به خرابات خرام(121 الصلاة امام خمینى رضوان