.......:
آنچه را که در روز عیدی به مقتضای حال گفتم:
عید و هرکس را ز یار خویش چشم عیدی است
چشم ما پر اشک حسرت دل پر از نومیدی است
*
یکی از بزرگان گوید: عید مال کسی نیست که لباس نو پوشد، بلکه از آن کسی است که از عذاب خدا در امان باشد.
*
از راهبی پرسیدند عید شما کی است؟ گفت: روزی که عصیان خدا نکنم روز عید ما است، چه اینکه عید از آن کسی که لباسی گرانبها پوشد نیست، عید از کسی است که از عذاب آخرت ایمنی یابد. عید از آن کسی که لباس نازک بپوشد نیست، عید از آن کسی است که راه را بشناسد.
گویند
مبارک باد عید آن دردمند بیکسی کو را
که نه کس را مبارک باد گوید نه کسی او را
عزت نفس
حکیمی گوید: منشین تا تو را بنشانند که در بهترین مکان بنشانند، مگو تا از تو بپرسند که اگر بپرسند به سخن تو گوش دهند.
طمأنینه در نماز
شیخ طوسی رضی الله عنه در کتاب اخبار به طریق حسن از امام باقر علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل میکند که: پیامبر در مسجد نشسته بودند، مردی داخل شد و نماز خواند و رکوع و سجده اش را به درستی تمام نکرد، پیامبر فرمود: چون کلاغ به زمین نوک میزند. اگر بمیرد و این نمازش باشد بر دین غیر من مرده است.
فوت وقت
یکی از بزرگان صوفیه میگوید: فوت وقت نزد یاران حقیقت از فوت روح سخت تر است، چرا که فوت روح جدا شدن از خلق است و فوت وقت جدا شدن از حق.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
از دوران نوزادي، عمل كودك و به دنبال آن واكنش والدين در اولويت و بعد محيط، خودپنداره ي كودك را مي سا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خودپنداره يعني قرائت اين تابلو
++++-------
- ---+--+++-
-++++++++
-----------
كودك هر لحظه به اين تابلو نگاه مي كند"اُه چه قدر چراغ قرمز روشنه پس من بدم" و يا "اُه چه قدر چراغ سبز روشنه پس من خيلي خوبم" يا اين كه تعداد مثبت ها و منفي ها مساوي است پس من نه بدم نه خوبم و .... همه ي ما اين محاسبه را در مورد خودمان داريم و هر لحظه در ناخودآگاه در حال محاسبه اين تابلو هستيم كه من كي هستم؟ هماهنگي يا ناهماهنگي اين تابلو باعث مي شود كه شخصيت مطلوب يا نامطلوب شكل بگيرد وخودپنداره كاذب باشد يا خودپنداره واقعي. هرچه قدر بيشتر نيازهاي كودك را بشناسيم و به اين نيازها پاسخ دهيم و هرچه كودك بيشتر خودپنداره ي مثبت از خود داشته باشد، خودپنداره ي واقعي در كودك شكل خواهد گرفت و در غير اين صورت خودپنداره ي كاذب شكل خواهد گرفت كه خودپنداره ي كاذب مي تواند منفي يا مثبت باشد.
خودپنداره ي كاذب مثبت در سطوح بالاتر از خودپنداره ي واقعي شكل مي گيرد و شخص خودش را بالاتر از آن چيزي كه هست ارزيابي مي كند و خودپنداره ي كاذب منفي در سطوح خيلي پايين تر از خودپنداره ي واقعي شكل مي گيرد و شخص خودش را پايين تر از آن چيزي كه هست ارزيابي مي كند. (ادامه دارد..)
#شخصیت {قسمت8}
[مباحث کودک متعادل]
وقتي در شخصي خودپنداره ي كاذب منفي به وجودآيد شخص خود را خيلي حقير مي بيند و اگر در شخصي خودپنداره ي كاذب مثبت وجودآيد، شخص خود را خيلي بالا و سرآمد مي بيند و خود ايده آل شكل مي گيرد.
خودايده آل آن چيزي است كه ما برپايه ي خودپنداره از خودمان انتظار داريم. هر چه قدر شخصيت كودك واقعي باشد، خودپنداره اش متعادل باشد و با فرديتش هماهنگ باشد، خودايده آل او نيز درجاي منطقي قرار خواهد گرفت. خيلي وقت ها ما كودك را زودتر از موعد آموزش مي دهيم و دائم هم مي گوييم كه"اين بچه با همه ي بچه هاي ديگه فرق داره! اصلاً مثل بچه بزرگ هاست، خيلي مي فهمه، از سنش بيشتر مي فهمه" وقتي به كودك ميگيم كه بيشتر از سنش مي فهمه در واقع او را برده ايم به خودپنداره ي كاذب مثبت. وزماني هم كه به كودك ميگيم"اين اصلاً بي شعوره، مونگوله، به خانواده ي باباش رفته،....." كودك را برده ايم به خودپنداره ي كاذب منفي. اگر كودك را يكسره تحقير كنيم به سمت خودپنداره ي كاذب منفي مي رود و اگر دائم تمجيد كنيم به سمت خودپنداره ي كاذب مثبت مي رود. اگر جاي خودايده آل درست باشد و فاصله ي آن با خودپنداره ي واقعي متعادل باشد، اين فاصله ي متعادل انگيزه ايجاد مي كند و اين انگيزه مثل موتور رشد عمل مي كند و كودك را در مسير رشد بالا مي برد. انگيزه يعني فاصله ي طبيعي بين خودپنداره و خود ايده آل.در اين حالت خودپنداره ي واقعي و خودايده آل صحيح شكل مي گيرد و همين طور مثل نردبان پله به پله كودك را بالا مي برد.
مي دانيد نردبان به عربي چه مي شود؟ معراج. مدتي است كه روي معراج نامه ها كار مي كنم و واقعاً دنيايي براي خودش است.
#شخصیت {قسمت9}
[مباحث کودک متعادل ]
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - پرورش ذهن #تعلیم_و_تربیت ۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5872788991782175356.mp3
13.47M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- پاسخ به سوال
- پرورش ذهن
- غریزه و فطرت
#تعلیم_و_تربیت ۷
4_5893185237420085704.mp3
10.41M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- پاسخ به سوال
- غریزه و فطرت
- درک محدودیت
#تعلیم_و_تربیت ۸
4_5773637717543878809.pdf
187.9K
📚امام حسین وتربیت فرزند🌹
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تلاش گسترده شبکههای ماهوارهای سعودی_لندنی برای نسلکشی ایرانیان!
🔺از تبریک گفتن روز بدون فرزند تا تلاش برای مخالفت با ازدواج ایرانیان و اینکه بدون ازدواج بچهدار شوید!
🔰پرسش و پاسخ؛
💠 آیا درست است که به خاطر ترس از آسیبهای محیط خارج از خانه، فرزند را در خانه نگهداریم و به عنوان مثال او را در باشگاه و کلاسهای بیرون ثبت نام نکنیم؟
✍چند نکته در پاسخ به این سوال:
1⃣ شما باید مجموعههای خوب را پیدا کنید و فرزندان را به آنجا برسانید.
2⃣ با اساتید مجموعه ارتباط برقرار کنید و دغدغه خود را از فرستادن فرزندان به محیط و مجموعه بازگو کنید، به عنوان مثال بگویید فرزندم را آوردهام تا ورزش رزمی یاد بگیرد نه چیز دیگری.
3⃣ در سنین پایین، دوست خوب برای او انتخاب کنید. در اینصورت وقتی به سنین 15-16 سالگی که رسید و آزادتر شد، اشتباه نمیکند و حتما با دوستان فرزندانتان هم رابطه بگیرید.
🔸روزی پیامبراکرم(ص)، کودکی که در کوچه بازی میکرد را بغل کردند و بوسیدند و مهربانی کردند.
اصحاب سوال کردند که او که بود؟
حضرت فرمودند: او دوست حسین(ع) بود.
این کودک بعدها در رکاب امام حسین(ع) در روز عاشورا، شهید شد.
#پرسش_پاسخ
#محیط_خارج_از_خانه
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #کلیپ_تصویری
🔶 زمان مناسب برای تقویت باورهای دینی فرزندان