eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی که خبرنگار معروف لبنانی داعشی‌ها را با بیسیم خودشان سرکار می‌گذارد! 🔺حسین مرتضی خبرنگار مطرح لبنانی که سابقه همراهی با شهید سردار سلیمانی را دارد با انتشار ویدئویی، لحظه سرکار گذاشتن و تمسخر داعشی‌های حاضر در استان ادلب سوریه را به نمایش گذاشت!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درخواست مزدوران بن سلمان در اینترنشنال سعودی از دولت‌های غربی: تحریم‌ها و فشارحداکثری علیه ایران را افزایش دهید و به خاک ایران حمله نظامی کنید!
امکان سفر زائران اربعین با وسیله نقلیه شخصی 🔹استاندار ایلام: امکان تردد زائران اربعین با وسیله نقلیه شخصی مهیا شده است و زائران می‌توانند با وسیله نقلیه شخصی به مهران بیایند
مأموران راهور بدحجابان داخل خودرو را جریمه کنند | فارس من https://www.farsnews.ir/my/c/160098 برابر قوانین جمهوری اسلامی کشف حجاب در انظار عمومی ممنوع می باشد، متاسفانه عده‌ای از بانوان با گستاخی بیش از حد در خودروها خود روسری خود بصورت کامل برداشته و باعث آزرده خاطر شدن مردم دیندار می‌شوند. 🔷🔷ازهمه عزیزان درخواست میگردد بصورت گسترده وارد سایت خبرگزاری فارس شده و از این طرح حمایت نمائید
﷽ 🌹﷽🌹﷽ 🌹﷽🌹﷽ ﷽🌹﷽ 🌹﷽ ﷽ 🌹دعای روز جمعه🌹 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 💧الْحَمْدُ للهِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشَاءِ وَ الْإِحْیَاءِ وَ الْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الْأَشْیَاءِ الْعَلِیمِ الَّذِی لا یَنْسَى مَنْ ذَکَرَهُ وَ لا یَنْقُصُ مَنْ شَکَرَهُ وَ لا یَخِیبُ مَنْ دَعَاهُ وَ لا یَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ اللهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ وَ کَفَى بِکَ شَهِیداً وَ أُشْهِدُ جَمِیعَ مَلائِکَتِکَ وَ سُکَّانَ سَمَاوَاتِکَ وَ حَمَلَةَ عَرْشِکَ وَ مَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ وَ أَنْشَأْتَ مِنْ أَصْنَافِ خَلْقِکَ أَنِّی أَشْهَدُ أَنَّکَ أَنْتَ اللهُ لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ، وَحْدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ وَ لا عَدِیلَ وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِکَ وَ لا تَبْدِیلَ وَ أَنَّ مُحَمَّدا صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ أَدَّى مَا حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبَادِ وَ جَاهَدَ فِی اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَقَّ الْجِهَادِ وَ أَنَّهُ بَشَّرَ بِمَا هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوَابِ وَ أَنْذَرَ بِمَا هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقَابِ اللهُمَّ ثَبِّتْنِی عَلَى دِینِکَ مَا أَحْیَیْتَنِی، وَ لا تُزِغْ قَلْبِی بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنِی وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ احْشُرْنِی فِی زُمْرَتِهِ وَ وَفِّقْنِی لِأَدَاءِ فَرْضِ الْجُمُعَاتِ وَ مَا أَوْجَبْتَ عَلَیَّ فِیهَا مِنَ الطَّاعَاتِ وَ قَسَمْتَ لِأَهْلِهَا مِنَ الْعَطَاءِ فِی یَوْمِ الْجَزَاءِ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ💧 ﷽ 🌹﷽ ﷽🌹﷽ 🌹﷽🌹﷽ ﷽ 🌹﷽🌹﷽ 🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃 🌹🍃 🍃 🍀 جمعه روز حضرت صاحب الزّمان (عج) و بنام آن حضرت است 🍀 🌺 السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ عَجَّلَ اللهُ لَکَ مَا وَعَدَکَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاکَ عَارِفٌ بِأُولاکَ وَ أُخْرَاکَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللهِ تَعَالَى بِکَ وَ بِآلِ بَیْتِکَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَکَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْکَ، وَ أَسْأَلُ اللهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَکَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَکَ عَلَى أَعْدَائِکَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْکَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِکَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْکَ وَ قَتْلُ الْکَافِرِینَ بِسَیْفِکَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُکَ وَ جَارُکَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ.🌺 🍃 🌹🍃 🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃 🌹🍃 🍃 ❤️ توسل امروز ❤️ 🌹 یا وَصِىَّ الْحَسَنِ وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ اَیُّهَا الْقائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ یا حُجَّةَ اللهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ🌹 🍃 🌹🍃 🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃🌹🍃
.......: جمهوري اسلامي به عنوان نظامي كه عليرغم تبليغات و تلاشهاي ضد اسلامي صد سال اخير، حيات و پويايي و قدرت اسلام را در اداره ي جوامع عظيم بشري، ثابت كرده است، به حج نه همچون وسيله يي براي خود، بلكه همچون عرصه يي براي بيداري مسلمين و دميدن روح تقوا و ايمان به اجراي شريعت اسلام و عزت و استقلال مسلمانان جهان، نظر افكنده است. آنان كه تحرك و جامعيت حج را نفي و رد مي‌كنند، در واقع عزت و استقلال مسلمانان و نجات آنان از پنجه ي خونين استكبار و صهيونيسم را رد مي‌كنند. هر گونه فتوي و نظريه ي ديني در اين باره، حكم به غير ما انزل اللَّه است كه به گمان زياد، از روي جهل به حقايق جهان و محيط و نداشتن چشم باز و بصيرت لازم در امور مسلمين صادر مي‌شود. امروز هر كس وضع دشوار ملتهاي مسلمان و تسلط دولت جبار ايالات متحده بر آنان را بداند، هر كس از جنايات صهيونيستها و توطئه‌هاي پنهان آنان عليه كشورهاي مسلمان آگاه باشد، هر كس از پيشرفت اين غده ي بدخيم سرطاني در اركان اقتصادي و سياسي دولتهاي منطقه احساس خطر كند، هر كس وضع تيره ي ملت فلسطين را ببيند كه در اردوگاههاي غربت، رنج مي‌برند و خانه و كاشانه ي خود را در تصرف جلادان خويش مي‌بينند، هر كس از وضع جنوب لبنان و منطقه ي اشغالي آن به دست صهيونيستها و مناطق دائماً در معرض تهاجم آن با خبر باشد، هر كس فاجعه آفريني اخير در لبنان را شنيده باشد كه صهيونيستها با پشتيباني دولت امريكا اكنون دوازده روز است كه يكسره از هوا و زمين و دريا بيش از نيمي از اين كشور را بمباران مي‌كنند و كودكان و زنان و مردم غير نظامي را قتل عام مي‌كنند؛ هر كس از بوسني و افغانستان و كشمير و تاجيكستان و چچنستان مطلع باشد، هر كس توطئه‌هاي پي در پي و اقدامات خصمانه ي امريكاي طغيانگر و صهيونيسم ضد بشر را بر ضد جمهوري اسلامي كه امروز مظهر حاكميت قرآن و اسلام است، بداند، آري هر كس اين حقايق را دانسته و از غيرت اسلامي و احساس وظيفه ي ديني برخوردار باشد، ترديد نخواهد كرد كه از دست دادن ذخيره ي عظيم حج و ضايع كردن اين پشتوانه ي مستحكم الهي براي اسلام و مسلمين، خسارتي بي جبران و گناهي بي غفران است. ضعف كنوني دولتهاي مسلمان، و تفرقه ي مصيبت بار كشورهاي اسلامي، واقعياتي نيستند كه بشود كتمان يا انكار كرد. امروز جهان عرب به دست خود، خود را در شرائطي قرار داده است كه متأسفانه قادر نيست حتي براي يك روز پاي در ميدان جنگ با دشمن غاصب سرزمينهايش بگذارد و از ملت لبنان كه قرباني جنايت دولت غاصب صهيونيست است دفاع كند. امروز در حالي كه ابزارهاي جنگ هوايي و دفاع هوايي با قيمتهاي افسانه يي از كارخانجات غربي در انبارهاي اين كشورها انباشته شده، هواپيماهاي صهيونيستهاي خونخوار آزادانه خانه و كاشانه ي مردم عرب را بر سر آنان ويران مي‌كنند و هيچيك از اين دولتها نمي توانند راه آن را ببندند. اين حقائق تلخ باضافه ي نفوذ سياسي قدرتهاي استكباري در بسياري از اين كشورها؛ و هجوم بدون مانعي كه براي تسخير فرهنگي كامل آن كشورها مي‌شود و مصائب فراوان و هشدار دهنده ي ديگر، براي هر وجدان پاك و عقل سالمي كافي است تا تشخيص دهد كه كشورها و ملتهاي اسلامي و مجموعه ي نمونه برداشته ي آن كه اينك در گرد كعبه ي شريف و در مواقف متبرك سرزمين وحي حضور دارند، بيش از هميشه به معني و روح حج و به ذخيره‌هاي انباشته ي آن نيازمندند و حتم است كه از آن بهره بردارند. اين است سخن ما و اين است داعيه ي ما درباره ي حج و درباره ي ديگر شعائر نجاتبخش اسلامي. جمهوري اسلامي به خاطر همين موضع استوار و شجاعانه در دفاع از اسلام و احكام اسلامي، از آغاز تاكنون مورد خشم و انزجار قدرتهاي استكباري و در رأس آنان شيطان بزرگ امريكا قرار داشته و دارد. آنها جمهوري اسلامي را به توسعه طلبي و جنگ طلبي و صدور ناامني متهم مي‌كنند تا در برابر افكار عمومي مردم جهان و مسلمين، دليلي براي كين توزي و دشمني خباثت آميز خود تراشيده باشند. راديوهاي مزدور آنان و مطبوعاتي كه با سرمايه‌هاي صهيونيستها يا دست نشاندگان امريكا و صهيونيسم در همه جا از جمله در كشورهاي اسلامي منتشر مي‌شود، بي وقفه تهمتها و شايعه‌ها و تحليلها و خبرهاي دروغ و غرض آلود را بر ضد جمهوري اسلامي منتشر مي‌كنند، تا مدّ نفوذ معنوي انقلاب اسلامي و قداست و محبوبيت نام امام راحل ما (قدس اللَّه نفسه) را بشكنند و متوقف كنند. آنها با مدرن ترين روشنهاي تبليغي نامردانه مي كوشند با لجن پراكني بر ضد جمهوري اسلامي، طرفدارانش در دنياي اسلام را از آن رويگردان كنند و حائلي از دروغ و تهمت ميان ايران سربلند اسلامي و ديگر كشورهاي اسلامي كه آنان از تكرار تجربه ي ايران در آنها مي‌هراسند پديد آورند. رسواترين تروريستهاي عالم يعني سران حكومت غاصب صهيونيست و حاميان بد سرشت آنان در دولت امريكا، ايران اسلامي را به تروريسم متهم مي‌كنند. سردمداران امريكا و اسرائيل به هر بهانه يا بي بهانه، انگش
ت اشاره ي تهمت آميز خود را به سوي جمهوري اسلامي نشانه مي‌روند و در هر چند كلمه ي سياسي خود يك بار، نام مقدس و عزيز و درخشان ايران اسلامي نشانه مي‌روند و در هر چند كلمه ي سياسي خود يك بار، نام مقدس و عزيز و درخشان ايران اسلامي را با خشم و نفرت بر زبان مي‌آورند. اين مايه ي افتخار ما است كه بد سيرتان و روسياهان مشهور عالم از ما متنفر باشند. ما نيز از آنان و كردارهاي زشت و دستهاي آلوده ي آنان متنفر و بيزاريم. خدا و رسولش هم از آنان متنفر و بيزارند. «ان اللَّه بري من المشركين و رسوله» (۴) امروز جمهوري اسلامي به فضل الهي و به رغم دشمني و كارشكني بدخواهان، با قدرت و عزت و با اراده و عزم استوار به پيش مي‌رود. كشوري با ثبات، سازندگي و آباداني يي روز افزون، مديريتي محبوب و محشور با مردم، حضور و عزتي بسزا در جهان، ايماني پرشور به اسلام، جواناني زنده و با نشاط و رها از گرفتاريهاي غم انگيز جوانان بسياري از كشورها، مردمي هوشمند و شجاع و آماده ي دفاع از اسلام و ايران، معنويتي دامن گستر در كنار زندگي يي رو به توسعه و رشد، و بالاخره وحدت كلمه يي كم نظير و مثال زدني. و بحمداللَّه چنين است كه حجم انبوه تبليغ دشمن بر ضد ما، نشانه ي ع ظمت و اقتدار روز افزون ملت و كشور ماست. در پايان، همه ي حجاج عزيز را به اغتنام فرصت اين ايام بزرگ فراخوانده، همگان را به تدبر در حج و توشه برداري معنوي و روحي براي بقيه ي عمر دعوت مي‌كنم. از آقايان روحانيون محترم مي‌خواهم كه اين مضامين را در جمع كاروانهاي ايراني و غير ايراني به گونه‌هاي مناسب مطرح فرمايند و دلها و جانها را به معنويت حج و نيز به مضمون سياسي آن متوجه سازند. از خداوند متعال عزت اسلام و مسلمين و استقلال واقعي كشورهاي اسلامي و رهايي آنان از نفوذ سياسي و اقتصادي مستكبران عالم را مسألت مي‌كنم و بقاء مجد و عظمت ايران اسلامي را در زير سايه ي الطاف و عنايات ويژه ي حضرت بقيةاللَّه الاعظم (روحي فداه) از حضرت احديت طلب مي‌نمايم. والسّلام علي جميع اخوانناالمؤمنين - علي الحسيني الخامنه يي - چهارم ذي الحجه ۱۴۱۶ هجري قمري - برابر با چهارم ارديبهشت ۱۳۷۵ هجري شمسي ------------------------------------------- ------------------------------------- ۱) سوره ي توبه - آيه ي ۳ ۲) سوره حج - آيه ي ۳۷ ۳) سوره نحل - آيه ي ۸۹ ۴) سوره توبه - آيه ي ۳ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲-۲-۳-۱- تأثیر در جامعه جهانی ۱-۲-۲-۳-۱- تفهیم منافات نداشتن رعایت کامل موازین اسلامی با تحصیل علم، به زنان دنیا در عمل من می‌خواهم بگویم که شما خانم‌ها برای دنیا پیامی دارید. این پیام را دقیق و مسجل کنید و به دنیا بدهید. پیام هم فقط پیام زبانی و شفاهی و کتبی نیست؛ بلکه بیش تر پیام عملی است. زن‌های ایران، به خصوص کسانی که در رشته‌های گوناگونِ دانش و در چارچوب اسلام و احکام اسلامی و مهم تر از همه مسأله ی حجاب توانسته اند حرکت بکنند، بایستی به زنان و دختران و دانشجویان زن دنیا عملاً تفهیم کنند که علم به معنای بی بندوباری نیست و لازمه ی تحصیل علم، بی قیدی نسبت به موازین اخلاقی در مورد معاشرت زن و مرد نیست؛ بلکه می‌توان با رعایت کامل این موازین، علم را هم تحصیل کرد و به جاهای بالایی رسید و وجود شما می‌تواند به عنوان یک نمونه از پیام جهانی اسلام نشان داده بشود. [۱] ۲-۲-۲-۳-۱- الگو شدن حجاب زنان ایرانی و گسترش حجاب در جهان به تبعیت از زن مسلمان ایرانی شما بدانید زنان مسلمان در بسیاری از نقاط دنیا امروز به شما نگاه می‌کنند و از شما یاد می‌گیرند. این که می‌بینید در بعضی از کشورهای غربی، در بعضی از کشورهای مسلمان امّا با حکومت‌های غیر اسلامی، این طور حجاب اسلامی مورد تهاجم دشمنان دین قرار می‌گیرد، این نشان دهنده ی گرایش زنان به حجاب است. در کشورهای همسایه ی ما، آن جا‌هایی که به حجاب اهتمام نمی شد؛ در کشورهای اسلامی که بنده خودم از نزدیک بعضی جاها را دیدم که هرگز اسمی از حجاب در آن جا آورده نمی شد؛ در مدت بیست ساله ی بعد از انقلاب، زنان، به خصوص زنان روشنفکر و به خصوص دختران دانشجو، به حجاب گرایش پیدا کردند؛ علاقه پیدا کردند؛ رو آوردند و حجاب را حفظ کردند؛ که نمونه هایش علاوه ی بر این‌ها در کشورهای غربی هم مشاهده شده است. شما الگویید، شما نمونه اید. [۲] می بینید که زنان و مسلمانان در کشورهای گوناگون - چه کشورهای اسلامی ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۲]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹. که در آن‌ها خبری از حجاب نبود و در تعلیمات غربی غرق شده بودند و چه حتّی کشورهای اروپایی - به سمت حجاب رو می‌کنند. البته، اولْ مسلمانان گرایش خود را نشان دادند و ما بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که کشورهای دوردستی که تحت تأثیر و مجذوب فرهنگ غربی و اروپایی بودند، حجاب به سبک حجابِ شما زنان ایران را در بین خود آزمایش می‌کردند و به آن رو آورده بودند و آوردند. این، پیشرفت شماست. [۱] ۳-۳-۱- مشکلات و نواقص در جوامع اسلامی و جامعه ی ایرانی ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. ۱-۳-۳-۱- کوتاهی نسبت به شناختِ نقش و رسالت زن مسلمان، در ایران و دیگر جوامع اسلامی خواهران عزیز و دختران من! اعتقادم این است که اگر در بخشی از جامعه ی اسلامی - چه در ایران و چه در بعضی کشورهای دیگر - نسبت به زن مسلمان، کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد، قدری تقصیر مردان و قدری هم تقصیر خودِ بانوان است؛ [۲] مسأله ی زن و ارتباط زن و مرد هم مهم است. اوّلاً به نظر من، نقش زن هرچه برجسته شود، خیلی بهتر است. زن‌های ما مظلومند. من راجع به زن حرف‌های زیاد و بحث‌های فراوانی دارم. مسأله ی زن واقعاً مسأله ی مهمّی است. یک عدّه توجّه نمی کنند و به عنوان یک مسأله ی نمایشی که حالا مد روز است، حرف می‌زنند. خوب؛ گرایش‌های فمینیستی و گرایش خاص غربی در مورد زن هم که به جای خود محفوظ است؛ امّا اصل نقش زن در خانواده، در اجتماع؛ ارزش و اهمیّت زن و اموری از این قبیل، چیز‌هایی است که ما حقیقتاً به آن‌ها کم پرداخته ایم و از این کم پرداختن خسارت هم می‌بینیم. [۳] ---------- [۲]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. [۳]: . بیانات در دیدار مدیران صدا و سیما ۱۵-۱۱-۱۳۸۱. مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 اظهار تأسف استاد مطهری درباره نظر برخی فقها در باب نهی از منکر 🔻 شهید مطهری»
يوسف يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎی ﻣﻦ، ﺑﺮﻭﻳﺪ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻳﻮﺳﻒ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﺑﻨﻴﺎﻣﻴﻦ ﺑﮕﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﺮﺩم ﺑﻲ‌ﺩﻳﻦ ﺍﺯ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ.» (٨٧) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️مقطع تصویری بسیار زیبا 🔹قاری: استاد محمد احمد بسیونی 🔹سوره: حمد -🍃-🍃-🍃-🍃-🍃-🍃 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: يوسف متن حديث سورة يوسف (۱۲) ۱- علىّ بن إبراهيم قال: أخبرنا أحمد بن إدريس عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن أحمد بن محمّد بن أبى نصر عن الرضا عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (و شروه بثمن بخس دراهم معدودة) قال: كانت عشرين درهماً، و البخس النقص، و هى قيمة كلب الصيّد إذا قتل كان قيمته عشرين درهماً. ۲- الصدوق عن المروزى عن أبى بكر النيسابورى عن الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن آبائه عن علىّ بن الحسين بن علىّ عليه السلام: أنّه قال فى قول الله عزّوجلّ (لولا أن رأي برهان ربّه) قال: قامت امرأة العزيز إلي الصنم، فألقت عليه ثوباً، فقال لها يوسف : ما هذا؟ قالت: أستحيى من الصنم أن يرانا، فقال لها يوسف: أتستحيين ممّن لايسمع و لايبصر و لايفقه و لايأكل، و لايشرب، و لاأستحيى أنا ممّن خلق الإنسان و علّمه، فذلك قوله عزّوجلّ (لولا أن رأي برهان ربّه). ۳- علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنا أبى عن العباس بن هلال عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: قال السجّان ليوسف: إنّى لأحبّك، فقال يوسف: ما أصابنى بلاء إلّا من الحبّ، أنّه كانت خالّتى أحبّتنى فسرقتنى، و اِن كان أبى أحبّنى فحسدونى إخوتى، و إن كانت امرأة العزيز أحبّتنى فحبستنى، قال: و شكي يوسف فى السجن إلي الله فقال: يا ربّ بماذا استحققت السجن؟ فأوحي الله إليه: أنت اخترته حين قلت: (ربّ السجن أحبّ إلىّ ممّا يدعوننى إليه) هلّا قلت: العافية أحبّ إلىّ ممّا يدعوننى إليه؟! ۴- الصدوق قال: حدّثنا المظفّربن جعفر بن المظفّر العلوى السمرقندى رضى الله عنه، قال: حدّثنا جعفر بن محمّد بن مسعود العيّاشى عن أبيه، قال: حدّثنا محمّد بن نصير عن الحسن بن موسي، قال: روي أصحابنا عن الرضا عليه السلام أنّه قال له رجل: أصلحك الله كيف صرت إلي ما صرت إليه من المأمون؟ و كانّه أنكر ذلك عليه، فقال له أبوالحسن الرضا عليه السلام: يا هذا! أيّهما أفضل النبىّ صلّي الله عليه و آله أو الوصىّ؟ فقال: لا بل النبىّ، قال: فأيّهما أفضل مسلم أو مشرك؟ قال: لا بل مسلم، قال: فإنّ العزيز عزيز مصر كان مشركاً و كان يوسف عليه السلام نبيّاً، و أنّ المأمون مسلم و أنا وصىّ، و يوسف سأل العزيز أن يولّيه حين قال: (اجعلنى علي خزائن الأرض إنّى حفيظ عليم) و أنا أجبرت علي ذلك. و قال عليه السلام فى قوله تعالي (اجعلنى علي خزائن الأرض إنّى حفيظ عليم) قال: حافظ لما فى يدى، عالم بكلّ لسان. ۵- الصدوق قال: حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمدانى رضي الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن إبراهيم بن هاشم، عن أبيه عن الريّان بن الصّلت، قال: دخلت علي علىّ بن موسي الرضا عليه السلام فقلت له: يا بن رسول الله الناس يقولون: إنّك قبلت ولاية العهد مع إظهارك الزهد فى الدّنيا! فقال عليه السلام: قد علم الله كراهتى لذلك، فلمّا خيّرت بين قبول ذلك و بين القتل، اخترت القبول علي القتل. ويحهم! أما علموا أنّ يوسف عليه السلام كان نبيّاً و رسولاً فلمّا دفعته الضرورة إلي تولّى خزائن العزيز، قال: (اجعلنى علي خزائن الأرض إنى حفيظ عليم) و دفعتنى الضرورة إلي قبول ذلك علي إكراه وإجبار بعد الإشراف علي الهلاك، علي أنّى ما دخلت فى هذا الأمر إلّا دخول خارج منه، فإلى الله المشتكى وهو المستعان. ۶- العيّاشى عن إسماعيل بن همّام قال: قال الرضا عليه السلام فى قول الله (إن يسرق فقد سرق أخ له من قبل فأسرّها يوسف فى نفسه و لم يبدها لهم) قال: كانت لإسحاق النبىّ منطقة يتوارثها الأنبياء و الأكابر، فكانت عند عمّة يوسف، و كان يوسف عندها و كانت تحبّه فبعث إليها أبوه أن ابعثيه إلي و أردّه إليك، فبعثت إليه أن دعه عندى اللّيلة لأشمّه ثمّ أرسله إليك غدوة، فلمّا أصبحت أخذت المنطقة فربطتها فى حقوه و ألبسته قميصا و بعثت به اليه و قالت: سرقت المنطقه فوجدت عليه و كان اذا سرق أحد فى ذلك الزمان، دفع إلي صاحب السرقة فأخذته فكان عندها. ۷- العيّاشى بإسناده عن أحمد بن محمّد بن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سألته عن قوله (و جئنا ببضاعة مزجاة) قال: المقل. و فى هذه الرواية (و جئنا ببضاعة مزجئة) قال: كانت المقل، و كانت بلادهم بلاد المقل، و هى البضاعة. ۸- العيّاشى بإسناده عن محمّد بن الفضيل [ قال: سألته عن قول الله (و ما يؤمن أكثرهم بالله إلّا و هم مشركون) ] قال الرضا عليه السلام: شرك لايبلغ به الكفر. سوره يوسف (۱۲) ۱- علي بن ابراهيم از احمد بن ادريس، از احمد بن محمد بن عيسي، از احمد بن محمد بن ابي نصر از حضرت رضا (ع) روايت كرده است كه آن بزرگوار درباره آيه شريفه (و شروه بثمن بخس دراهم معدوده) ۱، فرمود: بخس به معناي كم و ناچيز است. آنها يوسف را به بيست درهم فروختند، و اين مبلغ، بهاي سگ شكاري است كه هرگاه كشته شود خون بهايش بيست درهم است ۲. ۲- صدوق از مروزي، از ابوبكر نيشابوري، از طائي، از پدرش، از حضرت رضا، از پدران بزرگوارش، از علي بن الحسين بن علي عليهم السلام روايت كرده است كه آن حضرت درباره آيه شريفه (لولا أن رأي برهان ربه)
۳، فرمود: زن عزيز (مصر) به طرف بت رفت و پارچه اي روي آن انداخت، يوسف گفت: چرا چنين كردي؟ زن عزيز گفت: شرم مي‌كنم از اين كه بت ما را ببيند، يوسف به او گفت: تو از موجودي كه نه مي‌شنود و نه مي‌بيند و نه مي‌فهمد و نه مي‌خورد و نه مي‌آشامد شرم مي‌كني و من از كسي كه انسان را آفريده و او را علم و معرفت آموخته است شرم نكنم. اين است معناي سخن خداي عزوجل كه فرموده: (لولا أن رأي برهان ربّه) ۴. ۳- علي بن ابراهيم از پدرش، از عباس بن هلال، از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: زندانبان به يوسف گفت: من تو را دوست دارم. يوسف گفت: هر بلايي به سرم آمد از همين دوست داشتن بود، خاله‌ام از بس دوستم مي‌داشت مرا دزديد، پدرم از بس دوستم مي‌داشت، برادرانم بر من حسادت ورزيدند، زن عزيز (مصر) شيفته من شد و به زندانم افكند. حضرت فرمود: يوسف در زندان به درگاه خداوند شكوه كرد و گفت: پروردگارا، از چه رو مستحق زندان شدم؟ خداوند به او وحي فرمود كه: تو خود آن را برگزيدي آن گاه كه گفتي: (ربّ السجن أحبّ إليّ مما يدعونني إليه) ۵، چرا نگفتي: عافيت نزد من محبوبتر از آن چيزي است كه مرا بدان فرا مي‌خوانند؟! ۶. ۴- صدوق از مظفر بن جعفر بن مظفر علوي سمرقندي (رض)، از جعفر بن محمد بن مسعود عياشي، از پدرش، از محمد بن نصير، از حسن بن موسي روايت كرده است كه گفت: اصحاب ما از حضرت رضا (ع) روايت كرده اند كه مردي به آن حضرت عرض كرد: حضرت به سلامت باد; چرا ولايتعهدي مأمون را پذيرفتي؟ ظاهرا آن مرد به حضرت (در اين باره) اعتراض داشت. ابوالحسن الرضا (ع) فرمود: اي مرد! كدام يك برترند، پيغمبر يا وصي او؟ عرض كرد: پيغمبر. فرمود: كدام يك برترند، مسلمان يا مشرك؟ عرض كرد: مسلمان. فرمود: عزيز مصر مشرك بود و يوسف (ع) پيامبر بود. مأمون مسلمان است و من وصي (پيغمبر) هستم. يوسف، خود، از عزيز درخواست كرد كه او را مسئول (خزانه) قرار دهد آن جا كه گفت: (اجعلني علي خزائن الأرض انّي حفيظ عليم) ۷، و من به اين كار مجبور شدم. حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه: (اجعلني علي خزائن الارض اني حفيظ عليم) فرمود: يعني من حافظ اموالي هستم كه در اختيار من قرار گيرد، و نيز به هر زباني دانا مي‌باشم ۸. ۵- صدوق از احمد بن زياد بن جعفر همداني (رض)، از علي بن ابراهيم بن هاشم، از پدرش، از ريان بن صلت روايت كرده است كه گفت: خدمت علي بن موسي الرضا (ع) رسيدم و عرض كردم: يابن رسول الله، مردم مي‌گويند: شما با اين كه اظهار زهد و بي رغبتي، به دنيا مي‌كنيد، ولايتعهدي را پذيرفتيد! حضرت فرمود: خدا مي‌داند كه من اين كار را خوش نداشتم، اما وقتي ميان پذيرش آن و كشته شدن مخير شدم (ناچار) پذيرفتن ولايتعهدي را بر كشته شدن ترجيح دادم، واي بر اين مردم! مگر نمي دانند كه يوسف با آن كه پيامبر و رسول (خدا) بود، وقتي ضرورت او را وا داشت تا خزانه داري عزيز را به دست گيرد، گفت: (اجعلني علي خزائن الإرض اني حفيظ عليم) ۹، همين ضرورت مرا هم واداشت تا با اكراه و اجبار و پس از آن كه در آستانه كشته شدن قرار گرفتم، ولايتعهدي را بپذيرم، وانگهي پذيرش اين كار از سوي من همانند كسي است كه آن را نپذيرفته باشد (چون هر گونه مسئوليت و دخالتي را در امور حكومتي از خود سلب كردم) (از اين سخنان مردم) به خدا شكوه مي‌كنم و از او بايد كمك خواست ۱۰. ۶- عياشي از اسماعيل بن همام روايت كرده است كه گفت: حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (إن يسرق فقدسرق أخ له من قبل فأسرها يوسف في نفسه و لم يبدها لهم) ۱۱، فرمود: اسحاق پيامبر كمربندي داشت كه انبياء و بزرگان آن را از يكديگر به ارث مي‌بردند، اين كمربند نزد عمه يوسف بود و يوسف نيز پيش عمه خود به سرمي برد و عمه اش او را بسيار دوست مي‌داشت، پدر يوسف به عمه اش پيغام داد كه يوسف را (براي مدتي) نزد من بفرست و دوباره او را بر مي‌گردانم، عمه يوسف به يعقوب پيغام داد كه يك امشب را بگذار پيش من بماند تا او را ببوسم، فردا نزد تو مي‌فرستمش. صبح كه شد عمه يوسف آن كمربند را برداشت و (مخفيانه) به كمر يوسف بست و لباسهايش را پوشاند و او را نزد يعقوب فرستاد، بعد خودش آمد) و گفت: كمربند دزديده شده است (و بدن يوسف را بازرسي كرد) و آن را در كمر او يافت، در آن زمان اگر كسي دزدي مي‌كرد او را به صاحب مال (سرقت رفته) تحويل مي‌دادند. بنابر اين عمه يوسف او را برداشت و با خود برد، و نزد عمه اش به سر مي‌برد۱۲. ۷- عياشي به اسنادش از احمد بن محمد روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره آيه (و جئنا ببضاعه مزجاه) ۱۳، سؤال كردم: فرمود: (آن بضاعت و كالا) مقل بود. در اين روايت آيه به صورت (و جئنا ب بضاعه مزجئه) آمده است. حضرت فرمود: آن بضاعت و متاع، مقل بود، و بلاد آنان سرزميني مقل خيز بود۱۴. ۸- عياشي به اسنادش از محمد بن فضيل [ گفت: از ايشان (حضرت رضا) درباره آيه (و ما يؤمن أكثرهم بالله إلّا و هم مشركون) ۱۵، سؤال كردم ] حضرت رضا (ع) فرمو
د: (مقصود) شركي است كه به حد كفر نرسد۱۶. منبع حديث ۱- يوسف / ۲۰. ۲- تفسير قمّى ۱/ ۳۴۱. ۳- يوسف / ۲۴. ۴- عيون اخبار الرضا ۲/ ۴۵. ۵- يوسف / ۳۳. ۶- تفسير قمّى ۱/ ۳۵۴. ۷- يوسف / ۵۵. ۸- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۳۸- ۱۳۹. ۹- يوسف / ۵۵. ۱۰- عيون اخبار الرضا ۲ / ۱۳۹. ۱۱- يوسف / ۷۷. ۱۲- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۸۵ - ۱۸۶. ۱۳- يوسف / ۸۸. ۱۴- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۹۲. ۱۵- يوسف / ۱۰۶. ۱۶- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۹۹. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نحوه سند خواستن از مدعی.mp3
4.44M
کاربران 🔰در چه مواقعی نباید به جواب داد و در چه مواردی باید جواب داد؟ ✅ نحوه برخورد با متن های بلندی که در گروههای خانوادگی و دوستانه و... پخش می شود و علیه نظام و اسلام است چیست ؟ چطور باید آنها را جواب داد؟ 🎤 عبادی 👆👆👆 اگر عزیزان این صوت را گوش دهند خیلی به درد پاسخ دادن آنها به شبهات خواهد خورد 👆👆👆
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه ۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا