eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: موجوداتي مانند بوزينه و خوك و خرس و امثال اينها كه نام مسخ روي آنها گذاشته شده است، در واقع شبيه انسانهايي هستند كه خداوند قومي را، به سبب انكار توحيد و يگانگي او و تكذيب پيامبرانش، مورد خشم و نفرين خود قرار داد و آنها را به صورت آن جانوران مسخ كرد (نه آن كه اين جانوران همان انسانهاي مسخ شده باشند). اما هاروت و ماروت دو فرشته بودند كه به مردم سحر مي‌آموختند تا به واسطه آن خود را از سحر ساحران حفظ كنند و افسونهاي آنان را باطل سازند، آن دو به هر كس مي‌خواستند سحر بياموزند قبلا به او مي‌گفتند (همانا كار ما آزمايش است، مباد كافر شوي) اما گروهي با به كارگيري چيزي كه مأمور به پرهيز از آن بودند يعني سوء استفاده از سحر كافر شدند و با افسونهايي كه آموخته بودند شروع به جدايي انداختن ميان زن و شوهر كردند. خداي عزّوجلّ مي‌فرمايد (و آنها بدون اذن خداوند به احدي ضرر نرسانند) يعني به علم خدا ۲۳. ۷- عياشي به اسنادش از حسن بن علي روايت كرده است كه گفت: در نامه ابوالأسد به ابوالحسن ثاني (ع) و جوابي كه آن حضرت با خط خود نوشته بود، خواندم كه ابوالاسد سؤال كرده بود تقسير آيه (اموالتان را در ميان خود به تباهي مخوريد و آن را به نزد داوران نبريد) ۲۴ چيست؟ حضرت به او نوشت: داوران همان قاضيانند. و در ذيل آن نوشت: معنايش اين است كه اگر انسان بداند قاضي در حكمي كه به نفع او داده مرتكب حق كشي و گناه شده است، در گرفتن آنچه به نفع او حكم شده است معذور نيست، اگر براستي بداند كه حق كشي كرده است ۲۵. ۸- صدوق از محمد بن ابراهيم بن احمد بن يونس معاذي، از احمد بن محمد بن سعيد كوفي همداني، از علي بن حسن بن علي بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (آيا انتظار مي‌كشند خدا را در سايبانها و ملائكه) ۲۶ پرسيدم، فرمود: (يعني) آيا منتظرند كه خداوند فرشتگان را در ميان پاره‌هايي از ابرها به سراغشان فرستد. آيه اين گونه نازل شده است (يعني تأويل آيه چنين است) ۲۷. ۹- عياشي، از معمر بن خلاد، از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: درباره نزديÙʠبا زنان از پشت آنها چه مي‌گويند؟ عرض كردم: شنيدام كه (فقهاي) اهل مدينه در آن اشكالي نمي بينند. حضرت فرمود: يهود عقيده داشتند كه اگر مرد از پشت با زنش نزديكي كند فرزندش لوچ به دنيا مي‌آيد، پس خداوند اين آيه را نازل فرمود (زنان شما كشتزار شما هستند پس بياييد كشتزار خود را هر جا مي‌خواهيد) ۲۸ يعني بر خلاف گفته يهود، از پشت سر (! [pagebreak] ( صفحه ۵۱۲) در وضعيت دمرو) و يا از پيش رو مي‌توانيد نزديكي كنيد. مقصود آيه نزديكي كردن در دبر زنها نيست ۲۹. ۱۰- عياشي از ابوالقاسم فارسي روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) عرض كردم: قربانت گردم، خداوند در كتاب خود مي‌فرمايد (نگاه داشتن به خوبي يا رها كردن به خوبي) ۳۰ فرمود: نگاه داشتن به خوبي عبارت از اذيت نكردن و پرداختن نفقه است، و رها كردن به خوبي عبارت است از طلاق دادن بر طبق آنچه در كتاب خدا نازل شده است ۳۱. ۱۱- صدوق از فقيه مروزي از ابوبكر نيشابوري، از طائي، از پدرش، از حضرت رضا، از پدران بزرگوارش، از حسين بن علي (ع) روايت كرده است كه فرمود: اميرالمومنين (ع) براي ما خطبه اي ايراد كرد و فرمود: بزودي زماني بس بخيل و تنگ بر مردم فرا خواهد رسيد كه در آن زمان ثروتمند ثروت خود را با چنگ و دندان نگه مي‌دارد (و از احسان و بخشش بخل ورزد) حال آن كه به چنين كاري امر نشده است، بلكه (بر عكس) خداي تعالي فرموده است (و احسان را در بين خودتان فراموش نكنيد كه خداوند به آنچه انجام مي‌دهيد آگاه است) ۳۲ و نيز بزودي زماني فرا رسد كه بدكاران مقدم دانسته مي‌شوند و نيكان به فراموشي سپرده مي‌شوند و معامله با افراد مضطر (كساني كه از روي ناچاري آنچه دارند مي‌فروشند) شايع مي‌گردد، در صورتي كه رسول خدا (ص) از بيع مضطرّ و بيع غرر (مغبون كردن طرف معامله) نهي فرموده است. پس اي مردم از خدا بترسيد و به اصلاح خود بپردازيد، و مرا در ميان خانواده‌ام حفظ نماييد۳۳. ۱۲- علي بن ابراهيم، از پدرش، از حسين بن خالد، از حضرت رضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: (سكينه) ۳۴ نسيمي است از بهشت كه چهره اي مانند چهره انسان دارد، هر گاه تابوت (صندوق) در ما بين لشكر مؤمنان و كفار گذاشته مي‌شد، اگر كسي (از سپاه موحدين) از آن جلوتر مي‌رفت حق نداشت برگردد تا اين كه يا كشته شود و يا پيروز گردد، هر كس بر مي‌گشت كافر مي‌شد و امام (سالار سپاه) او را مي‌كشت، پس خداوند به پيامبر آنان وحي فرمود كه جالوت به دست كسي كشته مي‌شود كه زره موسي (ع) بر قامت او راست آيد، و او مردي است از فرزندان لاوي بن يعقوب (ع) و نامش داود بن اسي است، اسي چوپان بود و ده پسر داشت كه كوچكترين ايشان داود بود. چون طالوت بني اسرائيل را براي جنگ با جالوت بسيج كرد، به اسي پيغام داد كه پسرانت را احضار كن، هنگامي كه پسران اسي حاضر ش
دند آنها را يكي يكي صدا زد و زره موسي را بر آنها پوشاند اما زره براي برخي بلند بود و براي برخي كوتاه. پس طالوت به اسي گفت: آيا از فرزندانت كسي هست كه نياورده باشي؟ گفت: آري، يكي از پسرانم را كه از همه كوچكتر است گذاشتم كه گوسفندان را بچراند. طالوت كسي را فرستاد كه او را بياورد، داود با خود فلاخني داشت، در راه كه مي‌آمد سه قطعه سنگ او را صدا زدند و گفتند: اي داود، ما را بردار، داود آنها را برداشت و در توبره خود گذاشت، او جواني نيرومند و شجاع بود، چون نزد طالوت آمد، زره موسي را بر او پوشاند و زره برقامت وي راست آمد... تا آخر حديث ۳۵. ۱۳- احمد بن ابي عبدالله برقي از محمد بن عبدالحميد، از صفوان بن يحيي روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره اين سخن خداي تعالي به ابراهيم (ع) (آيا ايمان نداري گفت: چرا ولي مي‌خواهم اطمينان قلبي پيدا كنم) ۳۶ سؤال كردم و عرض كردم: آيا در دل ابراهيم شك بود؟ فرمود: نه، او يقين داشت، اما از خداوند خواست كه بر يقين او بيفزايد۳۷. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۱۴ لَيْسَ لِبَخِيلٍ رَاحَةٌ وَ لَا لِحَسُودٍ لَذَّةٌ بُخل رنج است و حسادت محنت است از ولي آموز درس عبرتي راحتي در بُخل نتوان يافتن در حَسَد هرگز نيابي لذّتي حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جواب به شبهه که آیا ظلم باید زمین را فراگرفته باشد تا امام زمان(عج) ظهور کند؟ 🔶🔹🔶
.......: گفت و گو به امیدی به سوی خانه لطف تو رو کردم حریمت را به شوق وصل مهدی جست و جو کردم به فرزند عزیزت از زبان من بگو، مهدی به هر جا و به هر محفل به یادت گفت و گو کردم رضای مهدیت باشد رضای تو، رضا جانم پدر را با پسر بهر وصالش رو به رو کردم اگر چه گل ندرد در کنار مهدیت بویی به یاد او کنار مرقدت صد غنچه بو کردم اگر چه گل ندارد پیش رنگ روی او رنگی ولی هر گل که دیدم یاد رنگ روی او کردم الا ای ضامن آهو به مهدی عزیزت گو من این آلوده دامن را ز رحمت شست و شو کردم ندارد هاشمی غیر تماشایت تمنایی بهشت وصل تو در کوی جدت آرزو کردم [صفحه ۷۱] دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: این رزمندگان مهر سربازی امام زمان را بر دل کوبیده اند و نمی توانند از معبود خود جدا شوند. از هر بهانه ای برای راز و نیاز استفاده می‌کنند، خصوصا امشب که مشکلات خطوط مقدم نیز وجود ندارد و یک پتوی سیاه در زیر خود انداخته اند. شب است و سکوت است و ماه است و من فغان و غم و اشک و آه است و من شب و خلوت و بغض نشکفته‌ام شب و مثنوی‌های ناگفته‌ام بگو بشکفد بغض پنهان من که گل سر زند از گریبان من مرا کشت خاموشی ناله ها دریغ از فراموشی لاله ها کجا رفت ترسیم سوز دعا کجایند مردان بی ادعا کجایند شور آفرینان عشق علمدار مردان میدان عشق همانان که از وادی دیگرند [صفحه ۸۳] همانان که بی نام و نام آورند من از انتهای جنون آمدم من از زیر باران خون آمدم [صفحه ۸۴] دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک پیرمردی از کجا آورده این ابهت را ؟ من خاف الله اخاف الله منه کل شی 🔺توصیف امام خمینی توسط
Part02_گلستان سعدی.mp3
13.84M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 2⃣
خمول هر گاه لشکرهای ضعیف بر کشور نیرومندی حمله برند و موجب گوشه گیری از خلق و انزوا شوند، از خدا توفیق بخواه و از نبود رفیق خوب ناراحت نباش. مجنون تو با اهل خرد یار نباشد غارت زده را قافله در کار نباشد شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا