eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
39.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه 7 💠 جلسه 7⃣ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فایل آزاد و حلال
جعلی بودن کتاب مستر همفر.pdf
654.2K
💠 معرفی یک کتاب !!! 🔰 همه شما عزیزان بارها و بارها نام کتاب " خاطرات مستر همفر " به گوشتان خورده است، همان کسی که به عنوان جاسوس انگلیس به ممالک اسلامی سفر کرده و محمد بن عبدالوهاب را گول زده و فرقه وهابیت را تاسیس کرده است!!! ✳️ اما باید خدمت شما عرض کنیم این کتاب صد در صد جعلی هست و هر کس ذره ای کار تاریخی کرده باشد متوجه می شود ⬅️ نکته تاسف بار هم این هست که در دوره های مختلف اعتقادی و آموزشی و بصیرتی ، اساتید محترمی این کتاب را پیشنهاد کرده اند برای خواندن 👈 این اساتید بعضا مشهور ، هرچند عزیزند و گرامی ، اما چون علم کار نکردند ، به راحتی گرفتار این شایعات شدند. 🌀 این فایل pdf را بخوانید تا به برخی از دلایل جعلی بودن این کتاب پی ببرید 👈 با جستجوی اینترنتی ، می توانید به دلایل دیگر از جعلی بودن این کتاب پی ببرید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: خدمت كوچكي به رزمندگان اباصلت اللهياري از لشكر ۱۷ علي بن ابيطالت (ع) به لشكر ۳۱ عاشورا در نزديكي دزفول [۳۵] منتقل شده بوديم. هنوز كسي را از فرماندهان اين لشكر نمي شناختيم. در ابتداي ورود چند تخته چادر و پتو، چراغ نفتي، فانوس و... تحويل دادند تا توي پادگان لشكر در محلي مناسب چادرها را برپا كنيم. از شانس بد ما، اوضاع جوي بهم خورد و بارش باران آغاز شد و باد شديدي شروع به وزيدن كرد. هر لحظه وضعيت جوي بدتر مي‌شد. و اوضاع نابسامان ما را بيش از پيش وخيم تر مي‌كرد. با اين شرايط نمي شد چادري زد بايد به جاي ديگري وسايل مان را مي‌برديم. به يك تويوتا يا يك وانت نياز داشتيم كه امكانات و وسايل موجود را به جاي بهتري منتقل كنيم. در اين حين تويوتايي را كه از آن نزديكي مي‌گذشت صدايش زديم و از راننده درخواست كرديم كمك مان كند. راننده تويوتا كه لباس بسيجي پوشيده و ظاهري بسيار ساده و صميمي داشت استقبال گرمي از تقاضاي ما كرد. علاوه بر اينكه خودرو را براي حمل وسايل در اختيار ما گذاشت خودش نيز زير باران همانند ما در جابجايي وسايل، كار كرد. بالاخره در فاصله به نسبت كمي از موقعيت قبلي، چادرها را برپا كرديم و تا حدودي به وضعيت اسكان خود سر و سامان بخشيديم. صبح فرداي آن روز با حضور تمام يگانهاي لشكر، مراسم صبحگاه آغاز شد. اولين حضور ما در جمع رزمندگان لشكر عاشورا بود و مشتاق بوديم بيشتر در مورد لشكر و فرماندهان و وضعيت آتي خودمان بدانيم. مجري مراسم صبحگاه در خلال برنامه، از برادر مهدي باكري فرمانده لشكر ۳۱ عاشورا جهت عرض خيرمقدم و سخنراني براي نيروهاي اعزام جديد، دعوت به عمل آورد. چهره ي باكري براي ما ناآشنا بود و خيلي مشتاق ديدارش بوديم. از همين رو تا زماني كه به جايگاه قدم ننهاده بود پرستيژ و قيافه‌هاي گوناگوني از فرمانده لشكر عاشورا توي ذهنم تصور مي‌كردم. به محض اينكه ايشان در پشت تريبون آمد و شروع به صحبت كرد، متوجه شديم همان كسي است كه ديروز در زير باران به ما كمك مي‌كرد و ما هم فكر مي‌كرديم كه فقط راننده تويوتا است. عرق شرمي بر پيشاني مان نشست كه نگو و نپرس و همگي از كار ديروز خود پشيمان شديم. آقا مهدي به ما خوش آمد گفت و از عملياتي [۳۶] در آينده خبر داد كه بايد بر آمادگي خودمان هر چه بيشتر بيفزاييم و... بعد از صبحگاه، عقل هايمان را گذاشتيم روي هم و بعد چند نفر از برادران به نمايندگي از همه نيروهاي زنجاني - به منظور [ صفحه ۹۱] عذرخواهي - نزد آقا مهدي رفتيم. ايشان با صميميت و گشاده رويي خاصي موضوع را بسيار عادي تلقي كرده و گفت: خدمت كوچكي به رزمندگان كرده ام... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: در شناخت حضرت نوح علیه السلام و آن که نوح « شکور » بود به صیغه مبالغه، یعنی دائم الشکر، کما روی عن النبی صلی الله علیه و آله وسلم: « إنّه کان إذا أکل قال: الحمد للّه الذی أطعمنی و لو شاء أجاعنی. و إذا شرب قال: الحمد للّه الذی اشربنی و لو شاء اظمأنی و إذا لبس قال: الحمد للّه الذی کسانی. و لو شاء أعرانی » [۲] . و قال عند قضاء الحاجة: « الحمد للّه الذی أخرج عنی الأذی سریعاً، و لو شاء أحبسنی » [۳] . و لذا قال امیرالمؤمنین علیه السلام فی مناجاته: « الهی أنت الذی قلت: « قُل ادْعُوا الَّذینَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا یَمْلِکُونَ کَشْفَ الضُرِّ عَنْکُمْ وَ لا تَحْویلاً [۴] »یا من یملک کشف الضرّ عنّا و تحویله، اکشف ما بنا من ضر » [۵] . ---------- [۲]: ۲ - جامع البیان، ج ۱۵، ص ۲۷. [۳]: ۳ - در مصادر معتبر روایی بدین الفاظ یافت نشد، ولی بسنجید: مجموعة رسائل الامام الغزالی، ۴۷۷. [۴]: ۴ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۵۶. [۵]: ۵ - مصباح الکفعمی، ص ۵۸۶ ؛ البلد الأمین، ص ۲۰۳ با اختلاف اندک. اجل موقوت یا عمر مشخص قوله علیه السلام: ثُمَّ ضَرَبَ لَهُ فِی الْحَیَاةِ أَجَلاً مَوْقُوتاً، وَ نَصَبَ لَهُ أَمَداً مَحْدُوداً، یَتَخَطَّی إِلَیْهِ بِأَیَّامِ [۱] عُمُرِهِ، وَ یَرْهَقُهُ بِأَعْوَامِ دَهْرِهِ، حَتَّی إِذَا بَلَغَ أَقْصَی أَثَرِهِ، وَ اسْتَوْعَبَ حِسَابَ عُمُرِهِ، قَبَضَهُ إِلَی مَا نَدَبَهُ [۲] إِلَیْهِ مِنْ مَوْفُورِ ثَوَابِهِ، أَوْ مَحْذُورِ عِقَابِهِ. الأجل: المدّة، و أجل الشی ء ؛ مدّته و وقته الذی یحلّ فیه، « وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذِی أَجَّلْتَ لَنَا [۳] »، أعنی بالأجل: الموت. الوقت: مقدار من الزمان مفروض لأمر، و کلّ شی ء قدرت له زمان فقد وقته الموقوت المکتوب المفروض محدوداً بأوقات معیّنة. الأمد: النهایة، و الغایة بلغ أمده، أی وصل غایته، الأمد: طول الزمان، « فَطالَ عَلَیْهِمُ الاْءَمَدُ [۴] » أی مدة طویلة من الزمان. و رهق به معنی ذلّت و ضعف و غشیان و مقاربت است. و تخطّی به معنی گام زدن. و العام: السنة، و یجمع علی الأعوام. الحول: هو انتقال الشتاء بالصیف و بالعکس. و الدهر: عبارة عن الزمان و مرور السنین و الایام، و الجمع: الدهور. و عب: یقال: یستوعب جمیع عمل العبد أی یأتی علیه نهایته، و الاستیعاب: الاستقصاء. و استقصی فلان فی المسألة، أی بلغ فی الجدّ النهایة. و الندبة: الدعوة، ندبه لأمر فانتدب، أی دعاه لأمر، فأجاب. و الموفور: الکامل التام. المحذور: الشی ء الذی یحذر الانسان عنه، کما فی الدعاء: « أعوذ بک ممّا أخاف وأحذر » [۱]، و یعنی: پناه می‌برم به تو از امر مکروهی که حاصل است، و از آن مکروهی که یتوقّع حصوله فی مستقبل. این بود مختصری از ترجمه لغات الفاظ مفرده فقرات دعای شریف. ---------- [۱]: ۶ - صحیفه: باعوام. [۲]: ۷ - اصل: ندب. [۳]: ۸ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۸. [۴]: ۱ - سوره مبارکه حدید، آیه ۱۶. [۱]: ۲ - بسنجید: مستدرک الوسائل، ج ۸، ص ۱۴۴: «أعوذ باللّه ممّا... ». 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تغییر قبله صاحب کتاب الاکسیر، در تفسیر آیه:... وَ مٰا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِی کُنْتَ عَلَیْهٰا إِلاّٰ لِنَعْلَمَ مَنْ یَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّنْ یَنْقَلِبُ عَلیٰ عَقِبَیْهِ... [۱] می نویسد: مراد آیه این است که ما تو را به آن جهت دو قبله دادیم تا بگوییم پیامبری که نام او در تورات آمده و به سوی دو قبله نماز می‌خواند، تو هستی، تا حجیت تو بر یهود اثبات شود تا متوجه شوند که در زمان ظهور تو چه کسانی از تو پیروی می‌کنند. ---------- [۱]: ۱) - بقره، ۱۴۳. البته این تفسیر زمانی صحیح است که آیه را هم با ناسخ (قبله جدید) و هم با منسوخ (قبله قدیم) تطبیق داد. طبری در جامع البیان می‌گوید: ممکن است مراد از اینکه می‌فرماید: ما تو را بر قبله ای که بودی، کعبه باشد، چرا که خاطر پیامبر متمایل به کعبه بود، به همین دلیل صحیح تر آن است که پیش از هجرت، بیت المقدس قبله بوده است. این نظریه با آنچه که از طریق روایات ائمه طاهرین علیهم السلام رسیده است که قبله مسلمانان در مکه، بیت المقدس بوده تنافی دارد. البته کلام زمخشری در کشاف مانند دُر نثار شده بر عروس است و کلام غیر او چون رازی، نیشابوری و بیضاوی خالی از نقص نیست. وی در کشاف می‌گوید: جمله اَلَّتِی کُنْتَ عَلَیْهٰا صفت قبله نیست، بلکه مفعول دوم جعل است، یعنی ما قرار ندادیم قبله آنچه تو بر آن هستی. قبله پیامبر در مکه به سوی کعبه بود در مدینه بخاطر جلب محبت یهود به سوی بیت المقدس نماز می‌خواند، حال آیه می‌فرماید: نخواستیم قبله تو، همان قبله ای باشد که در مکه به آن سو بودی، تا مردم امتحان شوند یعنی قبله همان مکه بوده و هست، بیت المقدس امری عارضی برای امتحان بوده است. ابن عباس می‌گوید قبله پیامبر در مکه بیت المقدس بوده وی به شکلی قرار می‌گرفتند که هر دو قبله را رعایت کند. دیگر مفسران بر آنند که پیامبر در مکه تا تغییر قبله بسوی بیت المقدس نماز می‌خواند. فخر رازی، جعل را به معنای شرع و حکم دانسته است، یعنی ما چنان قبله را تشریع نکردیم یا تو را مأمور به آن ننمودیم، مگر برای آزمایش. این اظهار نظر از وی نشان می‌دهد که اَلَّتِی کُنْتَ عَلَیْهٰا، صفت قبله نیست بلکه مفعول دوم جعلنا است و این با قبلی منافات دارد. روز بهان ای تو را با هر دلی راز دگر هر گدا را با درت آزی دگر صد هزاران پرده دارد عشق دوست می کند هر پرده آوازی دگر * بیا تا دست از این عالم بداریم بیا تا پای دل از گل برآریم بیا تا بردباری پیشه سازیم بیا تا تخم نیکویی بکاریم بیا تا از غم دوری از آن در چو ابر نو بهاران خون بباریم بیا تا همچو مردان در ره دوست سراندازی کنیم و سر نخاریم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر من برای راه اندازی کار خود نیاز به اطلاعاتی از وارد کننده اصلی قطعات که دیگر همکاران از آن ها خرید میکنند دارم برای به دست آوردن این اطلاعات آیا میتوان بدون آن که همکار متوجه شود به شکلی که دم مغازه همکار وقتی جنس برایش میآید متوجه شویم که از کجا تهیه می‌کند آیا این کار اشکال شرعی دارد ؟ پاسخ👇 سلام علیکم اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام ما برای فرزندمان طلا خریداری کرده بودیم و بعد از مدتی طلا ها رو فروختیم آیا دوباره باید طلا ها رو به فرزندمون برگردونیم ایشون ۱۵ سالشون هست و مجرد هستند پاسخ👇 سلام علیکم اگر این طلاها را به او بخشیده بودید، لازم است الان دوباره برای وی تهیه شود اما اگر به عنوان امانت به وی داده بودید، برگرداندن نیازی نیست. این هم به نیت خودتان برمی گردد که آن زمان چه نیتی داشته اید.
سؤال👇 سلام وقت بخیر ی سوال شرعی و قانونی داشتم من دانشجوهستم و اکثر کتابهامون رو باید بخریم ازکتابفروشی ها و کتابهامون فروشش خیلی کم هستش و بعضیهاش تازه دارند چاپ میشن ولی استادمون یک کتاب رو گرفته که چاپ قدیم بوده،اگه ایشون از صفحات کتاب عکس بگیرند و بصورتpdfبفرستند و در اختیار تمام دانشجوها بزارند این ازنظر شرعی و قانونی درسته؟ ما می تونیم از اون pdfاستفاده کنیم یا نه صبرکنیم که کتاب موجود بشه ،اگه بخوایم از اونpdf استفاده کنیم دیگه کسی سراغ خریدن اون کتاب نمیره و فروش کتاب به حداقل میرسه و ممکنه نویسنده ضرر کنه ،من نمیخوام این اتفاق بیفته و لطمه ای به حقوق نویسنده و ناشر کتاب بیوفته . حضرت اقا ممنون میشم بابت پاسخ گویی پاسخ👇 سلام علیکم به طور کلی از استفاده و خرید و فروش و کپی‌برداری، بنابر احتیاط خودداری کنید، مگر این که بدانید صاحبان آن، اجازه داده‌اند؛ و در صورت کپی برداری بدون اذن، بنابر احتیاط لازم است، رضایت آنان جلب شود.
سؤال👇 سلام وقت بخیر ببخشید سوره یا ذکر یا دعایی هست که بخونیم پیش همکارها ودوستان عزیز محترم بشیم وهمون اعتماد کنن وارزش قائل بشن پاسخ👇 سلام علیکم نیازی به دعا نیست. با رعایت آداب اسلامی و روابط اجتماعی همه این ها به دست می آید.
سؤال👇 سلام علیکم همسرم سرسال خمسی اش رسیده بود،چون نیازبه فرش داشتیم مبلغ اونوکنارگذاشته ،حالامیتونه بجای فرش اون مبلغ روبرای خریدماشین بده؟ مرجع:مقام رهبری پاسخ👇 سلام علیکم چون این مبلغ در سر سال خمسی پس انداز شده است، خمس دارد.
سؤال👇 سلام، اگه نشه بعد نماز صبح دعای عهد خونده بشه تاچه ساعتی از روز میشه بخونیم؟ ؟ تکلیف نذرهای که قبلا کردیم و الان فراموش کردیم چطور جبران بکنیم ؟؟ آیا میشع گناهانی که مث غیبت رو با ذکر استغفار و صلوات واسه اون شخص جبران کرد وقتی نشه شخصا حلالیت بگیریم؟ اگه فراموش شدن چطور جبران بکنیم مثلا نشه بگیم این ذکر استغفار و کار خیر به نیت فلان شخص؟ میشه با غسل حیض نماز خوند یا غسل جمعه؟ سلام وقت شما بخیر حاج آقا مکارم شیرازی پاسخ👇 سلام علیکم 1- تا ظهر برای خواندن دعای عهد فرصت است. 2- در صورتى كه نوع نذر را فراموش كرده باشد و يا شك بين چند مورد دارد و نمى‌تواند احتياط كند و به تمام موارد عمل نمايد، بين مواردى كه احتمال مى‌دهد قرعه مى‌زند وطبق آن عمل مى‌نمايد. در صورت شك يا فراموشى مقدار آن، آن مقدار كه يقينى است بجا مى‌آورد. 3- به نیت صاحبان حق انجام داده شود. 4- تمام غسل‌های واجب و همچنين غسل‌های مستحبی كه با دليل معتبر ثابت‌شده (مثل غسل جمعه، غسل احرام، غسل شبهاى قدر و مانند آن) كفايت از وضو می‌کند و وضو بعد از غسل جنابت بدعت و حرام است، البته احتياط مستحب آن است كه در غير غسل جنابت وضو بگيرند.
سؤال👇 سلام علیکم اگر نمازهای دو رکعتی نافله رو نشسته بخونیم یک رکعت حساب میشه ؟؟ مقلد رهبری پاسخ👇 سلام علیکم نمازهای مستحبی را می‌توان به حالت نشسته خواند، البته هر دو رکعت یک رکعت حساب می شود؛ مثلاً اگر شخصی نماز غفیله را نشسته می‌خواند، بهتر است دو بار بخواند.
سؤال👇 سلام علیکم. اگر انسان یقین پیدا کند که یکی از اقوام درآمدشون از مال حرامه. رفت و آمد با ایشون و استفاده از وسایل و خوردن غذا و... چه حکمی داره؟اینکه میگن نباید اینکارو انجام داد بخاطر چیه؟ اینکه مرتکب فعل حرام میشیم یا باعث این میشه که در زندگی تاثیر بزاره؟ لذا اینکه فرد فامیل درجه یک باشد. قطع رحم اشکالی ندارد؟ و یا گفتن و تذکر دادن به او باعث دل شکستگی‌ وی شود گناه ندارد؟ نسبت به اینکه از خوردن و استفاده کردن وسایلش اجتناب شود. رهبری پاسخ👇 سلام علیکم تا یقین ندارید، پذیرایی که از شما م یکند از راه حرام به دست آمده است یا خیر، استفاده کردن اشکالی ندارد. اما اگر یقین به این عمل دارید، نمی توانید استفاده کنید. البته صله رحم به معنای فقط خانه فرد رفتن نیست بلکه شما می توانید از طریق تماس تلفنی و احوال پرسی از وی صله رحم را بجا بیاورید. تذک ردادن و امر به معروف کردن البته با مهربانی و دلسوزی اشکالی ندارد بلکه لازم نیز است.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
عبدالله بن محمد بن علی میانجی همدانی مشهور به عین‌القضات همدانی (۵۲۵–۴۹۲ هجری قمری) حکیم، نویسنده، شاعر، مفسر قرآن، محدث و فقیه ایرانی بود. او در شهر همدان در یک خانوادهٔ شافعی مذهب متولد گردید و در خدمت پدرش ابوبکر محمد ابن علی علوم، معارف و عرفان و طریق علوم قضا را فرا گرفت و خود نیز به درجهٔ افتاء و منصب قاضی همدان رسید. چندی بعد در خراسان، به محضر درس استادانی مانند عمر خیام و ابو عبدالله محمد بن حمویه جوینی راه یافت و بهرهٔ علمی و معنوی بسیار گرفت و در کلام و حکمت، تصوف و عرفان و ادب پارسی و عربی به درجات عالی رسید. عین‌القضات اگر چه در زمان حیات ابوحامد محمد غزالی (فوت ۵۰۵ هجری قمری) به دنیا آمد، هرگز توفیق دیدار او را نیافت، چه هنگام فوت ابوحامد، قاضی سیزده سال داشت ولی عین‌القضات چهار سال تمام به خواندن آثار غزالی پرداخت و با آراء و افکار و احوال او عمیقاً آشنایی پیدا کرد، به‌طوری که می‌توان به جرأت گفت یکی از بهترین شاگردان و تربیت‌شدگان مکتب ابوحامد غزالی در همهٔ دوران‌ها قاضی همدانی بود. اگر چه عین‌القضات پس از یک انقلاب روحی در عنفوان جوانی دست از مطالعه کتاب‌های فلاسفه و متکلمان، از جمله کتاب‌های ابوحامد، شست، اما، تا آخر عمر تحت تأثیر افکار ابوحامد باقی ماند، و در ضمن آثار خود در هر فرصتی به عقاید وی اشاره می‌کرد. انقلاب روحی عین‌القضات تا حدودی شبیه به انقلاب روحی امام محمد غزالی است. هر دو در علوم ظاهری تبحر پیدا کرده بودند و هر دو به تصوف روی آوردند. پس از قریب یک سال از انقلاب روحی او، این بار احمد غزالی برادر کوچکتر ابوحامد، که هنوز در قید حیات بود به یاریش شتافت و از او دستگیری کرد. قاضی همدانی از آن پس در طریق وصول و عالم کشف و شهود قدم نهاد و به مطالعهٔ آثار و تألیفات احمد غزالی پرداخت. بدین ترتیب، دو برادر غزالی هر یک از جهتی بزرگترین تأثیر را در زندگی علمی و روحی عین‌القضات بخشیدند، و یکی در علوم ظاهری (من‌جمله کلام و فلسفه و حتی تصوّف و عرفانی که در کتاب‌ها بیان شده) و دیگری در علوم ذوقی راهنمای او گشتند. اما در نهایت او به استناد نوشته‌هایش به کفر و الحاد متهم و محکوم شد و او را در سن سی و سه سالگی در ششم جمادی‌الثانی سال ۵۲۵ هجری در همدان به دار آویختند. دربارهٔ علت و کیفیت قتل وی رضاقلی‌خان هدایت نوشته است: «آخرالامر او را به دعوی الوهیت متهم ساخته، محضری بر قتلش پرداخته، به سعی ابوالقاسم درگزینی وزیر خلیفه پوست او را کندند، در مدرسهٔ خودش بردار کرده، پس از آن به زیر آورده، در بوریای به نفت آلوده پیچیده، سوختند.» گویند وی در زمان حیات از قتل خود به دست دشمنان و چگونگی اجرای آن باخبر بوده و این رباعی را در این مورد سروده است: ما مرگ و شهادت از خدا خواسته‌ایم وان هم به سه چیز کم‌بها خواسته‌ایم گر دوست چنین کند که ما خواسته‌ایم ما آتش و نفت و بوریا خواسته‌ایم   اما ذبیح‌الله صفا متذکر شده است که احتمالاً این رباعی را یکی از مریدان وی پس از مرگ او سروده، و بعدها به او نسبت داده‌اند. از آثار عین‌القضات دو کتاب تمهیدات و لوایح با استفاده نسخه‌های تهیه شده به کوشش وبگاه تصوف ایرانی در گنجور در دسترس قرار گرفته است.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357