هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دیگر هیچ کس حرف از رفتن نمی زند. همه در سنگر و سولهها استراحت میکنند و تجهیزات و تسلیحات تازه خود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بازگشت به اردوگاه
خط اول شکسته میشود و گردان ما که حالا تقریبا به استعداد یک گردان است، به
قله نزدیک میشود.
چند درگیری پراکنده صورت میگیرد. فرمانده گروهان با شجاعت تمام خود را به روی قله میرساند و بقیه را فرا میخواند. هر گامی با یک تکبیر همراه است و قله فتح میشود. البته خیلی زود. عراقیها هم فرار کرده اند. همه چیز را برداشتند و گریختند. شاید نخواسته اند به بلاهای سابق دچار شوند شاید هم زود رفته و زود بر میگردند. بله، همین طور است. نماز صبح در آن بالا خوانده شد، ولی خیلی زود عراقیها با تمام توان حمله کردند و برای پس گرفتن منطقه میجنگند. این دفعه خیلی سخت و خونین. با هزاران نیرو، هلی کوپتر و هواپیما. در اوایل صبح دستور عقب نشینی صادر شده. شاید ماندن به صلاح نباشد. جنگ همه اش پیروزی و فتح نیست. باید مقتضیات زمان و مکان را در نظر گرفت. استراتژی جنگ نباید فراموش شود. نمی توان برای یک عملیات تمام توان و قوای سپاه اسلام را از بین برد. فرماندهان نیز این مهم را تشخیص داده اند و حتما با جمعبندی کلی به این نتیجه رسیده اند که منطقه را ترک کنند. عقب نشینی سخت است، ولی باید اطاعت کرد. هنوز برو بچهها برگشت را باور نکرده اند ولی پذیرفته اند. تا آخرین لحظه میجنگند و عراقی ها
[صفحه ۹۰]
را به درک واصل میکنند. از نیم ساعت قبل، فرماندهان اعلام کردند که وقتی گفته شد، تمام امکانات و تجهیزات و تسلیحات را برداریم و از ارتفاع پایین بیاییم. اگر چیزی هم باقی ماند باید منهدم شود تا به دست عراقیها نیفتد.
بعضی از بچهها فکر میکنند بصورت تاکتیکی قرار است قله رها و کمی پایین تر پدافند کنیم، ولی دستور انهدام وسایل باقی مانده نشان
می دهد که منطقه باید به طور کلی ترک شود. خود عراقیها فکر نمی کردند. با یک دستور مناسب از سوی فرماندهان ایرانی رو به رو شوند. آنها تصمیم دارند هزاران نیروی کماندویی تازه نفس را روی ارتفاع بریزند و هر طوری که میتوانند قله را به دست آورند. از طرف دیگر چند تیپ و لشکر عراق میخواهند در پایین ارتفاع و در دشت با استفاده از تجهیزات پیشرفته نظامی و صدها تانک و نفربر، عقبه ی نیروها را به هم بریزند تا تمام امکانات و نیروهای باقی مانده در کوهستان را به اسارت و غارت ببرند. ولی جنگ یعنی به دست آوردن اهداف و افکار طرف مقابل و هنگامی که فرماندهان نظامی یک طرف به مقاصد طرف دیگر پی ببرند باید در پی راه حل مناسب برای کشف و مقابله و خنثی سازی آن برآیند. در این مرحله فرماندهان لشکر اسلام نیز متوجه وسعت امکانات و تجهیزات سپاه عراق شدند و دانستند که اگر نیروها در آن بالا بمانند، امکان دارد نیروهای حاضر در دشت، در درگیری شکست بخورند و در نهایت تمام توان لشکر اسلام در ارتفاع مورد هجوم عراقیها قرار گیرد. پس باید عاقلانه تصمیم گرفت.
جنگ با احساسات پیش نمی رود. نمی توان آینده جنگ و دفاع مقدس را برای حفظ نام یک عملیات از بین برد. نام جنگهای بزرگ و فرماندهان نام آور نیز همیشه با پیشروی و عقب نشینی همراه بوده است و هنوز جنگی در تاریخ ثبت نشده که تماما پیشروی باشد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رابطه عجیب امام حسین علیهالسلام و حاج ابراهیم همت
#نسئل_الله_منازل_الشھداء
#ما_ملت_امام_حسینیم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #گلستان_سعدی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part06_گلستان سعدی.mp3
15.24M
📗کتاب صوتی
#گلستان_سعدی
با روایت دکتر اسماعیل آذر
قسمت 6⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عمر ضایع ای ندیم من، عمرم تباه شد و پایان یافت. برخیز و جبران گذشته نما، با جام میپلیدیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عابد کوه لبنان
عابدی در کوه لبنان بد مقیم
در بن غاری چو اصحاب رقیم
روی دل از غیر حق برتافته
گنج عزت را ز عزلت یافته
روزها میبود مشغول صیام
یک ته نان میرسیدش وقت شام
نصف آن شامش بد و نصفی سحور
وز قناعت داشت در دل صد سرور
بر همین منوال حالش میگذشت
نامدی از کوه هرگز سوی دشت
از قضا یکشب نیامد آن رغیف
شد ز جوع آن پارسا زار و نحیف
کرد مغرب را ادا و آنگه عشا
دل پر از وسواس و در فکر عشا
بسکه بود از بهر قوتش اضطراب
نه عبادت کرد عابد شب نه خواب
صبح چون شد زان مقام دلپذیر
بهر قوتی آمد آن عابد بزیر
بود یک قریه به قرب آن جبل
اهل آن قریه همه گبر و دغل
عابد آمد بر در گبری ستاد
گبر او را یک دو نان جو بداد
عابد آن نان بستد و شکرش بگفت
وز وصول طعمه اش خاطر شکفت
کرد آهنگ مقام خود دلیر
تا کند افطار بر خبز شعیر
در سرای گبر بد گرگین سگی
مانده از جوع استخوانی و رگی
پیش او گر خط پرگاری کشی
شکل نان بیند بمیرد از خوشی
بر زبان گر بگذرد لفظ خبر
خبز پندارد رود هوشش ز سر
کلب در دنبال عابد پو گرفت
از پی او رفت و رخت او گرفت
زان دو نان عابد یکی پیشش فکند
پس روان شد تا نیابد زو گزند
سگ بخورد آن نان و از پی آمدش
تا مگر بار دگر آزاردش
عابد آن نان دگر دادش روان
تا که باشد از عذابش در امان
کلب آن نان دگر را نیز خورد
پس روان گردید از دنبال مرد
همچو سایه از پی او میدوید
عف و عف میکرد و رختش میدرید
گفت عابد، چون بدید این ماجرا
من سگی چون تو ندیدم بی حیا
صاحبت غیر دو نان جو نداد
وان دو را خود بستدی ای کج نهاد
دیگرم از پی دویدن بهر چیست
وین همه رختم دریدن بهر چیست
سگ به نطق آمد که ای صاحب کمال
بی حیا من نیستم چشمت بمال
هست از وقتی که بودم صغیر
مسکنم ویرانه ی این گبر پیر
گوسفندش را شبانی میکنم
خانه اش را پاسبانی میکنم
گه به من از لطف نانی میدهد
گاه مشت استخوانی میدهد
گاه از یادش رود اطعام من
در مجاعت تلخ گردد کام من
روزگاری بگذرد کاین ناتوان
نه ز نان یابد نشان نه استخوان
گاه هم باشد که این گبر کهن
نان نیابد بهر خود نه بهر من
چونکه بر درگاه او پروردهام
رو به درگاه دگر ناوردهام
هست کارم بر در این پیر گبر
گاه شکر نعمت او گاه صبر
تو که نامد یکشبی نانت بدست
در بنای صبر تو آمد شکست
از در رزاق رو برتافتی
بر در گبری روان بشتافتی
بهر نانی دوست را بگذاشتی
کرده ای با دشمن او آشتی
خود بده انصاف ای مرد گزین
بی حیاتر کیست من یا تو ببین؟
مرد عابد زین سخن مدهوش شد
دست خود بر سر زد و بی هوش شد
ای سگ نفس بهایی یاد گیر
این قناعت از سگ آن گبر پیر
بر تو گر از صبر نگشاید دری
از سگ گرگین گبران کمتری
گویم
ترککان چون اسب یغمایی کنند
هر چه بپسندند غارت میکنند
ترک ما برعکس باشد کار او
حیرتی دارم زکار و بار او
کافر است و غارت دین میکند
من نمی دانم چرا این میکند
روز از دود دلم تاریک و تار
شب چو روز آمد زآه شعله بار
کارم از هندی و زلفش واژگون
روز من شب شد شبم روز از جنون
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.018.mp3
2.67M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.019.mp3
3.46M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.020.mp3
2.81M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
♨️⚠️⚠️⚠️شبهه یازدهم⚠️⚠️⚠️ هر چقدر فتنه و اختلاف است زیر سر دین است حتی قرآن هم به این مسئله اشاره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جواب اول به بیان دیگر👇👇
انفکاک بشریت و نبوت، ممکن نیست یا خود پیغمبر در یک جامعه معین به سر می برد و یا نماینده و جانشین او و یا کتاب و تعالیمش.
👌👌اهمیت استراتژیک خاورمیانه👇👇
علت این که بیشتر پیامبرانی که در قرآن نام آنها آمده، از منطقه خاورمیانه می باشند، این است که خاورمیانه، محل تلاقی سه قاره بزرگ آسیا، اروپا و آفریقا و مشتمل بر قلمروها و آب راه هایی است که در زمره پراهمیت ترین مناطق استراتژیک جهان می باشد. خاورمیانه به لحاظ مجاورت با دو اقیانوس اطلس و هند و وجود دریاهایی مانند دریای مدیترانه، دریای احمر، دریای خزر، دریای سیاه و همچنین خلیج فارس، از مهم ترین مناطق کره زمین است. علاوه بر این، وجود کانال ها و تنگه های استراتژیکی چون تنگه هرمز (محل اتصال خلیج فارس و دریای عمان)، تنگه باب المندب (محل اتصال دریای سرخ به خلیج عدن در جنوب غربی عربستان)، تنگه جبل الطارق (محل اتصال دریای مدیترانه با اقیانوس اطلس)، و... نقش برجسته خاورمیانه را دو چندان کرده است و به همین جهت، خاورمیانه از نخستین خاستگاه های تمدن جهان بوده است. بسیاری از باورها و آیین های جهان، از این جا برخاسته اند و این منطقه، زادگاه ادیان مهمی چون یهودیت، مسیحیت و اسلام بوده است و مکان های مقدس و متبرک این سه دین نیز در این منطقه قرار دارند.
آدم و حوا در این منطقه (حجاز) هبوط نمودند و نسل بشر در آن جا رشد کرد و در نتیجه، نیاز به پیامبر و رهنما داشتند و بعد از گذشت سالیان طولانی، نسل آدم از این منطقه به مناطق دیگر کره زمین مهاجرت نمودند و چه بسا این مهاجرت وقتی اتفاق افتاد که ادیان الهی، شکل گرفته بودند و مردم، پیامبران اولواالعزم را می شناختند.
آیا در غرب پیامبری ظهور کرده است❓
باید گفت ممکن است در آن مناطق، جمعیتی نبود و یا اگر بود، ما دلیلی نداریم که خداوند برای آنها انبیایی نفرستاده است؛ چون انبیایی که آمار و نامشان در قرآن و کتاب های روایی هست، معدود هستند و نام همگی آنان در دسترس ما نیست. شاید در میان آن اقوام نیز انبیایی بوده اند که در قرآن قصه آنان نیامده است و اگر هم پیامبر اولوالعزمی در میان آن اقوام نبوده، شاید به خاطر کم بودن جمعیت آن منطقه در آن زمان باشد».
#قرآن_شناسی
.......:
⚠️قسمت سوم شبهه آیا دین موجب اختلاف در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) است❓❓
جواب👇👇
✅کی گفته دین موجب اختلاف است این خودش فقط در حد یک مدعاست و هیچ دلیلی بر آن ندارند.
👌👌بلکه علت اختلاف قوای درونی است که اتفاقا دین موجب کنترل این قوای (خشم، شهوت، خیال ...) میشود برخلاف کسانی که این قوا را رها کردند که یقینا خطرناک تر هستند .
👌👌نکته خییلی مهم این است که اینها، این همه حملات خودشان چه نظامی چه فرهنگی به صورت ۲۴ ساعته علیه دین و انقلاب مسلمانان به راه انداختن و تمام سرمایه های مسلمانان را از جمله نفت گاز ....را چپاول میکنند بعد با پرویی تمام با حالت طلبکارانه می آیند میگویند چرا شما مسلمانان پیشرفتی ندارید(هرچند در قسمت دوم خواهم گفت که اصل این سخن هم اشتباه است)
#قرآن_شناسی
⚠️قسمت سوم شبهه آیا دین موجب اختلاف در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) است❓❓
👌👌 به تاریخ صد و پنجاه سال گذشته نگاه کنید. آیا جنگ های جهانی با میلیون ها کشته را مسلمانان راه انداختند؟ آیا جنگ افعانستان، سوریه، عراق و یمن واقعا یک جنگ دینی مذهبی است یا اینکه باعث و بانی اصلی آن آمریکا و ائتلاف های آمریکایی است؟
👈 جنگ سوریه: ائتلاف آمریکایی
👈 جنگ عراق: ائتلاف آمریکایی
👈 جنگ افغانستان: ائتلاف آمریکایی
👈 جنگ یمن: ائتلاف سعودی با حمایت شدید آمریکا و ...
👈منظور از محل مرگ و میر چیست؟! آیا مردم نقاط دیگر جهان نمی میرند و عمر جاودانه دارند؟
👈 اگر منظورتان مرگ از فقر و گرسنگی است، که در آفریقا این آمار بسیار بالاتر است.(که به وسیله استثماری فرانسه و غربها صورت میگیرد)
👈 اگر منظورتان مرگ و میر به واسطه جنگ است، آن هم عاملش آمریکاست نه مسلمانان.
#قرآن_شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌#شگفتیـآفرینش این پرنده ها از موی گردن این حیوان برای جوجه هایش در لانه بستری نرم درست می کند.
♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ »
(طه - 50)
🍃موسی (ع) گفت:
«پروردگار ما همان کسی است که به هر موجودی آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده؛ سپس هدایت کرده است!»
(طه - 50 )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شگفتی های خلقت؛ پلک زدن عقاب!!
#سبحان_الله #الله_اکبر
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بلافاصله «مديوم» ورقه «كاغذ» و «خودكارى» طلب كرد، سپس به نقطه نامعلومى چشم دوخت و گفت: «خوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
با شنيدن اين پيام، حالت عجيبى به همه حضّار دست داد.
همه در فكر بودند كه روح چگونه مى خواهد خود را به ما بنماياند و نشان دهد؛ به! چقدر خوب است كه چنين شود و ما خود روح را- ولو در قالب مثالى- ببينيم؛ چه منظره جالبى! ديگر همه چيز آفتابى خواهد شد و يقين خواهيم كرد.
من هم خود را آماده براى مشاهده روح مى كردم؛ ولى به خود تلقين مى نمودم مبادا تحت تأثير وضع مجلس واقع شوم و بر اثر قدرت تخيّل، يك چيز خيالى در نظرم مجسّم شود. به هر حال با بى صبرى انتظار داشتم اين روح ناشناس را زيارت كنم!
امّا ناگهان مشاهده كرديم حال مديوم، به هم خورد. به يك گوشه اطاق، نزديك به سقف خيره شد؛ مثل اين كه نور خيره كننده اى را ديده باشد، چشم خود را جمع كرد، و سپس روى هم
گذاشت و حالش منقلب تر گرديد، و سر خود را روى ميز گذارد و مدّتى مكث كرد و سپس سر خود را بلند كرد و مانند اين كه از خواب عميقى بيدار شده باشد و يا از يك حادثه هولناك طولانى نجات پيدا كرده باشد؛ خسته و كسل و بسيار ناراحت به نظر مى رسيد؛ بلافاصله از پشت ميز
پايين آمد و روى زمين نشست، و هنگامى كه حال او عادى تر به نظر مى رسيد سؤال كرديم: چه ديدى كه ما هيچ كدام نديديم؟
گفت: سيّد محترمى را ديدم با چشمى سرخ شده.
گفتم: به قيافه آيةاللّه بروجردى نبود؟
گفت: نه!...
- مثلًا فكر مى كنيد كه بود؟
- نمى دانم.
و به اين ترتيب عملًا جلسه پايان يافت و ما نتوانستيم نشانه خود را از روح مرحوم آيةاللّه بروجردى بگيريم و ساعت نزديك ۱۲ شب بود!
و از آن وقت تا كنون هنوز در فكرم كه اگر بنا شود يك روح خود را براى اطمينان خاطر نشان دهد تا او را تماشا كنند، آيا بايد خودش را به ما نشان بدهد كه در صدد تحقيق هستيم؛ يا به مديوم كه همه چيز را ديده و قبول دارد؟
چرا اين روح ناشناس آنقدر بى مرحمتى كرد و لااقل خود را به ما حاضران كه براى تحقيق به آن جلسه آمده بوديم نشان نداد؟
چرا روح آيةاللّه بروجردى- با آن همه اصرار و خواهش ما- از دادن يك نشانه جزئى و حتّى از برقرار ساختن ارتباط مجدّد خوددارى نمود؟
چرا اين «مديومها» در بزنگاهها طفره مى روند، و چرا آخر سر، حالشان به هم مى خورد؟
اينها سؤالاتى بود كه پاسخى براى آن نيافتيم... و قضاوت
آن به عهده خود شما. اينها است كه همه اين ارتباطها را مشكوك و فاقد ارزش علمى نشان مى دهد.
#کتاب ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹روز ازل چه اتفاق افتاد؟ (۴) (قرآن،انسان، خلقت،خلافت،هبوط) استاد #رحیم_پور ازغدی #طرحی_برای_ف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا