هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حاقه متن حديث سورة الحاقّة (۶۹) الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن عمر بن محمّد الجعابى، قال: حد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حج
متن حديث
سورة الحجّ (۲۲) الحميرى عن البزنطى، قال: و سألت الرضا عليه السلام عن قول الله تعالي (ليقضوا تفثهم و ليوفوا نذورهم) قال: تقليم الأظفار، و طرح الوسخ عنك، و الخروج من الإحرام، (و ليطوّفوا بالبيت) طواف الفريضة.
سوره حجّ (۲۲) حميري از بزنطي روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه (سپس تفث خود را انجام دهند و نذرهاي خويش را أدا كنند) سؤال كردم، فرمود: تفث به معناي گرفتن ناخنها، زدودن چرك و كثافت از خود، و بيرون آمدن از احرام است، (و بر آن خانه طواف كنند) ۱ مقصود طواف واجب است ۲.
منبع حديث
۱- حج / ۲۹. ۲- قرب الإسناد ۳۵۸.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
حكمت ۲۷
أَفْضَلُ الْعَقْلِ مَعْرِفَةُ الْإِنْسَانِ بِربّه
ز خاطر مَبَر شكر يزدان پاك
كه شكر نعَم نعمت افزون كند
بهين دانش اي دوست، آن دانشي است
كه ات رهبري سوي بي چون كند
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥چگونه حضرت خضر(ع) را که نمیبینیم اما دلیل بر اثبات عمر طولانی برای امام زمان(عج) میشود #استاد_طبسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
👌معرفی بعضی کتابهای شیعه که احادیث در مورد امام زمان(عج) را جمع کرده است
🎤حجت الاسلام والمسلمین
فوادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی آیت الله ناصری
💠موضوع: دعای امام زمان براے گناه کاران!
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مسئولیت و انتظار مسئولیت دسته کار مشکلی است. یک ماه پیش که معاون دسته بودی، مسئولیت کمتری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیروها به منطقه آشنا نبودند و از طرف دیگر حضور دشمن را در نزدیکی خود میدیدند و بدین جهت دچار وهم و خیال میشدند. هر بوته میتوانست یک دسته عراقی باشد که سینه خیز به سمت خاکریز میآیند. وزش هر باد، حامل صدای عراقیها بود که با یکدیگر صحبت میکردند. فرود چند گلوله خمپاره در منطقه نیز اوضاع را آشفته تر میکرد. نیروها خوب به منطقه توجیه نبودند، ولی این دوران
سپری شد و پس از گذشت چند شب، بیشتر
[صفحه ۱۰۸]
نیروها میتوانستند چشم بسته این سو و آن سو بروند. تعداد نیروها کافی نیست، لذا بین هر سه دسته مقداری فاصله ایجاد شده است. گروهان تکمیل است ولی محدوده ی پدافندی زیاد است.
با توجه به اینکه نگهبانی به صورت نوبه ای و شیفتی است نمی توان در طول شب تمام محدوده را پوشش داد. در هر نوبت نگهبانی که از غروب شروع میشود و تا طلوع آفتاب ادامه مییابد چهار نوبت نگهبانی وجود دارد. در هر نوبت شش نفر نگهبانی میدهند. شعاع دید هر فرد به طور متوسط درشبهای مهتابی و شبهای غیر مهتابی کمتر از ۳۰ متر است. پستها دو نفری است و هر دو نفر که در یک سنگر مستقر میشوند میتوانند شعاع ۳۰ متری اطراف خود را ببینند. فاصله ی هر سنگر نگهبانی از یکدیگر کمتر از ۱۰۰ متر است و هر دسته در طول شب میتواند مواظب ۳۰۰ متر باشد. سه دسته وجود دارد و هر کدام ۳۰۰ متر را و جمعا ۹۰۰ متر نگهبانی میدهند، دو کیلومتر باقی مانده نیز باید مورد کنترل قرار گیرد. کار مشکلی است. هر نفر در شب سه ساعت نگهبانی میدهد، در طول روز هم یک ساعت. فراموش نشود که تعداد هر دسته با فرمانده و معاون و... روی هم رفته ۲۶ نفرند. همه باید نگهبانی بدهند، فرقی نمی کند. اگر چه مسئول دسته زمان بیشتری از شب را بیدار است ولی مسئولیت تعویض پستها به عهده ی پستهای قبلی است. یعنی وقتی نگهبانی گروه اول تمام میشود طبق برنامه و لیست تنظیمی به سنگر رفته و دو نفر بعد را برای
نگهبانی آماده میکند و خودش برای استراحت میرود. مهمترین کار در خط پدافندی، نگهبانی و محافظت از خط است. باید هر حرکت مشکوکی به دقت مورد نظر قرار گیرد. شب و روز هم تفاوتی ندارد. در طول روز سنگر وسط، آماده ی پذیرش نگهبان است. از شش صبح تا شش غروب و در هر ساعت یک نفر.
و اما دو کیلومتر. احتیاج به ۱۸۰ نیروی دیگر دارد. ولی نیروی گردان محدود است. چرا گردان این همه منطقه را فقط به یک گروهان داده؟ فقط محدوده ی این گروهان زیاد نیست، سایر گروهانها هم هر کدام با ۳ - ۲ هزار متر
[صفحه ۱۰۹]
منطقه اضافی رو به رو هستند که نیروی کافی برای نگهبانی از آن در اختیار ندارند. اما باید ساخت و تحمل کرد. همین است. یک خط ۱۰ کیلومتری برای یک گردان. فرماندهان بالاتر هم متوجه این قضیه هستند، ولی آیا میتوان تمام نیروهای رزمنده را فقط در خطوط پدافندی مستقر کرد. مشخص است، زود خسته میشوند و هیچ گاه موفق به اجرای عملیات نخواهند بود. بنابراین هر گروهان موظف است منطقه خالی را بپوشاند. چگونه؟ با گشت و نیروی متحرک. این بهترین راه است. هر گروهان ترتیبی اتخاذ کرده که به وسیله ی نیروهای پست، یک گشت بین دو دسته وجود داشته باشد. هر بار یک گشت دو نفره از سوی یک دسته به راه میافتد و خود را به دسته دیگر میرساند و سپس باز میگردد. براساس زمان تعیین شده، دسته ی مقابل نیز اقدام به ارسال گشت میکند و بدین وسیله تمام خط پدافندی مورد محافظت نسبی قرار میگیرد. البته تمهیدات دیگر نیز در نظر گرفته شده است.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا این طوری زندگی میکردن که خدا توفیق شهادت بهشون میداد
✅ ایثار عجیب شهید قربانعلی عرب برای یک خانواده خرمشهری
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #گلستان_سعدی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 4⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part15_گلستان سعدی.mp3
13.91M
📗کتاب صوتی
#گلستان_سعدی
با روایت دکتر اسماعیل آذر
قسمت 5⃣1⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تحمل انسان به مردی حکیم گفته شد: چرا تحمل انسان سنگین و بی روح بر طبیعت انسان سخت تر از با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دانشمند و حاکم
علماء گذشته گفته اند: عالم بد، کسی است که ملازم سلطان باشد و سلطان خوب کسی است که با دانشمندان همنشینی نماید.
گویم
شراب عشق میسازد تو را از سر کار آگه
نه تدقیقات مشایی و تحقیقات اشراقی
سعدی
گوش تواند که همه عمر وی
نشنود آواز دف و چنگ و نی
دیده شکیبد ز تماشای باغ
بی گل و نسرین بسر آرد دماغ
گر نبود بالش آکنده پر
خواب توان کرد حجر زیر سر
ور نبود دلبر همخوابه پیش
دست توان کرد در آغوش خویش
وین شکم بی هنر پیچ پیچ
صبر ندارد که بسازد به هیچ
در جواب سعدی گویم
گر نبود خنگ مطلی لگام
زد بتوان بر قدم خویش گام
ور نبود مشربه از زر ناب
با دو کف دست توان خورد آب
ور نبود بر سر خوان آن و این
هم بتوان ساخت به نان جوین
ور نبود جامه ی اطلس ترا
دلق کهن ساتر تن بس ترا
شانه ی عاج ار نبود بهر ریش
شانه توان کرد به انگشت خویش
جمله که بینی همه دارد عوض
وز عوضش گشته میسر غرض
آنچه ندارد عوض ای هوشیار
عمر عزیز است غنیمت شمار
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_209
و قال عليهالسلام
لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلَا عَقِيبَ ذَلِكَ:« وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ
وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ ».
امام عليه السلام فرمود:
دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مىآورد و همچون شترى است كه دوشندۀ شير را گاز مىگيرد تا شير را براى فرزندش نگهدارى كند، سپس امام اين آيه را تلاوت فرمود: ما مىخواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهیم
شرح و تفسير
آينده از آنِ ماست
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود خبر مسرتبخشى از آيندۀ اهل بيت و پيروان مكتب آنها مىدهد و مىفرمايد:«دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مىآورد و همچون شترى است كه دوشندۀ شير را گاز مىگيرد تا شير را براى فرزندش نگهدارى كند. سپس امام آيۀ ٥ سورۀ «قصص» را تلاوت فرمود: ما مىخواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهيم»؛ (لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلَا عَقِيبَ ذَلِكَ:« وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ ») .
«شِماس» (بر وزن كتاب) معناى مصدرى دارد و در اصل به معناى سركشى و چموشى حيوان است، سپس در مورد انسانهاى سركش و عصيانگر نيز به كار رفته است و شَماس (بر وزن تماس) معناى وصفى آن است و به حيوان سركش و انسان عصيانگر گفته مىشود.
«عطف» (بر وزن فتح) به معناى تمايل پيدا كردن يا مايل ساختن به چيزى است. اين واژه گاهى به صورت متعدى به كار مىرود كه به معنى مايل ساختن است و زمانى با «إلى» متعدى مىشود كه به معنى مايل شدن به چيزى است و هنگامى با «على» متعدى مىشود كه به معنى بازگشت به چيزى است و گاه با «عن» كه به معنى انصراف از چيزى است.
«ضروس» از مادّۀ «ضَرْس»(بر وزن ترس) به معناى دندان گذاردن بر چيزى و فشار دادن است و «ضروس» به شتر كج خلقى مىگويند كه افراد را گاز مىگيرد.
مفهوم جمله اين است: همانگونه كه شتر شيرده از دوشيدن شير خود ممانعت مىكند مبادا گرفتار كمبود شير براى بچهاش گردد و افرادى را كه به سراغ دوشيدن شير مىروند گاز مىگيرد همچنين در آينده دنيا به سوى ما باز مىگردد و به قدرت پروردگار، مخالفان ما سركوب مىشوند و حكومت به دست صالحان مىافتد، همانگونه كه قرآن مجيد وعده داده است.
جملۀ «نريد» كه فعل مضارع است و معمولا دلالت بر استمرار دارد نشان مىدهد كه اين آيه گرچه در داستان بنى اسرائيل ذكر شده كه خداوند به آنها وعده داد بر فرعونيان پيروز مىشوند و سرانجام پيروز شدند؛ ولى منحصر به آنها نيست؛ افراد مستعضف هرگاه تكيه بر ذات پاك پروردگار كنند و از او يارى بطلبند و انجام وظيفه نمايند سرانجام بر ظالمان و مستكبران پيروز مىشوند، ائمه و پيشوايان روى زمين مىگردند و وارث امكانات وسيع ظالمان و مستكبران.
اين آيه از آياتى است كه اشاره به ظهور حضرت مهدى (ارواحنا فداه) دارد.
در حديثى كه مرحوم شيخ طوسى در كتاب غيبت خود آورده است، اميرمؤمنان على عليه السلام در تفسير آيۀ فوق فرمود:
«هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ يَبْعَثُ اللّهُ مَهْدِيُّهُمْ بَعْدَ جَهْدِهِمْ فَيُعِزُّهُمْ وَ يُذِلُّ عَدُوَّهُمْ ؛منظور از مستضعفان در آيۀ فوق آل محمد است كه خداوند مهدى آنها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد شده بر مىانگيزد و به آنها عزت مىبخشد و دشمنانشان را خوار و ذليل مىكند». ١
همين مضمون در حديثى از امام على بن الحسين عليه السلام آمده است كه مىفرمايد: «وَ الَّذي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ بَشيراً وَ نَذيراً إنَّ الْأبْرارَ مِنّا أهْلَ الْبَيْتِ وَ شيعَتَهُمْ بِمَنْزِلَةِ مُوسى وَ شيعَتِهِ وَ إنَّ عَدُوَّنا وَ أشْياعَهُمْ بِمَنْزِلَةِ فَرْعَوْنَ وَ أشْياعِهِ ؛سوگند به كسى كه محمد را به حق بشارت دهنده و بيم دهنده قرار داد كه نيكان از ما اهل بيت و پيروان آنها به منزلۀ موسى و پيروان او و دشمنان ما و پيروانشان به منزلۀ فرعون و پيروانش هستند (سرانجام پيروز مىشوند و آنها نابود مىگردند و حكومت حق و عدالت برقرار خواهد شد)». ١
اضافه بر آيۀ شريفه و كلام ائمۀ هدى عليهم السلام اين مسئله را نيز مىتوان به صورت منطقى اثبات كرد و آن اينكه خداوند حكيم و رحيم، انسان را براى هدف والايى آفريده است و اگر قرار باشد تا آخر دنيا وضع كنونى ادامه يابد؛ ظالمان بر اوضاع مسلط باشند، احكام الهى به فراموشى سپرده شود و ظلم و فساد و قتل و جنايت در مقياسهاى وسيع جهانى حكمفرما گردد، به يقين چنين امرى با حكمت خداوند دربارۀ آفرينش انسان سازگار نيست. بايد منتظر بود زمانى فرا رسد كه ايمان و اخلاق و عقلانيت بر جهان حاكم گردد و اولياى الهى بر جهان حكمرانى كنند و مدينۀ فاضلۀ انسانيت كه هدف نهايى خلقت انسان بوده است برقرار شود به مصداق «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحُونَ» ٢ و به مصداق آيۀ: «وَعَدَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْ
رِكُونَ بِي شَيْئاً» ؛خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادهاند وعده داده است كه به يقين، خلافت روى زمين را به آنان خواهد داد، همانگونه كه به پيشينيان آنها خلافت بخشيد؛ و دين و آيينى را كه براى آنان پسنديده، برايشان پا برجا و ريشهدار خواهد ساخت؛ وترسشان را به امنيّت و آرامش مبدّل مىكند، به گونهاى كه فقط مرا مىپرستند، و چيزى را همتاى من قرار نخواهند داد». ١
بنابراين آنچه در آيات و روايات آمده است با دليل عقل نيز هماهنگ است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357