فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نــماهنگ «حــالا اومـــدی؟!» ویــژه #شهادت_حضرت_رقیه (س)🏴
#حضرت_رقیــه (س)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تقدير از مجلس شوراى اسلامى به خاطر از دستور كار خارج كردن طرح تغيير قانون مطبوعات تقدير از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام تجليل از شهيدان و ايثارگران انقلاب اسلامى و جنگ تحميلى
پيام تجليل از شهيدان و ايثارگران انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم روز شهيدان در دهه ي مبارك فجر، يكي از فرصتهاي عرض ارادت و اخلاص، به ساحت والاي شهيدان انقلاب اسلامي است. انسانهاي والا و سعادتمندي كه توفيق مجاهدت يافتند و پاداش شهادت گرفتند. فرشته سيرتاني كه متاع دنياي گذران را، در بازار سوداي معنوي و الهي نثار كردند و رضوان خدا را، كه برترين سود هر سوداي معنوي است، به دست آوردند. فرزانگاني كه توانستند، عمر فاني را در خدمت سعادت ابدي و عمر جاودان بگذرانند. امروز كشور و
ملت و انقلاب به اين عزيزان و بازماندگان آنان، دِيني بزرگ دارد. عزت امروز ايران، و همه ي پيشرفتهاي كشور، و امنيت و استقلال، و هر دستاورد بزرگ ديگر هديه ي گرانبهايي است كه شهيدان و پدران و مادران و همسرانِ صبور آنان، به ملت ايران ارزاني داشتند. سلام خدا و همه ي بندگان شايسته اش بر آنان باد. والسّلام عليكم و عليهم و رحمةاللَّه و بركاته - سيد علي خامنه اي - ۱۵/۱۱/۱۳۷۶
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بهترین دخترهای عالم، حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود. بهترین پسرهای عالم و بهترین دامادها ه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲-۱-۲-۱-۲- الگویی برای تاریخ
زینب کبری برای زنان ما در طول تاریخ یک الگوست. [۴]
زینب کبری نمونه ی دیگر است. زنهای معروف صدر اسلام و زنهای برجسته، نمونههای دیگرند؛ اینها در جامعه بودند و حضور داشتند. [۱]
۲-۲-۱-۲- ویژگیهای الگو
۱-۲-۲-۱-۲- داشتن شخصیتی همه جانبه
----------
[۴]: . همان.
[۱]: . بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۰۵-۰۵-۱۳۸۴.
زینب کبری (سلام الله علیها) یک نمونه ی کامل از زن مسلمان است؛ یعنی الگویی که اسلام برای تربیت زنان، آن را در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده است. زینب کبری دارای شخصیت چند بُعدی است؛ دانا و خبیر و دارای معرفت والا و یک انسان برجسته است که هر کس با آن بزرگوار مواجه میشود، در مقابل عظمت دانایی و روحی و معرفت او احساس خضوع میکند. [۲]
عظمت زنانه اش، بزرگان دروغین ظاهری را در مقابل او حقیر و کوچک میکند. عظمت زنانه، یعنی این؛ یعنی مخلوطی از شور و عاطفه ی انسانی، که در هیچ مردی نمی توان این عاطفه ی شورانگیز را سراغ داد؛ همراه با متانت شخصیت و استواری روح که همه ی حوادث بزرگ و خطیر را در خود هضم میکند و روی آتشهای گداخته، شجاعانه قدم میگذارد و عبور میکند؛ درعین حال، درس میدهد و مردم را آگاهی میبخشد؛ درعین حال، امام زمان خود - یعنی امام سجّاد - را مانند یک مادر مهربان آرامش و تسلّی میبخشد؛ درعین حال، با کودکان برادر و بچههای پدر از دست داده ی آن حادثه ی عظیم، در میان آن طوفان شدید، مثل سدّ مستحکمی برای آنها امنیّت و آرامش و تسلّی ایجاد میکند. بنابراین زینب کبری (سلام الله علیها) یک شخصیت همه جانبه بود. اسلام زن را به این طرف سوق میدهد. [۳]
----------
[۲]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم۲۵-۰۳-۱۳۸۴.
[۳]: . همان.
۲-۲-۲-۱-۲- موقعیت شناسی و عمل به تکلیف الهی
ارزش و عظمت زینب کبری، به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین (علیه السّلام) هم نباشد، عظمت پیدا میکند. بخش عمده ی این عظمت از این جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین (علیه السّلام) به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده ی بعد از شهادت امام حسین را؛ و ثانیاً طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت. [۱]
۳-۲-۲-۱-۲- داشتن بصیرت و حمایت از امام
در آن ساعتهای بحرانی که قوی ترین انسانها نمی توانند بفهمند چه باید بکنند، او فهمید و امام خود را پشتیبانی کرد و او را برای شهید شدن تجهیز نمود. بعد از شهادت حسین بن علی هم که دنیا ظلمانی شد و دلها و جانها و آفاق عالم تاریک گردید، این زن بزرگ یک نوری شد و درخشید. زینب به جایی رسید که فقط والاترین انسانهای تاریخ بشریت - یعنی پیامبران - میتوانند به آن جا برسند. [۲]
۴-۲-۲-۱-۲- داشتن بالاترین علمها و صافی ترین معرفتها
زینب زنی نبود که از علم و معرفت بی بهره باشد؛ بالاترین علمها و برترین و صافیترین معرفتها در دست او بود. [۳]
۵-۲-۲-۱-۲- تداوم ارتباط و دلبستگی به خدای متعال در اوج سختیها و مشکلات
عزیزان من، خواهران، برادران! انقلاب ما این جوری پیش رفت. قدرت و
عظمت این انقلاب به این چیزهاست؛ به دل دادن به معنویّت، مجذوب شدن در مقابل لطف الهی. وقتی که دشمن میخواهد زینب کبری را به آن چه که برایش پیش آمده، شماتت کند، میفرماید: «ما رَأیتُ الّا جَمیلا» [۱] ؛ جز زیبائی، چیزی ندیدم. برادرانش، فرزندانش، عزیزانش، نزدیک ترین یارانش، اینها در مقابل چشمش قطعه قطعه شدند، به خاک و خون تپیدند، خونشان ریخته است، سرهایشان بالای نیزه رفته است؛ میگوید جمیل، زیبا! این چه جور زیبائی ای است؟ این زیبایی را همراه کنید با آن چه که نقل شده است که زینب کبری حتی در شب یازدهم نماز شبش ترک نشد. در طول دوران اسارت، انقطاع الی الله اش، دلبستگی اش به خدای متعال، رابطه اش با خدای متعال سست نشد، کم نشد، بلکه بیش تر شد. این زن، الگوست. [۲]
۶-۲-۲-۱-۲- تأثیر در متن حوادث تاریخی
این که گفته میشود در عاشورا، در حادثه ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعا پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه ی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه ی عاشورا به پایان رسید؛ امّا آن چیزی که موجب شد این شکست نظامی ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعی دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمّی است. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعدّدی به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثه ی زنده و ملموس است که انسان زینب
کبری را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره کننده و درخشنده ای در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقرّ قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کار زینب کبری است. زینب (سلام الله علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزّت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ. [۱]
۷-۲-۲-۱-۲- جمع میان عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شورعاطفی و صراحت زبان با استواری روح
زینب کبری برای زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس عاطفی، صراحت زبان، متانت دل، استواری روح؛ درعین حال، مادرانه، خواهرانه، با همه ی انسانها برخورد کردن، در محیط خانه شمع محبّت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفره ی محبّت و عاطفه ی خود دور هم جمع کردن؛ اینها خصوصیات زن مسلمان است. [۲]
۸-۲-۲-۱-۲- آسیب شناسی انقلاب نبوی و علوی و ایستادگی در مقابل ظالمان
با این بیان قوی، با این کلمات رسا، آن هم در آن شرائط دشوار، این گونه صحبت میکرد. این جور نبود که یک عدّه مستمع جلوی حضرت زینب نشسته باشند، گوش فرا داده باشند، او هم مثل یک خطیبی برای اینها خطبه بخواند؛ نه، یک عده دشمن، نیزه داران دشمن دور و برشان را گرفته اند؛ یک عدّه هم مردم مختلف الحال حضور داشتند؛ همانهایی که مسلِم را به دست ابن زیاد دادند، همانهایی که به امام حسین نامه نوشتند و تخلف کردند، همانهایی که آن روزی که باید با ابن زیاد در
می افتادند، در خانه هایشان مخفی شدند - اینها بودند در بازار کوفه - یک عدّه هم کسانی بودند ک
ه ضعف نفس نشان دادند، حالا هم نگاه میکنند، دختر امیرالمؤمنین را میبینند، گریه میکنند. حضرت زینب کبری با این عدّه ی ناهمگون و غیر قابل اعتماد مواجه است، امّا این جور محکم حرف میزند. او زن تاریخ است؛ این زن، دیگر ضعیفه نیست. نمی شود زن را ضعیفه دانست. این جوهر زنانه ی مؤمن، این جور خودش را در شرائط دشوار نشان میدهد. این زن است که الگوست؛ الگو برای همه ی مردان بزرگ عالم و زنان بزرگ عالم. انقلاب نبوی و انقلاب علوی را آسیب شناسی میکند؛ میگوید شماها نتوانستید در فتنه، حق را تشخیص بدهید؛ نتوانستید به وظیفه تان عمل کنید؛ نتیجه این شد که جگرگوشه ی پیغمبر سرش بر روی نیزه رفت. عظمت زینب را این جا میشود فهمید. [۱]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰.
[۲]: . همان.
[۳]: . همان.
[۱]: . لهوف فی قتلی الطفوف، سیدبن طاووس، ص ۹۴. (طبعه المحر) قَالَ الرَّاوِی: ثُمَّ إِنَّ ابْنَ زِیَادٍ جَلَسَ فِی الْقَصْرِ لِلنَّاسِ وَ أَذِنَ إِذْناً عَامّاً وَ جِی ءَ بِرَأْسِ الْحُسَیْنِ ع فَوُضِعَ بَیْنَ یَدَیْهِ وَ أُدْخِلَ نِسَاءُ الْحُسَیْنِ ع وَ صِبْیَانُهُ إِلَیْهِ فَجَلَسَتْ زَیْنَبُ بِنْتُ عَلِیٍّ ع مُتَنَکِّرَةً فَسَأَلَ عَنْهَا فَقِیلَ زَیْنَبُ بِنْتُ عَلِیٍّ ع فَأَقْبَلَ إِلَیْهَا فَقَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی فَضَحَکُمْ وَ أَکْذَبَ أُحْدُوثَتَکُمْ فَقَالَتْ إِنَّمَا یَفْتَضِحُ الْفَاسِقُ وَ یَکْذِبُ الْفَاجِرُ وَ هُوَ غَیْرُنَا فَقَالَ ابْنُ زِیَادٍ کَیْفَ رَأَیْتِ صُنْعَ اللهِ بِأَخِیکِ وَ أَهْلِ بَیْتِکِ فَقَالَتْ مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا.
[۲]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه ی کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) ۰۱-۰۲-۱۳۸۹.
[۱]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه ی کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) ۰۱-۰۲-۱۳۸۹.
[۲]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم۲۵-۰۳-۱۳۸۴.
[۱]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه ی کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) ۰۱-۰۲-۱۳۸۹.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 گفتگوی پیامبر(ص) با جوانی که چشمش به باطن عالم باز شده بود
فاطر
مَّا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
ﺩﺭِ ﻫﺮ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺭﻭی ﻣﺮﺩم ﺑﺎﺯ ﻛﻨﺪ، ﻛﺴﻲ ﻧﻤﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺒﻨﺪﺩ. ﺟﻠﻮی ﻫﺮ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﻛﺴﻲ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﺳﺘﺪ. ﺍﻭ ﺷﻜﺴﺖﻧﺎﭘﺬﻳﺮِ ﻛﺎﺭﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ. (٢)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌴تلاوت بسیار زیبای 🌺🌴
🌻🎄🌺جواد فروغی🌺🌻🌷
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: افقهاي اخلاقي متن حديث آفاق أخلاقية ۱- الكراجكى قال: حدّثنا الشيخ الفقيه أبوالحسن محمّد ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
زدنى يا بن رسول الله، قال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: مَن عَتَب علي الزمان طالت مَعتبته. قال: فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: مجالسة الأشرار تورث سوء الظنّ بالأخيار. قال: فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: بئس الزاد إلي المعاد العُدوان علي العباد. قال: فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: قيمة كلّ امرء ما يحسنه. قال: فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: المرء مخبوء تحت لسانه. قال: فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: ما هلك امرؤ عرف قدره. قال فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: التدبير قبل العمل يؤمنك من الندم. قال فقلت له: زدنى يا بن
رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: مَن وَثِق بالزمان صُرع. قال فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: خاطَر بنفسه مَن استغنى. قال فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: قلّة العيال أحد اليسارَين. قال فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: مَن دخله العُجب هلك. قال فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: مَن أيقن بالخَلف جادَ بالعطيّة. قال فقلت له: زدنى يا بن رسول الله، فقال: حدّثنى أبى عن جدّى عن آبائه عليهم السلام قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: مَن رضى بالعافية ممّن دونه رُزق السلامة ممّن فوقه. قال: فقلت له: حسبى.
افقهايي اخلاقي ۱- كراجكي گويد: شيخ فقيه ابوالحسن محمد بن احمد بن علي بن حسن بن شاذان قمي گفت: احمد بن محمد بن صالح ما را چنين حديث كرد كه سعد بن عبدالله گفت: ايوب بن نوح ما را به حديث گفت: امام رضا (ع) فرمود: هفت چيز بدون هفت
چيز، مسخره است: آن كه زبانش طلب آمرزش كند و به قلب پشيمان نباشد، چنين كسي خود را به تمسخر گرفته است، و آن كه از خدا توفيق خواهد و نكوشد، خود را مسخره كرده است، و آن كه [ به ظاهر ] دور انديشي كند و بر حذر نباشد، خود را مسخره كرده است، و آن كه از خدا بهشت خواهد اما سختيها را تحمل نكند، خود را مورد تمسخر قرار داده است، و همين طور است آن كه از آتش [ دوزخ ] به خدا پناه برد و شهوتها ترك نكند و نيز آن كه خدا را ياد كند و براي ديدار او تلاش نكند، خود را به مسخره گرفته است... ۱. ۲- ابن شعبه حراني با سندي مرسل گويد: امام رضا (ع) فرمود: پنج چيز است كه اگر در كسي نباشد، بهره اي از دنيا و آخرت را به او اميد مدار: آن كه در تبار او استواري، و در سرشتش كرامت، و در اخلاقش صافي و خلوص، و در نفس او شرافت، و نسبت به پروردگارش بيمناكي در او ديده نشود ۲. ۳- و آن حضرت (ع) فرمود: دوستي با مردم نيمي از خرد است ۳. ۴- و آن حضرت (ع) فرمود: خداوند قيل و قال، تباه نمودن مال و
زياد سؤال كردن را مورد بغض دارد ۴. ۵- از حضرتش سؤال شد: فرو مايگان
كيانند؟ فرمود: آن كه چيزي داشته باشد كه او را از خدا غافل كند ۵. ۶- حضرت (ع) فرمود: خرد شخص مسلمان كمال نيابد مگر آن كه ده خصلت در او ديده شود: اميد خير به او رود، از فتنه او ايمني باشد، خير اندك ديگران را زياد بيند و نيك بسيار خود را اندك شمارد، از اين كه زياد از او حاجتي خواسته شود خسته نگردد، همه روزگار از كسب دانش ملول نشود، فقر به خاطر خدا نزد او دوست داشتني تر از بي نيازي و ذلت به خاطر خدا نزدش محبوبتر از عزّت به واسطه دشمنش باشد و گمنامي را دوست تر از بلند آوازگي دارد. سپس فرمود: ده تا، و چه ده تايي! گفته شد: آن ده تا كدامند؟ حضرتش (ع) فرمود: كسي را نبيند مگر آن كه بگويد او از من بهتر و پروا پيشه تر است كه مردم دو گونه اند، آن كه از او بهتر و پروا پيشه تر است و آن كه از او بدتر و دون مايه تر، پس چون بدتر و فرومايه تر از خود را بيند، گويد: شايد خير اين پنهان است و اين برايش بهتر، اما خير من آشكار و اين براي من بدتر. و چون آن كه از او بهتر و پروا پيشه تر است را بيند، در
برابرش فروتني كند تا شايد به او ملحق شود و اگر چنين كند بزرگي اش بيش،
نيكي اش پاكيزه، نامش بلند و آقاي مردم ر
وزگار خود شود ۶. ۷- و آن حضرت (ع) فرمود: اي علي، بدترين مردم آن است كه جلو بخشش خود گرفته، به تنهايي غذا بخورد و بنده اش را تازيانه زند ۷. ۸- و حضرتش (ع) فرمود: هر دو دوست (برادر) الهي لباس و ظاهري شبيه به لباس و ظاهر يار خويش دارند و بدان شناخته ميشوند تا آن كه به سراي خداوند عزّوجلّ درآيند پس خداي شان فرمايد: خوش آمد به بندگان، آفريدگان و ديدار كنندگانم و آنان كه به خاطر من به يكديگر محبت ورزيدند، گرامي باد مقدمشان در جايگاه كرامتم، ايشان را غذا دهيد، سيراب شان كنيد و بپوشانيدشان، پس نخستين آنها هفتاد تا هفتصد هزار لباس زيبا پوشد، إن شاء اللّه، كه هيچ يك آنها شبيه لباس يارش نباشد سپس فرمايد: خوش آمد به بندگان، ديدار كنندگان و همسايگانم در جايگاه كرامتم، و آنان كه به خاطر من يكديگر را دوست داشتند، غذاشان دهيد و خوشبوشان كنيد. پس ابري بوي خوش افشاند كه پيش از آن مانندش را نديده اند. آن گاه ده بار به
ايشان فرمايد: خوش آمديد، تا آن كه به زير سايبانها واردشان كند در حالي كه پيش روي شان سفره اي از طلا و نقره گسترده باشد
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مرجعیت دینی حضرت رضا (علیه السلام) در جوانی حضرت رضا (علیه السلام) در جوانی چنان از فضیلت و دانش ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فرزند سرزمین غربت
شیخ صدوق رحمه الله روایت کند که مردی از صالحان، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را در خواب دید و عرض کرد: یا رسول الله! کدام یک از فرزندان شما را زیارت کنم؟ حضرت فرمود: برخی از فرزندانم نزد من میآیند در حالی که مسموم اند و برخی در حالی که کشته شده اند. عرض کردم: با این همه پراکندگی مکانهای ایشان، من کدام یک را زیارت کنم؟
حضرت فرمود: آن که به تو نزدیک تر است و در سرزمین غربت مدفون است، عرض کردم. رضا را میگویید؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود بگو: صلی الله علیه، بگو: صلی الله علیه، بگو: صلی الله علیه. [۱]
----------
[۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۳۲۹؛ از عیوناخبارالرضا (علیه السلام).
:
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 3 🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 3 : چرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 4
🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه
🎬 قسمت 4 : مقدار حکومت حضرت چقدر است❓ (بررسی روایات دسته اول)
🎙با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم